ma³y fiko³ek

Data: 2011-07-06 19:34:46
Autor: ToMasz
ma³y fiko³ek
witam

jade sobie dzisiaj, tak rekreacyjnie drog± dla rowerów, obok której
jecst chodnik. Rozgraniczenie jest wyra¼ne zeby nie by³o problemów.
Idzie sobie kobita z ma³ym dzieckiem. po rowerówce oczywi¶cie. Raz j±
min±³em (widzia³a mnie, w sensie nie wlaz³a pod kó³ko) ale tak jako¶
je¼dzi³em ze za 3 min. ja j± znowu j± widzê, tym razem od ty³u. My¶lê
sobie tak. Skoro to drugie spotkanie, to lezie jak krowa po tym
asfalcie,zamiast zej¶æ na chodnik, z maleñstwem jeszcze!. Zatr±bie, mo¿e
ciele zwróci uwagê. zero reakcji. tzn nie odwróci³a sie, ale nieco
zlaz³a z drogi (ale w stronê dalsz± od chodnika). tak 2m od niej, z³azi
na srodek! zamiast hamowaæ, chcia³em zatr±biæ, ale jak pomy¶la³em ze to
i tak ju¿ nic nieda, to zahamowa³em na maksa przód i ty³. rower
pos³usznie zatrzyma³ sie w miejscu, na przednim kole. zero u¶lizgu, zero
przechy³u. Ja natomiast jak Batman! wywin±³em pieknego widowiskowego
fiko³ka mijaj±c kobite w locie. absolutnie nic mi sie nie sta³o, z czego
 jestem bardzo dumny, ale za to widz±c to baba z ryjem na mnie. Nie
pozostaj±c d³u¿ny zaproponowa³em ze zadzwonimy na stra¿ miejsk±, a potem
pani zap³aci za naprawê roweru. skracaj±c, mnie i kilku widzów nie
spodoba³o sie pyskowanie pani. gdyby powiedzia³a przepraszam, nie by³o
by sprawy, ale lezie jak ciele i jeszcze ma pretensje?

Gdybym sie potrzaska³ i za¿±da³ przyjazdu funkcjonariuszy, dosta³a by
mandat czy nie?

ToMasz

PS zeby by³o jasne. mog³em j± omin±c, gdybmym bardzo chcia³. ale
musia³bym albo jechaæ chodnikiem, albo przez krzaki.

Data: 2011-07-06 22:21:35
Autor: Saurus
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-06 19:34, ToMasz pisze:
PS zeby by³o jasne. mog³em j± omin±c, gdybmym bardzo chcia³. ale
musia³bym albo jechaæ chodnikiem, albo przez krzaki.

W kilku s³owach: jecha³e¶ DDR, ona niby ust±pi³a po czym nagle wpakowa³a siê przed rower?

Data: 2011-07-06 23:48:20
Autor: ToMasz
ma³y fiko³ek
Saurus pisze:
[...]

tak.... mniejwiecej. ¯eby w ni± nie wjechaæ wykona³em tak gwa³towne
hamowanie ze upad³em - u¿ywaj±c terminologii nierowerowej.

ToMasz

Data: 2011-07-06 23:15:40
Autor: suxen
ma³y fiko³ek
[...]

Ja szczerze mówi±c nie wiem. Ale ostatnio poszukuj±c w necie pewnych informacji dotycz±cych DDR/ DDRiP trafi³em na co¶ takiego:

http://forum.masa.waw.pl/index.php?topic=1092.0

Jak widaæ niezbadane s± wyroki....

Zatem - mo¿e to dobrze, ¿e nie dzwoni³e¶ bo mo¿liwe, ¿e dosta³by¶ mandat za "sianie zagro¿enia"...

Pozdrawiam.

Data: 2011-07-07 01:35:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
ma³y fiko³ek
ToMasz, Wed, 06 Jul 2011 19:34:46 +0200, pl.rec.rowery:
Gdybym sie potrzaska³ i za¿±da³ przyjazdu funkcjonariuszy, dosta³a by
mandat czy nie?

