maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?

Data: 2009-07-20 21:55:51
Autor: Radosław Sokół
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
W dniu 20.07.2009 20:47, Końrad(o) pisze:
potrzebujĂŞ komputer do poruszania siĂŞ z nim, jak i do domu.

Czyli potrzebujesz dwĂłch komputerĂłw.

PS. Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci same.
     Nie da siÄ™ czytać Twoich postĂłw.
     http://www.grush.one.pl/mime/

przeno¶ny, ultra lekki i ma³y, netbook, który nie bêdzie obci±¿any ¿adnymi
obliczeniami, jedynie do kontaktu/internet, edycji
dokumentĂłw/word/arkusze/prezentacje.
poniewaz uruchamiam czesto wiele aplikacji jednocze¶nie (typu wiele ie,
outlook, firefox, 2*gg, skype, firewall, antywirus, word, notatnik, exel,
power point) - zaleÂżaÂłoby mi na 2 GiB pamiĂŞci.
nie musi mieæ nagrywarki, zewnêtrzna/przypinana wystarczy, a zale¿y mi na
wiĂŞkszym dysku (40 gb lub wiĂŞcej)

Nagrywarki i tak w netbookach nie dostaniesz najczęściej.

Strasznie duĹĽo aplikacji potrzebujesz na takim komputerku
jednocześnie. Obawiam się, że się zniechęcisz jak zobaczysz
efektywną wydajność pod takim obciążeniem w porównaniu do
przeciętnego nowego notebooka.

To komputery-notatniki, a nie uniwersalne maszyny do
pracy wielozadaniowej. No, chyba, ĹĽe kupisz ThinkPada x61s.
Ostatnio kosztował koło 4000-5000 zł chyba.

jednocze¶nie komputer ma pozwalaæ na wygodn± i komfortow± pracê w domu.
musi pozwalaæ na pod³aczenie:

Kup stacjonarnego, nie ruszaj go z domu i synchronizuj
dane z przenośnym przez sieć.

czy maleñki eee albo nc10 nada siê do wygodnej (podkre¶lam: nie szybkiej,
bez obci±¿ania obliczeniowego) pracy w domu z zewn±trznym monitorem,
klawiatur± i myszk±?

A czy maluch z bagaĹĽnikiem dachowym i przyczepÄ… kempingowÄ…
nadaje się do wygodnego, choć niezbyt szybkiego przemierzania
bezdroĹĽy australijskiego interioru? ;)

netbook nie musi byæ szybki/demon mocy, obecnie pracujê np. na bartonie amd
chyba 1,2 ghz + 512ram.

To prawdÄ™ mĂłwiÄ…c podziwiam, ĹĽe przy jednoczesnym uruchamianiu
wszystkich wymienionych aplikacji jesteĹ› w stanie wygodnie
pracować ;) Sam piszę tego posta z Bartona 2500+ z 1 GiB RAMu,
ale do *poważniejszej* *wygodnej* pracy to już za słaba maszyna.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Data: 2009-07-21 01:01:31
Autor: Michał
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
podziwiam, ĹĽe przy jednoczesnym uruchamianiu
wszystkich wymienionych aplikacji jesteĹ› w stanie wygodnie
pracować ;)

Znać, że wątkotwórca nie wybrzydza w kwestii komfortu korzystania z komputera :)
W związku z powyższym zaryzykuję twierdzenie, że jego wymagania spełni każdy netbook + aktywny hub USB :D

Pozdrawiam,
Michał

Data: 2009-07-21 15:16:42
Autor: Końrad(o)
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
Użytkownik "Michał" <mbierwia_NOSPAM_@o2.pl> napisał w wiadomości news:h42t4s$r3l$1atlantis.news.neostrada.pl...

podziwiam, że przy jednoczesnym uruchamianiu wszystkich wymienionych aplikacji jesteś w stanie wygodnie pracować ;)

wygodnie przy 1,2 ghz i 512 ram nie jest, to prawda.
ale napewno wygodniej będzie już przy atomie 1.6 i 1 lub 2 GiB ram.

