mapowanie dysków, dwa routery [cross]

Data: 2014-01-11 12:39:39
Autor: rs
mapowanie dysków, dwa routery [cross]
provider internetu powiedział, ze darmowo zwiększy pasmo, ale wymagana jest zmiana modemu. czemu nie. koleś przyszedł, wymienił modem na modem, router, wifi AP w jednym (ubee ddw3611).
potrzebuje na komputerze zdalnym mieć zmapowany jako lokalny, jeden dysk z tej sieci. nie było z tym wcześniej problemu. odpowiednie porty były przekierowane na routerze i wszystko się bujało. nowy router ma tragicznie slaby zasięg WiFi, wiec z konieczności muszę używać E3000. w nowym routerze nie ma opcji wyłączenia routera, czy innego bridgingu i żeby w ogóle internet działał w tej sieci ten router musi siedzieć w DMZ tego nowego routera. jak na razie wszystkie serwisy i serwery chodzą (np. FTP, WWW, itp) ale za chińskiego boga nie mogę zmapować/przekierować tego dysku.
może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? z góry dzięki. <rs>

Data: 2014-01-11 18:48:31
Autor: JDX
On 2014-01-11 18:39, rs wrote:
[...]
może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? z góry dzięki. <rs>
Proszę bardzo: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629371

Data: 2014-01-11 13:51:54
Autor: rs
On 2014-01-11 18:39, rs wrote:
[...]
może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? z góry dzięki. <rs>
Proszę bardzo: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629371

PLONK. <rs>

Data: 2014-01-11 23:55:49
Autor: RoMan Mandziejewicz
mapowanie dysków, dwa routery [cross]
Hello rs,

On 2014-01-11 18:39, rs wrote:
[...]
może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? z góry dzięki. <rs>
Proszę bardzo: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629371

PLONK. <rs>

O! Znalazłeś Shifta czy CapsLocka? ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-11 18:15:32
Autor: rs

On 2014-01-11 18:39, rs wrote:
[...]
może ktoś ma jakiś pomysł jak to ugryźć? z góry dzięki. <rs>
Proszę bardzo: http://so.pwn.pl/zasady.php?id=629371

PLONK. <rs>

O! Znalazłeś Shifta czy CapsLocka? ;)

znalazłem paru z podwyższonym ciśnieniem na klawiaturę. <rs>

Data: 2014-01-12 01:01:12
Autor: RoMan Mandziejewicz

Sunday, January 12, 2014, 12:15:32 AM, you wrote:

[...]

Ojtam, ojtam... Palców byś sobie od tego Shifta nie połamał :P

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-11 19:59:26
Autor: rs
On 1/11/2014 7:01 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
[...]

nawet nie chce pytać, co ty byś sobie złamał, gdybyś spróbował na temat napisać. <rs>

Data: 2014-01-12 17:19:15
Autor: ein
rs wrote:
[...]

nawet, nie, chce, mi, się, tego, czytać.

Nie oczekuj więc odpowiedzi na swój problem.

Data: 2014-01-12 13:31:41
Autor: rs
On 1/12/2014 11:19 AM, ein wrote:

nawet, nie, chce, mi, się, tego, czytać.
Nie oczekuj więc odpowiedzi na swój problem.

czytać się nie, ale chęć skomentowania jest nie do pokonania
bardzo ci dziękuję za wzięcie udziału w rozmowie. <rs>

Data: 2014-01-12 23:12:25
Autor: ein
rs wrote:
On 1/12/2014 11:19 AM, ein wrote:

nawet, nie, chce, mi, się, tego, czytać.
Nie oczekuj więc odpowiedzi na swój problem.

czytać się nie, ale chęć skomentowania jest nie do pokonania
bardzo ci dziękuję za wzięcie udziału w rozmowie. <rs>

Nie ma za co, polecam się na przyszłość.

Data: 2014-01-13 03:55:30
Autor: ein
ein wrote:
rs wrote:
On 1/12/2014 11:19 AM, ein wrote:

[...]

PS. Bardzo chętnie odpowiem, jeżeli chociaż jedno zdanie napiszesz
zgodnie z zasadami języka polskiego.

Data: 2014-01-12 10:03:44
Autor: ggs

"rs" <no.address@no.spam.info> wrote in message news:52d181e2$0$32709$c3e8da3$dbd57e7news.astraweb.com...
[...]

