mandat za spożycie piwka w parku

Data: 2011-06-20 00:12:08
Autor: Piotrek
mandat za spożycie piwka w parku
zrobili sobie mały przystanek ok godz. 22.00 w ciemnym parku, na > małe piwko

Podczas samego spożywania dosłownie jednego piwa 0,5L

alkomat - 1.9 dalej 1.8 promila. Drugi kolega ponad dwa.

Trochę z innej beczki, ale po jakim jednym, małym piwku ma się ponad 2 promile alkoholu we krwi?

Data: 2011-06-19 15:16:11
Autor: Zygmunt Dariusz
On Jun 19, 6:12 pm, "Piotrek" <pil...@poczta.onet.pl> wrote:
> zrobili sobie ma y przystanek ok godz. 22.00 w ciemnym parku, na > ma e
> piwko
> Podczas samego spo ywania dos ownie jednego piwa 0,5L
> alkomat - 1.9 dalej 1.8 promila. Drugi kolega ponad dwa.

Troch z innej beczki, ale po jakim jednym, ma ym piwku ma si ponad 2
promile alkoholu we krwi?

Gdzie wyczytales, ze we krwi?

Data: 2011-06-20 00:39:14
Autor: Piotrek
mandat za spozycie piwka w parku

Troch z innej beczki, ale po jakim jednym, ma ym piwku ma si ponad 2
promile alkoholu we krwi?

Gdzie wyczytales, ze we krwi?

Pardon, mialo byc "w wydychanym powietrzu". Nie jestem ekspertem, ale to chyba tez troche za duzo?

Data: 2011-06-20 00:41:07
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Piotrek" <pilarp@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:itltpu$nnf$1news.onet.pl...

[...]

To zdecydowanie za dużo. Po piwie, to ma się góra 0,2 promila.

Data: 2011-06-20 09:31:43
Autor: valdoozz
W dniu 2011-06-20 00:41, Robert Tomasik pisze:
[...]

No chyba że alkomat kłamie :-) Przepraszam nie napisałem, że wcześniej ok. godz 19.00 wypili pierwsze piwko 0.5L. Natomiast od tego czasu minęło 3h, a na rowerach przebyli ponad 20km. Więc ciężki wysiłek fizyczny ma również wpływ na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu. Drugie piwo wypili w parku ok. 22.00 i to było wszystko co wypili. Należy rozróżnić pojęcia a) po spożyciu alkoholu b) po wpływem alkoholu. Nie znam się na prawie w tej kwestii, ale tak na chłopski rozum- facet nie jechał rowerem na ulicy, nie był uczestnikiem ruchu drogowego więc nie stwarzał bezpośredniego zagrożenia. Policjanci powiedzieli, że w przeciągu tygodnia przyjdzie list polecony- wezwanie na komisariat i oddadzą prawko. Ale dlaczego w ogóle zatrzymali?

Data: 2011-06-20 09:48:01
Autor: mvoicem
(20.06.2011 09:31), valdoozz wrote:
[...]

Tak na chłopski rozum - 2 promile we krwi to jest człowiek pijany w sztok. Być może po prostu nie pamiętacie tych piw przed pierwszym piwem ? :).

Jeżeli tam naprawdę było 2 promile, to to by tłumaczyło dlaczego uciekający na rowerze ujechał raptem 5 metrów :).

p. m.

Data: 2011-06-20 12:28:49
Autor: valdoozz
W dniu 2011-06-20 09:48, mvoicem pisze:
[...]

? :).

Jeżeli tam naprawdę było 2 promile, to to by tłumaczyło dlaczego
uciekający na rowerze ujechał raptem 5 metrów :).

p. m.

być może coś pokręciłem z tymi liczbami ...

Data: 2011-06-22 07:27:55
Autor: Misiek

Użytkownik "valdoozz" <valdoozz@op.pl> napisał w wiadomości news:itn7d1$q8n$2news.onet.pl...
[...]

a moze to bylo tak, ze ...
0,5 godzin wczesniej wypili 19 piw? hehehe
albo ze wypili o 19 po 5 piw 3 litrowych? (tez liczby by sie zgadzaly.. jest 19, jest 5 i jest 3 hehehe).
Kretactwo na calego.
Po 3 godzinach od wypicia jednego piwa 0,5 litra nie powinno byc sladu. Statystycznie 1 piwo ulega calkowitemu rozkladowi a alkohol przetwozeniu po okolo 2 godzinach.

Data: 2011-06-22 08:31:18
Autor: valdoozz
W dniu 2011-06-22 07:27, Misiek pisze:

[...]

Już pisałem wcześniej.
1) 1.9 mg , 1.8 mg
2) 2.1 mg, 2.2 mg
w wydychanym powietrzu. Popełniłem błąd.

