maly problem z VAT-em

Data: 2009-07-21 13:12:13
Autor: PrzemeK
maly problem z VAT-em
Moj kolega zaklada dzialalnosc gospodarcza na ktora dostal bezzwrotna dotacje i musi ja wydac na zakup sprzetu do firmy. Firma dziala od 15 lipca, czas na rozliczenie sie z dotacji ma do 15 sierpnia. Skladajac papiery w odpowiednich urzedach kolega spoznil sie ze zlozeniem kwitow vatowych. W zwiazku z czym vatowcem bedzie dopiero od 1 sierpnia. I tu pojawia sie problem (furtka) - czy lepiej wydac pieniadze na zakupy jeszcze w lipcu kiedy kolega nie jest vatowcem, czy w sierpniu kiedy juz bedzie vatowcem (a moze nie ma to znaczenia?). Dodam ze zakupiony sprzet bedzie srodkiem trwalym o wartosci ok 20000zl podlegajacym amortyzacji.

Pozdrawiam
-- --
PrzemeK

Data: 2009-07-21 15:06:54
Autor: Tadeusz Rogowski
maly problem z VAT-em

Użytkownik "PrzemeK" <przemek_nospam@nlg.com.pl> napisał w wiadomości news:h448cs$kck$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Wydaje mi się, że towarów kupionych za pieniądze z dotacji nie można wrzucić w koszty faktury pokazuję się jedynie dla urzędu.

a jeśli ktoś kupił za wcześnie to niech się dogada ze sprzedawcą na zwrot (korekta faktury) i niech jeszcze raz kupi.

maly problem z VAT-em