market - kurs IANTD advanced nitrox

Data: 2010-09-14 13:49:24
Autor: Wojtek Potoczak
market - kurs IANTD advanced nitrox

W drugiej polowie pazdziernika  organizuje kurs IANTD Advanced Nitrox.  Odbedzie sie w okolicach Wroclawia (cwiczenia w Zimniku, nurkowania w  kamieniolomach niemieckich - Sproitz, Prelle).
Zostalo jeszcze wolne 1 miejsce.
Na kursie sporo teorii i od 6 do 8 nurkowań (wszystkie z butlą boczną)
Pierwszy dzien zajęcia - trym, pływalności, techniki pływania itp.,  zajecia filmowane i omawiane.
Dla chętnych mozliwe combo Advanced Nitrox + DeepDiver

szczegoly tel 501 354 820, lub mailem

Wojtek Potoczak
www.21procent.com

Data: 2010-09-14 11:41:15
Autor: maran
On 14 Wrz, 13:49, "Wojtek Potoczak" <wojt...@post.pl> wrote:

Dla chętnych mozliwe combo Advanced Nitrox + DeepDiver

Kiedyś już miałem zapytać, no i nie pamiętam czy zapytałem czy
zrezygnowałem w myśl zasady nie wcinania się.

Ale jaki jest sens robienia takiego comba, poza nabijaniem kasy dla
instruktora.
Chyba że ty wymagasz, że zaczynając AdvEan trzeba mieć deepa?

Data: 2010-09-14 21:28:26
Autor: wojtek potoczak
Dnia 14-09-2010 o 20:41:15 maran <slawek@real.int.pl> napisał(a):
Ale jaki jest sens robienia takiego comba, poza nabijaniem kasy dla
instruktora.
Chyba że ty wymagasz, że zaczynając AdvEan trzeba mieć deepa?

Moje wymagania nie maja tu nic do rzeczy. Ponizej fragment ze standardow,  ktory powinien wszystko wyjasnic:

Advanced EANx Diver
B. Wymagania
Kandydat musi być certyfikowany jako IANTD EANx Diver oraz Deep Diver....

Wojtek Potoczak
www.21procent.com

Data: 2010-09-14 14:14:05
Autor: maran
On 14 Wrz, 21:28, "wojtek potoczak" <wojt...@post.pl> wrote:
Dnia 14-09-2010 o 20:41:15 maran <sla...@real.int.pl> napisał(a):

> [...]

B. Wymagania
Kandydat musi być certyfikowany jako IANTD EANx Diver oraz Deep Diver....

Te kropeczki które pominąłeś są istotne w kontekscie mojego pytania
....."lub wystarczające doświadczenie w nurkowaniu dla przekonania
instruktora, że student ma możliwości i wiedzę do kontynuowania
szkolenia na tym poziomie"

co w praktyce się przekłada że nikt tego deepa nie robi.

Masz przetłumaczone materiały na Deep-a IANTD ? bo jak podejrzewam
nikt tego jeszcze nie zrobił.

Data: 2010-09-15 00:14:58
Autor: styx
On 14 Wrz, 23:14, maran <sla...@real.int.pl> wrote:

Masz przetłumaczone materiały na Deep-a IANTD ? bo jak podejrzewam
nikt tego jeszcze nie zrobił.

Te materiały są w wersji PL.

~S

Data: 2010-09-15 06:59:36
Autor:
market - kurs IANTD advanced nitrox
maran <slawek@real.int.pl> napisał(a):
Te kropeczki kt=F3re pomin=B1=B3e=B6 s=B1 istotne w kontekscie mojego pytan=
ia
....."lub wystarczaj=B1ce do=B6wiadczenie w nurkowaniu dla przekonania
instruktora, =BFe student ma mo=BFliwo=B6ci i wiedz=EA do kontynuowania
szkolenia na tym poziomie"

Jesteś bardzo nie dobry dla IANTD pokazując takie kawałki regulaminów.
Potem nie ma możliwości doczepienia się do robienia stopni po obejrzeniu
sprzętu u kolegi, czy po kupieniu sprzętu 2 tygodnie przed kursem instruktorskim.
Ile godzin dziennie trzeba było nurkować żeby wyrobić limit ?
....."lub wystarczaj=B1ce do=B6wiadczenie w nurkowaniu dla przekonania
instruktora, =BFe student ma mo=BFliwo=B6ci i wiedz=EA do kontynuowania
szkolenia na tym poziomie"
Podobno IT też z tego korzystają, ale to nie możliwe. PRAWDA. pozdrawiam rc

Data: 2010-09-15 09:19:28
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 14-09-2010 o 23:14:05 maran <slawek@real.int.pl> napisał(a):

[...]