Data: 2011-06-20 10:45:05
Autor: MadMan
Dnia Mon, 20 Jun 2011 09:31:43 +0200, valdoozz napisał(a):

[...]

A w którym miejscu był ten ciężki wysiłek fizyczny? :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-06-20 10:49:02
Autor: Kamil
mandat za spozycie piwka w parku
Dnia Mon, 20 Jun 2011 09:31:43 +0200, valdoozz napisał(a):

No chyba że alkomat kłamie :-)

U was biją murzynów?   ;P

Przepraszam nie napisałem, że wcześniej ok. godz 19.00 wypili pierwsze
piwko 0.5L. Natomiast od tego czasu minęło 3h,

A potem drugie i kolejne, lub mocniejsze trunki.

a na rowerach przebyli ponad 20km.

Kurewsko duży ten park.
Albo też te dwa nieodpowiedzialne barany poruszały się po drogach
publicznych z stanie upojenia alkoholowego.
Szkoda że nie utracą uprawnień, ogromna szkoda :((((

Drugie piwo wypili w parku ok. 22.00 i to było wszystko co wypili.

A świstak siedzi i zawija se w te sreberka...aleś ty naiwny :)))
I nie rozgarnięty :)
Łykasz co ci qmple wcisną :))

facet nie jechał rowerem na ulicy, nie był uczestnikiem ruchu drogowego więc nie stwarzał bezpośredniego zagrożenia.

Co prawda, nie w chwili "złapania w parku", ale po tym parku zrobili te
20km, czy tez zostali zrzuceni do tego parku na spadochronach?
Jakoś tam k..a musieli przecież dojechać!!!
CO ty za brednie opowiadasz facet.
Teleportacja to póki co w filach sci-fi.
Pora wyjść z matrixa wraz ze swoimi qmplami :)

Policjanci powiedzieli, że w pprzeciągu tygodnia przyjdzie list polecony-
wezwanie na komisariat i oddadzą prawko.

Hehe, to co powiedzieli - jest bez znaczenia :)
Powiedzą to co chcesz usłyszeć :)

Ale dlaczego w ogóle zatrzymali?

hehehe :)
Szkoda że Sąd tego nie zrobi na dłużej, ogromna szkoda :(

Data: 2011-06-20 12:27:52
Autor: valdoozz
W dniu 2011-06-20 10:49, Kamil pisze:
Dnia Mon, 20 Jun 2011 09:31:43 +0200, valdoozz napisał(a):

Kurewsko duĹźy ten park.
[...]

Widzę że to ciebie fantazja ponosi i parafrazujesz moje słowa.
Chciałeś zabłysnąć, a się tylko zbłaźniłeś. Pisałem wyraźnie że jechali się przejechać rowerami. Zrobili ok 20km a na samym końcu zatrzymali się w parku i tam wypili jedno piwo. Jedno piwo 0,5L. Wiec czytaj uważnie zanim cokolwiek napiszesz. Pisałem też że zarzucono im poruszanie się rowerami cytuje" PO SPOŻYCIU ALKOHOLU A NIE POD WPŁYWEM ALKOHOLU !

Jeśli stężenie alkoholu we krwi zawiera się między 0,2 i 0,5 promila (bądź od 0,1 do 0,25 mg w 1 dm wydychanego powietrza) to jest to stan po spożyciu alkoholu.

Z kolei ze stanem nietrzeźwości w rozumieniu przepisów kodeksu karnego mamy do czynienia wówczas, gdy zawartość alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila, albo prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość, bądź też gdy zawartość alkoholu w 1 dm³ przekracza 0,25 mg lub prowadzi do stężenia przekraczającego tę wartość.

[...]

Policjant powiedział, że gdyby byli pod wpływem to była by to inna rozmowa. Najprawdopodobniej sprawa w sądzie i odebranie prawa jazdy.

Wyobraź sobie, że nie byli pijani jak zakładasz, bo z komendy wypuszczono ich z nakazem prowadzenia rowerów, a nie zabrano ich a izbę.

Proszę również abyś nie używał wulgaryzmów. Niestety obowiązują tutaj pewne zasady - poczytaj NETYKIETE.

Data: 2011-06-20 14:15:29
Autor: Lady Heather

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości news:1gr168rkmaxfu.ikgiwbe93gi8.dlg40tude.net...

a na rowerach przebyli ponad 20km.

Kurewsko duży ten park.

Dygresja - "Park zajmuje powierzchnię 620 hektarów, ma 80 km ścieżek. Rośnie w nim 600 tys. drzew i milion krzewów. "

WPKiW w Chorzowie:)

LH

Data: 2011-06-20 14:19:27
Autor: mvoicem
(20.06.2011 14:15), Lady Heather wrote:
[...]

