mapy wektorowe Alp Garmin

Data: 2010-08-11 13:33:35
Autor: Tomasz Pluciński
mapy wektorowe Alp Garmin
Pytanie jak w temacie - gratisowe oczywiście byłyby najmilej widziane.
Pytanie o to na grupie pl.gps i rec.gps - nie ma sensu. Bo tam funkcjonują ludzie przejęci sprawami oprogramowania, a nie użytkowaniem. Z reguły dostaję odpowiedź: "żaden problem!" Wraz z linkiem do zasobów map wektorowych, które okazują sie mapami samochodowymi, na których w miastach jest opisana każda uliczka, ale góry są biała lub zieloną plamą. Bo przecież tam samochodem nie dojedziesz...
Pytam o mapy różnych fragmentów Alp, o szczegółowości pomocnej w pieszym chodzeniu tuystycznym w górach. Jeśli ktoś mógły wskazać takie źródło, to moja wdzięczność byłaby wielka. Zbieram się pod koniec tygodnia
Nie chce mi się wierzyć, że takich dostępnych materiałów po prostu nie ma. W Polsce jest ich sporo - zupełnie niezłych. A prócz tego działa krak pozwalający ściągnąć mapy jpg wraz z plikami kalibracyjnymi -  dla całego kraju - w skalach od 10k do 100k. Jasne, że tutaj trzeba korzystać z palmtopa a nie klasycznego Garmina. Ja używam w takiej sytuacji MIO 550.
tpluciński

Data: 2010-08-10 13:57:16
Autor: Jarek Kardasz
mapy wektorowe Alp Garmin
Dnia Wed, 11 Aug 2010 13:33:35 +0200, Tomasz Pluciński napisał(a):

[...]

Dla Garmina są dostępne mapy wektorowe Alp jak chociażby:
Garmin TransAlpine
Italy TrekMap GOLD: Garda-Dolomiti
TOPO Austria
TOPO Germany
TOPO France
TOPO Schweiz

Miałem okazję korzystać z TOPO Austria oraz z Garmin TransAlpine i nie
miałem zastrzeżeń co do ich jakości.

Powyższe mapy można dostać ze strony www.garmin.com -> maps -> buy maps
oraz w innych, mniej legalnych miejscach internetu.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
DOLOMITY - via ferraty - informacje praktyczne
-- > http://jarekkardasz.republika.pl/dolomity/

Data: 2010-08-11 19:43:30
Autor: Tomasz Pluciński
mapy wektorowe Alp Garmin
[...]

Ciągu dalszego w tym  miejscu zabrakło...
Dzięki, ale to nie odpowiada warunkom brzegowym (kilkaset dolarów na jedną wycieczkę). Podobne źródła jak zacytowane są mi znane...
tpl

Data: 2010-08-11 15:42:09
Autor: Jarek Kardasz
mapy wektorowe Alp Garmin
Dnia Wed, 11 Aug 2010 19:43:30 +0200, Tomasz Pluciński napisał(a):

[...]

Ciąg dalszy jest w googlu - kogo sumienie nie gryzie, bez problemu znajdzie
i zainstaluje za free każdą wymienioną przeze mnie mapę.

Dzięki, ale to nie odpowiada warunkom brzegowym (kilkaset dolarów na jedną wycieczkę). Podobne źródła jak zacytowane są mi znane...
tpl
Problem finansów jest bolesny w przypadku map dla GPS Garmina. Mi nie udało
się znaleźć darmowych, w miarę dobrych map Alp. Można skanować mapy
papierowe lub wykorzystać zrzuty z Google Earth i korzystać z nich po
odpowiedniej obróbce w Oregonie czy Dakocie - efekt dobry, ale kosztuje
sporo pracy. Pozostaje zawsze też możliwość zakupu mapy papierowej i
zwiedzanie interesującego obszaru bez korzystania z GPS-a ;)
Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-08-11 18:04:34
Autor: Jan Werbiński
mapy wektorowe Alp Garmin
Użytkownik "Jarek Kardasz" <jarekkardasz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
sporo pracy. Pozostaje zawsze też możliwość zakupu mapy papierowej i
zwiedzanie interesującego obszaru bez korzystania z GPS-a ;)

