mandat w niemczech

Data: 2009-09-04 21:00:01
Autor: jarek
mandat w niemczech
Witam!
Mam taki problem, jechałem w czerwcu w niemczech samochodem na tymczasowych niemieckich blachach w Niemczech oczywiscie :). Gdzies w okolicy Berlina z auta poprzedzajacego cykneli mi fotke i zmierzyli odleglosc, bylo troche za malo, 17m zamiast >20m. Z tego co patrzylem mandat w wysokosci 100EUR za to grozi. Teraz meritum sprawy , przyslali mi dzisiaj wezwanie do wskazania sprawcy, wskazywac nie mam zamiaru, pisze ze i tak mnie ukaraja :). Tak nawiasem to chyba powinni do mnie pisa po polsku, nie ma przeciez obowiazku znajomosci jezykow obcych.
Jakie konsekwencje groza za nieplacenie mandatu? Rozumiem ze policja moze kazac mi zaplacic w razie kontroli, jakies odsetki (jakie?)? Cos jeszcze? Moze macie doswiadczenie w takich sprawach, bede bardzo wdzieczny za pomoc.
U naszych sasiadow jestem w sumie bardzo czesto, tylko osobowka, kontrola jeszcze nie dopadla mnie nigdy, ale tez nie chce miec niewiadomo jakich nieprzyjemnosci, z zaplaceniem policjantowi byloby w sumie najlepszym wyjsciem.
Dziekuje i pozdrawiam
Jarek __________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 3832 (20090206) __________

http://www.eset.com

Data: 2009-09-04 21:31:28
Autor: PB
mandat w niemczech
Fri, 4 Sep 2009 21:00:01 +0200, na pl.misc.samochody, jarek
napisał(a):

sprawcy, wskazywac nie mam zamiaru, pisze ze i tak mnie ukaraja :). Tak nawiasem to chyba powinni do mnie pisa po polsku, nie ma przeciez obowiazku znajomosci jezykow obcych.

Oczywiscie. Pisza do Ciebie w jezyku urzedowym UE. To ze polskie
urzedy nie przyjmuja dokumentow w jezykach urzedkowych UE podczas np,
rejestracji pojazdu sporwadzonego - to polska specjalnosc. Zasadniczo - mozesz napisac do dowolnego urzedu unijnego po polsku -
tlumaczenie to ich problem.... Podobnie dowolny urzad moze napisac do
Ciebie...

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-09-04 22:11:01
Autor: Waldek Godel
mandat w niemczech
Dnia Fri, 4 Sep 2009 21:31:28 +0200, PB napisał(a):

[...]

Język urzędowy jak sama nazwa wskazuje, jest językiem urzędu. Natomiast korespondencja do obywatela powinna być w jego własnym języku, bo
nawet jeżeli zna języki obce, nie musi znać na poziomie odpowiednim do
studiowania pism urzędowych

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-05 11:04:03
Autor: Robert_J
mandat w niemczech
Podobnie dowolny urzad moze napisac do
Ciebie...

Jesteś tego pewien? ;-)))

Data: 2009-09-04 22:12:17
Autor: Waldek Godel
mandat w niemczech
Dnia Fri, 4 Sep 2009 21:00:01 +0200, jarek napisał(a):

[...]

Zatrzymanie jeżeli będziesz miał jakąś kontrolę w DE. Za pisma mogą też
sobie doliczyć

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 3832 (20090206) __________

http://www.eset.com

byłbyś uprzejmy wyłączyć te reklamy?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-05 09:04:35
Autor: jarek
mandat w niemczech

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:klnjisyarfsi$.dlglepper.institute.com...
Zatrzymanie jeżeli będziesz miał jakąś kontrolę w DE. Za pisma mogą też
sobie doliczyć

Zatrzymanie, czyli do paki?? Myślałem, że można przy kontroli uregulować taki mandat i tyle.

Jarek

Data: 2009-09-05 09:06:59
Autor: Waldek Godel
mandat w niemczech
Dnia Sat, 5 Sep 2009 09:04:35 +0200, jarek napisał(a):

Zatrzymanie, czyli do paki?? Myślałem, że można przy kontroli uregulować taki mandat i tyle.

Zatrzymanie, czyli nie pozwolą odjechać dokąd się nie zapłaci

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-05 10:44:10
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:2jo5gfb55lex.dlglepper.institute.com...

Zatrzymanie, czyli nie pozwolą odjechać dokąd się nie zapłaci

Chyba, ze go doporwadza do kasy. Policmajster nie moze przyjac wiecej jak 35 euro w gotowce.