AFAIK, za poruszanie siê po DDR w czasie, kiedy nie masz do tego prawa jest
50z³ mandatu, wiêc pewnie Ty, pani i dziecko zapu¶ciliby¶cie tam korzenie,
a SM by nie dotar³a.
Z w³asnego do¶wiadczenia wiem, ¿e (przynajmniej chwilowo) dzia³a spokojnie
wyja¶nienie, ¿e du¿o skuteczniejsz± prób± samobójstwa bêdzie spacer po
jezdni.
Ewentualnie AirZound. Ale z bliska.

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-07-07 09:43:21
Autor: Pawel Ratajczak
ma³y fiko³ek
Ewentualnie AirZound. Ale z bliska.

Coraz czê¶ciej my¶lê o czym¶ takim. Kto¶ mo¿e wie jak prawnie wygl±da
u¿ywanie takiego urz±dzenia zamiast dzwonka?

Pozdrawiam serdecznie,
Pawe³

Data: 2011-07-07 11:50:07
Autor: Paveu
mały fikołek
W dniu 2011-07-07 09:43, Pawel Ratajczak:
Ewentualnie AirZound. Ale z bliska.

Coraz częściej myślę o czymś takim. Ktoś może wie jak prawnie wygląda
używanie takiego urządzenia zamiast dzwonka?

Wg mnie dźwięk nie jest przeraźliwy (mnie nie przeraża), więc chyba OK.
A w praktyce b. skuteczny, choć zdarzają się cielęta i woły odporne nawet na to.

paveu

Data: 2011-07-07 12:22:15
Autor: Grzegorz
mały fikołek
Hello Paveu !:
[...]

Mnie też nie przeraża, ale ... jak raz zademonstrowałem w przedziale "dla rowerów" w składzie PKP starszym ode mnie, to jakby parę osób jednak podskoczyło z lekka ;-) ! A co do reakcji - masz rację, ale lepszy Airzound niż wyklinanie "Ty torbo" algo gorzej ;-)

W sumie to ja mam w d... - na wszelki wypadem mam zwykły dzwonek, tylko z nieużywania niedługo i tak przestanie działać :-D

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-07 13:57:54
Autor: Paveu
mały fikołek
W dniu 2011-07-07 12:22, Grzegorz:

[...]

Również mam dzwonek, w miarę nowy, więc działający. Zwykle stopniuję ostrzeżenia: najpierw dzwonek, a gdy brak reakcji - AZ. W przypadkach awaryjnych albo w dużym hałasie od razu AZ.

paveu

Data: 2011-07-07 14:01:43
Autor: Grzegorz
mały fikołek
Hello Paveu !:

Również mam dzwonek, w miarę nowy, więc działający. Zwykle stopniuję
ostrzeżenia: najpierw dzwonek, a gdy brak reakcji - AZ. W przypadkach
awaryjnych albo w dużym hałasie od razu AZ.

Cóż, na pieszych dzwonek, na auta od razu AZ. Niestety u mnie nie jest łatwo hamować awaryjnie i naciskać AZ - choć da się, AZ mam pod kciukiem lecz jakoś automatycznie kurczowo trzymam się kierownicy ....

No to jak najmniej używania AZ, chyba że na fajne laski ;-) !
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 01:53:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
ma³y fiko³ek
Pawel Ratajczak, Thu, 07 Jul 2011 09:43:21 +0200, pl.rec.rowery:
Ewentualnie AirZound. Ale z bliska.

Coraz czê¶ciej my¶lê o czym¶ takim. Kto¶ mo¿e wie jak prawnie wygl±da
u¿ywanie takiego urz±dzenia zamiast dzwonka?

Zgodnie z prawem to masz byæ w posiadaniu "nieprzera¼liwego sygna³u
d¼wiêkowego" je¿eli dobrze pamiêtam. Zostaw dzwonek na kierownicy (albo
powie¶ na sztycy) i kup AZ.

Data: 2011-07-14 07:43:14
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
On 14 Lip, 01:53, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com>
Zgodnie z prawem to masz byæ w posiadaniu "nieprzera¼liwego sygna³u
d¼wiêkowego" je¿eli dobrze pamiêtam. Zostaw dzwonek na kierownicy (albo
powie¶ na sztycy) i kup AZ.

