maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?

Data: 2009-07-20 20:47:09
Autor: Końrad\(o\)
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
potrzebuję komputer do poruszania się z nim, jak i do domu.

1). na zewnątrz
przenośny, ultra lekki i mały, netbook, który nie będzie obciążany żadnymi obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji dokumentów/word/arkusze/prezentacje.
poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednocześnie (typu wiele ie, outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel, power point) - zależałoby mi na 2 GiB pamięci.
nie musi mieć nagrywarki, zewnętrzna/przypinana wystarczy, a zależy mi na większym dysku (40 gb lub więcej)

2) w domu
jednocześnie komputer ma pozwalać na wygodną i komfortową pracę w domu.
musi pozwalać na podłaczenie:
- jednocześnie do dużego monitora (obecnie CRT, niebawem lcd) + zewnętrznej normalnej klawiatury + myszki
- zewnętrzny dysk (najlepiej dwa) do backupów (mogę podpinać chwilowo)
- zewnętrzna nagrywarka CD/DVD (podpinana tylko gdy będzie potrzebna)
- w domu podłączenie do netu kablem (z tv kablowej), a później bezprzewodowo
- drukarka (może nie być wpięta cały czas)

czy do takich celów nada się nEtbook i spełni założenia?
np. któryś (który?) z asusów eee, albo samsung nc10, albo jeszcze inny?
czy te małe nEtbooki mają wystarczająca liczbę wyjść (np. d-sub dla lcd) i portów usb?
czy do takiego maleństwa/nEtbooka da się podłaczyć/wykorzystać posiadany zestaw głośników 5.1 choćby wykorzystując 2.1?

czy maleńki eee albo nc10 nada się do wygodnej (podkreślam: nie szybkiej, bez obciążania obliczeniowego) pracy w domu z zewnątrznym monitorem, klawiaturą i myszką?
podłaczanie wtyczek usb i monitorowej nie stanowi problemu, nie muszę mieć stacji dokującej, o którą pewnie trudno przy netbookach.
netbook nie musi być szybki/demon mocy, obecnie pracuję np. na bartonie amd chyba 1,2 ghz + 512ram.
ma być nowy, gwarancja.

proszę o wszelkie uwagi i spostrzeżenia, oraz wytknięcie ewentualnych błędów w moich założeniach.

Data: 2009-07-20 12:29:51
Autor: Sztoker
On 20 Lip, 20:47, "Końrad\(o\)" <najswi...@op.pl> wrote:

[...]

D-Sub to standard, do tego zwykle 3 USB, czyli po odjęciu myszki i
klawiszy zostanie 1. W razie potrzeby można się protezować hubem.

czy maleńki eee albo nc10 nada się do wygodnej (podkreślam: nie szybkiej,
bez obciążania obliczeniowego) pracy w domu z zewnątrznym monitorem,
klawiaturą i myszką?

U mnie doszło do takiej paranoi, że MSI Wind robi jako stacjonarny, a
17-calowa mocarna Toshiba - za mobilnego. Oczywiście lcd i mycha z
zewnątrz, ale klawiatura juz netbookowa - dało się przyzwyczaić :-)

Sztoker

Data: 2009-07-20 21:55:51
Autor: Radosław Sokół
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
W dniu 20.07.2009 20:47, Końrad(o) pisze:
potrzebujĂŞ komputer do poruszania siĂŞ z nim, jak i do domu.

Czyli potrzebujesz dwĂłch komputerĂłw.

PS. Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci same.
     Nie da się czytać Twoich postĂłw.
     http://www.grush.one.pl/mime/

przenoœny, ultra lekki i ma³y, netbook, który nie bêdzie obci¹¿any ¿adnymi
obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji
dokumentĂłw/word/arkusze/prezentacje.
poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednoczeÂśnie (typu wiele ie,
outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel,
power point) - zaleÂżaÂłoby mi na 2 GiB pamiĂŞci.
nie musi mieĂŚ nagrywarki, zewnĂŞtrzna/przypinana wystarczy, a zaleÂży mi na
wiĂŞkszym dysku (40 gb lub wiĂŞcej)

Nagrywarki i tak w netbookach nie dostaniesz najczęściej.

Strasznie duĹźo aplikacji potrzebujesz na takim komputerku
jednocześnie. Obawiam się, że się zniechęcisz jak zobaczysz
efektywną wydajność pod takim obciążeniem w porównaniu do
przeciętnego nowego notebooka.

To komputery-notatniki, a nie uniwersalne maszyny do
pracy wielozadaniowej. No, chyba, Ĺźe kupisz ThinkPada x61s.
Ostatnio kosztował koło 4000-5000 zł chyba.

jednoczeÂśnie komputer ma pozwalaĂŚ na wygodnÂą i komfortowÂą pracĂŞ w domu.
musi pozwalaĂŚ na podÂłaczenie:

Kup stacjonarnego, nie ruszaj go z domu i synchronizuj
dane z przenośnym przez sieć.

czy maleĂąki eee albo nc10 nada siĂŞ do wygodnej (podkreÂślam: nie szybkiej,
bez obci¹¿ania obliczeniowego) pracy w domu z zewn¹trznym monitorem,
klawiaturÂą i myszkÂą?