Picasso

Data: 2009-09-05 05:06:57
Autor: PJ
mandat w niemczech
nonsens, wystarczy ze kierowca jest spoza UE i może spokojnie napełnić
obie kieszenie :-)

P.

Data: 2009-09-05 11:04:50
Autor: Robert_J
mandat w niemczech
Policmajster nie moze przyjac wiecej jak 35 euro w gotowce.

Ciekawe rzeczy piszesz ;-)

Data: 2009-09-05 12:25:13
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Użytkownik "Robert_J" <rob_33@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7t9jm$qod$1inews.gazeta.pl...
Policmajster nie moze przyjac wiecej jak 35 euro w gotowce.

Ciekawe rzeczy piszesz ;-)

Co nie znaczy, ze sie upiecze...
Maja rozne sposoby na wymuszenie naleznosci - wlacznie z zatrzymaniem samochodu czy komorki do czasu uregulowania mandatu. Mniej zawziety policmajster wypisze dozwolony max i pusci inny wypisze kredytowca (najmniej prawdopodobne) a jeszcze inny poprosi o piesza wycieczke do najblizszego banku...
Podobno moga brac "kaucje" w gotowce do czasu zaplacenia ale ja sie nie spotkalem.

Picasso

Data: 2009-09-05 11:39:26
Autor: Danny
mandat w niemczech
Dnia Sat, 5 Sep 2009 10:44:10 +0200, Pa_blo napisał(a):

Zatrzymanie, czyli nie pozwolą odjechać dokąd się nie zapłaci

Chyba, ze go doporwadza do kasy. Policmajster nie moze przyjac wiecej jak 35 euro w gotowce.

zawsze może zapłacić kartą...

Daniel
Brava 80 SX P.M.S./BBM Klub Edition
"Nie używaj kierunkowskazów - po co wróg ma znać twoje zamiary"

Data: 2009-09-05 18:29:25
Autor: jarek
mandat w niemczech

Użytkownik "Waldek Godel" <nospam@orangegsm.info> napisał w wiadomości news:2jo5gfb55lex.dlglepper.institute.com...
Dnia Sat, 5 Sep 2009 09:04:35 +0200, jarek napisał> Zatrzymanie, czyli nie pozwolą odjechać dokąd się nie zapłaci

A wiesz moze jakie sa dodatkowe koszty, przy przeterminowanym mandacie, jakie moga byc odsetki?
Jeśli pozwola mi zaplacic mandat przy kontroli, to bardzo by mi odpowiadalo, w Polsce i tak za przelew zaplace pewnie z 50zł.

Jarek

Data: 2009-09-05 01:55:09
Autor: bourbaki
mandat w niemczech
auta poprzedzajacego cykneli mi fotke i zmierzyli odleglosc, bylo
troche za malo, 17m zamiast >20m. Z tego co patrzylem mandat w wysokosci 100EUR

o co chodzi z tym 17 a 20 m ???

Data: 2009-09-05 09:03:07
Autor: jarek
mandat w niemczech

Użytkownik "bourbaki" <bourbaki1@go2.pl> napisał w wiadomości news:h7s9bm$haj$1achot.icm.edu.pl...
o co chodzi z tym 17 a 20 m ???

Odległość od poprzedzającego samochodu.

Jarek

Data: 2009-09-09 16:25:05
Autor: Gotfryd Smolik news
mandat w niemczech
On Sat, 5 Sep 2009, bourbaki wrote:

auta poprzedzajacego cykneli mi fotke i zmierzyli odleglosc, bylo
troche za malo, 17m zamiast >20m. Z tego co patrzylem mandat w wysokosci
100EUR

o co chodzi z tym 17 a 20 m ???

  Czymś, co się w Polsce kierowcom w głowie nie mieści: określonym
przepisami minimalnym odstępie od poprzedzającego pojazdu.
  Powiązanym z zakazem "wjeżdżania przed nos".
  U nas jak zostawisz 4,5m wolnego, to się okaże że do tej szpary
zmieszczą się dwa samochody :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-05 10:45:30
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Użytkownik "jarek" <jarek@jarek.pl> napisał w wiadomości news:h7ro3p$sa2$1inews.gazeta.pl...

[...]

Podjedz do byle banku i zrob przelew nim Ciebie dopadna na kontroli.

Picasso

Data: 2009-09-05 11:03:19
Autor: topek
mandat w niemczech
jarek pisze:
[...]

