mam 15 tys. zł - za jakim autem się rozglą dać?

Data: 2010-11-04 12:20:41
Autor: Kuba
mam 15 tys. zł - za jakim autem się rozglą dać?
Witam,
mam około 15 tys. zł - szukam czegoś do jady głównie po mieście - ale raz na dwa, trzy tygodnie trasa 2x130km więc troszkę wygody by się przydało :). Wymagania:
-nie za duży gabarytowo (mało miejsca w garażu)
-silnik diesel'a (najlepiej o nie za dużej pojemności bo mnie ubezpieczenie zje)
-4/5 drzwi (chociaż zadbany egzemplarz 3 drzwiowy też bym wziął)
-klima, może być manualna
-ma nie być różowy ;)

warunki konieczne to: ropniak, klima - co do reszty można przymknąć oko...

Moje typy (kolejność nieprzypadkowa) - wraz wątpliwościami:
-Honda Civic VII - i tu tak: można czasem zobaczyć oferty 1.7CDTI w okolicach 15-16 tys zł - ale nie wiem czy to nie będzie złom
-Nissan Almera  N16 - w okolicach 15tys można znaleźć z silnikiem 2.2 .... ale tu mnie ubezpieczenie zje, a silnik 1.5Dci to już okolice 20tys... dołożyć? ;)
-Xara Picasso - tu niestety silnik 2.0 w zasięgu tylko ...
- cordoba/ibiza 1.9 T(S)DI ?
- corsa 1.3 ? nie mam opinii

propozycje innych modeli mile widziane :)

Pozdrawiam,
Kuba

Data: 2010-11-04 12:23:18
Autor: krzysiek82
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
W dniu 2010-11-04 12:20, Kuba pisze:
- corsa 1.3 ? nie mam opinii

denny silnik pochodzący od fiata, słaby, delikatny i wcale nie jest bezobsługowy jeśli chodzi o rozrząd (wymiana łańcucha nie jest tania)

ja bym na twoim miejscu brał Astrę II 1.7dti lub 2.0dti silniki średnio udane nie można ich porównać do kultowych TDI (tych starszych) i JTD ale jakoś dają radę i nie są jakoś tragicznie awaryjne.

Za podobną kasę przy odrobinie szczęścia znajdziesz stilo JTD lub ibizę 2FL TDI

--
krzysiek82

Data: 2010-11-04 12:28:35
Autor: Kuba
W dniu 2010-11-04 12:23, krzysiek82 pisze:
Za podobną kasę przy odrobinie szczęścia znajdziesz stilo JTD lub

o właśnie - wiedziałem, że o czymś zapomniałem :) do listy dopisuję jeszcze stilo (pozycja między hondą a nissanem :) )

Data: 2010-11-04 12:29:44
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-11-04 12:28, Kuba pisze:
o właśnie - wiedziałem, że o czymś zapomniałem :) do listy dopisuję
jeszcze stilo (pozycja między hondą a nissanem :) )

tylko żeby kupić za 15tyś egzemplarz który jeszcze się do czegoś nadaje trzeba poświęcić na to sporo czasu :)

--
krzysiek82

Data: 2010-11-04 13:07:18
Autor: Michał Gut
mam 15 tys. zł - za jakim autem się rozglądać?
denny silnik pochodzący od fiata, słaby, delikatny i wcale nie jest bezobsługowy jeśli chodzi o rozrząd (wymiana łańcucha nie jest tania)

denny silnik? :) rozumiem ze uzywasz lub uzywales?:)
ja uzywam i jest cacy:)
ale jak wiesz ja mam klapki z logo fiata na oczach:)

Data: 2010-11-04 14:04:58
Autor: krzysiek82
W dniu 2010-11-04 13:07, Michał Gut pisze:
denny silnik pochodzący od fiata, słaby, delikatny i wcale nie jest
bezobsługowy jeśli chodzi o rozrząd (wymiana łańcucha nie jest tania)

denny silnik? :) rozumiem ze uzywasz lub uzywales?:)

kilka takich silników przewinęło mi się przez garaż, też do tej pory miałem klapki na oczach i gdyby nie noska jakość blach pewnie nadal bym je miał bo fiaty fajne są.

--
krzysiek82

Data: 2010-11-04 14:28:57
Autor: Karolek
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
W dniu 2010-11-04 14:04, krzysiek82 pisze:
 bo fiaty fajne są.

