ma³y samochod spalanie jaki?

Data: 2017-10-15 09:58:04
Autor: kloi
ma³y samochod spalanie jaki?
Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy 140km/h... jaki wybrac???

tak przegl±dam testy i widzê ¿e te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody fabi ³ykaj± 7-8 litrów przy tej prêdko¶ci

wcale to nie jest ma³o w porównaniu do mojego obecnego stilo 1.6 16V który przy tej prêdko¶ci te¿ ³yka 8l/100

mam te¿ pande 1.1 MPI i na trasie 500km gdzie po³owa to autostrada reszta to drogi lokalne, na autostradzie przy V=120km i lokalnych drogach 50-90km/h wychodzi 5l/100

podobno suzuki baleno siê wyró¿nia ale nie mogê trafiæ na jakie¶ sensowne testy spalania

Data: 2017-10-15 10:44:43
Autor: spider
W dniu 2017-10-15 o 09:58, kloi pisze:
Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy 140km/h... jaki wybrac???

Przy takiej prêdko¶ci najwiêksze znaczenie ma opór powietrza, szukaj takiego z najmniejszym Cx, tylko nie wiem czy producenci udostêpniaj± takie dane ;)
Przyk³adowe kszta³ty i wspó³czynniki :)
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/62/Drag-it.svg

Data: 2017-10-15 11:48:10
Autor: Adam
[...]

Na AutoCentrum zagl±da³e¶?

https://www.autocentrum.pl/spalanie/

Dane pochodz± od kierowców. Po odsianiu extremów mo¿na sobie wyrobiæ zdanie.

Jest jedna rzecz:
Czêsto paradoksalnie dla tej samej budy oszczêdniejsze bywa autko z wiêkszym silnikiem.
Uzasadnienie: kierowca maj±c s³abszy silnik depcze peda³ gazu do pod³ogi, chc± uzyskaæ jako-tak± dynamikê. W wiêkszym/mocniejszym silniku wystarczy lekko przycisn±æ peda³ gazu - mamy to samo.
Na autostradach bywa, ¿e przyk³adowo przy 120 km/h s³abszym silnikiem czêsto ciê¿ko ju¿ co¶ wyprzedziæ, jedziemy na maksymalnym zu¿yciu paliwa, a to samo autko z wiêkszym silnikiem dopiero zaczyna siê budziæ do ¿ycia.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2017-10-15 11:51:31
Autor: Shrek
W dniu 15.10.2017 o 11:48, Adam pisze:

Na AutoCentrum zagl±da³e¶?

https://www.autocentrum.pl/spalanie/

Dane pochodz± od kierowców. Po odsianiu extremów mo¿na sobie wyrobiæ zdanie.

S± zani¿one. Nawet na tej grupie wiêkszo¶æ ludzi zani¿a spalanie, bo swoje ogonki chwal±;)

Shrek

Data: 2017-10-15 11:13:33
Autor: Budzik
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

Powodów jest kilka ale imo jednym z nich jest to ze wiekszosc osób tak naprawde nie wie ile ich auto pali.
Dlaczego?

Przyk³adowo dlatego, ze tak naprawde nie wie ile przejezdza km.
Z moich obserwacji auta pokazuja przejechane km z dok³adnoscia 100% do przek³aman rzedu nawet 8-9%.
A skoro przek³amuje dystans to przek³amuje tez spalanie.
Nigdy tez nie spotka³em siê z autem które by ten dystans pokazywa³o za duzy.
Powodów imo mozna siê domyslic.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")

Data: 2017-10-15 13:51:41
Autor: Shrek
W dniu 15.10.2017 o 13:13, Budzik pisze:

Powodów jest kilka ale imo jednym z nich jest to ze wiekszosc osób tak
naprawde nie wie ile ich auto pali.
Dlaczego?

Przyk³adowo dlatego, ze tak naprawde nie wie ile przejezdza km.

Ciekawe - mój pokazuje bardzo dok³adnie - w sensie jak jadê przez pó³ Polski, to ró¿ni siê od tego z Google maps o jakies kilka (czasem kilkana¶cie km) km wiêcej. I pewnie to rzeczywi¶cie kilka km wiêcej przejecha³em, bo na stacjê zjechaæ do kibelka, itp.

Co do niewiedzy to raczej bym siê spodziewa³, ¿e po prostu nigdy tego nie przeliczyli, tylko patrz± na komputer.

Ale w wiêkszo¶ci wypadków ludzie prze¿ywaj± dysonans poznawczy i na si³ê wmawiaja sobie, ¿e ich dizel na 10 km trasie dom praca w korkach, pali tyle co pisali inni, którzy równie¿ chcieliby wierzyæ w to co napisali;)

Jak mówiê znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówi± mi, ze ich disle to 4,5 w zimê w mie¶cie w korkach;) Zreszt± zobaczysz - zaraz kto¶ napisze:P

Shrek

Data: 2017-10-15 05:55:12
Autor: sczygiel
ma³y samochod spalanie jaki?
W dniu niedziela, 15 pa¼dziernika 2017 13:51:42 UTC+2 u¿ytkownik Shrek napisa³:
> [...]

Jak mówiê znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówi± mi, ze ich disle to 4,5 w zimê w mie¶cie w korkach;) Zreszt± zobaczysz - zaraz kto¶ napisze:P

Chcesz moje logi z dizla? ;)
Co prawda tych 4,5 czesto nie widuje ale srednio mam 5,5. A jak po miescie jezdze w zimie to maks co widzialem to 6,5 nieca³e.
Notowane pracowicie przy dystrybutorze. No i w oparciu o odometer z auta. Az takiej paranoi nie mam aby licznikowi nie wierzyæ. Choæ wskaznik zuzycia paliwa z kompa to cygani na -0.5 do -1.2...

Data: 2017-10-15 13:42:25
Autor: Budzik
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  sczygiel@gmail.com ...

[...]

4,5 a 5,5 to jest róznica ponad 20% - to przepasc.
Jezdzi³em yarisem 1,4D 90km i w tamtym aucie przy rozsadnej jezdzie 5,5 to zaden wyczyn.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2017-10-15 07:14:02
Autor: sczygiel
ma³y samochod spalanie jaki?
W dniu niedziela, 15 pa¼dziernika 2017 15:42:27 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Jezdzi³em yarisem 1,4D 90km i w tamtym aucie przy rozsadnej jezdzie 5,5 to zaden wyczyn.

Magia ma³ych liczb.
Z jednej perspektywy 20% z drugiej tylko 4pln na 100km.
Zale¿y jak kto patrzy i jak kto liczy.

No i jeden ma tylko 6km do pracy i jedzie dizlem i mu pali te 6/100 ale dwumasa pada po 80kkm.
Drugi jezdzi trasy po wioskach i mu pali 4,5 a dwumasa pada po 150kkm.
A ja robie trasy autostradowe i mi pali 5,5 a dwumasa pad³a przy 250kkm. I to we fordzie :)

Ile kierowców tyle historii.