To niejeden las mniejszy niż ten park :).

p. m.

Data: 2011-06-20 16:55:07
Autor: Maruda
W dniu 2011-06-20 14:15, Lady Heather pisze:
[...]

Znamy ten schemat...
Spotykamy się "Pod Różą", strzelamy po piwie, jedziemy koło zoo, planetarium, ogrodnictwa z powrotem pod Różę, strzelamy po piwie [...]
Dla mnie trochę za krótkie odcinki. No i po piwie fajnie się wypoczywa, ale niefajnie pedałuje.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-21 16:54:53
Autor: Bhastek
mandat za spozycie piwka w parku
Użytkownik "Maruda" <maruda@null.com> napisał

[...]

Ten odcinek ma ok. 7 km w tym przyjemne górki, jak sie zrobi 5 okrążen to i po 3 piwach śladu by nie było;) Aczkolwiek ja preferuje piwko "po" i nie w róży a w zielonej lub pod zoo;)
pozdr.
--
Bhastek

Data: 2011-06-22 07:33:33
Autor: Misiek

Użytkownik "Bhastek" <bhastek@WYTNIJ_TO.op.pl> napisał w wiadomości news:itqbfs$29l$1news.onet.pl...
[...]

mam nadzioeje ze w miejscu do tego przeznaczonym?
Bo w przeciwnym wypadku :
1. mandat za zanieczyszczanie (czytaj "odawanie moczu w miejscu do tego nie przeznaczonym")
2. za nieobyczajne zachowanie sie (czytaj "obnazanie sie w miejscu publicznym" - no chyba ze potrafisz sie odlac "nie wyciagajac go" z rozporka hehehe)
3. za spozywanie alkoholu w miejscu publicznym
Wystarczy? Jesli nie to moze dojsc
4. ekshibicjonizm hehehe
5. naklanianie do "innej czynnosci seksualnej" nieletnich (jesli jakis dzieciak by cie zobaczyl "z instrumentem" na wierzchu heheeh)

Data: 2011-06-20 19:55:29
Autor: Marek Dyjor
valdoozz wrote:
[...]

a w miedzy czasie dwie flaszki wódki i wino...

Data: 2011-06-22 07:25:25
Autor: Misiek

Użytkownik "valdoozz" <valdoozz@op.pl> napisał w wiadomości news:itmt10$tap$1news.onet.pl...
[...]

Po 2 piwach w czasie ponad 3 godziny mieć tyle w wydychanym powietrzu? hehehe
No chyba ze badal zaraz po spozyciu... heh, ale wtedy odczekac 15 minut i poddac sie ponownemu badaniu.
Po 1 piwku spozytym 3 godziny wczesniej nie powinno byc juz sladu...
co do 2 sie nie wypowiadam, nie wiem jak to bylo, ale i tak jakims kretactwem mi tu pachnie (pewnie chmielowym hehehe)

Data: 2011-06-22 08:25:51
Autor: valdoozz
W dniu 2011-06-22 07:25, Misiek pisze:

[...]

Przeczytaj wszystkie wątki. Już wyjaśniłem kwestię zawartości alkoholu we krwi.

Data: 2011-06-20 12:59:11
Autor: szerszen

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itlu6s$nl1$1@inews.gazeta.pl...

To zdecydowanie za dużo. Po piwie, to ma się góra 0,2 promila.

zjedz pawełka i zobacz ile ci alkomat pokaże, nie bierzesz pod uwagę, że pomiar dokonany został prawie że w trakcie spożywania, więc w gębie i przełyku cały czas mieli resztki piwa

Data: 2011-06-20 11:01:04
Autor: witek
On 6/20/2011 5:59 AM, szerszen wrote:

[...]

jak wy kurde pijecie? do płuc czy do żąłądka?
No chyba, że wam policjant ten ustnik aż po sam żąłądek wepchnął.

Data: 2011-06-20 16:14:20
Autor: Smok Eustachy
mandat za spozycie piwka w parku
Dnia Mon, 20 Jun 2011 11:01:04 -0500, witek napisał(a):
/../
jak wy kurde pijecie? do płuc czy do żąłądka? No chyba, że wam policjant
ten ustnik aż po sam żąłądek wepchnął.

A zjedz se czekoladkę i niech Cie Robert pomierzy.

Data: 2011-06-20 20:11:34
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-20 18:58, witek pisze:

A zjedz se czekoladkę i niech Cie Robert pomierzy.

wyjdzie zero.