Hmm no jak DMZ to powinno wszystko hulac jak wczesniej.
A obejsc problem jakims VPNem ?

Data: 2014-01-12 13:29:48
Autor: rs
On 1/12/2014 4:03 AM, ggs wrote:

[...]

no właśnie. cala reszta serwisów jest przekierowywana a ten jeden nie. w tym właśnie problem.

A obejsc problem jakims VPNem ?

chciałbym tego uniknąć, ale próbowałem czegoś co ten router oferuje, co nazywa pass-through, co w właściwie działa jak VPN (samej opcji VPN w tym routerze nie ma), ale ale ten serwis, który mnie interesuje również nie działa, a poza tym, włączenie pass through jakby wyłącza działanie DMZ, co się zupełnie mija z celem. ale dzięki za odzew w temacie. <rs>

Data: 2014-01-12 21:05:46
Autor: ggs

"rs" <no.address@no.spam.info> wrote in message news:52d2df25$0$32732$c3e8da3$dbd57e7news.astraweb.com...
On 1/12/2014 4:03 AM, ggs wrote:

[...]

Moze tego sprobowac ?

http://acoderslife.com/index.cfm/blog/Bridging-the-UBee-DDW3611-Without-Permission

Data: 2014-01-12 23:42:01
Autor: rs

On 1/12/2014 4:03 AM, ggs wrote:

[...]

dzięki. ładny opis, ale już próbowałem. jak już pisałem do G, przy każdej takiej probie wyskakuje błąd: "The connection was reset" i tyle go widzieli. <rs>

Data: 2015-04-19 15:47:02
Autor: Poldek
mapowanie dyskĂłw, dwa routery [cross]
ggs wrote:

[...]

Ja dziękuję za takiego dostawcę internetu, któremu płacę za to, że muszę obchodzić VPNem...

Data: 2015-04-19 22:32:55
Autor: Scobowski
W dniu 2015-04-19 o 15:47, Poldek pisze:
Ja dziękuję za takiego dostawcę internetu, któremu płacę za to, że muszę
obchodzić VPNem...

Dostawca internetu dostarcza Ci... Internet!
Ta-bum-tssss...
Co z nim robisz - to twoja broszka.
Poproś o ustawienie urządzenia operatora w tryb bridge, (albo i nie, jak tam jest np. ppp czy cuś i musi zostać a Ty nie chcesz, albo operator sie nie zgadza, żeby sesję nawiązywało Twoje urządzenie) to niech będzie dla Ciebie "przezroczyste",  a sam sobie na swoim urządzeniu poustawiaj co Ci potrzeba. Tak trudno?

Data: 2015-04-20 14:58:05
Autor: PM
W dniu 2015-04-19 o 14:47, Poldek pisze:
ggs wrote:

[...]

Heh, niezły odkop...
W UK byś się troszkę zdziwił, tutaj isp blokuje jakieś ip, tylko dlatego że jest na nim m.in. strona torrentowa(kij z tym że 50 innych również). Chyba pora poszukać jakiegoś zagranicznego vpn, tylko po to żeby móc się wbić na blokniętą stronkę, bo przez web-proxy się nieda, albo się wlecze jak cholera :/

--
PM

Data: 2015-04-23 08:42:40
Autor: Poldek
ggs wrote:

[...]

I to ma być jakiś wzór do doścignięcia dla Narodu Polskiego?

Data: 2015-04-23 21:10:28
Autor: PM
ggs wrote:

[...]

Nie, ale wcale bym się nie zdziwił jakby weszło prawo antypirackie działające na podobnej zasadzie, przecież musi do budżetu wpłynąć trochę kasy ;)

--
PM

Data: 2015-04-24 10:37:47
Autor: Poldek
ggs wrote:

[...]

Po prostu nie kupuję łącza od takiego dostawcy, który coś mi blokuje. Nie widzę sensu, żeby płacić swoje ciężko zarobione pieniądze do dostawcy, który mnie blokuje.

Data: 2015-04-24 14:37:07
Autor: PM
ggs wrote:

[...]

Owszem, ale jak wejdzie odpowiednie "prawo" to nie będziesz miał żadnego wyboru poza zagranicznym vpn/proxy a i na to pewnie znajdą jakiś sposób, typu dodatkowa opłata za brak blokad itd ;)

--
PM

Data: 2015-04-24 18:14:40
Autor: Olek
On 24.04.2015 15:37, PM wrote:

[...]