A czy maluch z bagażnikiem dachowym i przyczepą kempingową
nadaje się do wygodnego, choć niezbyt szybkiego przemierzania
bezdroĹźy australijskiego interioru? ;)

netbook nie musi byĂŚ szybki/demon mocy, obecnie pracujĂŞ np. na bartonie amd
chyba 1,2 ghz + 512ram.

To prawdę mówiąc podziwiam, że przy jednoczesnym uruchamianiu
wszystkich wymienionych aplikacji jesteś w stanie wygodnie
pracować ;) Sam piszę tego posta z Bartona 2500+ z 1 GiB RAMu,
ale do *poważniejszej* *wygodnej* pracy to już za słaba maszyna.

Data: 2009-07-21 01:01:31
Autor: Michał
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
podziwiam, Ĺźe przy jednoczesnym uruchamianiu
wszystkich wymienionych aplikacji jesteś w stanie wygodnie
pracować ;)

Znać, że wątkotwórca nie wybrzydza w kwestii komfortu korzystania z komputera :)
W związku z powyższym zaryzykuję twierdzenie, że jego wymagania spełni każdy netbook + aktywny hub USB :D

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-07-21 15:16:42
Autor: Końrad(o)
Użytkownik "Michał" <mbierwia_NOSPAM_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h42t4s$r3l$1atlantis.news.neostrada.pl...

podziwiam, że przy jednoczesnym uruchamianiu wszystkich wymienionych aplikacji jesteś w stanie wygodnie pracować ;)

wygodnie przy 1,2 ghz i 512 ram nie jest, to prawda.
ale napewno wygodniej będzie już przy atomie 1.6 i 1 lub 2 GiB ram.

Znać, że wątkotwórca nie wybrzydza w kwestii komfortu korzystania z komputera :) W związku z powyższym zaryzykuję twierdzenie, że jego wymagania spełni każdy netbook + aktywny hub USB :D

powiedzcie mi jeszcze proszę, czy taki notebook lub bardziej mnie interesujący nEtbook podczas pracy z zewnętrznym crt/lcd może być zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy ekran jest wygaszony? (o ile ma to jakiekoolwiek znaczenie dla matrycy note/netbooka)?

Data: 2009-07-21 17:02:51
Autor: Końrad(o)
[...]

czy procesory atom to są procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy na allgero opisują np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

i skąd biora się asusy z 2048 ram? np. asusy 1000h na allegro mają 2048 ram, a te same 1000h w komputroniku lub proline mają tylko 1048.

Data: 2009-07-21 11:17:43
Autor: Sztoker
On 21 Lip, 17:02, Końrad(o) <najswi...@op.pl> wrote:

czy taki notebook lub bardziej mnie interesujący nEtbook podczas pracy z
zewnętrznym crt/lcd może być zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy
ekran jest wygaszony?

Wszystko do ustawienia we "właściwościach zasilania".

czy procesory atom to są procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy na
allgero opisują np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

Najpopularniejszy w tego typu komputerkach procek Atom N270 posiada
jeden rdzeń, byc może to hyper-threading wprowadza niektórych w błąd.

Sztoker

Data: 2009-07-21 20:18:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2009 17:02, Końrad(o) pisze:
czy procesory atom to są procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy
na allgero opisują np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

Niektóre modele Atoma są dwurdzeniowe, ale większość w star-
szych netbookach to proste jednordzeniówki.

Te procesory nie mają wygrywać wyścigów, tylko pozwalać napi-
sać prosty dokument tekstowy i poprzeglądać WWW.

i skąd biora się asusy z 2048 ram? np. asusy 1000h na allegro mają 2048
ram, a te same 1000h w komputroniku lub proline mają tylko 1048.

Bo ludzie pewnie sami rozszerzają. Microsoft nałożył IIRC
ograniczenie na komputery sprzedawane wciąż z Windows XP,
że nie mogą mieć więcej pamięci, niż 1 GiB.

Data: 2009-07-22 16:43:41
Autor: NZSNNW
> [...]

Niektóre modele Atoma są dwurdzeniowe, ale większość w star-
szych netbookach to proste jednordzeniówki.

A jak to rozpoznać?
Interesuje mnie mały ASUS EEE PC 1000H z procesorem oznaczonym ATOM N270.
Ten porocesor to dwurdzeniowy?

Bo ludzie pewnie sami rozszerzają. Microsoft nałożył IIRC
ograniczenie na komputery sprzedawane wciąż z Windows XP,
że nie mogą mieć więcej pamięci, niż 1 GiB.

Lepiej kupić z 1024, czy rozszrzony do 2048?
Komputer mój chciałbym z WIN XP HOME.
Czy 2048 RAM spowolni komputer?
Wolałbym większy RAM, bo grafika "dostaje" przydział pamięci z RAMu, tzw. pamięć współdzielona.