Data: 2017-10-15 14:49:58
Autor: Budzik
> [...]

5,5 to zaden wyczyn.

Magia ma³ych liczb.
Z jednej perspektywy 20% z drugiej tylko 4pln na 100km.

Nie o koszcie pisa³em - ten rzeczywiscie jest pomijalny.
Pisa³em tylko o tym ze o ile 5,5l na 100 w miesicie jest ca³kiem realne, o tyle 4,5 w ciagle niedogrzanym dieslu juz nie takie proste do osiagniecia.

[...]

To tez szybko jak po 250.
W moim ducato 400 i jeszcze nie pad³a :)
Ale fakt jest faktem, ze znam paru ziomków co im pad³a ponizej 100kkm...

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Dzieci staj± siê podobne do tego, co o nich my¶limy."
Bird Johnson

Data: 2017-10-15 18:10:55
Autor: z
W dniu 2017-10-15 o 15:42, Budzik pisze:
Jezdzi³em yarisem 1,4D 90km i w tamtym aucie przy rozsadnej jezdzie 5,5
to zaden wyczyn.

Potwierdzam.
1.4 D4D 75KM to warto¶æ maksymalna przy je¼dzie 50/50 nawet zim±
Po 3 latach u¿ytkowania mogê powiedzieæ ¿e pali 5 litrów ¶rednio :-)
Nie. Nie mam komputera pok³adowego. Tylko kalkulator :-)

Data: 2017-10-15 15:08:38
Autor: Shrek
ma³y samochod spalanie jaki?
W dniu 15.10.2017 o 14:55, sczygiel@gmail.com pisze:

Chcesz moje logi z dizla? ;)

A nie mówi³em:P

Shrek

Data: 2017-10-16 09:11:40
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
Dnia Sun, 15 Oct 2017 05:55:12 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
[...]

Tu nie trzeba paranoi - zobacz kiedys w trasie jak cyferka sie zmienia
ktory slupek kilometrowy mijasz, i tak przez kilka km.

Ale ... kto powiedzial ze te slupki dokladne :-)

Choæ wskaznik zuzycia paliwa z kompa to cygani na -0.5 do -1.2...

komp w mojej vectrze to ciekawa sprawa - podaje np kilometry
przejechane, litry spalone, i srednie spalanie ... nieco rozne od
kalkulatora. np - srednie spalanie 8.1, 50.1 (na dystrybutorze 49.9) 630 km 50.1/630 = 7.952
nawet 50.1999/629.5=7.97

Skad te 8.1 J.

Data: 2017-10-16 00:40:51
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- Skad te 8.1 benzyna ? to dziwnie malo :-) 9.2 srednia na spritmonitor ale jak diesel to strasznie duzo :-)

Data: 2017-10-16 09:33:13
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
No niestety Spritmonitor mówi ¿e 6.1 do 6.8 :-)

Data: 2017-10-17 11:14:11
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  przemek napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:a74df2f4-11d5-4bc3-be44-57f80f1c74d5@googlegroups.com...
No niestety Spritmonitor mówi ¿e 6.1 do 6.8 :-)

A bo ludzie swoj ogonek chwala :-)

Ja tam widze i 7.5

Zobacz np tego
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/528610.html

Srednie niby 7.12, a zdarza mu sie 8.30, 9.65, 7.57, 10.34 ... czyzby mu sie zepsul tak jak i mnie ? :-)

.... swoja droga o co tu chodzi - nie tankuje do pelna, tylko "za 30 euro" ?

J.

Data: 2017-10-17 03:49:55
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- A bo ludzie swoj ogonek chwala :-)

aha znaczy sie spisek ?

-- Ja tam widze i 7.5

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/329-Vectra.html?fueltype=1&fuelsort=1&constyear_s=2006&constyear_e=2008&power_s=150&power_e=150&gearing=1&powerunit=2

6,42 srednia, 7,1 szczyt a powyzej 8 to jestes Ty i jeszcze jeden koles -- swoja droga o co tu chodzi - nie tankuje do pelna, tylko "za 30 euro" ?

Fahrgeld czyli dostaje kase na paliwo od pracodawcy i ma sie w tym zmiescic, to wymusza oszczedna jazde lepiej niz tysiace eko-oszolomow :-)

Data: 2017-10-17 14:00:58
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  przemek napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:86a9dbd0-0a95-4104-8f71-44c24245004e@googlegroups.com...
-- A bo ludzie swoj ogonek chwala :-)
aha znaczy sie spisek ?

spritmonitora nie podejrzewam ... ale mnie wychodzi wiecej :-(

[...]

Tylko niestety nie wiadomo jak jezdza.

Tu np taki jeden
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/690941.html?page=5
Raz mu sie trafilo 10.4, co prawda z przyczepa, ale z przyczepa potrafil miec 6.3.

No to jestem ciekaw ... zeby sie w Niemczech nie trafil nikt, kto lubi autostrada szybko, to nie wierze.

Ten np
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/516628.html

6.44, ale same autostrady i krajowki.
To i mnie potrafi wtedy malo spalic, ale po miescie spalanie rosnie :-)

J.

Data: 2017-10-17 06:25:51
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- Tu np taki jeden https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/690941.html?page=5 Raz mu sie trafilo 10.4, co prawda z przyczepa, ale z przyczepa potrafil miec 6.3.

srednia wychodzi nieublaganie 6,44 l/100km

ale nie jest zle jest jeden zawodnik lepszy, srednia 8,3 z tego 44% po miescie :-)
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/590901.html

Data: 2017-10-17 16:53:10
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  przemek napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:64d0eee5-dfbc-4a16-af32-edd6b47ac2ef@googlegroups.com...
[...]

10.15 tez udalo mu sie osiagnac.

Ale jak oni ten % miasta licza ?
Chyba tylko na podstawie deklaracji ze "od ostatniego tankowania jezdzilem po autostradzie, krajowce i miescie".
I nie wiadomo, ile km gdzie.

U mnie to tez jest wynik z jednego tankowania.
Jaka jest srednia to musialbym policzyc ... ale wynik i tak bedzie zalezal od tego jaki % po jakich drogach, a to przeciez indywidualna sprawa.

W miescie tak samo - mam np wybor - pojechac 7km lub 11km. Czas podobny. Spalanie podobne. Predkosc maksymalna niepodobna :-)

J.