Czy nieprzera¼liwy sygna³ d¼wiêkowy mo¿na zgodnie z prawem wydawaæ
paszczowo? Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w
dzwonek tudzie¿ inny AZ?

Bardziej obrazowo: czy na pytanie PP o dzwonek mogê zaryczeæ "Z
drogi!" i bêdzie to wystarczaj±ca demonstracja "nieprzera¼liwego
sygna³u d¼wiêkowego"?

Albert Stonoga

Data: 2011-07-14 16:52:06
Autor: Fabian
ma³y fiko³ek
On 14.07.2011 16:43, AlbertStonoga wrote:
[...]

Nie wiem co na to prawo, ale raz uda³o siê tak przekonaæ panów policjantów, jak nie mieli siê czego czepiaæ i czepiali siê braku dzwonka.

Fabian.

Data: 2011-07-15 08:19:11
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-14 16:43, AlbertStonoga pisze:
Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w
dzwonek

Tak.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 00:05:05
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
On 15 Lip, 08:19, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2011-07-14 16:43, AlbertStonoga pisze:

> Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w
> dzwonek

Tak.

--
Liwiusz

Mogê zatem prosiæ o podstawê prawn±, definiuj±c± "nieprzera¼liwy
sygna³ d¼wiêkowy"? Ja takowej znale¼æ nie potrafiê.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 09:07:59
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 09:05, AlbertStonoga pisze:
[...]

Nie ma prawnej definicji "nieprzera¼liwo¶ci" d¼wiêku.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 10:18:55
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 10:07, Micha³G pisze:
Liwiusz pisze:
W dniu 2011-07-14 16:43, AlbertStonoga pisze:
Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w
dzwonek

Tak.

w KW?

Nie rozumiem?

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 10:38:55
Autor: Micha³G
ma³y fiko³ek
Micha³G pisze:
Liwiusz pisze:
W dniu 2011-07-14 16:43, AlbertStonoga pisze:
Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w
dzwonek

Tak.

w KW?

w pord jest:

z tego co pamietam Konwencja Wiedeñska dopuszcza/wymaga tylko dzwonka ?

micha³

Data: 2011-07-15 10:47:26
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 10:38, Micha³G pisze:
Micha³G pisze:
Liwiusz pisze:
> [...]

w KW?

w pord jest:

z tego co pamietam Konwencja Wiedeñska dopuszcza/wymaga tylko dzwonka ?

W  Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury, cytat ju¿ poda³e¶.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 02:42:40
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
On 15 Lip, 10:47, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

>>> Tak.

> [...]

> z tego co pamietam Konwencja Wiedeñska dopuszcza/wymaga tylko dzwonka ?

W  Rozporz±dzeniu Ministra Infrastruktury, cytat ju¿ poda³e¶.

czyli z naszego §53 puntk 4 "w dzwonek lub inny sygna³ ostrzegawczy o
nieprzera¼liwym d¼wiêku" uwzglêdniaj±c zapisy KW dostajemy "w dzwonek"

Tak nale¿y to rozumieæ?

Druga sprawa - jak siê ma do tego tr±bka, która z za³o¿enia nie
dzwoni.

Albert Stonoga?

Data: 2011-07-15 11:50:37
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 11:42, AlbertStonoga pisze:
[...]

Rozumieæ to nale¿y tak, ¿e ma byæ dzwonek lub co¶ o nieprzera¼liwym d¼wiêku, wiêc je¶li tr±bka jest nieprzera¼liwa, to mo¿e byæ.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 11:56:00
Autor: Micha³G
ma³y fiko³ek
Liwiusz pisze:
[...]

