manetka Shimano 3-speed

Data: 2016-03-04 02:01:01
Autor: Titus Atomicus
manetka Shimano 3-speed
Witam,
W jednym z rowerkow mam piaste Shimano 333 obslugowana przez 3-biegowa manetke.
Manetke, jak na zdjeciu.
 Ostatnio cos mi sie ta manetka zaciela i musialem ja rozlozyc.
No i katastrofa.
Po pierwsze okazalo sie ze kilka lat temu w serwisie wlozyli mi tam nieoryginalna linke. Oryginalna ma koncowke taka, jak w typowej hamulcowej, tylko walec na koncu ma mniejsza srednice. A oni dali tam zwykla linke przerzutkowa, ktora ten walec na koncu ma inaczej 'nanizany'.
Qrde, hamulcowa nie wchodzi. A ta nieoryginalna wylatuje... Co robic? Moze ktos ma podobna manetke i rozwiazal ten problem.

Po drugie - mimo, ze demontazu manetki dokonywalem zachowujac ostroznosc, to kulka ktora blokuje manetke w kolejnych polozeniach i daje klik wypadla i w podskokach poleciala w dol po schodach (operacje przeprowadzalem na klatce schodowej). Mimo szeroko zakrojonych poszukiwan juz jej nie znalazlem.
Moze ktos (znowu pytanie do posiadaczy takich manetek) wie gdzie taka kulke zdobyc i jaka ona moze miec srednice?
--
TA

Data: 2016-03-04 20:15:08
Autor: Piotr aka dracorp
manetka Shimano 3-speed
Dnia Fri, 04 Mar 2016 02:01:01 +0100, Titus_Atomicus napisał(a):

Witam,
W jednym z rowerkow mam piaste Shimano 333 obslugowana przez 3-biegowa
manetke.
Manetke, jak na zdjeciu.
404
[...]

Chodzi o podwójny walec? A próbowałeś taką od hamulca potraktować pilnikiem?

--
piecia aka dracorp

Data: 2016-03-05 00:02:26
Autor: Titus Atomicus
manetka Shimano 3-speed
In article <nbcqcb$hu8$2@dont-email.me>,
 Piotr aka dracorp <imie.nazwisko@wp.eu> wrote:

> [...]

> Witam,
> W jednym z rowerkow mam piaste Shimano 333 obslugowana przez 3-biegowa
404
O, przepraszam.
http://tinyurl.com/zxrxt7s

> [...]
> Co robic? Moze ktos ma podobna manetke i rozwiazal ten problem.
> Chodzi o podwojny walec? A probowałes taka od hamulca potraktowac pilnikiem?
O podwojnym walcu nic nie wiem. Po prostu w przerzutkowej walec jest nanizany w swojej osi. A w hamulcowej w poprzek. No i linka hamulcowa ma wieksza srednice - pewnie w pancerz nie wejdzie.
Tak czy siak - pilnikiem to czasochlonna i precyzyjna robota.
--
TA

Data: 2016-03-05 00:02:59
Autor: Titus Atomicus