Zależy. Jak z czekoladka była z nadzieniem, które zawiera alko, to może wyjść całkiem ciekawy wynik;) Tak naprawdę alkomat mierzy zawartość cząstek palnych w powietrzu, nie alkoholu. Zakłada się (jak się okazuje błędnie), że ludzie nic palnego nie żrą;) Mój domowy wykazuje 0,4 po wypaleniu fajka i zupełnie losowe 0,1-1,5 po... myciu zębów;) Kiedyś po trzech piwach wieczorekiem, wstałem rano i dla pewności dmuchnąłem. 1,2 mnie zaskoczyło, więc potem badełem sprawę;)

Shrek.

Data: 2011-06-21 09:53:51
Autor: szerszen
mandat za spozycie piwka w parku

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itnufg$k5a$5@inews.gazeta.pl...

wyjdzie zero.

iii jasne, jak masz alkomat, lub dostęp do niego, to zjedz pawełka, taki batonik, albo czekoladki z likierem, względnie niektóre płukanki do ust dają podobny efekt i dokonaj pomiaru, jeśli drapną cie policmajstry po takim "spożyciu" to możesz mieć problem z prawkiem

już nawet komenda główna chyba wydała jakieś zalecenie, co do nadgorliwości niektórych policjantów, aby decydującym był drugi pomiar, nie pierwszy

o ile mnie pamięć nie myli, to nawet w zaleceniach do alkomatów, jest zapis, aby pomiaru dokonywać minimum 15 minut po jedzeniu czy piciu i najlepiej przepłukać wcześniej usta wodą

Data: 2011-06-20 19:06:53
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:itnr36$k5a$2inews.gazeta.pl...
[...]

Po wypiciu alkoholu bezpośredni wynik jest zawyżony. Stąd to drugie badanie po 15 minutach.

Data: 2011-06-20 12:11:58
Autor: witek
On 6/20/2011 12:06 PM, Robert Tomasik wrote:
[...]

Ale jakiej ilosci alkoholu?

Data: 2011-06-20 20:13:43
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-20 19:11, witek pisze:

Po wypiciu alkoholu bezpośredni wynik jest zawyżony. Stąd to drugie
badanie po 15 minutach.

Ale jakiej ilosci alkoholu?

Łyku piwa. Bezpośrednio po będziesz miał w pełnych promilach, przynajmniej na moim prywatnym. Myślę, że na policyjnym to samo - działa na tej samej zasadzie i jaki by nie był nie odróżni alko wydmuchanego z jamy paszczowej, od tego z płuc.

Shrek

Data: 2011-06-20 21:03:31
Autor: Massai
Robert Tomasik wrote:

> [...]
> No chyba, że wam policjant ten ustnik aż po sam żąłądek wepchnął.
> Po wypiciu alkoholu bezpośredni wynik jest zawyżony. Stąd to drugie

Doprecyzowując, wg. zarządzenia Komendanta Głównego Policji, powinno
wyglądać tak:
dmuchamy, wychodzą jakieś promile, od razu dmuchamy po raz drugi,
wychodza znowu promile, czekamy 15 minut i znowu dmuchamy.

Dodatkowo badania nie wolno robić w ciągu 15 minut od zakończenia
spozywania alkoholu lub palenia tytoniu.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-20 18:01:17
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "szerszen" <szerszen@tlen.pl> napisał w wiadomości news:itn95v$av9$1news.task.gda.pl...

[...]

Badanie się powtarza po 15 minutach. Można zażądać badana krwi.

Data: 2011-06-21 09:56:18
Autor: szerszen

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:itnqve$kk3$3@inews.gazeta.pl...

Badanie się powtarza po 15 minutach. Można zażądać badana krwi.

wszystko można, ale nie znamy ciągu dalszego więc trudno powiedzieć co było dalej, chodziło mi jedynie o fakt dużego wskazania bezpośrednio po piciu

Data: 2011-06-23 02:15:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 20 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

Badanie się powtarza po 15 minutach. Można zażądać badana krwi.

  Słowo "żądanie" sugeruje że "zgodnie w prawem żądającemu
trzeba takie coś umożliwić, bo jak nie to wynik nie bedzie ważny".
  Mozesz podać podstawę prawną?

BTW: rzecz jasna WIEM, że praktyka jest właśnie taka, że policja
  NIE odmawia możliwości badania!
  Zmierzam do tego, że kiedy ostatnio ładnych kilka lat temu
przyglądałem się problemowi, to przepisy NIE przewidywały
"prawa do żądania".
  Inaczej mówiac, jest to wyłącznie dobra wola policji, bądź
też (co z p. widzenia "zwykłego obywatela", mającego prawo
wyłącznie do tego co zapisano w ustawach i rozporządzeniach),
co najwyżej sprawa wewnętrznych przepisów policji.
  Stąd pytanie o to, czy rzeczywiście zmieniło się *prawo*
i uprawnia do takiego żądania :)
  Bo - o czym była już mowa - badanie wartości opałowej powietrza
może się i sprawdza w istonej części uzasadnionych podejrzeń,
ale "sprawiedliwie" jest dość wątpliwe w roli dowodu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-23 10:01:25
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1106230209300.3984quad...
[...]