Znać, że wątkotwórca nie wybrzydza w kwestii komfortu korzystania z komputera :) W związku z powyższym zaryzykuję twierdzenie, że jego wymagania spełni każdy netbook + aktywny hub USB :D

powiedzcie mi jeszcze proszę, czy taki notebook lub bardziej mnie interesujący nEtbook podczas pracy z zewnętrznym crt/lcd może być zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy ekran jest wygaszony? (o ile ma to jakiekoolwiek znaczenie dla matrycy note/netbooka)?

Data: 2009-07-21 17:02:51
Autor: Końrad(o)
[...]

czy procesory atom to sÄ… procesory dwurdzeniowe? bo niektĂłrzy sprzedawcy na allgero opisujÄ… np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

i skÄ…d biora siÄ™ asusy z 2048 ram? np. asusy 1000h na allegro majÄ… 2048 ram, a te same 1000h w komputroniku lub proline majÄ… tylko 1048.

Data: 2009-07-21 11:17:43
Autor: Sztoker
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?
On 21 Lip, 17:02, Końrad(o) <najswi...@op.pl> wrote:

czy taki notebook lub bardziej mnie interesuj±cy nEtbook podczas pracy z
zewnętrznym crt/lcd może być zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy
ekran jest wygaszony?

Wszystko do ustawienia we "wła¶ciwo¶ciach zasilania".

czy procesory atom to s± procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy na
allgero opisuj± np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

Najpopularniejszy w tego typu komputerkach procek Atom N270 posiada
jeden rdzeń, byc może to hyper-threading wprowadza niektórych w bł±d.

Sztoker

Data: 2009-07-21 20:18:18
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2009 17:02, Końrad(o) pisze:
czy procesory atom to s± procesory dwurdzeniowe? bo niektórzy sprzedawcy
na allgero opisuj± np. asusy eee jako "2*1,6" lub "2*1,66"

Niektóre modele Atoma s± dwurdzeniowe, ale większo¶ć w star-
szych netbookach to proste jednordzeniówki.

Te procesory nie maj± wygrywać wy¶cigów, tylko pozwalać napi-
sać prosty dokument tekstowy i poprzegl±dać WWW.

i sk±d biora się asusy z 2048 ram? np. asusy 1000h na allegro maj± 2048
ram, a te same 1000h w komputroniku lub proline maj± tylko 1048.

Bo ludzie pewnie sami rozszerzaj±. Microsoft nałożył IIRC
ograniczenie na komputery sprzedawane wci±ż z Windows XP,
że nie mog± mieć więcej pamięci, niż 1 GiB.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-07-22 16:43:41
Autor: NZSNNW
> [...]

Niektóre modele Atoma s± dwurdzeniowe, ale większo¶ć w star-
szych netbookach to proste jednordzeniówki.

A jak to rozpoznać?
Interesuje mnie mały ASUS EEE PC 1000H z procesorem oznaczonym ATOM N270.
Ten porocesor to dwurdzeniowy?

Bo ludzie pewnie sami rozszerzaj±. Microsoft nałożył IIRC
ograniczenie na komputery sprzedawane wci±ż z Windows XP,
że nie mog± mieć więcej pamięci, niż 1 GiB.

Lepiej kupić z 1024, czy rozszrzony do 2048?
Komputer mój chciałbym z WIN XP HOME.
Czy 2048 RAM spowolni komputer?
Wolałbym większy RAM, bo grafika "dostaje" przydział pamięci z RAMu, tzw. pamięć współdzielona.

Z góry dziękuję
NZSNNW

Data: 2009-07-22 17:02:39
Autor: Maciek \"Babcia\" Dobosz
maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny -da sie?
On Wed, 22 Jul 2009 16:43:41 +0200, "NZSNNW"
<nieznamsienicniewiemWYTNIJTO@op.pl> wrote:

A jak to rozpoznać?
Interesuje mnie mały ASUS EEE PC 1000H z procesorem oznaczonym ATOM N270.
Ten porocesor to dwurdzeniowy?

Nie.

Lepiej kupić z 1024, czy rozszrzony do 2048?

