mares abyss 22 extreme-opinie

Data: 2010-10-27 08:54:54
Autor: Martens
mares abyss 22 extreme-opinie
Witam, mam prosbe o podpowiedz: trafila mi sie okazja kupic w/w
automat (1 i 2st, octo, manometr) nowe w dobrych pieniadzach, tj ok
1500zl.
Tylko ze nie znam maresa, nie plywalem, mam tytana lx, i znam apexy
100 i 200xtx, i jakos mnie ten brak regulacji hm.. dziwnie nastraja...
I pytanie o koszty serwisu.
A czemu zmiana? nauczylem moja partnerke nurkowac na swoje
nieszczescie, wiec wole aqualunga dac jej (i sobie na stage
chocby..zostawic, ;) ) niz kupowac jej cos najtanszego..
Poziom nurkowania? rescue i dm w trakcie.

I ost sprawa: analogicznie moze ktos zna/uzywa uwateka smart Z? jak
wyzej, mam uzywke za 1300zl z nadajnikiem od znajomego...
dzieki Grzegorz

Data: 2010-10-27 18:56:55
Autor: Zboj
mares abyss 22 extreme-opinie
Mam i starsze, i nowsze Abyssy. Nowszy, ladniejszy ICE (bo niebieski) jest ukochanym automatem mojej zony. Brak regulacji zewnetrznej jest tutaj idealna cecha - nic sie nie przestawi, nie trzeba kombinowac, nie wzbudzi sie, ani nie trzeba martwic, ze sie skreci. Idealny, ten model do tego lekki. ;-) No i jak sie rzeklo - jest niebieski. Extrema nie mialem w paszczy, ale co do zasady to ta sama konstrukcja.

Ja sam od lat plywam na starszych i nie narzekam. I sprawdzaja sie zupelnie dobrze troszke glebiej niz wskazane przez Ciebe resq/dm. ;-)

W praktyce zreszta widac, ze dobrze ustawionego automatu pod woda praktycznie nie trzeba przestawiac. Wyjatek moga stanowic:
1. na prawde glebokie nurkowania, w casie których zauwazalnie wzrasta gestosc gazów i rozkrecenie automatu moze zmniejszyc wysilek oddechowy. Ale to raczej nie dotyczy opisanego przypadku;
2. skrecenie automatów na stage'ach, jesli plywasz z jakichkolwiek powodów z odkreconymi zaworami lub wisza na depozytach lub w deco odkrecone na wszelki wypadek - ale i to raczej przyklad spoza Twoich nurkowan.

Ergo - dobrze wyregulowany Abyss w szerokim zakresie glebokosci i gazów radzi sobie zupelnie dobrze. A wlasna korekte mozesz w prosty sposób zrobic na powierzchni imbusem. Ja bym go oddal niewiascie. ;-)

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-10-27 20:17:47
Autor: Zakrzówek Kraken
mares abyss 22 extreme-opinie
Uzywam, extreme troche ciezki I stopien ale za to super niezamarzajacy.
Serwisy jak wszystkich innych dobrych automatów - podobna cena.
Na Abyssach robie wszystkie nurkowania zreszta jezeli chyba poprzedni rekord swiata ponad 300 metrów byl zrobiony na Abyssach Maresa to chyba i mnie i tobie czy twoje zonie wystarcza :-)

MSC
www.kraken.pl

Data: 2010-10-27 12:18:13
Autor: Martens
On 27 Paź, 20:17, "Zakrzówek Kraken" <kra...@kraken.pl> wrote:
[...]

ok, a carbon 42? cena niewiele wieksza.. 400zl octo ten sam w obu...

Data: 2010-10-27 22:33:08
Autor: Zakrzówek Kraken

Użytkownik "Martens" <g.pszczola@gmail.com> napisał w wiadomości news:2a444a08-c86d-46f5-9df7-3005dcada410j2g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

Nie zrozumiałem cię, myślałem że możesz odkupić od kogoś automat czyli nie masz wyboru.
Jeżeli masz wybór to napisz mi precyzyjnie (bo trochę nie rozumiem) kto ma nurkować, ile nurkowań rocznie i gdzie - czy tylko wyjazdy czy też polska, w jakim okresie roku w Polsce .