Data: 2017-10-17 22:57:04
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/590901.html

tez mialem ponad 7l w Zafirze 120KM (ASB) inaczej sie nie dalo choc wcale szybko nie jezdzilem np autostrada 140 km/h ale jak zona jezdzila stalo zawsze 6,7

ps w DE nie oplaca sie jezdzic szybko jak firma placi bo nadwyzke doplacasz z wlasnej kieszeni

Data: 2017-10-18 12:40:23
Autor: yabba
W dniu 2017-10-18 o 07:57, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

A jak firma nic nie p³aci to ju¿ op³aca siê je¼dziæ szybko. :))

W PL te¿ jest sztywna stawka za 1 km. W³a¶ciwie to s± dwie zale¿nie od pojemno¶ci silnika.

yabba

Data: 2017-10-18 03:58:19
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- A jak firma nic nie p³aci to ju¿ op³aca siê je¼dziæ szybko. :))

spytaj JF ja jezdze powoli :-)

-- W PL te¿ jest sztywna stawka za 1 km. W³a¶ciwie to s± dwie zale¿nie od pojemno¶ci silnika.

w DE sluzbowymi notorycznie zapierdalaja ci co nie maja limitow na paliwo, ja turlam sie 140 km/h a jeden menago z firmy leci 170 km/h (ta sama trasa) w zeszlym tygodniu zapakowal kogos w dupsko (juz zjechal z autostrady) ale dostal nastepnego mietka i znow zapierdala

Data: 2017-10-20 10:17:39
Autor: yabba
W dniu 2017-10-18 o 12:58, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- A jak firma nic nie p³aci to ju¿ op³aca siê je¼dziæ szybko. :))

spytaj JF ja jezdze powoli :-)

Z Twoich postów wynika³o, ¿e jak p³aci firma, to je¼dzisz powoli. Nie wiedzia³em jak je¼dzisz jak firma nie p³aci.

[...]

A jaka jest w Niemczech stawka za kilometr p³acona przez pracodawcê?
Czy jest taka sama na jazdy miejskie i pozamiejscowe? Czy te¿ jest ograniczenie na jazdy miejskie jak w Polsce do 500/700 km w miesi±cu?

yabba

Data: 2017-10-20 01:38:49
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- A jaka jest w Niemczech stawka za kilometr p³acona przez pracodawcê?

min 30 centow
https://www.steuertipps.de/lexikon/e/entfernungspauschale
czasami oplaca sie od pracodawcy a czasami rozliczyc w podatku zalezy od sytuacji

-- Czy jest taka sama na jazdy miejskie i pozamiejscowe?

tak

-- Czy te¿ jest ograniczenie na jazdy miejskie jak w Polsce do 500/700 km w miesi±cu?

nie wiem

P.

Data: 2017-10-20 10:53:11
Autor: yabba
W dniu 2017-10-20 o 10:38, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Czy to jest minimalna stawka? A jaka jest maksymalna?

Z tego co mi Google przet³umaczy³o, to mo¿na równie¿ odliczaæ sobie kilometry za dojazdy do pracy?

yabba

Data: 2017-10-20 13:14:16
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
Albo odliczasz sobie te 30 centów w zeznaniu rocznym albo bierzesz kasê od pracodawcy. To co daje pracodawca to sprawa uznaniowa.

Data: 2017-10-20 22:37:41
Autor: yabba
W dniu 2017-10-20 o 22:14, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Albo odliczasz sobie te 30 centów w zeznaniu rocznym albo bierzesz kasê od pracodawcy. To co daje pracodawca to sprawa uznaniowa.

Czy ka¿dy dojazd mo¿na odliczyæ? Taki 10 km i taki 50 km?

yabba

Data: 2017-10-21 10:16:25
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
Tak odlicza³em 3 km i 130 km

Data: 2017-11-01 19:22:36
Autor: Salata
yabba <gkwiatkowski2_remove_it@gmail.com> wrote:
[...]

Ogólnie sprawa auta w DE jest trochê bardziej skomplikowana. Mieszkam,
pracuje, je¿d¿ê w DE wiec trochê trzeba was naprostowaæ. Posiadanie auta s³u¿bowego czasami siê nie op³aca. Normalnie ¶ciagaj± ci
kase z wynagrodzenia (1% warto¶ci nowego auta), szczególnie jak paliwo masz
nieograniczone. Na dojazdy do pracy siê to ¶rednio op³aca, chyba ze zarabia
siê pow. 7k EUR na rêkê miesiêcznie. Np. A6 w wy¿szych wersjach wyposa¿enia
to obci±¿enie 800EUR. Do tego dochodzi mno¿nik jak mieszka siê dalej (chyba
50km lub dalej) od pracy. Do tankowania s³u¿y dedykowana karta paliwowa do wykorzystania w
konkretnych sieciach.  Jak u¿ywa siê prywatnego auta do dojazdów do pracy to w rozliczeniu podatku
ujmuje siê ¶redni± ilo¶æ km od domu do pracy mno¿y 0,30 EUR. Sume siê
traktuje jako koszt uzyskania przychodu. Samochód prywatny do celów
s³u¿bowych jest rozliczany podobnie, chyba ze umowa z pracodawca jest inna.

Nie spotka³em siê z limitami spalania /100km, ale to mo¿e zale¿eæ od
pracodawcy. Jednak 95% zapierdalaczy na Autobahnach to posiadacze
s³u¿bowego auta nawet tych w SLS, Porsche, czy RS6. --
Brgds
Salata

Data: 2017-11-01 19:29:06
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
Dnia Wed, 1 Nov 2017 19:22:36 +0000 (UTC), Salata napisa³(a):
[...]

Co miesiac 1%? To w koncu auto sluzbowe, czy do uzytku prywatnego ?

[...]

No, jak sie sluzbowo robi 200km codziennie, to nie dziwne, ze sie zap*
:-)

J.

Data: 2017-11-02 00:42:33
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- No, jak sie sluzbowo robi 200km codziennie, to nie dziwne, ze sie zap* :-)

robie te dwie paczki dziennie w wiekszosci na tempomacie 130-140 km/h i o ile z rana (jak nie pada) mozna jeszcze urwac z 10-15 minut na 100 km trasie to po fajrancie szkoda nawet sie napinac taki jest ruch, widok Audi rozpaczliwie heblujacego z 200 km/h do predkosci autokaru Lorek Est (wyprzedzajacego TIR-y na srodkowym) dlugo pozostanie w mojej pamieci :-)

Data: 2017-11-02 16:03:15
Autor: Salata
J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tak co miesi±c jeden procent. Koszt posiadania auta s³u¿bowego z
nieograniczonym paliwem, pe³nym ubezpieczeniem i serwisem wliczaj±c
najmniejsze pierdo³y. Ubezpieczenie w DE nie nale¿y do najtañszych plus
podatek drogowy. Za moja CX9 rocznie bule 1200EUR, a i mam 15 lat
udokumentowanej bezszkodowo¶æ. Z roku do roku podnosz± stawki a nie je
obni¿aj±, bo stawkê tak¿e liczy siê od wieku auta. Dlatego my¶le, aby nie sprzedaæ i wzi±æ w leasing konsumencki, bo mieszczê
siê rocznie w 10K km. Trochê szkoda, bo oprócz eksploatacji (g³. hamulców)
nic siê nie dzieje.  --
Brgds
Salata

Data: 2017-11-02 17:30:27
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik "Salata"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:otffk3$2ei$1$salata@news.chmurka.net...
[...]

Ale co to jest - oplata za firmowe auto do uzytku prywatnego,
oplata pozwalajaca na nieplacenie podatku dochodowego za "bonus"
czy jeszcze cos ?