Na pewno jest podstawa prawna tego żądania, ale nie potrafię CI teraz podać w jakim akcie prawnym. Stosowne pouczenie jest nawet na protokole z badania, tylko nie mam druku pod ręką. Tam jest podana podstawa prawna i musisz zająć stanowisko czy chcesz, czy nie.

Data: 2011-06-23 12:39:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 23 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

Na pewno jest podstawa prawna tego żądania, ale nie potrafię CI teraz podać
w jakim akcie prawnym.

  Jakbyś się potknął, to zapodaj proszę.
  Pamiętam że kilka lat temu oba badania (krwi i powietrza) były wymienione
jako równorzędne.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-23 18:01:10
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1106231238240.2396quad...
[...]

OK! Jak nie zapomnę, to jutro popatrzę na protokół.

Data: 2011-06-23 18:13:24
Autor: Robert Tomasik
mandat za spozycie piwka w parku
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:itvo2h$9ki$1inews.gazeta.pl...

Do jutra bym pewnie zapomniał :-)

Podstawą prawną żądania pobrania krwi do badań jest zapis §3 pkt 3 ust. 3 ZARZĄDZENIA NR 496 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 25 maja 2004 r. w sprawie badań na zawartość w organizmie alkoholu lub środka działającego podobnie do alkoholu:

1. W przypadku dokonania pomiaru urządzeniem, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1, i uzyskania wyniku ponad 0,00 mg/dm3, należy niezwłocznie dokonać drugiego pomiaru.
2. W przypadku dokonania pomiaru urządzeniem, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 2, i uzyskania wyniku ponad 0,00 mg/dm3, należy dokonać drugiego pomiaru po upływie 15 minut.
3. Wynik badania, o którym mowa w ust. 2, należy zweryfikować badaniem urządzeniem, o którym mowa w § 2 ust. 1 pkt 1 lub badaniem krwi, jeżeli:
1) badany uczestniczył w wypadku drogowym, w którym są zabici lub ranni;
2) zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa przez badanego;
3) badany żąda takiego badania lub zgłasza zastrzeżenia do prawidłowości przeprowadzenia pierwszego badania;
4) zaistniała znaczna rozbieżność między pierwszym a drugim pomiarem.

Oryginał: http://www.policja.pl/ftp/dzienniki_urzedowe/2004/dziennik_09_2004.pdf

Data: 2011-06-23 23:34:58
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  No i tyle :)
  Sprawdź mój post: owo zarządzenie nie jest prawem powszechnym.
  Ono obowiązuje *policjantów*, ale *formalnie* nie daje *żadnego*
prawa obywatelowi.
  Jak policjant się nie zastosuje, to można go później ścigać dyscyplinarnie.
  Również obywatel - poszkodowany, może skarżyć itede postępowanie
policjanta w celu ukarania tegoż policjanta.
  Ale "poszkodowanemu" z tego nic nie przyjdzie: sąd nie ma
podstaw, aby taki wynik pomiaru podważyć, zaś obywatel nie
ma podstaw aby go zaskarżyć!
  Art. 87 Konstytucji, lista zamknięta.

  Niemniej za info dziękuję, bo mimo iż stanowi "prawo
powielaczowe", jest to "środek nacisku" raczej skuteczny,
jakby nie patrzeć :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-24 00:04:30
Autor: mvoicem
(23.06.2011 23:34), Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

Nawet jeżeli jest delegacja ustawowa (czy jak tam to się nazywa)? W ustawie która jest wymieniona jako podstawa prawna dokumentu do którego zalinkował Robert, jest coś w stylu "szczegółowe zasady określa Komendant Główny".

Dlaczego obywatel ma prawa wynikające z rozporządzenia, jeżeli ustawa mówi "szczegółowe zasady określa Minister Taki czy Inny", zaś nie ma ich jeżeli mówi "szczegółowe zasady określa Komendant Główny"?

p. m.

Data: 2011-06-25 14:17:21
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Jun 2011, mvoicem wrote:

  Sprawdź mój post: owo zarządzenie nie jest prawem powszechnym.

Nawet jeżeli jest delegacja ustawowa (czy jak tam to się nazywa)?

  Czy to jest "akt prawa miejscowego"? Nie wydaje mi się.
  Podałem artykuł Konstytucji.

Dlaczego obywatel ma prawa wynikające z rozporządzenia, jeżeli ustawa mówi "szczegółowe zasady określa Minister Taki czy Inny", zaś nie ma ich jeżeli mówi "szczegółowe zasady określa Komendant Główny"?