Jak to jest?: je¶li KW nam pasuje - (np. do niedawna 'sprawa' przejazdów rowerowych to chcemy stosowaæ, a jak nam nie pasuje (dzwonek) to powo³ujemy sie na Rozporz±dzenie? ;) ;)

Micha³

Data: 2011-07-15 11:58:35
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 11:56, Micha³G pisze:

Jak to jest?: je¶li KW nam pasuje - (np. do niedawna 'sprawa' przejazdów
rowerowych to chcemy stosowaæ, a jak nam nie pasuje (dzwonek) to
powo³ujemy sie na Rozporz±dzenie? ;) ;)

IMHO Zasadniczo byæ tak powinno, ¿e je¶li jest rozbie¿no¶æ w przepisach, to wyja¶nia siê to na korzy¶æ obywatela. W przypadku dzwonka na szczê¶cia nie ma problemu jak np. z przejazdami, ¿e ka¿de rozwi±zanie krzywdzi któr±¶ ze stron, bo z dzwonkiem ¿aden obywatel nie ma interesu w tym, aby nie uznawaæ tr±bki jako dzwonka.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 03:16:32
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek

Ja:
-Czy jest gdzie napisane, e rower musi by wyposa¿ony w dzwonek
Liwiusz:
-Tak.

Trochê pó¼niej.
Ja:
[...]

Jak dla mnie doszli¶my do punktu pocz±tkowego.

Zapytam raz jeszcze:
Czy jakiekolwiek rozporz±dzenie/ustawa/konwencja itp obliguje mnie do
posiadania dzwonka? Nie tr±bki, nie gongu, DZWONKA. Bo je¶li nie, to
wed³ug mnie, moja paszcza jest równie dobrym ¼ród³em sygna³u
ostrzegawczego o nieprzera¼liwym d¼wiêku co dzwonek, tr±bka, gong czy
co tam jeszcze mo¿na na rowerze zamontowaæ.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 12:23:26
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 12:16, AlbertStonoga pisze:

[...]

Nie do koñca, bo podstawowe pytanie brzmia³o "Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w dzwonek tudzie¿ inny AZ?", co nieopatrznie skróci³em, uznaj±c, ¿e AZ, czy co¶ innego nieprzera¼liwego, te¿ jest dzwonkiem.

[...]

My¶lê, ¿e ustawodawca nie by³ a¿ tak pomys³owy, aby przewidzieæ wyst±pienie takiego problemu. Ergo: w sprawach spornych wypowie siê s±d. Je¶li jednak rozporz±dzenie nakazuje, aby rower BY£ WYPOSA¯ONY w dzwonek (lub inny sygna³ ostrzegawczy), to nie wydaje mi siê, aby chodzi³o o Twoj± paszczê (gdyby mog³a to byæ paszcza, zapisywanie obowi±zku jej posiadania by³oby bezcelowe).

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 03:34:27
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek

My l , e ustawodawca nie by a tak pomys owy, aby przewidzie
wyst pienie takiego problemu. Ergo: w sprawach spornych wypowie si s d.
Je li jednak rozporz dzenie nakazuje, aby rower BY WYPOSA ONY w dzwonek
(lub inny sygna ostrzegawczy), to nie wydaje mi si , aby chodzi o o
Twoj paszcz (gdyby mog a to by paszcza, zapisywanie obowi zku jej
posiadania by oby bezcelowe).

--
Liwiusz

Nie "wydawanie siê" by³o tre¶ci± mojego pytania a suche zapisy, które
nakazywa³yby mi posiadanie dzwonka. Z tego co widzê takich zapisów nie
ma.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 13:00:56
Autor: Micha³G
ma³y fiko³ek
AlbertStonoga pisze:
[...]

po minucie szukania:

w Pord i wydanych na tej podstawie  rozporzadzeniach:

w ruchu miedzynarodowym (wg KW)
1. Rowery bez silnika w ruchu miêdzynarodowym powinny:
a)mieæ skuteczny hamulec;
b)byæ wyposa¿one w dzwonek s³yszalny na dostateczn± odleg³o¶æ oraz nie
mieæ ¿adnych innych d¼wiêkowych urz±dzeñ ostrzegawczych;

i sta³a sie jasno¶æ ;)

z jednym drobiazgiem: pozostastawiem Ci poszukanie  co to 'ruch miedzynarodowy' - mnie sie juz nie chce... ;)

micha³

Data: 2011-07-15 04:34:54
Autor: Pawe³ Skuciñski
ma³y fiko³ek
On 15 Lip, 13:00, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
> [...]