Z góry dziękuję
NZSNNW

Data: 2009-07-22 17:02:39
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny -da sie?
On Wed, 22 Jul 2009 16:43:41 +0200, "NZSNNW"
<nieznamsienicniewiemWYTNIJTO@op.pl> wrote:

A jak to rozpoznać?
Interesuje mnie mały ASUS EEE PC 1000H z procesorem oznaczonym ATOM N270.
Ten porocesor to dwurdzeniowy?

Nie.

Lepiej kupić z 1024, czy rozszrzony do 2048?

Realnie nie ma znaczenia. Nie zauwazyłem po rozszerzeniu do 2GB
jakiejś radykalnej poprawy w normalnej pracy pod XP typu odpalona
przeglądarka z kilunastoma kartami, mailer, jakiś komunikator, pare
terminali, jakaś sesja FTP. Przydaje się tylko sepcyficznei gdy na
swoim netbooku musze zasymulować jakies rozwiązanei np. typu
klient-serwer i odpalam np. wirtulaną maszynę pod Virtualboxem. Ale
99,99% użytkoników netbooków raczej tego nie robi.
Komputer mój chciałbym z WIN XP HOME.

ZTCP jest w komplecie. WinXP for UMPC głosi nalepka na spodzie. A ja i
tak mam tam oprócz tego Linuxa - ale mi to jest po prostu potrezbne do
pracy.

Czy 2048 RAM spowolni komputer?

Nie.

Wolałbym większy RAM, bo grafika "dostaje" przydział pamięci z RAMu, tzw. pamięć współdzielona.

Nie zauwazyłem by miało to jakieś większe przełożenie na wydajnośc.
Tam jest tania i dośc wolna grafika na dodatek pracująca w
rozdzielczości tylko 1024x600 więc tak naprawdę większa ilośc pamięci
przydzielona tej grafice nic nie zdziała.

Jak już szukasz czegoś małego to ja bym się mimo wszytko zastanowił
nad jakimś malutkim desktopem - nawet na Tomie. Poweisił to z tyłu
monitora i miał spokój. Te maluchy stacjonarne mają zwykle ciut lepszą
grafikę niż netbooki.

Zdrówko

Data: 2009-07-22 21:45:13
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.07.2009 16:43, NZSNNW pisze:
Interesuje mnie mały ASUS EEE PC 1000H z procesorem oznaczonym ATOM N270.
Ten porocesor to dwurdzeniowy?

Jednordzeniowy, 1600 MHz, 12 x 133 MHz. Wydajność efektywna
porównywalna z Pentium III 800-900 MHz, o ile pamiętam.

Lepiej kupić z 1024, czy rozszrzony do 2048?

Zależy od zastosowań. Większa pamięć pewnie będzie pobierała
więcej mocy, a przyda się tylko przy jednoczesnej pracy na-
prawdę dużej liczby programów, czego nie polecam ze względu
na a) niską wydajność mikroprocesora, b) nieprzydatność
takich komputerów do takiej pracy.

Komputer mój chciałbym z WIN XP HOME.

1 GiB pamięci na Windows XP najczęściej wystarcza.

Wolałbym większy RAM, bo grafika "dostaje" przydział pamięci z RAMu, tzw.
pamięć współdzielona.

Ale tam jest tak prosta grafika, że Ci zniknie raptem kilka-
naście megabajtów pewnie...

Data: 2009-07-21 20:16:45
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2009 15:16, Końrad(o) pisze:
wygodnie przy 1,2 ghz i 512 ram nie jest, to prawda.
ale napewno wygodniej będzie już przy atomie 1.6 i 1 lub 2 GiB ram.

Może. Ale pamiętaj, że Atom 1.6 GHz odpowiada tak Pentium III
900 MHz, czyli Athlonowi o porównywalnym zegarze. W efekcie
ten Atom może być nieco wolniejszy w typowej pracy, niż Athlon
(aczkolwiek będzie lepszy w dekodowaniu multimediów).

[...]

Zależy od budowy obudowy. Niektóre wciągają powietrze przez
klawiaturę lub wentylację w górnej powierzchni i wtedy jest
problem. Ale nawet, jeżeli wloty są z boku lub od spodu, to
zamknięcie pewnie pogorszy warunki chłodzenia, zmniejszając
powierzchnię i dodając warstwę izolacyjną.

Data: 2009-07-21 00:12:19
Autor: BUNIEK
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
Polaczenie az tak skrajnych funkcji, moze byc klopotliwe ale kompromis bedzie dobrym kierunkiem
proponuje Della 13" moze sa mniejsze nie wiem + stacja dokujaca w domu do ktorej podpiete sa klawiatura mysz monitor glosniki, Internet kablem i cala reszta majdanu.
Testowalem taki zestaw i musze przyznac ze jest ok wpinamy lapa w stacje dokujaca a jest swiadomy ze sie w niej znajduje i po specjalnym zlaczu wszyskie jego porty IO laduja na stacji i pracuje zamkniety nawet wlacznik jest na stacji przy okazji sie z niej laduje.

Buniek

maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?