Bo tak sobie niezbyt wyobrazam np serwisanta, ktory ma placic za to, ze jezdzi do klientow sluzbowym autem.
No chyba, ze pensja uwzglednia te oplate :-)

No i czy jemu sie oplaca oszczedzac paliwo, czy bardziej oplaca sie gonic do domu, bo za nadgodziny nikt nie zaplaci ... lub sa niemile widziane ?
A za paliwo firma zwroci bez gadania :-)

[...]

Ale to jakies OC+AC jak sie domyslam ?

Dlatego my¶le, aby nie sprzedaæ i wzi±æ w leasing konsumencki, bo mieszczê
siê rocznie w 10K km. Trochê szkoda, bo oprócz eksploatacji (g³. hamulców)
nic siê nie dzieje.

Ale o co chodzi - bedzie taniej ?
I to ciagle auto prywatne, a nie sluzbowe.

J.

Data: 2017-11-07 22:26:06
Autor: Salata
[...]

Auto do u¿ytku prywatnego. Bez oznaczeñ firmowych. G³ównie dla mened¿erów.
Serwisanci nie maja takich aut. Dla nich pula jest inna  i bior± z firmy
auto które jest dostêpne.
No i czy jemu sie oplaca oszczedzac paliwo, czy bardziej oplaca sie gonic do domu, bo za nadgodziny nikt nie zaplaci ... lub sa niemile widziane ?
A za paliwo firma zwroci bez gadania :-)

Ogólnie mo¿e je¼dziæ jak chce. Do tej pory nie s³ysza³em o przypadkach
mierzenia faktycznego zu¿ycia. Szczególnie bior±c pod uwagê korki na
autostradach.
[...]

OC+AC+ podatek drogowy.
[...]

Bêdzie taniej. XC90 D5 mo¿na trafiæ za 400EUR / miesi±c. Za to samo auto w
firmie by mi potr±cali ponad 700EUR+25%( bo tej klasy przys³uguj± wy¿szej
kadrze menad¿erskiej). Tankuje raczej raz lub dwa na miesi±c, wiec koszt
paliwa nie pokryj± ró¿nicy, wliczaj±c nawet ubezpieczenie i podatek (ca.
800EUR/rok). --
Brgds
Salata

Data: 2017-11-08 06:50:56
Autor: ddddddddddddd
W dniu 02.11.2017 o 16:30, J.F. pisze:
[...]

¶ci±gaj± 1% czy 1% stanowi twój dochód? bo w UK przy u¿ytkowaniu prywatnym rocznie masz doliczone ok. 3300 funtów do dochodu (chocia¿ kwota chyba zale¿y od auta). Wychodzi jakie¶ 1% miesiêcznie. Ale tyle ci doliczaj± do dochodu przed opodatkowaniem, a nie, ¿e tyle p³acisz.

[...]

W uk jest to po prostu podatek od przychodu w postaci u¿ytkowania auta.

£ukasz

Data: 2017-10-18 21:49:00
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
Dnia Tue, 17 Oct 2017 22:57:04 -0700 (PDT),
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisa³(a):
[...]

Ale co - jakies fahrgeld? A nie tak jak u nas z faktur?

Mam troche znajomych Niemcow, ktorzy w sumie jezdza za swoje, bo maja
placona stawke za km, i jakos przy piwie nie narzekaja ze powyzej 120
auto za duzo pali, tylko tylko ze te przeklete Blitze blitzuja :-)
Zreszta przy tym niemieckim ruchu czesto nie da duzo spalic :-(

P.S. Dzisiejsza wycieczka - dojazd przez miasto ... no nie zwrocilem
uwagi ile bylo. Na austostradzie ujrzalem 7. Po 50 km bylo juz 6.3. A po kolejny 50km krajowki 6.0.

Ale wyjatkowo wolno bylo, jakies remonty, watachy tirow, potem
traktory, ciezarowki jadace 60 ... moze jutro bedzie lepiej i spalanie
wroci do normy :-)

J.

Data: 2017-10-19 22:46:13
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- Ale co - jakies fahrgeld? A nie tak jak u nas z faktur?

a widziales kiedys Niemca ktory bierze fakture na Tankstelli ?

-- moze jutro bedzie lepiej i spalanie wroci do normy :-)

ile jezdzisz miesiecznie ? moze zapierdalasz tylko wokol komina i stad te 8l :-) u mnie w B7 wychodzi 4-5 tys miesiecznie co przy normalnej jezdzie (140 autostrada, ograniczenia +10) daje wynik okolo 6l, odpalajac tryb sportowy (pierwszy ze swiatel, na aútostradzie lewy i ogien) mysle ze osiagne twoj wynik ale bedzie mnie to kosztowac 2l ON wiecej czyli najmarniej 100 eur w miesiacu, jako ze nie jestem jakims menago ktory ma napiety grafik nasuwa sie pytanie czy jest to tego warte i moja odpowiedz brzmi nie

Data: 2017-10-20 13:46:46
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:9c12310e-2669-4d21-aeca-2ae8269069b5@googlegroups.com...
-- Ale co - jakies fahrgeld? A nie tak jak u nas z faktur?
a widziales kiedys Niemca ktory bierze fakture na Tankstelli ?

Rzadko tam tankuje.
Ale jesli nie widzialem ... byc moze im wystarczy paragon.

Mysle, ze zasady rozliczen sa podobne - jest sluzbowe auto, to jest sluzbowa faktura i zwrot.
A moze wystarczy sluzbowa karta kredytowa i nawet nie trzeba faktur, bo kazdy wydatek na stacji benzynowej ksiegowosc automatycznie rozliczy i nikt sie nie bedzie pytal na co wydano :-)

-- moze jutro bedzie lepiej i spalanie wroci do normy :-)
ile jezdzisz miesiecznie ? moze zapierdalasz tylko wokol komina i stad te 8l :-)

Jakie 8, po miescie to i 11 potrafi :-)

u mnie w B7 wychodzi 4-5 tys miesiecznie co przy normalnej jezdzie (140 autostrada, ograniczenia +10) daje wynik okolo 6l,
odpalajac tryb sportowy (pierwszy ze swiatel, na aútostradzie lewy i ogien)

Na autostradzie lewy ... co nie znaczy, ze trzeba jakos szczegolnie szybko - czasem 160 wystarczy.
A czasem sie nawet 140 nie da :-)

[...]

Mnie jakos rzadko nachodzi refleksja ile drozej to kosztuje.
A biorac pod uwage, ze rzadko mam mozliwosc pojechac tak szybko jak chce, to jakos niewiele drozej kosztuje.
Wiadomo - po miescie spala wiecej.

J.