i sta³a sie jasno¶æ ;)

z jednym drobiazgiem: pozostastawiem Ci poszukanie  co to 'ruch
miedzynarodowy' - mnie sie juz nie chce... ;)

Po minucie szukania:

KW:
"b)pojazd uwa¿a siê za bêd±cy w ruchu miêdzynarodowym na terytorium
danego pañstwa, je¿eli:
i)nale¿y do osoby fizycznej lub prawnej, której sta³e miejsce
zamieszkania znajduje siê poza tym pañstwem,
ii)nie jest zarejestrowany w tym pañstwie,
iii)zosta³ czasowo wwieziony do tego pañstwa
jednak¿e ka¿da Umawiaj±ca siê Strona mo¿e odmówiæ uznania pojazdu za
bêd±cy w ruchu miêdzynarodowym, je¿eli pojazd ten pozostaje na jej
terytorium ponad jeden rok, bez d³u¿szej przerwy, której czas trwania
mo¿e byæ ustalony przez tê Umawiaj±c± siê Stronê.
Zespó³ pojazdów uwa¿a siê za bêd±cy w ruchu miêdzynarodowym, je¿eli co
najmniej jeden z pojazdów tego zespo³u odpowiada powy¿szemu
okre¶leniu;
"

Polska,
Mieszkam w Polsce,
Mieszkam w Polsce,
Mieszkam tu tu tu tu

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 04:38:51
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
> [...]

i sta³a sie jasno¶æ ;)

z jednym drobiazgiem: pozostastawiem Ci poszukanie  co to 'ruch
miedzynarodowy' - mnie sie juz nie chce... ;)

KW, rozdzia³ I, Artyku³ 1
"

Data: 2011-07-15 14:59:58
Autor: Micha³G
ma³y fiko³ek
AlbertStonoga pisze:
> [...]

Zespó³ pojazdów uwa¿a siê za bêd±cy w ruchu miêdzynarodowym, je¿eli
conajmniej jeden z pojazdów tego zespo³u odpowiada powy¿szemu

no i czê¶æ Ci i chwa³a - czego¶ jeszcze nie rozumiesz?
  ;)

micha³

Data: 2011-07-15 06:19:35
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
On 15 Lip, 14:59, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
AlbertStonoga pisze:

> [...]

> Mieszkam tu tu tu tu

> Albert Stonoga

no i czê¶æ Ci i chwa³a - czego¶ jeszcze nie rozumiesz?

Wiem ju¿, ¿e za granic± wypada mieæ dzwonek.
A w Polsce mam odmówiæ przyjêcia ewentualnego mandatu za brak dzwonka
a tym samym daæ pole do popisu polskim s±dom. Niech siê wypowiedz± w
tej sprawie.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 06:28:38
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
> [...]
> Mieszkam tu tu tu tu

> Albert Stonoga

no i czê¶æ Ci i chwa³a - czego¶ jeszcze nie rozumiesz?

Rozumiem definicjê ruchu miêdzynarodowego i bezzasadno¶æ u¿ycia praw i
obowi±zków zwi±zanych z ruchem miêdzynarodowym w tej dyskusji.
Wiem ju¿, ¿e za granic± wypada mieæ dzwonek.
Tyle.
Dlaczego tr±bka "tak" a paszcza "nie" nie wiem nadal.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 15:33:20
Autor: Micha³G
ma³y fiko³ek
AlbertStonoga pisze:
[...]

To przeczytaj jeszcze raz- przecie¿ to oczywiste:
  w sygna³ ma byæ wyposa¿ony rower a nie rowerzysta....

;) ;)
Micha³

Data: 2011-07-15 08:00:20
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
On 15 Lip, 15:33, Micha³G <grodm...@wp.pl> wrote:
AlbertStonoga pisze:

> [...]

To przeczytaj jeszcze raz- przecie¿ to oczywiste:
  w sygna³ ma byæ wyposa¿ony rower a nie rowerzysta....