NIe wiem czy Ciebie zarzut dotyczy ale do szalu doprowadzaja mnie mendy wiszace na zderzaku, ktore nakazuja dematerializacje bo mistrz jedzie :-/

W Polsce powinni za to karac tak jak w DE

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-09-05 11:39:08
Autor: WIHEDCNF
mandat w niemczech

Użytkownik "topek"

[...]

Zbieram się w sobie, żeby któregoś razu jednak mocniej nacisnąć stop - zawsze parę groszy się przyda ;-)

Data: 2009-09-05 11:48:26
Autor: Cavallino
mandat w niemczech
Użytkownik "topek" <topek-sp*merom-czlon-w-zad@p0st.pl_Zamien_zero_na_o> napisał w wiadomości news:
NIe wiem czy Ciebie zarzut dotyczy ale do szalu doprowadzaja mnie mendy wiszace na zderzaku, ktore nakazuja dematerializacje bo mistrz jedzie :-/

W Polsce powinni za to karac tak jak w DE

A mendy wlokące się lewym pasem już Ci nie przeszkadzają?
Za to też w DE są kary i to niemałe.

Data: 2009-09-05 11:58:01
Autor: WIHEDCNF
mandat w niemczech

Użytkownik "Cavallino"

napisał w wiadomości news:
[...]

Mam wrażenie, po twoich wypowiedziach , że jesteś akwizytorem gnającym Pandą z anteną CB długości minimum 3 metrów

Data: 2009-09-05 11:04:09
Autor: Waldek Godel
mandat w niemczech
Dnia Sat, 5 Sep 2009 11:58:01 +0200, WIHEDCNF napisał(a):

Mam wrażenie, po twoich wypowiedziach , że jesteś akwizytorem gnającym Pandą z anteną CB długości minimum 3 metrów

Po co wyciągasz innym ścierwo z KF? Lubisz być sprowadzany do jego poziomu
i pokonywany doświadczeniem?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-05 12:38:44
Autor: Cavallino
mandat w niemczech
Użytkownik "WIHEDCNF" <23pr@hwdp.nl> napisał w wiadomości news:h7tcnf$bio$1mx1.internetia.pl...

Użytkownik "Cavallino"

napisał w wiadomości news:
[...]

A ja mam wrażenie, że obaj jesteście 70-letnimi dziadkami posuwającymi lewym pasem autostrady z prędkością 50 km/h, z życiowym celem utrudnienia jazdy każdemu kto chce i może szybciej.

Tyle że topka znam osobiście, wiem że to nieprawda, więc tym bardziej mi przykro, że prezentuje punkt widzenia takiego dziadka.

Data: 2009-09-05 12:01:59
Autor: topek
mandat w niemczech
Cavallino pisze:
[...]

Na A4 jest do 110km/h ja jade 120km/h tiry jada 90 km/h
Mistrz zapierdala 150 i ma wszystko w dupie.
To jest wleczenie sie?

Po chuj odpowiadam?

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-09-05 12:42:18
Autor: Cavallino
mandat w niemczech
[...]

To jedź prawym pasem i nie przeszkadzajmy sobie nawzajem, nie lepiej tak?

tiry jada 90 km/h
Mistrz zapierdala 150 i ma wszystko w dupie.

Czyli tak jak Ty wobec każdego kto prezentuje inne postrzeganie świata.

To jest wleczenie sie?

Tak.

Po chuj odpowiadam?

Nie wiem, ale ja cały czas mam nadzieję, że jesteśmy w stanie jakiś consensus osiągnąć.

I żeby nie było - ja też bym zazwyczaj pewnie jechał w takich okolicznościach z podobną prędkością co Ty.
Tyle że prawym pasem i mocniej przyspieszając podczas wyprzedzania TIR-ów, zwłaszcza jeśli ktoś z tyłu nadjeżdża z większą prędkością, tak żeby jak najkrócej go blokować.
Nie widzę potrzeby żeby mu na złość robić.

Data: 2009-09-05 13:37:23
Autor: WIHEDCNF
mandat w niemczech

Użytkownik "Cavallino"

Po chuj odpowiadam?

Nie wiem, ale ja cały czas mam nadzieję, że jesteśmy w stanie jakiś consensus osiągnąć.

Ze mną już został osiągnięty

Żegnam

Data: 2009-09-06 01:42:09
Autor: topek
mandat w niemczech
Cavallino pisze:
Użytkownik "topek" <topek-sp*merom-czlon-w-zad@p0st.pl_Zamien_zero_na_o>
cut
Nie widzę potrzeby żeby mu na złość robić.
Powiedz,
ty masz jakis kolegow, (zaryzykuje) przyjaciol?
Ktos cie lubi i ma ochote spedzac z toba czas?
Bo wygladasz na kompletnego, niesympatycznego buca i besserwissera, ktorego po prostu nikt nie lubi.