Każde takie "nowe" prawo utwierdza młodzież, że należy stąd spi..ć.
--
Olek

Data: 2015-04-24 19:49:05
Autor: RadoslawF
W dniu 2015-04-24 o 18:14, Olek pisze:

Po prostu nie kupuję łącza od takiego dostawcy, który coś mi blokuje.
Nie widzę sensu, żeby płacić swoje ciężko zarobione pieniądze do
dostawcy, ktĂłry mnie blokuje.

[...]

Do Rosji chyba.
Bo w USA czy GB prawo pod tym względem jest jeszcze gorsze.

Pozdrawiam

Data: 2014-01-12 19:19:54
Autor: G Nowak
On 11/01/2014 17:39, rs wrote:
[...]

Sprawdzales, czy amerykanski trick dziala na tym modemie?
192.168.0.1/TlModeChange.asp
http://www.dslreports.com/forum/r25524438-Ubee-DDW3611-Bridge-Mode-

Mialem dawno temu takie same przeboje z modemem VirignMedia. Skonczylo sie zakupem innego modemu na ebayu i przekonaniem VM, ze to ich technik dal mi taki modem, ale go nie zarejestrowal ;-)

--
Pozdr

Data: 2014-01-12 23:29:52
Autor: rs
On 1/12/2014 2:19 PM, G Nowak wrote:
On 11/01/2014 17:39, rs wrote:
[...]

dzięki. to była pierwsza rzecz, na którą się rzuciłem, jak się okazało, ze nie można w prosty sposób wyłączyć routera. w jednej wersji manuala taka opcję zauważyłem i wyłączenie całego modułu routującego, by mi najbardziej pasowało, ale software w tym sprzęcie, który mam w ogóle takiej opcji nie ma.
tej strony (192.168.0.1/TlModeChange.asp) sprzęt w ogóle nie serwuje. 192.168.100.1/TlModeChange.asp również nie. w zależności od przeglądarki albo prosi o hasło, a po podaniu wywala błąd "The connection was reset", albo od razu ten błąd.
czytałem, ze są dwa poziomy dostępu administracyjnego do tego sprzętu, ale nijak nie udało mi się zalogować, tak aby ta opcja była dostępna.

Mialem dawno temu takie same przeboje z modemem VirignMedia. Skonczylo
sie zakupem innego modemu na ebayu i przekonaniem VM, ze to ich technik
dal mi taki modem, ale go nie zarejestrowal ;-)

tak się zastanawiam nad zmianą firmwareu, ale w tym sprzęcie również nie widzę opcji, która to umożliwia. provider oferuje inny sprzęt Arris TG862. może by łatwiej mu wszystko z wyjątkiem modemu wykastrować. mam do niego dostęp, ale jeszcze nie dany mi było w nim pogrzebać. w każdym razie dzięki za sugestie. <rs>

Data: 2014-01-20 18:00:52
Autor: rs
On 1/11/2014 12:39 PM, rs wrote:
[...]

po dwóch rundach rozmów z technikami prowidera internetu i jednej z technikiem producenta modemu, udało się "zbrydziować" to urządzenie. został z niego tylko modem, czyli tak jak chciałem. tylko jest jedno małe ale: mapowanie dysków, jakie miałem poprzednio nadal nie działa. W routerze się nic nie zmieniło. modem to przecież jest tylko modem. reszta serwisów działa, tylko ten nadal nie.
co za licho? jakies sugestie, bo tutaj to juz mi sie zdecydowanie pomysły skończyły. <rs>

Data: 2014-01-21 11:10:58
Autor: \(c\)RaSz
mapowanie dysków, dwa routery [cross]

Użytkownik "rs" <no.address@no.spam.info> napisał w
: (...) tylko jest jedno
: małe ale: mapowanie dysków, jakie miałem poprzednio nadal nie działa.
: (...) co za licho? jakies sugestie, bo tutaj to juz mi sie zdecydowanie
: pomysły skończyły.

Nnno nie wiem, czy to rozwiąże te Twoje problemy, ale... napiszę:
Może po prostu ten dysk, który chciałeś mapować - podłączyć da się
bezpośrednio (kabelkiem via USB) do reutera? Wszystkie maszynki na tym
reuterze wiszące będą (powinny) w swych zasobach "widzieć" tak podłączony
dysk...
Pasi?

