Data: 2011-10-31 13:51:55 | |
Autor: Lew2 | |
..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną... | |
On Oct 22, 8:20 pm, "KrisB" <a...@b.pl> wrote:
http://www.motofakty.pl/artykul/nowa_akcja_policji_koniec_z_blokowani...Są dwie rzeczywistości: 1) Prawo. 2) Realia na drodze. Ad 1) Ponieważ ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym. (Dziennik Ustaw z 1997 r. Nr 98 poz. 602) jest aktem prawnym ogólnikowym, w wielu miejscach wewnętrznie niespójnym, momentami sprzecznym z innymi ustawami bądź z ustawą zasadniczą, podpisaną Konwencją Wiedeńską, dyrektywami Komisji UE oraz ignoruje wszelkie uwagi zgłaszane przez specjalistów z bezpieczeństwa ruchu drogowego nadto powszechnie łamanym, więc dyskusja na ten temat nie ma sensu. Ad 2) Tu podaję doświadczenie jako kierowcy i możemy podyskutować. Oczywiście to co opisuję w tym punkcie zawiera opis DOŚWIADCZENIA z jazdy w realnym ruchu i w żaden sposób nie odnosi się do punktu 1) powyżej! Jeśli jedziesz prawym pasem powinieneś jechać z prędkością co najmniej równą prędkości "karalnej" (=prędkość na ograniczeniu + 10 km/h). Jeśli jedziesz innym pasem niż skrajnie prawy, to powinieneś jechać z prędkością co najmnie 1,5 x prędkość na ograniczeniu. W Twoim przypadku powinieneś jechać lewym pasem co najmniej 105 km/h, żeby z tyłu na Ciebie nie trąbili, migali światłami itp. Jeżeli natomiast jakiś gość jedzie lewym pasem 105 km/h (na tym samym ograniczeniu), a Ty chcesz go wyprzedzisz z prędkością 2 x ograniczenie (140 km/h) wówczas podjeżdżasz mu pod zderzak i robisz to samo (blindujesz, używasz klaksownu). Robisz to oczywiście gdy poprzednik jest w połowie wyprzedzania. Oczywiście on nie wie czy ma hamować czy dołożyć gazu. W obu przypadkach jest przegrany. Jeśli jedziesz wolniej niż prędkość kodeksowa x 1,5, to wówczas jak chcesz skręcić w lewo jedziesz do końca prawym pasem (nie możesz wcześniej zjechać na lewy bobyś blokował ruch) i 10 metrów przed skrętem w lewo migasz kierunkowskazem stojąc na prawym pasie (nie mogłeś przecież wcześniej zmienić pasa bobyś blokował ruch jadąc z prędkością kodeksową (nb 10 km/h poniżej prędkości tzw. "karalnej"). Skoro stoisz to nikt na sąsiednim pasie cię nie puści teraz i nie będziesz mógł szybko zmienić pasa. Ci co za tobą jechali są przegrani i trąbią na Ciebie. Pozostali się cieszą bo pomykają pozostałymi pasami z prędkością kodeksową x 1,5. Wreszcie po długim staniu zdarzy się że jest jakaś pustka na pasach lewych od ciebie, wtedy bardzo szybko przejeżdżasz przez wszystkie pasy do skrętu w lewy. |
|
Data: 2011-10-31 22:44:06 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
..mamy ograniczenie do 70 km/godz. i ktoś jedzie lewym pasem z maksymalną... | |
Hello Lew2,
Monday, October 31, 2011, 9:51:55 PM, you wrote: On Oct 22, 8:20 pm, "KrisB" <a...@b.pl> wrote: [................................] Facet, odpowiadasz na post sprzed 9 dni. W jednym z najbardziej zatrollowanym z wątków tego roku. Odpuść. -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|