Data: 2017-10-20 13:21:34
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
Ksiêgowa nie pyta tych z górnej pó³ki reszta ma limity ;-) w Niemczech na 3 pasmowej autostradzie 140 styka na ¶rodkowy pas. Jak siê niedu¿o je¼dzi to i zysk jest niedu¿y ale ro¶nie z przebiegiem ;-)

Data: 2017-10-23 12:57:16
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  przemek napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:cc223961-2d9a-4200-853f-514ed675ed4a@googlegroups.com...
Ksiêgowa nie pyta tych z górnej pó³ki reszta ma limity ;-)
w Niemczech na 3 pasmowej autostradzie 140 styka na ¶rodkowy pas.

Ale przybywa tez tych, co jezdza szybciej.
Samochody tez coraz mocniejsze robia.

Jak siê niedu¿o je¼dzi to i zysk jest niedu¿y ale ro¶nie z przebiegiem ;-)

Miedzy 140 a 160 roznica niezbyt duza :-)

J.

Data: 2017-10-23 05:30:56
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- Ale przybywa tez tych, co jezdza szybciej. Samochody tez coraz mocniejsze robia.

nonsens, srednia ciagle spada, ruch coraz wiekszy, spoleczenstwo sie starzeje coraz czesciej widze takie samobojcze wyjazdy 120 km/h jakims up-em pod mietka co leci dwie paczki, w weekend to juz kompletna masakra, dziadek z babcia ruszaja w podroz i cisna ekonomicznie 130 km/h srodkowym :-)

-- Miedzy 140 a 160 roznica niezbyt duza :-)

prawda ale 160 to za malo na lewy wiec trzeba cisnac wiecej a to juz kosztuje

Data: 2017-10-23 18:09:01
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  przemek napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:d60c4ba1-5c1e-4e11-856d-ce5aae1318d5@googlegroups.com...
[...]

srednia moze i spada, ale taka obserwacja z roku ok 2000 - jak jest troche luzniej, to tak przy ~140 mniej wiecej tyle samo samochodow wyprzedzasz co ciebie wyprzedzaja.
Powyzej 160 to juz naprawde nieliczni jezdzili.

rok ~2008 - wolniej jezdza !
I ciekaw jestem - wysokie ceny paliw, czy kryzys.

rok 2017 - jak piszesz - na srodkowym pasie 140 wystarcza, ale na lewym tez spory ruch. Oczywiscie to w chwilach luzniejszego ruchu, gdy autostrada nie stoi.

A przy okazji zobacz - w roku 2000 i wczesniej golf mial w ofercie takze silnik 1.6 75KM, a chyba nawet 1.4 60KM.
Astra podobnie. Passat i Vectra tez byly takie w ofercie.
A teraz juz nie ma.

O oponach tez niedawno pisalem - indeksy predkosci tez coraz szybsze.
Ale byc moze w miedzyczasie zmienilem rozmiar na "szybszy" :)

Tylko to moze z tych silnikow wynikac i niemieckich przepisow - tam trzeba dostowac predkosc opon do predkosci maksymalnej pojazdu.
I nagle spada zapotrzebowanie na takie "do 190km/h", nawet w krajach, w ktorych wolno gora 130 :)

J.

Data: 2017-10-18 17:04:04
Autor: Cavallino
W dniu 18-10-2017 o 07:30, Mirek Ptak pisze:
W dniu 2017-10-17 o 15:25, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Tam s± same liczygrosze. Jak siê trafi normalny to zaraz l±duje na koñcu stawki :)

I to jest zgodne z logik±.
Nikt normalny nie bêdzie siê brandzlowa³ zu¿yciem paliwa i traci³ czasu na wpisywanie tego w internetach.

Data: 2017-10-23 12:51:01
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2017-10-18 o 17:04, Cavallino pisze:

[...]

S± wyj±tki :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - '16 Astra ST 1.6 BiTurbo, PMS edition
President Herbert *old* on board :)

Data: 2017-10-16 15:44:07
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:512427c8-8f49-42e5-b7d0-ac71edd6c141@googlegroups.com...
-- Skad te 8.1
benzyna ? to dziwnie malo :-) 9.2 srednia na spritmonitor ale jak diesel to strasznie duzo :-)

Diesel, ale jazda mieszana - troche w miescie, troche poza ..

J.

Data: 2017-10-16 08:00:51
Autor: Budzik
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

[...]

Akurat róznica miedzy litrami spalonymi a wlanymi to normalna sprawa - przeciez nie zawsze wplejesz dok³adnie do tego samego poziomu, czasem bardziej sie spieni, czasem odbije  chwile wczesniej, pewnie zalezy tez od ustawu pistoletu.

Natomiast to ze sie dane rozjezdzaja w samym komputerze to rzeczywi¶cie smieszne.
Niemniej roznica wychodzi ci 0,1 - pomijalna.

U mnie komp w ducato wskazuje np. 6,2 a spalanie to ok 7. --
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Je¿eli nawet OE nie widzi ¿adnych za³±czników, to ich nie ma ;)

Data: 2017-10-16 11:44:35
Autor: ddddddddddddd
W dniu 16.10.2017 o 09:00, Budzik pisze:

Natomiast to ze sie dane rozjezdzaja w samym komputerze to rzeczywi¶cie
smieszne.
Niemniej roznica wychodzi ci 0,1 - pomijalna.

U mnie komp w ducato wskazuje np. 6,2 a spalanie to ok 7.

Byæ mo¿e twojego Ducato to nie dotyczy, ale pod³±czaj±c siê interfejsem PSA do mojego Fiata mam do wyboru opcje wy¶wietlania spalania z uwzglêdnieniem paliwa wypalanego w FAP lub bez (czyli komputerek pokazuje zani¿one spalanie)

£ukasz

Data: 2017-10-16 15:42:06
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA81061FEC3BBBbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

O to oczywiscie nie mam preternsji, musialbym tylko jeszcze raz popatrzec w zapiski - mam wrazenie ze na autostradzie zawyza spalanie, w miescie zaniza - albo odwrotnie.
Tzn rozbieznosci sa wieksze jak tankuje po dluzszej trasie, albo jazda byla tylko po miescie.
Czasem sobie radzi jak wyzej.

Natomiast to ze sie dane rozjezdzaja w samym komputerze to rzeczywi¶cie smieszne.
Niemniej roznica wychodzi ci 0,1 - pomijalna.

Ale smiesznosc pozostaje niepomijalna :-)
Bywaly wieksze roznice.

J.

Data: 2017-10-16 15:59:32
Autor: Janusz
W dniu 2017-10-16 o 15:42, J.F. pisze:
[...]