W praktyce 90% nurkow chcacych robic adv nx wymaga doszkolenia z podstaw..
Ale rozumiem ze chcesz uslyszec ze combo z deepem to tylko nabijanie kasy  instruktorowi. Prosze bardzo. Tylko gdybys przeczytal uwaznie to co  napisalem okazalo by sie ze opcja combo byla dla chetnych.

Masz przetłumaczone materiały na Deep-a IANTD ? bo jak podejrzewam
nikt tego jeszcze nie zrobił.

Mam

Wojtek Potoczak
www.21procent.com

Data: 2010-09-15 11:49:38
Autor: maran
On 15 Wrz, 08:19, "Wojtek Potoczak" <wojt...@post.pl> wrote:
Dnia 14-09-2010 o 23:14:05 maran <sla...@real.int.pl> napisał(a):

> co w praktyce się przekłada że nikt tego deepa nie robi.
W praktyce 90% nurkow chcacych robic adv nx wymaga doszkolenia z podstaw.

A to już inna piosenka, na inny temat.

Ale rozumiem ze chcesz uslyszec ze combo z deepem to tylko nabijanie kasy instruktorowi.

Nie robiłem deep-a, ale z tego co kiedyś badałem temat to skilsy są
bardzo podobne na obydwu kursach więc nie widzę sensu robiąc AdvEan
się cofać i robić tylko plastik Deep.
A jeżeli instruktor uważa że nadaje się już na kurs AdvEan ale muszę
jeszcze mieć plastik Deepa, do tego zrobione  w combo to TAK.
Uważam to za wyciąganie kasy.

Analogicznie jest z normooxic-em, kto robi wcześniej technical-a?

Prosze bardzo. Tylko gdybys przeczytal uwaznie to co
napisalem okazalo by sie ze opcja combo byla dla chetnych.

Owszem, dlatego dopytałem czy ty wymagasz posiadanie Deep-a podchodząc
do AdvEan.
Bo tak jak napisałem wyżej, uważam to za bezcelowe.

Masz przetłumaczone materiały na Deep-a IANTD ? bo jak podejrzewam
nikt tego jeszcze nie zrobił.
Mam

Fajnie, kiedyś jak chciałem zrobić deep-a to nie było.

Data: 2010-09-15 21:54:32
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Nędza kursów
On 2010-09-15 20:49, maran wrote:
[...]

www.sharmdiver.pl

Nurkuj bezpiecznie z profesjonalistami
na jednych z najpiękniejszych raf na świecie.

Data: 2010-09-15 21:15:00
Autor: mcgregorius
Nędza kursów

patrząc na nurków,którzy zrobili kursy w Egiptowie to nędza raczej w Afryce,i to wielka,nurkowanie dla nich  w polskich wodach na np. 10 metrów to bariera nie do przełamania dla takiego miszcza waszych super kursowań.

Data: 2010-09-15 12:55:41
Autor: maran
Nędza kursów
On 15 Wrz, 20:15, mcgregor...@poczta.onet.pl wrote:

patrząc na nurków,którzy zrobili kursy w Egiptowie to nędza raczej w Afryce,i
to wielka,nurkowanie dla nich  w polskich wodach na np. 10 metrów to bariera
nie do przełamania dla takiego miszcza waszych super kursowań.

Nie można tak szufladkować że tu szkolą lepiej a tam gorzej.

To powiem tak, kursant X-y który robiąc kurs w Polsce nie dostał nawet
głębokościomierza! I to się dzieje do dziś!
Robi kurs mając non stop kontakt wzrokowy z punktami typu dno/
poręczówka/opustówka.

Jedzie potem do Egiptu na rafkę ze ścianą bez dna.

Jak myślisz na ile metrach się zatrzyma?

Data: 2010-09-16 00:56:13
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Nędza kursów
On 2010-09-15 21:55, maran wrote:
[...]

Tak,

to "normalka"
Dlatego pierwsze nurkowania (w normalnych bazach) wykonuje się na rafach z dnem 10m-15m i ew. możliwością zejścia niżej.

Data: 2010-09-16 01:36:19
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Nędza kursów
On 2010-09-16 00:56, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:

[...]

Pozdrawiam

A może przypomnimy sobie wyczyny  Course Directora pewnej organizacji co dziewicę w nim zapatrzoną ze stopniem aowd brał na GORĄCO na 70m- 80m- na trimiksie? Co ciekawe przed tymi wyczynami tego stopnia nie miał. Dostał go gdzieś po 2 - miesiącach od ... Kogo????

Niejaki instruktor PADI  Precel czy Zakalec z Ciężarków Ołowianych to pamięta,
Było o tym ze 100 postów na liście..

A tak z ciekawości: Co z dziewicą?

Data: 2010-09-16 07:00:43
Autor:
Nędza kursów
WWW.SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
[...]