ROTFL :P
W porownaniu do czego?

--
Karolek

Data: 2010-11-04 15:23:06
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-04 14:28, Karolek pisze:
W dniu 2010-11-04 14:04, krzysiek82 pisze:
bo fiaty fajne są.

ROTFL :P
W porownaniu do czego?

Bravo (to nowe) w porównaniu do Golfa V na przykład.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2010-11-04 15:34:25
Autor: Cavallino
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <eikcinek@34xob.lp> napisał w wiadomości news:iaufkd$705$1news.dialog.net.pl...
[...]

Porównując do Golfa to akurat większość konkrentów jest fajna.

Data: 2010-11-04 17:12:00
Autor: Karolek
[...]

No chyba, ale jeszcze sa normlani ludzie dla ktorych golf nie jest szczytem marzen :>

--
Karolek

Data: 2010-11-05 09:27:00
Autor: Kuba
W dniu 2010-11-04 17:12, Karolek pisze:
[...]

ale chyba niewiele - kult "niemca w dizlu" jednak cały czas u nas się mocno trzyma... co się przekłada tez na ceny tych aut - skubane długo trzymają cenę. Ale z drugiej strony - tanio można kupić używanego, dobrze wyposażonego i młodego fiata :)

Data: 2010-11-05 10:23:16
Autor: J.F.
mam 15 tys. zł - za jakim autem się rozglądać?
Użytkownik "Kuba" <k@k.pl> napisał w
[...]

Nie jest ten kult taki bezpodstawny...

trzymają cenę. Ale z drugiej strony - tanio można kupić używanego, dobrze wyposażonego i młodego fiata :)

I miec wiecej problemow niz z 15 letnim golfem po dziadku co to tylko do kosciola ? :-)

J.

Data: 2010-11-04 13:20:43
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-11-04, Kuba <k@k.pl> wrote:

Moje typy (kolejno nieprzypadkowa) - wraz wtpliwociami:
-Honda Civic VII - i tu tak: mona czasem zobaczy oferty 1.7CDTI w okolicach 15-16 tys z - ale nie wiem czy to nie bdzie zom

Rzu okiem na ceny na allegro, jak ktry kosztuje poniej redniej to
to na pewno bdzie zom.

Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-11-04 13:28:33
Autor: Kuba
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
Rzu okiem na ceny na allegro, jak ktry kosztuje poniej redniej to
to na pewno bdzie zom.

W takim razie chyba musz ostudzi swj zapa ... i patrze na hond civic ... ale nie VII tylko VI ... tylko to ju staro bdzie

Data: 2010-11-04 14:23:58
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-11-04, Kuba <k@k.pl> wrote:

[...]

No niestety. Jak chcesz samochd w dobrym stanie to po znalezieniu
redniej ceny w wyszukiwark trzeba wpisa troch wysz jako
minimaln...

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-11-04 14:12:21
Autor: Agent
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?

Uytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa w wiadomoci news:slrnid598e.3sr.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-11-04, Kuba <k@k.pl> wrote:

[...]

Sprzedaem niedawo do komisu 2002/2003 5D, stan ok poza korozj maski na przodzie za 19400 z. Komis opchn za ok 21 tys ale sta dugo. Oglnie b.fajne auto, sporo miejsca w rodku, zwaszcza na tylnej kanapie w por. z konkurencj, 5D ma tez wikszy bagaznik od 3D.

Data: 2010-11-04 14:26:52
Autor: Krzysiek Kielczewski
mam 15 tys. z³ - za jakim autem siê rozgl±daæ?
On 2010-11-04, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:

[...]

Tyle, e to o 30% droej...

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2010-11-04 14:52:59
Autor: Agent
mam 15 tys. z3 - za jakim autem sie rozgl?daa?

Uytkownik "Krzysiek Kielczewski" <krzysiek.kielczewski@gmail.com> napisa w wiadomoci news:slrnid5d4g.3sr.krzysiek.kielczewskikrzyk.sail-ho.pl...
On 2010-11-04, Agent <wprzyjemski@onet.ue> wrote:

[...]

Nie podaem po to aby zaproponowac model ale aby podac za ile mniej wicej chodz te auta bo pytajcy ma na 1 miejscu Honde jako kandydata.

Data: 2010-11-04 15:38:02
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2010-11-04 14:12, Agent pisze:

Sprzedaem niedawo do komisu 2002/2003 5D, stan ok poza korozj maski na przodzie za 19400 z.