Raczej zani¿a, mój komp robi podobnie, wynik to pewnie z tego ¿e ¶rednia jest ca³kowana na bie¿±co, a pó¼niej ró¿ne zaokr±glenia robi± swoje, mój te¿ pokazuje za ma³o w zale¿no¶ci ile trasy, miasta zmieniaj± sie proporcje.
Co ciekawe po mie¶cie zu¿ycie mam mniejsze ni¿ na expresówce, najlepiej wypadaj± zwyk³e drogi zamiejscowe gdzie siê za szybko nie da jechaæ :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-10-16 15:20:21
Autor: ddddddddddddd
W dniu 16.10.2017 o 14:59, Janusz pisze:
Co ciekawe po mie¶cie zu¿ycie mam mniejsze ni¿ na expresówce, najlepiej wypadaj± zwyk³e drogi zamiejscowe gdzie siê za szybko nie da jechaæ :)

to maj± do siebie auta-klocki (mam to samo, w moim aucie przy prêdko¶ciach autostradowych ka¿de +10km/h to ok. +1l/100km do spalania), ewentualnie na ekspresówkach ci¶niesz, a po mie¶cie je¼dzisz spokojnie (te¿ tak mia³em, ale to ci¶nienie to tak bardziej w okolicach 200km/h by³o...)

£ukasz

Data: 2017-10-16 18:39:06
Autor: Budzik
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik Janusz janusz_kk@o2.pl ...

[...]

To pewnie masz jakies auto z duzymi oporami aerodynamicznymi.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
Jaki¶ czas temu pisa³em, ¿e przyda³oby siê stworzyæ pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

Data: 2017-10-18 12:27:27
Autor: Janusz
W dniu 2017-10-16 o 20:39, Budzik pisze:
[...]

Kombi, wolnos±ca benzyna zagazowana, wiêc to spalanie tak nie boli i na szybszych drogach
cisnê peda³ :)

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-10-15 13:24:11
Autor: Budzik
[...]

Ale w jakim sensie ciekawe?
No przeciez mowie ze takie co pokazuja dok³adnie tez sa.
Przyk³adowo stary leciwy fiat scudo na oponach 185 80 14 pokazuje mniej wiecej tyle ile sie przejedzie.
Mowie mniej wiecej bo np. róznica miedzy nowa opona a opona która ma powiedzym zjechany o 6mm bieznik to juz oko³o 2% wiec dok³adna dok³adnosc jest wrecz niemozliwa :)

Co do niewiedzy to raczej bym siê spodziewa³, ¿e po prostu nigdy
tego nie przeliczyli, tylko patrz± na komputer.

To drugi powód.
Przyk³adowo w moim ducato 2.0 by³o tak:
na poczatku pokazywa³ zawsze ok 0,4 za ma³o.
potem po wymianie wtryskiwaczy zacza³ pokazywac idealnie
a potem po wymianie pompy w zbiorniku pokazuje 0,8 za ma³o.
Nie wiem czy potrzebna jest jakas kalibracja czy co...

Drugie ducato z silnikiem 2.3 pokazuje idealnie.

[...]
To oczywi¶cie tez ma znaczenie.

Jak mówiê znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówi±
mi, ze ich disle to 4,5 w zimê w mie¶cie w korkach;) Zreszt±
zobaczysz - zaraz kto¶ napisze:P

:))))
Dlatego w³asnie uwazam, ze DOKLADNIE w ca³ej masie to ludzie nie wiedzia ile ich auta pala, jedni wiedza lepiej, inni gorzej ale co do zasady to tylko w przyblizeniu.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Wiar± mo¿na manipulowaæ. Tylko
wiedza jest niebezpieczna."  Frank Herbert

Data: 2017-10-15 16:39:21
Autor: cef
W dniu 2017-10-15 o 13:51, Shrek pisze:

Co do niewiedzy to raczej bym siê spodziewa³, ¿e po prostu nigdy tego nie przeliczyli, tylko patrz± na komputer.

S± tacy co przeliczyli, ale nawet nie pisz±,
bo kto by uwierzy³ :-)

Data: 2017-10-15 17:29:36
Autor: Shrek
W dniu 15.10.2017 o 16:39, cef pisze:

Co do niewiedzy to raczej bym siê spodziewa³, ¿e po prostu nigdy tego nie przeliczyli, tylko patrz± na komputer.

S± tacy co przeliczyli, ale nawet nie pisz±,
bo kto by uwierzy³ :-)

Ponoæ niektórzy to musz± upuszczaæ z pasków w tedeiku paliwa przy oszczêdnej je¼dzie bo im siê gór± przelewa:) A silnik im olej daje (choæ po zastanowieniu jak daje olej to chyba ¼le z uszczelk± pod g³owic±;)

Shrek

Data: 2017-10-15 17:36:28
Autor: cef
W dniu 2017-10-15 o 17:29, Shrek pisze:
[...]

A¿ tak dobrze nie jest, ale wynik mnie przerazi³ :-)

Data: 2017-10-15 17:52:51
Autor: Shrek
W dniu 15.10.2017 o 17:36, cef pisze:

[...]

Ale wiêcej ni¿ 5 czy mniej ni¿ 3? :P

Shrek

Data: 2017-10-16 09:59:06
Autor: cef
W dniu 2017-10-15 o 17:52, Shrek pisze:
[...]

Dyplomatycznie napiszê, ¿e poni¿ej 6 :-)

Data: 2017-10-23 17:05:40
Autor: Endriu
ma³y samochod spalanie jaki?

Jak mówiê znajomym, ze mój Accord pali 14 lpg w miescie, to mówi± mi, ze ich disle to 4,5 w zimê w mie¶cie w korkach;) Zreszt± zobaczysz - zaraz kto¶ napisze:P

Mój 20 zaworowy Passat 2,0l (ALT)  Pali 10,5-11 litra LPG. Tak mniej wiêcej robie +- 280 km na pe³nej 30 litrowej butli. 16 zaworowy golfiacz 1,6 robi³ 310 km na takiej samej 30 litrowej (zu¿ycie wychodzi³o tak gdzie¶ 9/100 km).

Endriu

Data: 2017-10-23 18:13:26
Autor: Shrek
W dniu 23.10.2017 o 17:05, Endriu pisze:

[...]

No i git.

Shrek

Data: 2017-10-16 08:58:43
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
Dnia Sun, 15 Oct 2017 11:13:33 +0000 (UTC), Budzik napisa³(a):
Przyk³adowo dlatego, ze tak naprawde nie wie ile przejezdza km.
Z moich obserwacji auta pokazuja przejechane km z dok³adnoscia 100% do przek³aman rzedu nawet 8-9%.

IMO - raczej rzadkosc. Tyle potrafi zawyzac predkosciomierz - licznik
km raczej dokladniejszy.

A skoro przek³amuje dystans to przek³amuje tez spalanie.
Nigdy tez nie spotka³em siê z autem które by ten dystans pokazywa³o za duzy.

Za maly ? w sensie, przejechano 100km, a na liczniku 95 ?

Powodów imo mozna siê domyslic.

taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.
Albo ile bieznika zostalo.

J.

Data: 2017-10-16 00:08:53
Autor: sczygiel
ma³y samochod spalanie jaki?
W dniu poniedzia³ek, 16 pa¼dziernika 2017 08:58:39 UTC+2 u¿ytkownik J.F. napisa³:
> [...]

Za maly ? w sensie, przejechano 100km, a na liczniku 95 ?

> Powodów imo mozna siê domyslic.

taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.