OK, jest to jaki¶ argument. S³owo kluczowe "rower" ;) Dla mnie EOT

BTW
¯eby nie by³o - dzwonek mam. WRÓÆ. Mój rower jest wyposa¿ony w dzwonek
(sprawny).

Data: 2011-07-16 01:30:52
Autor: Gotfryd Smolik news
ma³y fiko³ek
On Fri, 15 Jul 2011, Liwiusz wrote:

W dniu 2011-07-15 12:16, AlbertStonoga pisze:

Nie do koñca, bo podstawowe pytanie brzmia³o "Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w dzwonek tudzie¿ inny AZ?"

  ROWER.
  Czyli to co¶, co mo¿e np. przej±æ policmajster i sprawdziæ czy
dzia³a równie¿ w jego rêkach.

Czy jakiekolwiek rozporz±dzenie/ustawa/konwencja itp obliguje mnie do
posiadania dzwonka? Nie tr±bki, nie gongu, DZWONKA. Bo je¶li nie, to
wed³ug mnie, moja paszcza jest równie dobrym ¼ród³em sygna³u

  Nie jest.
  Nie pozostaje razem z rowerem po oddzieleniu kieruj±cego :>
(w odró¿nieniu np. od torby przymocowanej do tego roweru, je¶li
komu¶ zale¿y na flejmie w sprawie "o¶wietlenia", tak dla porz±dku :P)

My¶lê, ¿e ustawodawca nie by³ a¿ tak pomys³owy, aby przewidzieæ wyst±pienie takiego problemu.

  Ale¿ by³.
  Pojêcie kieruj±cego jest wyra¼nie oddzielone od pojazdu, wiêc
"umocowanie" odg³osu paszczowego nijak nie spe³nia wymagania
przepisu.
  Podobnie jak lampka przymocowana do cia³a rowerzysty, a nie do
roweru. W odró¿nieniu od lampki umocowanej razem z torb± do roweru
(w³±cznie z przypadkiem kiedy jest tam tylko zapakowana w czasie
kiedy nie jest potrzebna - wiem, ¿e który¶ z grupowiczów ma
diametralnie odmienne zdanie, st±d wzmianka o flejmie :))

rozporz±dzenie nakazuje, aby rower BY£ WYPOSA¯ONY w dzwonek (lub inny sygna³ ostrzegawczy), to nie wydaje mi siê, aby chodzi³o o Twoj± paszczê

  Otó¿ to.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-15 03:24:53
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek

[...]

Obywatel nie ma, ale co z policjantem? Bo w tym przypadku o logiczne
my¶lenie czasami trudno. Napisane dzwonek, ma byæ dzwonek. Nie ma
dzwonka - jest kara i punkt do statystyk interwencji.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 12:34:44
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 12:24, AlbertStonoga pisze:

[...]

A jaki ma "interes" policjant w wystawianiu mandatu? Policjant nie jest tu stron±, ma tylko odpowiednio stosowaæ prawo.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 03:53:01
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek

> [...]

A jaki ma "interes" policjant w wystawianiu mandatu? Policjant nie jest
tu stron±, ma tylko odpowiednio stosowaæ prawo.

W wystawianiu mandatu pewnie ¿adnego. W liczbie interwencji -
znacz±cy. Z tego go rozliczaj±. A jak ju¿ zatrzyma rowerzystê i nie ma
siê do czego przyczepiæ to przynajmniej mo¿e go upomnieæ za brak
"dzwonka".

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 13:05:24
Autor: Fabian
ma³y fiko³ek
On 15.07.2011 12:34, Liwiusz wrote:
A jaki ma "interes" policjant w wystawianiu mandatu? Policjant nie jest
tu stron±, ma tylko odpowiednio stosowaæ prawo.

Teoretycznie tak. W praktyce policjanci i stra¿nicy miejscy bywaj± rozliczani ze skuteczno¶ci, tzn. musz± wyrobiæ normê.

Fabian.

Data: 2011-07-15 13:08:21
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
W dniu 2011-07-15 13:05, Fabian pisze:
[...]

Niemniej jednak szczególna ochrona prawa w wyrabianiu tych norm, nad ochron± obywatela, to by³oby jakie¶ kuriozum. Choæ, w dobie bankrutuj±cych pañstw, kto wie...