To dochodzimy do sedna. Nurkowanie nie jest trudne.
Instruktorzy są zbędni, literatura jest, jak się człowiek chce nauczyć to się
nauczy, albo nie. Jak Adaś Frajtak, będzie DCS leczył zaniechaniem (wpis autorski jest na DiW).
Bo wtedy materiałów było dużo, ale trzeba było umieć czytać (ze zrozumieniem).
Jaja są wtedy jak zostaje taki jegomość instruktorem.

Proponuję jeszcze jedną zasadę, w tematach założonych przez przedstawiciela
jakiejś organizacji, piszemy o wałkach w niej.

Który z niedawno upieczonych instruktorów IANTD zwiedzał komorę, we własnych
celach terapeutycznych ?
Czy to ten sam co nie umiał policzyć z jakiej głębokości można się wynurzyć
bez dekompresji ?
 Za nurkowania poza posiadanymi uprawnieniami, trzeba by było wielu nurków
zastrzelić. Lecz szopka jest wtedy jak głosimy konieczność gotowania wody w dupie
kursantowi, a samemu załatwiamy kwity w Czeskiej centrali, na krzywy ryj.

pozdrawiam rc

Data: 2010-09-15 22:19:19
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Nędza kursów

On 2010-09-15 20:49, maran wrote:
[...]

A czy mógłbyś się bliżej zaprezentować "miszczu"

I czy mógłbyś sobie "miszczu" ustawić program na odpowiadanie "POD" mailami na które odpowiadasz?

On 2010-09-15 20:49, maran wrote:
[...]

Wychodzę na chwilkę aby się zmoczyć w słonej wodzie Morza Czerwonego i popatrzeć na gwiazdy...

Data: 2010-09-15 21:15:49
Autor: Tomek Sienicki
Nędza kursów
WWW.SHARMDIVER.PL <diveinstructor@usuntoop.pl> napisał(a):
Wychodzę na chwilkę aby się zmoczyć w słonej wodzie Morza Czerwonego i popatrzeć na gwiazdy...

Oczywiście samotnie:) Uważaj na siebie...

--
tomek Sienicki

Data: 2010-09-16 10:30:19
Autor: mcgregorius
Nędza kursów
A czy mógłbyś się bliżej zaprezentować "miszczu"

I czy mógłbyś sobie "miszczu" ustawić program na odpowiadanie "POD" mailami na które odpowiadasz?

-- www.sharmdiver.pl

a czy mógłbym mieć głęboko w d...pie to co piszesz?

Data: 2010-09-19 07:45:27
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Nędza kursów
On 2010-09-15 21:54, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-09-15 20:49, maran wrote:
[...]

Fragment oryginalnego maila:
zacząłemnurkować 3 lata temu ,kurs OWDzrobiłem wPolsce,AOWD w Hurghadzie wbazie xxxxxx z xxxxxx,kursNITROX w Chorwacji w2008r.

W 2009 r byłem w Sharm i z bazą xxxxx nurkowałem -     2x na wyspie TIRAN (wood house reef, jaksonreef)
                      2xwparku RAS MOHAMED(rass zatar,ras ghozlani)
                       2xDAHAB(bluehole,canion)
                      2xwparku RAS MOHAMED(shark reef, jackfish alley)
                      2xnawraku THISTLEGORM

Do tej pory mam zalogowane 56 nurkowań,wtymrokunurkowałem w maju na Malcie  ,w czerwcu na Zakrzówku, wlipcunaKoparkach a dwa tygodnie temu w Hermanicach.

Zadałem tej osobie pytanie z PIERWSZEGO DNIA kursu OWD
KARDYNALNE BŁĘDY

Tak jak pisałem - strach do wody z ludźmi wchodzić.

Data: 2010-09-19 11:20:01
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
Nędza kursów
On 2010-09-15 21:54, WWW.SHARMDIVER.PL wrote:
On 2010-09-15 20:49, maran wrote:
[...]

zacząłem nurkować x lata temu ,kurs OWD zrobiłem w Polsce,AOWD w Hurghadzie wbazie xxxxxx z xxxxxx,kurs NITROX w Chorwacji w x.

W x byłem w Sharm i z bazą xxxxx nurkowałem -     2x na wyspie TIRAN (wood house reef, jaksonreef)

                     2xw parku RAS MOHAMED
                      2xDAHAB
                     2xw parku RAS MOHAMED
                     2xna wraku THISTLEGORM

Do tej pory mam zalogowane 56 nurkowań,wtymrokunurkowałem w x na Malcie   ,w x na Zakrzówku, w x na Koparkach a x w Hermanicach.