Patrzc na zdanie, nie jestem cakiem pewien czy 19400 to cena przodu, maski czy korozji? ;)

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowane,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w czci

Data: 2010-11-04 21:02:45
Autor: Agent
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?

Uytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisa w wiadomoci news:iaugga$23dp$1news2.ipartners.pl...
[...]

Na przodzie zostawiem 19400 z i dlatego udao si sprzeda.

Data: 2010-11-04 13:57:18
Autor: Jakub Witkowski
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
W dniu 2010-11-04 12:20, Kuba pisze:
Witam,
mam około 15 tys. zł - szukam czegoś do jady głównie po mieście

No to szukaj czegoś za 10-12, a resztę przeznacz na gruntowne naprawienie usterek.
Alternatywnie szukaj wśród tych modeli, których najdroższe (czyli, być może
akceptowalne bez większych zabiegów) egzemplarze kosztują 14-15.

Data: 2010-11-04 14:10:26
Autor: Kuba
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
Alternatywnie szukaj wśród tych modeli, których najdroższe (czyli, być może
akceptowalne bez większych zabiegów) egzemplarze kosztują 14-15.

corsa C 1.3, 1.7, astra II 1.7 coś jeszcze ciekawego w tej cenie?

Data: 2010-11-04 15:25:09
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-04 14:10, Kuba pisze:
[...]

Peugeot 306 z końca produkcji (2000-2001) albo Citroen Xsara. Oba z silnikiem 2.0HDi 90KM.
Generalnie - lepiej imho ciut starszy kompakt (klasa C), niż rok-dwa młodsze auto klasy B (wspomniana Corsa).

Data: 2010-11-04 16:01:14
Autor: Kuba
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
Generalnie - lepiej imho ciut starszy kompakt (klasa C), niż rok-dwa
młodsze auto klasy B (wspomniana Corsa).

ale większe prawdopodobieństwo że i nalot będzie większy,
czysto teoretycznie większe auto -> większe przebiegi
poza tym chyba ciutkę droższe części

Data: 2010-11-04 16:11:23
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
W dniu 2010-11-04 16:01, Kuba pisze:
[...]

Ale ja Ci nie każę wybierać między autem miejskim klasy B, a limuzyną klasy E - która z reguły służy do latania w trasy, a w mieście jest taksówką dla VIPów.
Kompakt jest od lat złotym środkiem dla ludzi, którzy czasem pojadą w trasę, więc chcą w niej trochę komfortu, a większość przebiegów i tak robią w mieście - przy czym, jednocześnie, nie mogą sobie pozwolić na osobne auta do tych zadań.
Czy części będą droższe? No nie wiem. Może wyjść, że za części do np. Xsary, jako modelu "zeszłego" zapłacisz mniej niż za części do nowszej Corsy. To samo z samym serwisem - im nowsze auto tym bardziej sprawdza się, że "bez komputera nie podchodź".

Data: 2010-11-06 22:19:09
Autor: Adam Paszczyca
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
Dnia Thu, 04 Nov 2010 16:11:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Kompakt jest od lat zotym rodkiem dla ludzi, ktrzy czasem pojad w

Raczej dla tych, ktrzy s durni i myl, e mae, to tasze, lepsze i
atwiejsze w prowadzeniu. A potem 40km/h :>

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' Paszczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-11-06 23:00:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Dnia Thu, 04 Nov 2010 16:11:23 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisał(a):

Kompakt jest od lat złotym środkiem dla ludzi, którzy czasem pojadą w

Raczej dla tych, którzy są durni i myślą, że małe, to tańsze, lepsze i
łatwiejsze w prowadzeniu.

Byyyzyyyduuuuura!!!!11111jeden.....

A potem 40km/h :>

Średniej we wrocławskich korkach. :P

Data: 2010-11-07 00:57:13
Autor: Adam Paszczyca
mam 15 tys. zł - za jakim autem się roz glądać?
Dnia Sat, 06 Nov 2010 23:00:00 +0100, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Byyyzyyyduuuuura!!!!11111jeden.....