Data: 2014-01-21 16:14:46
Autor: rs
On 1/21/2014 5:10 AM, (c)RaSz wrote:

[...]

dzięki ale nie pasi, bo to jest spora macierz w serwerze. <rs>

Data: 2014-01-21 22:30:23
Autor: G Nowak
[...]

A jakies logi, sprawdzales czy polaczenie w ogole "trafia" do routera? Moze wraz z nowa taryfa operator wlaczyl obcinanie "niebezpiecznego" ruchu?

--
Pozdr

Data: 2014-01-21 17:53:38
Autor: rs
On 1/21/2014 5:30 PM, G Nowak wrote:
[...]

zdaje się, że to jest właśnie to. nie jestem w tej chwili w tamtym miejscu, wiec nie mam jak tego sprawdzić, ale dowiedziałem się, że ten provider blokuje niektóre porty, dla kont klientów indywidualnych (wcześniej tam było konto biznesowe), miedzy innymi te, na których otwarciu mi zależy. będę tam w przyszłym tygodniu to się wszystkiego dowiem. inna sprawa, czy provider będzie chciał je otworzyć, ale na to już nic nie poradzę. dzięki za zainteresowanie. <rs>

Data: 2014-01-27 17:08:39
Autor: rs
On 1/21/2014 5:53 PM, rs wrote:
[...]

moich lamentów ciąg dalszy. właśnie jestem po rozmowie, z technikami wyższego stopnia u providera. kolesie się zażegnują, że dostępu w żaden sposób nie ograniczają, zalecili wymienić modem/router/AP.
coś mi się nie chce wierzyć, bo teoria z ograniczaniem dostępu mi logicznie pasowała, skoro modem sam z siebie nic nie ogranicza, ale zrobię to co zalecili. Chyba, że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. <rs>

Data: 2014-01-28 10:35:27
Autor: ein
mapowanie dysków, dwa routery [cross]
rs wrote:
[...]
[...]

Nie zwróciłem uwagi czy ktoś to proponował, ale próbowałeś może skanować
porty? Możesz użyć do tego np. nmap, ma ładne gui, także wszystko wyklikasz.

Data: 2014-01-28 14:05:03
Autor: rs
mapowanie dysków, dwa routery [cross]
On 1/28/2014 4:35 AM, ein wrote:
rs wrote:
[...]
[...]

wczoraj klikał technik providera. dziś ja poklikałem. chyba technik mówił prawdę, bo interesujące mnie porty UDP i TCP, nmap wykazuje jako otwarte. Dzięki za zainteresowanie. <rs>

Data: 2014-01-29 11:11:59
Autor: ein
mapowanie dysków, dwa routery [cross]
rs wrote:
On 1/28/2014 4:35 AM, ein wrote:
rs wrote:
[...]
[...]

Do podmapowania folderu potrzebujesz tylko portu 445/TCP.
Skanowania portów dokonujesz z 2 lokalizacji:
1. Będąc podpięty, najlepiej drutem do lokalizacji (sieci lokalnej, tego
samego segmentu rozgłoszeniowego) z serwerem.
2. Korzystając z łącza na którym byś chciał, aby to chodziło.

Może się zdarzyć jeszcze sytuacja, że w docelowym miejscu (tam gdzie
chcesz podmapować zasoby) ktoś może blokować ruch na porcie 445/TCP.

Data: 2014-01-29 16:49:09
Autor: rs
mapowanie dysków, dwa routery [cross]
On 1/29/2014 5:11 AM, ein wrote:
rs wrote:
On 1/28/2014 4:35 AM, ein wrote:
rs wrote:
[...]
[...]

tak zostało to zrobione. Był drożny, niezależnie skąd sprawdzane, plus dwa inne porty.

Może się zdarzyć jeszcze sytuacja, że w docelowym miejscu (tam gdzie
chcesz podmapować zasoby) ktoś może blokować ruch na porcie 445/TCP.

to tez zostało sprawdzone. na razie jadę na VPN, ale mnie ciekawość dręczy dlaczego tamta metoda nie działa w nowym setupie. pozostaje tylko modem/y - zdalny i ew. lokalny. <rs>

mapowanie dysków, dwa routery [cross]