Realnie nie ma znaczenia. Nie zauwazyłem po rozszerzeniu do 2GB
jakiej¶ radykalnej poprawy w normalnej pracy pod XP typu odpalona
przegl±darka z kilunastoma kartami, mailer, jaki¶ komunikator, pare
terminali, jaka¶ sesja FTP. Przydaje się tylko sepcyficznei gdy na
swoim netbooku musze zasymulować jakies rozwi±zanei np. typu
klient-serwer i odpalam np. wirtulan± maszynę pod Virtualboxem. Ale
99,99% użytkoników netbooków raczej tego nie robi.
Komputer mój chciałbym z WIN XP HOME.

ZTCP jest w komplecie. WinXP for UMPC głosi nalepka na spodzie. A ja i
tak mam tam oprócz tego Linuxa - ale mi to jest po prostu potrezbne do
pracy.

Czy 2048 RAM spowolni komputer?

Nie.

Wolałbym większy RAM, bo grafika "dostaje" przydział pamięci z RAMu, tzw. pamięć współdzielona.

Nie zauwazyłem by miało to jakie¶ większe przełożenie na wydajno¶c.
Tam jest tania i do¶c wolna grafika na dodatek pracuj±ca w
rozdzielczo¶ci tylko 1024x600 więc tak naprawdę większa ilo¶c pamięci
przydzielona tej grafice nic nie zdziała.

Jak już szukasz czego¶ małego to ja bym się mimo wszytko zastanowił
nad jakim¶ malutkim desktopem - nawet na Tomie. Poweisił to z tyłu
monitora i miał spokój. Te maluchy stacjonarne maj± zwykle ciut lepsz±
grafikę niż netbooki.

Zdrówko

Data: 2009-07-22 21:45:13
Autor: Radosław Sokół
W dniu 22.07.2009 16:43, NZSNNW pisze:
Interesuje mnie mały ASUS EEE PC 1000H z procesorem oznaczonym ATOM N270.
Ten porocesor to dwurdzeniowy?

Jednordzeniowy, 1600 MHz, 12 x 133 MHz. Wydajno¶ć efektywna
porównywalna z Pentium III 800-900 MHz, o ile pamiętam.

Lepiej kupić z 1024, czy rozszrzony do 2048?

Zależy od zastosowań. Większa pamięć pewnie będzie pobierała
więcej mocy, a przyda się tylko przy jednoczesnej pracy na-
prawdę dużej liczby programów, czego nie polecam ze względu
na a) nisk± wydajno¶ć mikroprocesora, b) nieprzydatno¶ć
takich komputerów do takiej pracy.

Komputer mój chciałbym z WIN XP HOME.

1 GiB pamięci na Windows XP najczę¶ciej wystarcza.

Wolałbym większy RAM, bo grafika "dostaje" przydział pamięci z RAMu, tzw.
pamięć współdzielona.

Ale tam jest tak prosta grafika, że Ci zniknie raptem kilka-
na¶cie megabajtów pewnie...

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2009-07-21 20:16:45
Autor: Radosław Sokół
W dniu 21.07.2009 15:16, Końrad(o) pisze:
wygodnie przy 1,2 ghz i 512 ram nie jest, to prawda.
ale napewno wygodniej będzie już przy atomie 1.6 i 1 lub 2 GiB ram.

Może. Ale pamiętaj, że Atom 1.6 GHz odpowiada tak Pentium III
900 MHz, czyli Athlonowi o porównywalnym zegarze. W efekcie
ten Atom może być nieco wolniejszy w typowej pracy, niż Athlon
(aczkolwiek będzie lepszy w dekodowaniu multimediów).

powiedzcie mi jeszcze proszę, czy taki notebook lub bardziej mnie
interesuj±cy nEtbook podczas pracy z zewnętrznym crt/lcd może być
zamknięty (ekran na klawiaturze) i czy wtedy ekran jest wygaszony? (o
ile ma to jakiekoolwiek znaczenie dla matrycy note/netbooka)?

Zależy od budowy obudowy. Niektóre wci±gaj± powietrze przez
klawiaturę lub wentylację w górnej powierzchni i wtedy jest
problem. Ale nawet, jeżeli wloty s± z boku lub od spodu, to
zamknięcie pewnie pogorszy warunki chłodzenia, zmniejszaj±c
powierzchnię i dodaj±c warstwę izolacyjn±.

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

maly i wielki komputer w jednym - netbook jako stacjonarny - da sie?