A potem 40km/h :>
redniej we wrocawskich korkach. :P

Mwisz o kompakcie Gila? ;)

Data: 2010-11-04 14:28:28
Autor: tor
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
mam okoo 15 tys. z - szukam czego do jady gwnie po miecie - ale raz na dwa, trzy tygodnie trasa 2x130km wic troszk wygody by si przydao :). Wymagania:

Ja bym dorzucil do tego:
Renault Megane 1 ph2
Renault Clio 2
Citroen Xara (tu uwaga na tylnia belke)

Pozdrawiam
 Tor

Data: 2010-11-04 14:40:43
Autor: Jarek Andrzejewski
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozgl?da?
On Thu, 4 Nov 2010 14:28:28 +0100, "tor" <ok2@ok.pl> wrote:

Ja bym dorzucil do tego:
Citroen Xara (tu uwaga na tylnia belke)

to i "bliniaka", czyli 306 warto rozway. Silniki od wolnosscego
1,9 do HDI (cho przyznam, e nie znam cen).

Data: 2010-11-04 14:55:05
Autor: Krystian
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
On 4 Lis, 12:20, Kuba <k...@k.pl> wrote:
Witam,
mam okoo 15 tys. z - szukam czego do jady gwnie po miecie - ale
raz na dwa, trzy tygodnie trasa 2x130km wic troszk wygody by si
przydao :).
Kuba

musisz mie 2 rzeczy: klima i tempomat
Reszta to ju do wyboru
--
Krystian

Data: 2010-11-04 22:01:19
Autor: masti
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 14:55:05 -0700 osobnik zwany Krystian
wystukał:

musisz mieć 2 rzeczy: klima i tempomat Reszta to już do wyboru

a po co tempomat na polskich drogach? --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-05 02:42:37
Autor: Adam Adamaszek
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
On 4 Lis, 23:01, masti <g...@to.hell> wrote:
Dnia piknego Thu, 04 Nov 2010 14:55:05 -0700 osobnik zwany Krystian
wystuka:

> musisz mie 2 rzeczy: klima i tempomat Reszta to ju do wyboru

a po co tempomat na polskich drogach?

Zeby wkurzac Cavallino, jadac lewym pasem ze stala predkoscia.

MSPANC ;)

pozdr
AA

Data: 2010-11-05 09:29:57
Autor: Kuba
W dniu 2010-11-04 23:01, masti pisze:
Dnia pięknego Thu, 04 Nov 2010 14:55:05 -0700 osobnik zwany Krystian
wystukał:

musisz mieć 2 rzeczy: klima i tempomat Reszta to już do wyboru

a po co tempomat na polskich drogach?

nie no fajna rzecz ... ale mi by się przydał raz na dwa tygodnie przez jakeiś ... 20 minut - opuszczam Łomianki - tempomat ON - mija 20 minut - dojeżdżam do Zakroczymia - tempomat OFF ;)

Data: 2010-11-05 09:42:18
Autor: masti
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
Dnia pięknego Fri, 05 Nov 2010 09:29:57 +0100 osobnik zwany Kuba wystukał:

[...]

farciarz. Mi się nigdy nie udało tyle czasu pojechać na tempomacie :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2010-11-04 16:15:06
Autor: daxus
W dniu 04-11-2010 12:20, Kuba pisze:
[...]

Diesel za 15 tys. zł do jazdy po mieście ? pakujesz się w duże kłopoty.
Za 15 tys. zł brałbym możliwie najmniejsze auto, w którym jest dla mnie wystarczająco dużo miejsca do wygodnego podróżowania, np Peugeot 206/306, Ford Fiesta, Opel Corsa itp.
Mały samochód - niskie ubezpieczenie, tańsze naprawy niż w większych, a do miasta głównie duży samochód jest bez sensu w tej cenie, no chyba, że masz 4-osobową rodzinę.
Pozdrawiam

Data: 2010-11-04 19:19:47
Autor: MariuszM
mam 15 tys. z - za jakim autem si rozglda?
W dniu 4-11-2010 12:20, Kuba pisze:

-Nissan Almera N16 - w okolicach 15tys mona znale z silnikiem 2.2 ...
ale tu mnie ubezpieczenie zje, a silnik 1.5Dci to ju okolice 20tys...
dooy? ;)

Odpu. Rdza zjada kilkuletnie egzemplarze.
Kolega ostatnio przyjecha do mnie na dziak tak Almera z 2005 r. 1,5DCi.
Obejrzaem i si zaamaem. Dodam, e bezwypadkowa i od nowoci u niego.

M.

mam 15 tys. zł - za jakim autem się rozglą dać?