Ale podejzewam dobrze ci z tym i z samym soba.
Na zdrowie i eot z mojej strony.
Po raz ostatni dalem sie, mam nadzieje, sprowokowac na twoje pierdolenie.

topek -> jak zawsze...

Data: 2009-09-06 10:46:28
Autor: Cavallino
mandat w niemczech
Użytkownik "topek" <topek-sp*merom-czlon-w-zad@p0st.pl_Zamien_zero_na_o> napisał w wiadomości news:4aa2f76anews.home.net.pl...
Cavallino pisze:
[...]

Jakbyś o sobie napisał.
I to w odpowiedzi na post o szukaniu consensusu.

Data: 2009-09-05 17:12:31
Autor: Artur Maśląg
mandat w niemczech
topek pisze:
jarek pisze:
[...]

Powinni - może w końcu czas na to przyjdzie?

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

futrzak - jak zwykle :)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-09-05 18:26:12
Autor: jarek
mandat w niemczech

Użytkownik "topek" <topek-sp*merom-czlon-w-zad@p0st.pl_Zamien_zero_na_o> napisał w wiadomości news:4aa2296enews.home.net.pl...
NIe wiem czy Ciebie zarzut dotyczy ale do szalu doprowadzaja mnie mendy wiszace na zderzaku, ktore nakazuja dematerializacje bo mistrz jedzie :-/

Nie powiem jaka byla sytuacja, bo po prostu nie pamietam, moze byla kolejka i jechalem za gosciem za blisko, moze dojezdzalem do goscia czekajac az sie lewy pas zwolni, zeby nie hamowac. Nie mam pojecia jak bylo, wiem ze moja wina, ale najczesciej nie siedze nikomu na zderzaku.

Jarek

Data: 2009-09-06 09:48:52
Autor: topek
mandat w niemczech
jarek pisze:
[...]

Ok :)
I takie nastawienia mi sie podoba.
Mnie tez sie czasami zdarza, ze np zachowujac odstep jakis mistrz wpieprzy sie pod maske i gdyby w tej sekundzie zrobili pomiar, zanim wytrace predkosc i znow zbuduje sobie odstep to tez bym dostal taki mandat.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2009-09-09 16:28:56
Autor: Gotfryd Smolik news
mandat w niemczech
On Sun, 6 Sep 2009, topek wrote:

Mnie tez sie czasami zdarza, ze np zachowujac odstep jakis mistrz wpieprzy sie pod maske i gdyby w tej sekundzie zrobili pomiar, zanim wytrace predkosc i znow zbuduje sobie odstep to tez bym dostal taki mandat.

  Uhm... ale przecież za to, że przepis nie jest przestrzegany w wyniku
bezpośredniego działania innej osoby nie Ty odpowiesz.
  To wjeżdżający spowodował "za mały odstęp"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-06 10:29:59
Autor: Hants
mandat w niemczech
"jarek" <jarek@jarek.pl> wrote in message news:h7ro3p$sa2$1inews.gazeta.pl...

Jakie konsekwencje groza za nieplacenie mandatu?

Przeskrobales, wiesz, ze przeskrobales, dostales mandat, a teraz kombinujesz.
Nie prosciej byloby zaplacic?

Data: 2009-09-06 23:20:09
Autor: jarek
mandat w niemczech

Uzytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisal w wiadomosci news:h7vveg$nk1$1news.onet.pl...
Przeskrobales, wiesz, ze przeskrobales, dostales mandat, a teraz kombinujesz.
Nie prosciej byloby zaplacic?

Chyba nie wiesz, ze wiekszosc Polakow ma to w genach. Zawsze szukam wyjscia zeby kilka groszy zostalo w kieszeni :) Poza tym ta dyskusja przyda sie w podobnych przypadkach bo nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie.

Jarek

Data: 2009-09-06 11:18:34
Autor: J.F.
mandat w niemczech
On Fri, 4 Sep 2009 21:00:01 +0200,  jarek wrote:
[...]

Hm, tak podniesli te mandaty czy cos pomyliles ? 10 euro a nie 100 ?  17m zamiast 120m ? 17m przy 100km/h ?

Doszlo juz do tego ze maja taki sprzet z dalmierzami ?
[...]

Ja tam nie wiem ale dawniej mieli ponoc 3 miesiace na wreczenie
mandatu, potem sprawa sie przedawniala.

