mandat w niemczech

Data: 2009-09-04 21:31:28
Autor: PB
mandat w niemczech
Fri, 4 Sep 2009 21:00:01 +0200, na pl.misc.samochody, jarek
napisał(a):

sprawcy, wskazywac nie mam zamiaru, pisze ze i tak mnie ukaraja :). Tak nawiasem to chyba powinni do mnie pisa po polsku, nie ma przeciez obowiazku znajomosci jezykow obcych.

Oczywiscie. Pisza do Ciebie w jezyku urzedowym UE. To ze polskie
urzedy nie przyjmuja dokumentow w jezykach urzedkowych UE podczas np,
rejestracji pojazdu sporwadzonego - to polska specjalnosc. Zasadniczo - mozesz napisac do dowolnego urzedu unijnego po polsku -
tlumaczenie to ich problem.... Podobnie dowolny urzad moze napisac do
Ciebie...

Piotr Biegała          Warszawa Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

Data: 2009-09-04 22:11:01
Autor: Waldek Godel
mandat w niemczech
Dnia Fri, 4 Sep 2009 21:31:28 +0200, PB napisał(a):

[...]

Język urzędowy jak sama nazwa wskazuje, jest językiem urzędu. Natomiast korespondencja do obywatela powinna być w jego własnym języku, bo
nawet jeżeli zna języki obce, nie musi znać na poziomie odpowiednim do
studiowania pism urzędowych

--
Pozdrowienia, Waldek Godel

Data: 2009-09-05 11:04:03