MSC

Data: 2010-10-27 21:48:46
Autor: 666
mares abyss 22 extreme-opinie
Podobnie przechodzę z Aqualunga (Cousteau + Glacia, Titan + Titan) na Maresa
Proton Ice Extreme.
W V32 jedna rzecz mnie złości, prowadzenie węży:
Jeden port LP ma większy wydatek i ma większy gwint.
Pasuje do niego krótszy czarny wąż od głównego II. stopnia (same puszki II.
stopni mam identyczne).
Nie wiedzieć czemu ten główny port jest bardziej z tyłu (po zakręceniu na
butlę), niż port do oktopusa, przez co jak dla mnie niepotrzebnie plączą się
węże.
Dodatkowo przez powyższe główny automat II. st. wydaje się na jakby
minimalnie zbyt krótkim wężu (przez to poplatane prowadzenie zapewne).
"Minimalnie", bo przeszkadza tylko przy mocnym odwróceniu głowy w lewo.
Myśałem nawet o przedłużce 135 stopni, ale jakoś nie pasuje do tego
malutkiego czarnego (pokrytego z zewnątrz tefonem) Proton Ice Extreme.
Na zdrowy rozum główny port powinien być bardziej z przodu, oktopusa bardziej
z tyłu.
Albo czegoś nie wiem.
Ale powyższe to chyba tylko V32, bo inne I. stopnie mają już chyba takie same
gwinty LP.

Co do pracy automatów w paszczy: idealna! (używałem do 40 metrów).
W Aqualungu albo był większy wysiłek i pewna "toporność" (Cousteau Glacia),
albo wstrzykiwało Ci strumień powietrza do gardła (Titan), przez co i tak
skręcałem na minimum.
Z Protonem właściwie nie wiesz, że oddychasz.
Regulacja do niczego nie potrzebna.
Jedynie na oktopus warto mieć zatyczkę, mniejsze ryzyko wzbudzania przy
powierzchni.

Powodem mojej zmiany było negatywne doświadczenie z serwisem Aqualunga (W-wa).
Maresa robi wielu serwisantów, statnio skorzystałem z oferty przy ul.
Popiełuszki.
Ceny serwisowania jak ceny, +/- podobne i generalnie słone (za komplet raczej
się nie zmieścisz w dwóch stówkach).

Ciekawostka:
W katalogach Mares podaje, że jego automaty sa do powietrza (na Europę! USA
to co innego, tam wszystko jest EAN), a do nitroksu potrzebujesz specjalne części z ... (zapomniałem nazwy, chyba Viton).
Aqualung podaje, że nitrox do 40% jest standardem.

Prawdopodobnie większość serwisantów robi Maresa na "standardowych" częściach niededykowanych do nitroksu.

Do tego i do tego możesz sobie ściągnąć zestawy naprawcze np. z Austrii:
http://stores.ebay.pl/taucherwerkstatt
(gostek na ebay.at sprzedaje od lat), cena mniej więcej ta sama w okolicach 3
x 7 EUR / automat + wysyłka (czyli razem wyjdzie jakieś 28-30 euro/kpl.)

1500 zł to raczej nie "okazja", a dość normalna cena.
Okazja to byłoby poniżej 2/3 tej kwoty.
Sam szukam drugiego zestawu w celu podobnym ;-)
Ostatnio używany poszedł za 120 euro.

Carbona nie kupuj, przerost marketingu nad treścią.

-- -- -

Witam, mam prosbe o podpowiedz: trafila mi sie okazja kupic w/w automat
nowe w dobrych pieniadzach, tj ok 1500zl.
Tylko ze nie znam maresa, nie plywalem, mam tytana lx i jakos mnie ten brak
regulacji hm..
dziwnie nastraja...
I pytanie o koszty serwisu.
A czemu zmiana?
nauczylem moja partnerke nurkowac na swoje nieszczescie, wiec wole
aqualunga dac jej niz kupowac jej cos najtanszego..

Data: 2010-10-28 05:09:45
Autor: Michal G.
On 27 Paź, 23:48, " 666" <j666.SKA...@gazeta.pl> wrote:
>Proton Ice Extreme.
1500 zł to raczej nie "okazja", a dość normalna cena.
Okazja to byłoby poniżej 2/3 tej kwoty.
Sam szukam drugiego zestawu w celu podobnym ;-)
Ostatnio kolega  kupowal we Wloszech:
http://cgi.ebay.co.uk/Mares-Proton-Ice-Extreme-DIN300-COLD-WATER-IE-/290463933463?pt=UK_SportingGoods_Scuba_SnorkellingEquipment_SM&hash=item43a0ffe417
do tego było 25EU za przesylke kurierem
Moja zona ma Protona Ice (konstrukcyjnie prawie identyczny, troche
lzejszi i niebieski, jak ktos zauwazyl wczesniej zona sie podoba :-),
tez byl sciagniety z Wloch.
To sa stare modele wiec latwo je tam lapnac na wyprzedazach. Mares
wlasciwie co roku wypuszcza nowe wiec stare staja sie w sklepach
passe. Ogolnie zona i kolega sa zachwyceni oddycha sie prawie bez
oporu (potwierdzam moj tx50 i tx100 daja opory wraznie wieksze). Z
ciekawostek - bypass ma w nich jakas blokade bo nie mozna nim wzbudzic
zbyt duzego wyplywu, wciska sie na maksa a wyplywa przecietnie. Uklad
portow na pierwszym stopniu faktycznie troche drazniacy, ale moze to
taki urok.
Co do ukladu w twinie o ktorym ktos wspominal to akuratnie ten uklad
portow bardziej pasuje do automatu z lewej, z prawej strony troche za
bardzo wystaje albo musisz stosowac przejsciowke z 1/2 ma 3/4 cala
albo trzeba kombinowac dlugi waz na 1/2''. Podobną przypadlosc ma 1
stopien do tx100 (zdaje się FRS).
pozdawiam
michal