  J.w.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-24 00:13:15
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1106232328020.3700quad...
[...]

Moim zdaniem nie masz racji. Po pierwsze cała sytuacja zawsze podlega ocenie sądu. Nawet nieprawidłowo formalnie przeprowadzona dowód może przez sąd być zaakceptowany. Znam przypadki, gdy z jednej strony prokurator pisał wytyk na niewłaściwie przeprowadzoną czynność procesową, a z drugiej wynik tej czynności stanowił decydujący dowód oskarżenia. Bywa i na odwrót. W protokole jest rubryka,w  której gośc piszę czy żada badania krwi. Z reguły, jeśli jest w stanie, to poleca mu sie samemu to wpisać odręcznie, by później nie twierdził, że było inaczej.

Po drugie Zarządzenie Komendanta jest aktem prawa powszechnie obowiazującym ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym i wydanym na podstawie delegacji ustawowej. Ono dotyczy wszystkich.

Data: 2011-06-25 14:25:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Jun 2011, Robert Tomasik wrote:

Moim zdaniem nie masz racji. Po pierwsze cała sytuacja zawsze podlega ocenie
sądu. Nawet nieprawidłowo formalnie przeprowadzona dowód może przez sąd być
zaakceptowany.

IMVHO nie w ten deseń: jeśli sąd zechce, to rzecz jasna może dopuścić
dowolny inny dowód i na nim się oprzeć, np. na zeznaniach swiadków:
"ten alkometr był zepsuty a badany trzeźwy" ;)
  Jeśli na taki powód nie można się powołać, formalnie nie widzę podstaw
do podważania badania alkometrem.

Po drugie Zarządzenie Komendanta jest aktem prawa powszechnie obowiazującym ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym i wydanym na podstawie delegacji ustawowej. Ono dotyczy wszystkich.

  A jak to się ma do Konstutucji, że tak spytam?
  Nie, nie sądzę żeby ktoś z obywateli skarżył w międzynarodowych
trybunałach korzystną dla obywateli interpretację prawa :),
ale jakby kiedyś raczyła się ona wziąć i nie zastosować to
IMHO byłby problem.
  No chyba że to "prawo miejscowe", co mi się nie widzi.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-25 23:31:23
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1106251417380.2256quad...
[...]

Pisałem, że to podlega ocenie sądu. Ale odmowa badania bez uzasadnienia zawsze rodzi podejrzenie o nieprawidłowości w innych płaszycznach.

[...]

Nijak, bo ona tu nic do rzeczy nie ma.

Data: 2011-06-27 21:58:55
Autor: Massai
Robert Tomasik wrote:

Po drugie Zarządzenie Komendanta jest aktem prawa powszechnie
obowiazującym ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym i wydanym na podstawie
delegacji ustawowej. Ono dotyczy wszystkich.

Tego nie byłbym taki pewien.

Zarządzenie z definicji nie tworzy prawa powszechnie obowiązującego,
jest aktem wewnętrznym jednostki i obowiązuje tylko podległych organowi
wydającemu.

Przepisy końcowe nadzór nad przestrzeganiem przepisów tego zarządzenia
powierzają dyrektorowi biura Komendy Głównej Policji.

W przypadku ustaw, rozporządzeń tego typu zapisów nie ma - bo ich
przestrzeganie można wyegzekwować przed zwykłym sądem.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-28 00:34:37
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 24.06.2011 00:13, Robert Tomasik pisze:

Po drugie Zarządzenie Komendanta jest aktem prawa powszechnie
obowiazującym ogłoszonym w Dzienniku Urzędowym

Ale nie w Dzienniku Ustaw, prawda? W przeciwieństwie do np. rozporządzeń ministrów.

To w ogóle jest gdzieś publikowane?

i wydanym na podstawie delegacji ustawowej. Ono dotyczy wszystkich.

Delegacja ustawowa, na którą powołuje się ów dekret, brzmi jak delegacja do tworzenia _wewnętrznych_ regulaminów policji.

Data: 2011-06-29 21:09:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:4e09057d$1news.home.net.pl...
[...]

Choćby w Internecie

i wydanym na podstawie delegacji ustawowej. Ono dotyczy wszystkich.

Delegacja ustawowa, na którą powołuje się ów dekret, brzmi jak delegacja do tworzenia _wewnętrznych_ regulaminów policji.

Ale w tym wypadku zahacza to o cywili i tyle.

Data: 2011-06-20 00:46:04
Autor: mvoicem
(20.06.2011 00:39), Piotrek wrote:
[...]

Może to było takie mocno mocne piwko?

p. m.