--
Liwiusz

Data: 2011-07-15 12:01:24
Autor: Micha³G
ma³y fiko³ek
Liwiusz pisze:
[...]

My¶lisz, ¿e policjant to nie obywatel? ;) ;) ;)

micha³

Data: 2011-07-16 01:24:18
Autor: Gotfryd Smolik news
ma³y fiko³ek
On Fri, 15 Jul 2011, Micha³G wrote:

Liwiusz pisze:
[...]

  Zale¿y kiedy - w sporze o mandat to nie obywatel, lecz przedstawiciel
pañstwa. No, chyba ¿e chodzi o mandat który maj± *jemu* wystawiæ,
wtedy to obywatel :)
(przypominam, ¿e mandatami dzieli nie tylko policja, a kumotra np.
w skarbówce nie ka¿dy ma :P, to tak w kwestii niewiarygodno¶ci
potencjalnego mandatu dla policjanta ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-15 18:05:07
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
ma³y fiko³ek
AlbertStonoga, Thu, 14 Jul 2011 07:43:14 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
Czy nieprzera¼liwy sygna³ d¼wiêkowy mo¿na zgodnie z prawem wydawaæ
paszczowo? Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w
dzwonek tudzie¿ inny AZ?

Jeste¶ wyposa¿eniem roweru? Fajnie.

Data: 2011-07-15 09:31:05
Autor: AlbertStonoga
ma³y fiko³ek
On 15 Lip, 18:05, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
> [...]

> Czy nieprzera¼liwy sygna³ d¼wiêkowy mo¿na zgodnie z prawem wydawaæ
> paszczowo? Czy jest gdzie¶ napisane, ¿e rower musi byæ wyposa¿ony w

Czym siê "sygna³ ostrzegawczy" do roweru przymocowuje? Ta¶m± klej±c±,
wkrêtem?

W moim ¶wiecie sygna³ to nie sygnalizator.

Albert Stonoga

Data: 2011-07-15 23:54:52
Autor: Liwiusz
ma³y fiko³ek
sp...@gmail.com>  wrote:
[...]

Zbytnio teoretyzujesz, imo.

--
Liwiusz

Data: 2011-07-16 01:38:28
Autor: Gotfryd Smolik news
ma³y fiko³ek
On Fri, 15 Jul 2011, AlbertStonoga wrote:

Czym siê "sygna³ ostrzegawczy" do roweru przymocowuje?

  ¯eby to by³o jedno potkniêcie pos³ów....
  Ale jak za "naprawê" bior± siê urzêdnicy bywa jeszcze gorzej: chyba
do dzi¶ nie jest wyja¶niona sprawa "pramowocno¶ci konstytucyjnej"
przypadku który mia³ miejsce, kiedy jaki¶ szpec od jêzyka pozwoli³
sobie przestawiæ przecinek w ustawie ju¿ uchwalonej, a jeszcze nie
podpisanej przez prezydenta.
  Na nieszczê¶cie to by³o co¶ w stylu "A i B, lub C", w efekcie czego
komplet instancji s±dowych mia³ zagwozdkê czy odszkodowanie siê
nale¿y czy nie (ju¿ nie pamiêtam co by³o przedmiotem, ale skutkiem
ubocznym by³o odszkodowanie w³a¶nie).

Ta¶m± klej±c±, wkrêtem?

"czym¶ skutecznym" :>

W moim ¶wiecie sygna³ to nie sygnalizator.

  Cywili¶ci te¿ siê burz±, ¿e us³ugi siê "¶wiadczy" a nie "sprzedaje".
  A we¼ ustawê o VAT...

BTW: przy okazji przepraszam za wyjasnianie spraw wyjasnionych, ale
 poprzedniego posta wyslalem nie spodziewajac sie ze watek az tak
 dlugi sie zrobi. A dopisek bez pliterek, bo w kolejce Hamstera
 grzebie (myslalem ze tamten post jeszcze lezy) i strony kodowe
 bym zdemolowal :)
  pzdr, Gotfryd

ma³y fiko³ek