Ale wtedy komu wierzyæ?
Moja nawigacja mówi ¿e mam te 400km do zrobienia, jade tam i spowrotem i tankuje. Licznik pokazuje 800km.

Ewentualnie o jakiej odchy³ce mo¿emy mówiæ? 1%? 5%? bo chyba nie 10%...

Data: 2017-10-16 08:00:51
Autor: Budzik
> [...]

spowrotem i tankuje. Licznik pokazuje 800km. Ewentualnie o jakiej odchy³ce mo¿emy mówiæ? 1%? 5%? bo chyba nie
Tak jak pisa³em - z moich doswaidczen wyniika ze sa auta ktore pokazuja dok³adnie tyle ile trzeba. Wiec widocznie twoje tak ma. :)
Z ciekawosci - predkosc tez pokazuje idealnie?

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"B±d¼ odwa¿ny. A je¿eli nie jeste¶, udawaj, ze jeste¶.
Nikt nie zauwa¿y ró¿nicy."   H. Jackson Brown, Jr.

Data: 2017-10-16 04:11:37
Autor: sczygiel
ma³y samochod spalanie jaki?
W dniu poniedzia³ek, 16 pa¼dziernika 2017 10:00:52 UTC+2 u¿ytkownik Budzik napisa³:
> [...]

Z ciekawosci - predkosc tez pokazuje idealnie?

Predkosc mi zawyza. Ale to chyba jakas norma UE na to jest ze tak ma byc.
Spalanie komputer mi zaniza.
Ale odleglosc raczej dobrze mierzy. Kiedys sprawdzalem z google maps i sie zgadza³o z grubsza.
Ale moge znowu sprawdzic jak pojade w trase. Tam jest jakies 750km wiec mozna ocenic na ile sie wyniki rozje¿dzaj±...

Data: 2017-10-16 16:21:37
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik  sczygiel napisa³ w wiadomo¶ci
> [...]

km raczej dokladniejszy.

> Powodów imo mozna siê domyslic.

taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.

Slupkom, nawigacji.

Moja nawigacja mówi ¿e mam te 400km do zrobienia, jade tam i spowrotem i tankuje. Licznik pokazuje 800km.

Nawigacji tak wprost bym nie wierzyl.
Adres docelowy wprowadziles dokladnie? Jechales dokladnie przewidziana trasa ?
Nie bylo zadnej przebudowy od wydania mapy?
Na miejscu ani kilometra nie zrobiles - ot, przyjazd i powrot ?
Miejsce poczatkowe i docelowe to stacja ?

Ale jak zapiszesz w zeszyciku dokladnie, to mozna sie przekonac,

Natomiast nawigacje potrafia zapisywac slad z trasy i mozna sobie na spokojnie przeanalizowac.
Tylko ... drobny blad w okresleniu pozycji, pare m w prawo lub w lewo, i zamiast prostej mamy ³aman±, a ta dluzsza.

Ewentualnie o jakiej odchy³ce mo¿emy mówiæ? 1%? 5%? bo chyba nie 10%...

Licznik kilometrow to tak z praktyki obstawiam, ze zawyza 1-5%, a predkosciomierz 5-10%.
Ale oczywiscie mozesz miec dokladniejsze.

Ladnie widac po slupkach - 2% to ~400m na dystansie 20km, kawalek autostrady i widzisz jak licznik przeskakuje np mijajac slupek nr 5 (500m), a kawalek dalej juz jest 400m itp.
Jakies kasowalne liczniki przebiegu zazwyczaj maja dokladnosc 100m, wiec mozna tez i po slupakach kilometrowych.

Ale ... czy drogowcy dobrze te slupki ustawili, czy tez maja od kilometra placone :-)

P.S. 1-2% poslizgu to ma zdaje sie opona w zaleznosci od sily - a wiec czy jedziemy 80 czy 180 ... z wiatrem czy pod wiatr ...

J.

Data: 2017-10-16 07:34:00
Autor: Budzik
[...]

Powaznie?
Ok, to musze sprawdzic jeszcze raz.
Jak to zrobic dok³adnie? Google maps, s³upki na drodze a moze jakas dedykowana aplikacja?

A skoro przek³amuje dystans to przek³amuje tez spalanie.
Nigdy tez nie spotka³em siê z autem które by ten dystans pokazywa³o
za duzy.

Za maly ? w sensie, przejechano 100km, a na liczniku 95 ?

Dok³adnie.
Tak samo jak predkosc, gdzie jedziesz 100 a pokazuje 95.
Mowisz, ze cwaniaki producenci nie zintegrowali jednego z drugim i o ile licznik predkosci przek³amuje to licznik dystansu zlicza ok?

Powodów imo mozna siê domyslic.

taa - np czy opony w fabrycznym rozmiarze.
Albo ile bieznika zostalo.

Tak, to oczywiscie tez ma znaczenie.

--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl  (adres antyspamowy, usuñ tak¿e "_")
"Dyplomata to cz³owiek, który pamiêta o urodzinach kobiety,
ale zapomina o jej wieku."  Anthony Eden

Data: 2017-10-16 15:57:18
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik "Budzik"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:XnsA8105CA585BEAbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1...
[...]

Powaznie.

Jak to zrobic dok³adnie?
Google maps, s³upki na drodze a moze jakas dedykowana aplikacja?

slupki na drodze IMO bardzo dobre, tylko trzeba tak z 10km miedzy wioskami,
dowolna nawigacja lub rejestrator GPS tez dobre

[...]

A to smiem twierdzic, ze jest odwrotnie.
Pokazuje 100, a jedziesz 95km/h.
Wymog homologacyjny nawet na to jest - predkosciomierzowi nie wolno zanizyc wskazania, natomiat zawyzyc moze cos 8% + 2km/h.
To sie nie dziwie, ze wiekszosc producentow swoje stroi np na 4%+1 zawyzania.

Przebieg chyba wszyskie moje auta tez zawyzaly, ale mniej niz predkosciomierz.

Co jak piszesz wydaje sie zrozumiale - przejedziesz np 100km, spalisz 8 litrow paliwa, ale licznik pokaze 105km i spalanie od razu wychodzi 7.6 :-)

A przy okazji nie mozesz sie tlumaczyc, ze jechales rowno 140 na liczniku, a tu mandat, bo na radarze 149 ..

Mowisz, ze cwaniaki producenci nie zintegrowali jednego z drugim i o ile
licznik predkosci przek³amuje to licznik dystansu zlicza ok?

Dawno temu jak predkosciomierz byl osobnym miernikiem, w sumie analogowym, to wcale nie dziwne.

Teraz to IMO jeden procesor wszystkim steruje, a i tak na moj gust predkosciomierz zawyza wiecej.
Nie wiem jak w tych autach z cyfrowym wyswietlaczem - moze tam jakos precyzyjniej.

J.

Data: 2017-10-16 18:39:06
Autor: Budzik
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...

slupki na drodze IMO bardzo dobre, tylko trzeba tak z 10km miedzy wioskami,
dowolna nawigacja lub rejestrator GPS tez dobre

Oczywiscie, tak aby b³ad pomiaru by³ jak najmniejszy.