Ja bym im napisal prosbe o wyjasnienie o co chodzi w pismie ... po
chinsku lub koreansku :-) J.

Data: 2009-09-06 11:23:50
Autor: jarek
mandat w niemczech

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5v6a5taof87ojkh5le6jo86d39lq8a13q4ax.com...
Ja tam nie wiem ale dawniej mieli ponoc 3 miesiace na wreczenie
mandatu, potem sprawa sie przedawniala.

Ja bym im napisal prosbe o wyjasnienie o co chodzi w pismie ... po
chinsku lub koreansku :-)

Juz jak wezwali mnie do wyjasnien przedawnienie biegnie od nowa, przewinienie bylo 15 czerwca wiec sie zmiescili. Jak dostane mandat to przdawnienie mandatu trwa dwa lata. Z checia dalbym sobie z tym spokoj, tylko zeby ktos napisal ze mial z czyms takim do czynienia i zaplacil taki mandat policjantowi przy kontroli, bo np. siedziec w areszcie z powodu 100EUR nie usmiecha mi sie :)

Jarek

Data: 2009-09-06 22:55:29
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Użytkownik "jarek" <jarek@jarek.pl> napisał w wiadomości news:h7vv3c$c5e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kombinujesz jak kon pod gorke. Jesli chcesz zaplacic, to wjedz do jakiegos banku lub na niemiecka poczte i wplac te pieniadze. Jesli trafisz na glupka przy nastepnej kontroli - np w bylych DDRach jest wielu idiotow w mundurach - bedzie mgl robic niepotrzebne problemy.

Jesli chcesz pokombinowac, to podaj im dane jakiegos ruskiego i napisz, ze nie Ty prowadziles a tylko wziales tablice dla znajomego ze wschodu.

Picasso

Data: 2009-09-06 23:34:07
Autor: J.F.
mandat w niemczech
On Sun, 6 Sep 2009 22:55:29 +0200,  Pa_blo wrote:
Jesli chcesz pokombinowac, to podaj im dane jakiegos ruskiego i napisz, ze nie Ty prowadziles a tylko wziales tablice dla znajomego ze wschodu.

Ostroznie - teraz kazdy znajomy ze wschodu musi byc w bazie danych wiz
Schengen ..

J.

Data: 2009-09-07 08:24:25
Autor: Artur\(m\)
mandat w niemczech

> [...]

Hm, tak podniesli te mandaty czy cos pomyliles ?
10 euro a nie 100 ?  17m zamiast 120m ? 17m przy 100km/h ?

Czy Ty też należysz do tych jeżdzacych 100 m za samochodem jadącym 100km/h?
Takie słyszałem w TV Turbo konieczne odległości.

Doszlo juz do tego ze maja taki sprzet z dalmierzami ?

Przecież to żadnen problem. Trzeba tylkko mieć taką potrzebę.

Artur(m)

Data: 2009-09-07 23:11:27
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Doszlo juz do tego ze maja taki sprzet z dalmierzami ?

A co za problem? Elektroniczne, laserowe miarki za 100 zl juz mozna kupic... Gorzej ma kierowca... dojdzie do tego, ze bedzie trzeba robic co jakis czas pomiar  bo jak bedziesz mial za malo o 2 m to bedzie zonk :)

Picasso

Data: 2009-09-09 16:33:05
Autor: Gotfryd Smolik news
mandat w niemczech
On Mon, 7 Sep 2009, Pa_blo wrote:

[...]

  Przynajmniej się przy okazji (niektórym) rozjaśni, że obowiązek np.
przestrzegania ograniczenia prędkości nie ma *nic* do obecności (lub braku)
przyrządu pomiarowego (np. na rowerze) :D
  Może jak jest ryzyko że braknie 2m to dać 5m "zapasu"? ;)
  Wiem, wiem, zaraz bedzie taki sam flejm, jak przy kimś kto jedzie 85/90
i większość by go chciała ukarać za "utrudnianie ruchu" :| (przecież
"może jechać szybciej")

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-09-10 10:08:48
Autor: Krzysztof Szmergiel
mandat w niemczech
On 2009-09-04 21:00, jarek wrote:

auta poprzedzajacego cykneli mi fotke i zmierzyli odleglosc, bylo troche za malo, 17m zamiast >20m. Z tego co patrzylem mandat w wysokosci 100EUR za

Z niecierpliwoscia oczekuje momentu kiedy u nas zaczna karac za zbyt
maly odstep. Mandaty 2x tyle co za predkosc.

K.

mandat w niemczech