małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC

Data: 2010-12-15 10:29:56
Autor: SQLwiel
małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC
Czy, jeśli przelewam 10k ze swojego konta na konto żony (w celu
założenia lokaty, czyli pożyczka rodzinna), a mamy wspólność ustawową -
to mam dymać do US z PCC-3?

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-12-15 10:51:02
Autor: JanKo
małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC
Agent SQLwiel nadaje:

Czy, jeśli przelewam 10k ze swojego konta na konto żony (w celu
założenia lokaty, czyli pożyczka rodzinna), a mamy wspólność ustawową
- to mam dymać do US z PCC-3?

Jeśli żony, dziecka lub rodziców to niekoniecznie ale jeśli bratankowi powyżej 7tys. to już tak.

Data: 2010-12-15 02:11:06
Autor: luc
małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC
On 15 Gru, 10:51, "JanKo" <b...@maila.tu> wrote:
Agent SQLwiel nadaje:

> [...]
> - to mam dymać do US z PCC-3?

Jeśli żony, dziecka lub rodziców to niekoniecznie ale jeśli bratankowi

Ciekawe, jak potraktują konto wspólne (np. emax w mbanku), na które
przelewam 10k, a druga osoba, z tego konta wspólnego ściąga 10k na
swoje własne?
"Przecież ja wrzucałem na swoje konto, nie?" ;-)

pzdrwm
luc

http://skocz.pl/earphorny - co mi w uchu siedzi...

Data: 2010-12-15 11:28:46
Autor: ikarek
"luc" <bananek@gmx.net> wrote in message news:2591c416-95e3-4dfc-8b3c-435136d5ca74v17g2000yqv.googlegroups.com...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ale jest się czym w ogóle przejmować? Pytam, bo np. moja
matka miała 2 lata temu kontrolę PIT, chcieli żeby pokazała
wyciąg z konta, matka spytała o powody naruszenia tajemnicy
jej rachunku bankowego, a wobec odpowiedzi ogólnikowo-mętnej,
grzecznie odmówiła. I to był koniec tej sprawy.

Z kolei pewna znajoma, która również odmówiła w podobnej
sytuacji, po pewnym czasie dostała pismo z banku z pytaniem,
czy zgadza się na ujawnienie histrii rachunku na prośbę US.
Nie zgodziła się i sprawa "umarła".

Zatem wydaje mi się (oczywiście mogę się mylić i dlatego też mój
post ma formę pytania), że do kontroli operacji na rachunku
bankowym nie wystarczy widzimisię urzędnika, tylko jakies lepsze
powody sa potrzebne.

Data: 2010-12-15 08:50:51
Autor: witek
On 12/15/2010 4:28 AM, ikarek wrote:
[...]

to zalezy, to nie byla kontrola

przeczytaj dokladnie co bylo na pisemku, ktore dostali z US.
tam bylo napisane w stylu , ze prowadza czynnosci sprawdzajace.
cos jak policjant, ktory zaglada na podworku czy cos sie dzieje czy nie.
to jeszcze nie interwencja.
takie czynnosci sprawdzajace nie koncza sie, ani postanowieniem, ani decyzja, ani niczym. po prostu sa i znikaja.

natomiast jak dostana pisemko, ze US wszyczyna kontrole, to wowczas sami sobie hisotrie rachunku wezma bez pytania.
natomiast wysylanie przezs US pisma do banku bez ropoczecia kontroli to formalnie nadaje sie do prokuratury.
dobrze, ze ktos przytomny w banku pracował.

Data: 2010-12-15 18:32:17
Autor: ikarek
małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC
Rozumiem, dzieki za wyjasnienie :)

Data: 2010-12-15 12:27:00
Autor: SQLwiel
małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC
JanKo pisze:
Agent SQLwiel nadaje:

[...]

Muszę po Tobie sprostować, bo ktoś mógłby na tej podstawie ładnie się
przewieźć.
Pozyczka rodzicowi, czy dziecku > 9zhakiem kpln wymaga zgłoszenia na
PCC-3 w ciągu 2 tygodni! Jest wtedy wolna od podatku.
Darowizna rodzicowi, czy dziecku > 9kpln z hakiem wymaga zgłoszenia na
SDZ-2 w ciągu 6 miesięcy. Jest wtedy wolna od podatku.

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-12-16 16:47:57
Autor: witrak()
małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC
SQLwiel wrote:
JanKo pisze:
Agent SQLwiel nadaje:

[...]

Chcesz powiedzieć, że każdy przelew to pożyczka ?
:-)

witrak()

małż. wspóln. maj, pożyczka, a PCC