Data: 2011-06-19 18:40:52
Autor: witek
On 6/19/2011 5:46 PM, mvoicem wrote:

Może to było takie mocno mocne piwko?

skąd wzieliście, że oni zaczęli na trzeźwo :) ?

Data: 2011-06-20 10:15:29
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 20.06.2011 00:39, Piotrek pisze:
Pardon, mialo byc "w wydychanym powietrzu". Nie jestem ekspertem, ale to chyba tez troche za duzo?

W wydychanym powietrzu to są nie promile, a mg/l . I skala jest 1/2
skali promilowej, więc 2mg/l oznacza 4 promile we krwi. Więc raczej
abstrakcja.

Dodatkowym zagadnieniem jest czy jazda rowerem po parku łapie się pod
ruch lądowy i czy obejmuje ją zakaz jazdy w stanie nietrzeźwości.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2011-06-19 18:39:59
Autor: witek
On 6/19/2011 5:12 PM, Piotrek wrote:
[...]

za dużo sobie dopowiadasz

napisał, że zostali zatrzymani podczas picia jednego piwa.
i tylko tyle napisał. nie było słowa o tym co robili wczesniej i w jakim stanie ducha te 0.5 piwa zaczeli.

Data: 2011-06-20 00:10:01
Autor: to
mandat za spożycie piwka w parku
begin witek
napisał, że zostali zatrzymani podczas picia jednego piwa. i tylko tyle
napisał. nie było słowa o tym co robili wczesniej i w jakim stanie ducha
te 0.5 piwa zaczeli.

Ciężko pić naraz dwa piwa...

Data: 2011-06-20 09:31:56
Autor: valdoozz
mandat za spoĹźycie piwka w parku
W dniu 2011-06-20 02:10, to pisze:
begin witek

napisał, że zostali zatrzymani podczas picia jednego piwa. i tylko tyle
napisał. nie było słowa o tym co robili wczesniej i w jakim stanie ducha
te 0.5 piwa zaczeli.

Ciężko pić naraz dwa piwa...

Panowie, to były tylko dwa piwa. Znam całą historie, to moi dobrzy znajomi. Ufam im. Przepraszam, że nie napisałem od razu, natomiast byłem pewien, że na przestrzeni tego czasu - 3h, przy ciężkim wysiłku fizycznym, nie ma to większego znaczenia.

Data: 2011-06-20 09:03:55
Autor: Massai
valdoozz wrote:

> [...]
byłem pewien, że na przestrzeni tego czasu - 3h, przy ciężkim
wysiłku fizycznym, nie ma to większego znaczenia.

Teoretycznie można po 2 piwach wydmuchać 2 czy 4 promile - tylko
trzeba by dmuchać bezpośrednio po przepłukaniu ust tymże piwem. A i
to nie tak prosto, łatwiej wydmuchać po przepłukaniu ust alkoholem o
wyĹźszym procencie.

Trzy opcje:
a) koledzy ściemniają
b) alkomat na komendzie był uszkodzony.
c) przekłamanie na łączach, i wydmuchali 0.2 promila...

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-20 09:15:01
Autor: witek
On 6/20/2011 4:03 AM, Massai wrote:
Teoretycznie można po 2 piwach wydmuchać 2 czy 4 promile - tylko
trzeba by dmuchać bezpośrednio po przepłukaniu ust tymże piwem.

niemoĹźliwe

Data: 2011-06-20 15:08:30
Autor: Massai
witek wrote:

On 6/20/2011 4:03 AM, Massai wrote:
> Teoretycznie można po 2 piwach wydmuchać 2 czy 4 promile - tylko
> trzeba by dmuchać bezpośrednio po przepłukaniu ust tymże piwem.

niemoĹźliwe

Nie upieram się, trzeba by przetestować.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-20 20:15:28
Autor: Shrek
W dniu 2011-06-20 17:08, Massai pisze:
witek wrote:

[...]

Testowałem - cztery nie, ale dwa z kawałkiem się da. Jakbyś dmuchnął wódką, to pewnie byś sensor uszkodził.

Shrek.

Data: 2011-06-20 11:16:39
Autor: mvoicem
(20.06.2011 11:03), Massai wrote:
Trzy opcje:
a) koledzy ściemniają
b) alkomat na komendzie był uszkodzony.
c) przekłamanie na łączach, i wydmuchali 0.2 promila...

Stawiam na (a) lub (c). Przecież każdy rozsądny człowiek, po 2 piwkach i wysiłku fizycznym, jakby wydmuchał 2 promile to by robił dym. Przecież różnicę między 2 promilami a 0.2 promila widać gołym okiem bez badania.

p. m.