[...]

Przepraszam, oczywiscie masz racje, zle napisa³em.

[...]

Dok³adnie o to mi chodzi.
£adnych pare procent róznicy moze wychodzic.
Ale moze rzeczywiscie tak jest ze producenci predkosc przekalibrowuja przez b³ad pomiaru a odleg³osc juz mniej?
Musze to sprawdzic na autku które predkosc przek³amuje o 8%.
Tak na szybko to moze co¶ w tym byæ bo jak sobie przypomianm dystanse to mi teraz w g³owie wychodzi jakies nieca³e 4%...

[...]

Ze wszystkich rzeczy wiecznych - mi³o¶c jest t±, która trwa najkrócej."
Molier

Data: 2017-10-16 11:01:37
Autor: sirapacz
ma³y samochod spalanie jaki?

S± zani¿one. Nawet na tej grupie wiêkszo¶æ ludzi zani¿a spalanie, bo swoje ogonki chwal±;)

sprawdzilem swoj

na autoenturm vs u mnie:
minimalne ¶rednie 6,2 -- -- -- -> 6,0
¶rednie ze wszystkich 6,7 -- -- -- -> 6,2-6,5
fabryka deklaruje 5,8
maksymalne ¶rednie 8,4 -- -- -- -> ok 9-10 przy pa³owaniu na autostradzie (a ma aerodynamikê podobn± do sze¶ianu;))
mminimalne pzy oszczednej je¼dzie 5,4 -- -- -- -> na dystansie kilkudziesiêciu km bazuj±c na komputerze jad±c bardzo eco;) i z zepsutym egr zszed³em do 4.0 ;)

Tak wiêc nie do koñca zani¿a. Na moim przyk³adzie do¶æ reprezentatywne. Jakby wsadziæ moj± ma³¿onkê za kierownicê na d³u¿szy test to mys¶lê, ¿e spokojnie urwa³aby z pó³ litra albo lepiej (mam do¶æ ciê¿kie kopyto, choæ nie je¿d¿ê jako¶ bardzo szybko - przekraczam 10-30km/h)

Data: 2017-10-15 17:23:21
Autor: kloi
ma³y samochod spalanie jaki?

Na AutoCentrum zagl±da³e¶?

https://www.autocentrum.pl/spalanie/

  baleno wypada rewelacyjnie

[...]

a ja odwrotnie mocniejszym autem (stilo 105KM) czêsto kusi szybsza jazda dynamiczniejsza i spalanie 9-11 litrów, przy 200km-h stilo pali wg wskaznika 15 litrow lol

w pandzie (54KM) co bym nie zrobi³ to spalanie nie przekracza 7 na trasie

Data: 2017-10-15 13:14:46
Autor: wowa
ma³y samochod spalanie jaki?

podobno suzuki baleno siê wyró¿nia ale nie mogê trafiæ na jakie¶ sensowne testy spalania

Tu masz du¿± ilo¶æ danych https://www.spritmonitor.de/en/ Przy sprawdzaniu na moich samochodach zawsze by³a ró¿nica +1 litr na moj± niekorzy¶æ. Prawdopodobnie z powodu lepszego paliwa i ogólnej infrastruktury drogowej.
Wojtek

Data: 2017-10-15 17:20:44
Autor: ToMasz
W dniu 15.10.2017 o 09:58, kloi pisze:
Niewielki samochód z silnikiem benzynowym o najmniejszym spalaniu przy 140km/h... jaki wybrac???
1. ma ma³o paliæ, w litrach, we¼ diesla
2. ma tanio je¼dziæ, we¼ na gaz
3. ma byæ _ma³e_ i jechaæ 140? nie "myszkuj±c", byæ komfortowe, trzymaæ sie drogi, i nie ha³asowaæ jak tramwaj?

je¶li nie jestes uprarty jak koza, to przeczytaj jeszcze raz co napisa³em i bez nerwów przemy¶l to.

tak przegl±dam testy i widzê ¿e te niby ekonomiczne 1.0 75KM np od skody fabi ³ykaj± 7-8 litrów przy tej prêdko¶ci

bo silniki podczas ekonomicznej pracy, dzia³aj± tak, ze spalaj± ile¶tam paliwa na _wytwarzanego_ konia mechanicznego, nie na pojemno¶æ skokow±. Tylko ze ten parametr podaje sie w przypadku zakupu silnika przemys³owego, nie w samochodzie osobwym.

ToMasz

Data: 2017-10-16 09:09:44
Autor: Lewis
[...]

Oszczêdno¶æ na paliwie w takim samochodzie objawia siê jak stoisz w korku bez klimy i je¼dzisz powoli po mie¶cie. W trasie wszystko idzie jak krew w piach, no chyba ze jedziesz max 70.
Punto 1.2 szwagierki pali ¶rednio 6-7benzy, saab 2.0T 300KM ¿ony pali ¶rednio 10,5LPG, moje AMG 5.5 V8 pali ¶rednio 14-15LPG. Wszystkie u¿ytkowane w podobnych warunkach. Z tym ¿e:
Punto w mie¶cie nadal spali ko³o 7 benzy, saab ju¿ z 14LPG amg ko³o 16-18LPG. W trasie 140km/h punto spali z 8 benzy przy komforcie ¿adnym, saab ko³o 9lpg a amg ko³o 12lpg o komforcie nie wspominam.

Lewis

Data: 2017-10-24 12:25:05
Autor: Pszemol
kloi <sdgjdg@fgsgs.pl> wrote:
[...]

Pand± po autostradzie? 120km/h?
Masochista :-)

Data: 2017-10-24 06:05:10
Autor: przemek.jedrzejczak
ma³y samochod spalanie jaki?
-- Pand± po autostradzie? 120km/h? Masochista :-)

w DE ida ogniem ciaglym 140 km/h a widzialem jednego co szedl 160 km/h i wciaz przyspieszal bo vmax to 185 km/h i zapas jest :-)

Data: 2017-10-24 16:16:13
Autor: Pszemol
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote:
-- Pand± po autostradzie? 120km/h? Masochista :-)

w DE ida ogniem ciaglym 140 km/h a widzialem jednego co szedl 160 km/h i
wciaz przyspieszal bo vmax to 185 km/h i zapas jest :-)

A korki w uszach mieli? :-) Silnik pewnie ca³y czas na 5000 obrotach na
minutê...

Data: 2017-10-24 19:23:14
Autor: J.F.
ma³y samochod spalanie jaki?
U¿ytkownik "Pszemol"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:osnp0c$at9$1@dont-email.me...
[...]

Zdarzalo mi sie smarta wyprzedzac na autostradzie ... potrafi ~170 pojechac.
Hm, fabryka obiecuje tylko 150 ... predkosciomierz mi przeklamywal, czy potrafi wiecej, w koncu 70KM ma ..

J.

ma³y samochod spalanie jaki?