GPS bez mapy elektronicznej używany z mapą papierową też jest bardzo przydatny.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-12 10:16:58
Autor: Jarek Kardasz
mapy wektorowe Alp Garmin
Dnia Wed, 11 Aug 2010 18:04:34 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

GPS bez mapy elektronicznej używany z mapą papierową też jest bardzo przydatny.
Zauważ, że mapa papierowa bez GPS-a też jest bardzo przydatna.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-08-10 23:19:40
Autor: Doczu
mapy wektorowe Alp Garmin
W dniu 2010-08-11 13:33, Tomasz Pluciński pisze:
Pytanie jak w temacie - gratisowe oczywiście byłyby najmilej widziane.

na www.openmaps.eu masz darmową i całkiem niezłą (oceniam na podstawie Rumunii) mapkę z treścią topo i turystyczną.
Z innych darmowych projektów to chyba jeszcze tylko mapcenter pozostaje.
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-08-11 09:43:12
Autor: Jarek Kardasz
mapy wektorowe Alp Garmin
Dnia Tue, 10 Aug 2010 23:19:40 +0200, Doczu napisał(a):

na www.openmaps.eu masz darmową i całkiem niezłą (oceniam na podstawie Rumunii) mapkę z treścią topo i turystyczną.
Być może Rumunia jest dobrze opracowana, ale przejrzałem Austrię i widzę
tylko plamy lasów oraz drogi i miejscowości (czyli to, co na mapie
samochodowej). Natomiast brak szczytów i szlaków turystycznych :(

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-08-11 21:17:36
Autor: Doczu
mapy wektorowe Alp Garmin
W dniu 2010-08-11 09:43, Jarek Kardasz pisze:
[...]

To bardzo interesujące, bo u mnie widać szczyty, poziomice itp. Pewnie że nie wszystkie szczyty sa zaznaczone, ale część jest. Do tego całkiem niezła rzeźba terenu.
Nie wiem czego używasz do przeglądnięca tych map. U mnie w MapSource od skali 3km już widać poziomice, a od skali 2 km jest już naprawdę przyzwoicie.
Fakt - szlaków w okolicy Insbrucka nie ma zaznaczonych, ale są za to wyciągi.
Zawsze lepiej miec taką mapę niż wogóle.
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-08-12 10:20:48
Autor: Jarek Kardasz
mapy wektorowe Alp Garmin
Dnia Wed, 11 Aug 2010 21:17:36 +0200, Doczu napisał(a):

[...]
Mapę oglądałem na tym programie, który dostępny jest na stronie
internetowej - może tam nie da się wszystkiego zobaczyć. No, ale z drugiej
strony, jeśli zamieszcza się na www taki podgląd mapy, to trzeba liczyć się
z tym, że jest to wizytówka mapy jako takiej i na tej podstawie niektórzy
oceniają jakość mapy.
Cóż, w wolnym czasie ściągnę tą mapę i zobaczę w MapSource.

Jarek Kardasz
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2010-08-12 10:48:09
Autor: Doczu
mapy wektorowe Alp Garmin
W dniu 2010-08-12 10:20, Jarek Kardasz pisze:

[...]

Zabezpieczyli się na taką okoliczność zapisem pod mapą, ze jest to wersja testowa, ciągle rozwijana.
Jeszcze mały suplement do szlaków. Szlaki sa na dodatkowej mapie transparentnej (OMP Hiking Color Highlight Map) , która widoczna jest dopiero w odbiorniku.
Nie wiem na ile są tam opracowane te szlaki bo tamtych rejonów nie wgrywam do odbiornika, ale sygnalizuję, że taka mapa jest.
--
-= Pozdrawiam Doczu =-
adres do korespondencji

Data: 2010-08-14 13:57:58
Autor: Tomasz Pluciński
mapy wektorowe Alp Garmin
na www.openmaps.eu masz darmową i całkiem niezłą (oceniam na podstawie
Rumunii) mapkę z treścią topo i turystyczną.
dzięki. Zobaczymy co będzie widać u mnie w Garminie. Bo programiści prześcigają się w utrudnianiu życia użytkownikom. Po co oni to robią? Sport?
tpl

mapy wektorowe Alp Garmin