Data: 2011-06-20 09:25:37
Autor: Massai
mvoicem wrote:

(20.06.2011 11:03), Massai wrote:
> [...]

piwkach i wysiłku fizycznym, jakby wydmuchał 2 promile to by robił
dym. Przecież różnicę między 2 promilami a 0.2 promila widać

Chyba się wyjasniło, że c, bo kolega pisze o tym że oskarżyli go o
prowadzenie po spożyciu, a nie pod wpływem.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-06-23 02:28:40
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 20 Jun 2011, valdoozz wrote:

natomiast byłem pewien, że na przestrzeni tego czasu - 3h, przy ciężkim wysiłku fizycznym

  Pozwól że skupię się na tym jednym o co już pytanie widziałem
(MadMan), ale odpowiedzi nie udzieliłeś: gdzie ten CIĘŻKI wysiłek?

  Gdzieś u kardiologa widziałem taką tabelkę: jazdę rowerem po płaskim
i bez utrudnień (progi, częste zatrzymywanie, schodzenie) z ~10kmph
traktuje się jako rehabilitację po zawale serca.
  Nie "utrzymywanie formy" po tym zawale, bo to już bodaj było
zalecenie w okolicach 15kmph (lekki wysiłek AFAIR).
  Cieżki wysiłek zaczyna się gdzieś w okolicach 30 kmph!
  Piszesz o 20 km przez 3 godziny, zdrowi ludzie... khm...
  No, to musiały by być STROME schody, żeby wysiłek był "cieżki" ;)
(acz nie wykluczam że jeździli gdzieś po bardzo pochyłych terenach)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-24 09:43:08
Autor: valdoozz
[...]

Wydaje mi się jednak, że to pierwsze piwo nie miało zasadniczego znaczenia podczas badania na komendzie. Wyniki rzędu 0.19 , 0.18 mg czy w przypadku drugiego kolegi 0.2 mg osiąga się po jednym piwku właśnie. Ktoś o tym pisał. Wprowadziłem tymi liczbami trochę zamętu, pisząc od 2,0 promilach. Jeśli nie cięzki, jakkolwiek wysiłek był i pewnie miał wpływ na późniejsze badanie.

Data: 2011-06-25 14:32:01
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 24 Jun 2011, valdoozz wrote:

Jeśli nie cięzki, jakkolwiek wysiłek był

  Przy leżeniu człowiek też trochę się wysila.
  A jak siedzi przy stole to już w ogóle - AFAIR na osobę
trzeba liczyć ~60W.
  Jeśli coś wskazuje na różnicę mięzy "ciężki" oraz
"jakikolwiek", to dodam że przy cieżkim wysiłku
same płuca na wentylację zużywają 40W.

i pewnie miał wpływ na późniejsze badanie.

  Wskazuję Ci jedynie co powoduje niską wiarygodność
Twojego postu: rzucasz skrajnymi określeniami na dane
które nijak do tego nie przystają.
  Nie ma podstaw aby przyjąć że inne dane są bardziej
wiarygodne.
  Streszczając wrażenie jakie to powoduje: "3h, 20km,
rowerem, ciężki wysiłek? - bajki opowiada".
  No to nie dziw się, że post przeradza się w flejm :|

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-06-25 22:17:13
Autor: valdoozz
mandat za spożycie piwka w parku

Drogi Gotfrydzie,

Ty piszesz:

A ja napisałem wcześniej:

"ok. godz 19.00 wypili pierwsze piwko 0.5L. Natomiast od tego czasu minęło 3h, a na rowerach przebyli ponad 20km. Więc ciężki wysiłek fizyczny ma również wpływ na zawartość alkoholu w wydychanym powietrzu."

Czy ja pisałem z jaką prędkością jechali?  Czy napisałem że 20km przebyli w czasie 3h cały czas pedałując? Otóż nie. Napisałem, że od godz. 19.00 (kiedy wypili pierwsze piwo) minęły 3h (kiedy wypili drugie), a na przestrzeni tego czasu przebyli 20km.

Skąd wiesz z jaką prędkością jechali, jaką drogą, z górki, czy pod górkę, ile czasu im zajęło przejechanie tych 20 km i jaki był ich wysiłek fizyczny przy tym?

Kwestia spojrzenia i interpretacji.

Hipotetycznie np. mogli na pełnej parze, przejechać 10km bez żadnego zatrzymywania się, wymiotować ze zmęczenia, leżeć bezwładnie i odpoczywać przez 1h, a później znowu to samo, mordęga, 10km na pełnym wypasie. A w między czasie np. puszczać kaczki na wodzie albo rozmawiać o pogodzie i wojnie na wschodzie :-) Mogli? Pewnie, że tak.

Gotfrydzie, proszę uwierz mi na słowo. Jestem człowiekiem pokoju i ostatnią rzeczą jakiej pragnę to wywoływanie flame'ow :-)

Kindest regards

V.

mandat za spożycie piwka w parku