Data: 2010-10-28 13:55:13
Autor: 666
mares abyss 22 extreme-opinie
Oddychałem dla prób na zmianę z głównego i z oktopusa i za cholerę nie mogłem wyczuć różnicy w wydatku portu.
Co prawda I. st. miałem wtedy nieco przyblokowany jakimiś śmieciami z butli.
To samo zresztą w Aqualungu, niby port "główny", port "zwykły", a płuca nie czują żadnej różnicy.

-- -- -

Data: 2010-10-28 18:25:49
Autor:
 666 <j666.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Wydatek AO współcześnie produkowanych to około 2000l/min.
Możesz na powierzchni rozwijać chwilową wentylację 300l/min, może trochę więcejwięcej. AO ma kilka razy wyższą. Bez odpowiedniego sprzętu masz trudność w ocenie metodami organoleptycznymi.
AMW ma odpowiednie zaplecze do przebadania pracy oddechowej AO pod różnymi ciśnieniami, zgłoś się do nich jak masz kasę na takie badania.

pozdrawiam rc

Data: 2010-10-28 12:20:25
Autor: Zboj
mares abyss 22 extreme-opinie
Ale powyższe to chyba tylko V32, bo inne I. stopnie mają już chyba takie same
gwinty LP.

MR22 będący 1st starego Abyssa też ma 1 port poszerzony - własnie pod automat.

A co do długości węży - zależy od konfiguracji. W twinie na dłuim wężu przekręca się te porty do dołu i długi wąż ładnie układa się do dołu pod ramię. Można też wymienić węże na dłuższe - ja zrobiłem to przy okazji przesiadki na węże z oplotem - są bardziej elastyczne i mają mniejszą średnicę oraz wagę. Trzeba tylko zwrócić uwagę na okucie węża od strony 1st stopnia. Jak już padło - jest szersze od klasycznych. Więc standardowe okucie nie będzie pasowało.

Pozdrawiam,

--
-- -
Zboj (Piotr Marciniak)

Data: 2010-10-28 13:28:18
Autor: 666
mares abyss 22 extreme-opinie
Nowe modele chyba już nie, ale nie będę się sprzeczał.

-- -- -

Data: 2010-10-28 19:30:22
Autor: Player
Martens wrote:

[...]

Jakiś czas temu byłem na prezentacji z wyprawy na biegun gdzie Mares był
na wyposazeniu. Chłopaki wzieli swoje prywatne Apexy tak na wszelki
wypadek i całe szczęście, bo by sobie nie ponurkowali.

Data: 2010-10-28 11:56:06
Autor: maran
On 28 Paź, 19:30, Player <pla...@w.pl> wrote:

Jakiś czas temu byłem na prezentacji z wyprawy na biegun gdzie Mares był
na wyposazeniu. Chłopaki wzieli swoje prywatne Apexy tak na wszelki
wypadek i całe szczęście, bo by sobie nie ponurkowali.

Ale nam się wątek reklamowy Maresa zrobił.

Dobrze że o tym nie wiedzą moje Automaty bo by od samego myślenia
pozamarzały.

Buahahaaa a co za różnica czy to biegun czy u nas pod lodem. Wyżej
dupy nie podskoczysz.

Data: 2010-10-28 21:14:03
Autor: 666
mares abyss 22 extreme-opinie
Zasolenie morza obniża temperaturę zamarzania jeszcze o 1-3 stopnie Celsjusza.
Czyli tam pod lodem może być o te 2 stopnie zimniej niż u nas.

Miałem dla odmiany sp.....e nurkowanie przez "Aqualunga", ale nie winię marki sprzętu, tylko konkretnego serwisanta.

-- -- -

a co za roznica czy to biegun czy u nas pod lodem.

Data: 2010-10-28 23:49:30
Autor: Jacek Wendołowski
mares abyss 22 extreme-opinie

Miałem dla odmiany sp.....e nurkowanie przez "Aqualunga", ale nie winię marki
sprzętu, tylko konkretnego serwisanta.

Witam,

Czy mógłbyś napisać co konkretnie było nie tak z tym serwisem Twojego automatu? (nie pytam o to który to serwis tylko o konkretne problemy sprzętowe).

--

Jacek

Data: 2010-10-29 05:35:36
Autor:
mares abyss 22 extreme-opinie
Za łatwo się wzbudzały, były źle ustawione (dwa komplety).

-- -- -