mandat w niemczech

Data: 2009-09-06 11:18:34
Autor: J.F.
mandat w niemczech
On Fri, 4 Sep 2009 21:00:01 +0200,  jarek wrote:
Mam taki problem, jechałem w czerwcu w niemczech samochodem na tymczasowych niemieckich blachach w Niemczech oczywiscie :). Gdzies w okolicy Berlina z auta poprzedzajacego cykneli mi fotke i zmierzyli odleglosc, bylo troche za malo, 17m zamiast >20m. Z tego co patrzylem mandat w wysokosci 100EUR za to

Hm, tak podniesli te mandaty czy cos pomyliles ? 10 euro a nie 100 ?  17m zamiast 120m ? 17m przy 100km/h ?

Doszlo juz do tego ze maja taki sprzet z dalmierzami ?
grozi. Teraz meritum sprawy , przyslali mi dzisiaj wezwanie do wskazania sprawcy, wskazywac nie mam zamiaru, pisze ze i tak mnie ukaraja :). Tak nawiasem to chyba powinni do mnie pisa po polsku, nie ma przeciez obowiazku znajomosci jezykow obcych.

Ja tam nie wiem ale dawniej mieli ponoc 3 miesiace na wreczenie
mandatu, potem sprawa sie przedawniala.

Ja bym im napisal prosbe o wyjasnienie o co chodzi w pismie ... po
chinsku lub koreansku :-) J.

Data: 2009-09-06 11:23:50
Autor: jarek
mandat w niemczech

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5v6a5taof87ojkh5le6jo86d39lq8a13q4ax.com...
Ja tam nie wiem ale dawniej mieli ponoc 3 miesiace na wreczenie
mandatu, potem sprawa sie przedawniala.

Ja bym im napisal prosbe o wyjasnienie o co chodzi w pismie ... po
chinsku lub koreansku :-)

Juz jak wezwali mnie do wyjasnien przedawnienie biegnie od nowa, przewinienie bylo 15 czerwca wiec sie zmiescili. Jak dostane mandat to przdawnienie mandatu trwa dwa lata. Z checia dalbym sobie z tym spokoj, tylko zeby ktos napisal ze mial z czyms takim do czynienia i zaplacil taki mandat policjantowi przy kontroli, bo np. siedziec w areszcie z powodu 100EUR nie usmiecha mi sie :)

Jarek

Data: 2009-09-06 22:55:29
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Użytkownik "jarek" <jarek@jarek.pl> napisał w wiadomości news:h7vv3c$c5e$1inews.gazeta.pl...

[...]

Kombinujesz jak kon pod gorke. Jesli chcesz zaplacic, to wjedz do jakiegos banku lub na niemiecka poczte i wplac te pieniadze. Jesli trafisz na glupka przy nastepnej kontroli - np w bylych DDRach jest wielu idiotow w mundurach - bedzie mgl robic niepotrzebne problemy.

Jesli chcesz pokombinowac, to podaj im dane jakiegos ruskiego i napisz, ze nie Ty prowadziles a tylko wziales tablice dla znajomego ze wschodu.

Picasso

Data: 2009-09-06 23:34:07
Autor: J.F.
mandat w niemczech
On Sun, 6 Sep 2009 22:55:29 +0200,  Pa_blo wrote:
Jesli chcesz pokombinowac, to podaj im dane jakiegos ruskiego i napisz, ze nie Ty prowadziles a tylko wziales tablice dla znajomego ze wschodu.

Ostroznie - teraz kazdy znajomy ze wschodu musi byc w bazie danych wiz
Schengen ..

J.

Data: 2009-09-07 08:24:25
Autor: Artur\(m\)
mandat w niemczech

> [...]

Hm, tak podniesli te mandaty czy cos pomyliles ?
10 euro a nie 100 ?  17m zamiast 120m ? 17m przy 100km/h ?

Czy Ty też należysz do tych jeżdzacych 100 m za samochodem jadącym 100km/h?
Takie słyszałem w TV Turbo konieczne odległości.

Doszlo juz do tego ze maja taki sprzet z dalmierzami ?

Przecież to żadnen problem. Trzeba tylkko mieć taką potrzebę.

Artur(m)

Data: 2009-09-07 23:11:27
Autor: Pa_blo
mandat w niemczech

Doszlo juz do tego ze maja taki sprzet z dalmierzami ?

A co za problem? Elektroniczne, laserowe miarki za 100 zl juz mozna kupic... Gorzej ma kierowca... dojdzie do tego, ze bedzie trzeba robic co jakis czas pomiar  bo jak bedziesz mial za malo o 2 m to bedzie zonk :)

Picasso

Data: 2009-09-09 16:33:05
Autor: Gotfryd Smolik news
mandat w niemczech
On Mon, 7 Sep 2009, Pa_blo wrote:

[...]

  Przynajmniej się przy okazji (niektórym) rozjaśni, że obowiązek np.
przestrzegania ograniczenia prędkości nie ma *nic* do obecności (lub braku)
przyrządu pomiarowego (np. na rowerze) :D
  Może jak jest ryzyko że braknie 2m to dać 5m "zapasu"? ;)
  Wiem, wiem, zaraz bedzie taki sam flejm, jak przy kimś kto jedzie 85/90
i większość by go chciała ukarać za "utrudnianie ruchu" :| (przecież
"może jechać szybciej")

pzdr, Gotfryd

mandat w niemczech