Zadałem tej osobie pytanie z PIERWSZEGO DNIA kursu OWD -
KARDYNALNE BŁĘDY

Tak jak pisałem - strach do wody z ludźmi wchodzić.
A instruktorzy i szkolenie to TOTALNY OBCIACH..

Data: 2010-09-16 10:19:54
Autor: Wojtek Potoczak
Dnia 15-09-2010 o 20:49:38 maran <slawek@real.int.pl> napisał(a):

Owszem, dlatego dopytałem czy ty wymagasz posiadanie Deep-a podchodząc
do AdvEan.
Bo tak jak napisałem wyżej, uważam to za bezcelowe.

Czy gdzies napisalem ze deepa wymagam? Napisalem ze dla chetnych mozliwe  jest combo.

Uwazam, ze lepiej jak ktos kto nie radzi sobie najlepiej zeby robic adv  nx, zrobi deepa Jak zrobi znaczacy postep to zaraz potem Adv. Nx. Jesli  nie bedzie sobie radzil dobrze, to deepie bedzie wiedzial jakie ma braki,  co i jak cwiczyc zeby spokojnie zrobic Adv Nx za jakis czas.
Nie potrafie zaproponowac kursu, ale powiedziec ze jest ktos za slaby i  zaoferowac np 2-3 warstatow po 500 zl za dzien.

ps. od dzisiaj specjalnie dla Ciebie przy ogloszeniach o kursach bede  dopisywał formulke "zdaniem Marana, moje kursy (szczegolnie combo), sa  naciaganiem na kase"

Wojtek Potoczak
www.21procent.com

Data: 2010-09-16 12:01:33
Autor: maran
On 16 Wrz, 10:19, "Wojtek Potoczak" <wojt...@post.pl> wrote:
Dnia 15-09-2010 o 20:49:38 maran <sla...@real.int.pl> napisał(a):

> [...]
> Bo tak jak napisałem wyżej, uważam to za bezcelowe.

Czy gdzies napisalem ze deepa wymagam? Napisalem ze dla chetnych mozliwe

Nie napisałeś, ale zasugerowałeś że wymaga tego IANTD co nie jest
prawdą.

[...]

Bardzo dobrze piszesz, tylko czytając twój pierwszy post odniosłem
trochę inne wrażenie.
No i to co wyżej piszesz ma się nijak, do ludzi którzy już mają deepa
choćby np. z PADI.
Przecież im nie zaproponujesz ponownie Deepa.

Nie potrafie zaproponowac kursu, ale powiedziec ze jest ktos za slaby i
zaoferowac np 2-3 warstatow po 500 zl za dzien.

Tego nie rozumiem, piszesz coś zgoła odmiennego, chyba że to ironia.

ps. od dzisiaj specjalnie dla Ciebie przy ogloszeniach o kursach bede
dopisywał formulke "zdaniem Marana, moje kursy (szczegolnie combo), sa
naciaganiem na kase"

Nie napisałem że twoje kursy to naciąganie na kasę, zapewne szkolisz
bardzo dobrze.
Twierdzę że robienie comba Deep+AdvEan w IANTD to naciąganie na kasę.
Żeby było też jasne, nie krytykuję też kursu Deep jako bezcelowy, ale
niech między nimi będzie przerwa na opływanie, chyba że ktoś jest na
tyle opływany że można ten kurs pominąć.

Data: 2010-09-17 14:22:53
Autor: WWW.SHARMDIVER.PL
On 2010-09-16 21:01, maran wrote:

[...]

Witam,
po co opływanie? Organizacja tego nie wymaga zgodnie ze swoimi standardami.
Podobne "comba" są w TDI i gdzie indziej.
Zrozum .aranie, że to chodzi abyś poszedł na kurs, kupił podręczniki i zapłacił za kilka licencji

Jasne?

A potem poszedł na następne podobne kursy.
Bo "Dive is Fun"

:-)

Data: 2010-09-20 18:00:43
Autor: Daniel Kowalski
WWW.SHARMDIVER.PL pisze:
On 2010-09-16 21:01, maran wrote:

[...]

Witam! Ja też kiedyś robiłem takie "combo", w dodatku z basicEAN i wcale nie wyszło dużo drożej niż  za sam ADV EAN. Trzeba się dogadać z instruktorem. Jeśli ktoś jest opływany, to idzie sprawnie, a jak świeżak po AOWD i nie ogarnia konfiguracji/skillsów, to faktycznie mógłby się nieco rozruszać po deepie. Z kolei robienie kursu technical po ADV EAN uważam za bezcelowe, lepiej po zdobyciu doświadczenia od razu robić nTMX (pominąć technicala). PS. Wojtka polecam w ciemno, pewnie się wkurzy, że robię mu reklamę, ale   słowa uznania się należą. ;-)
Pozdrawiam KOWI

market - kurs IANTD advanced nitrox