Data: 2014-04-14 23:37:39 | |
Autor: BartekK | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość (dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę, kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo, programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...
Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od czasów CAN to nie mam pojęcia Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa problemy z niektórymi modułami... Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu (oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? Przyznam - że wg tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę wtopić w coś, z czym będę musiał po ASO latać by skasować błąd spalonej żarówki, albo zdać się na cytryn&gumiak serwice "był błąd, to napewno wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-04-15 00:13:20 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość Dla PSA możesz kupić obrożę w postaci interfejsu Actia. Współdziała to z Lexią dla Cytryn i Peugeot Planet 2000 dla Lwów. Jest też nowszy soft o nazwie Diagbox, który chyba działa z obiema markami aut. Chiński klon umożliwia prawie wszystko. Prawie. Nie da się nim zrobić teletransmisji (czyli aktualizacji) softu poszczególnych modułów w aucie, bo do tego wymagany jest oryginał i opłacony abo dostępu do serwera technicznego firmy. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2014-04-15 12:29:32 | |
Autor: Lewis | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość Autocom większość marek łyka bez większych problemów jeśli chodzi o diagnostykę i kasowanie błędów. VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a za 200-500 CAN HEX. Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody. -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2014-04-15 19:26:09 | |
Autor: BartekK | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze:
No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt szybko, a możesz rozwinąć jak to wygląda w BMW wspólczesnych, i dlaczemu są popierdzielone? Przyznam, że 535d/335d mnie kusi...Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowośćVAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a Pomijam kwestie światłowodów itp sprawy, które się regularnie pierdzielą, gdy auto jest składane w stodole z czterech różnych ćwiartek, przez skacowanych pracowników handlarza. Zakładam że auto jest w miarę świeże/nowe i w całości ;) -- | Bartłomiej Kuźniewski | sibi@drut.org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/ | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173 |
|
Data: 2014-04-15 17:58:59 | |
Autor: Arbiter | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
U¿ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:lihkfc$5ms$1node1.news.atman.pl...
star diagnosis w mercedesie - chyba nie da siê tanio pod³±czyc do Mercedesa. Kabel jest grubo¶ci jak od spawarki |
|
Data: 2014-04-15 22:13:19 | |
Autor: jerzu | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
On Mon, 14 Apr 2014 23:37:39 +0200, BartekK <sibi@drut.org> wrote:
Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu (oraz jakich kosztów i problemów) mo¿na siê spodziewaæ? Renault - tak naprawdê jedynie Clip, koszmarne pieni±dze. Ford - IDS, j.w. Do Forda mo¿na jeszcze kupiæ chiñczyka mini VCM, ale i tak nie ³±czy siê ze wszystkimi modu³ami. Z nowszymi Fordami dzia³a ELM, ale te¿ raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie wiem, ale pewnie ciê¿ko. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|
Data: 2014-04-15 22:54:28 | |
Autor: Mumin | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
W dniu 2014-04-15 22:13, jerzu pisze:
Renault - tak naprawdê jedynie Clip, koszmarne pieni±dze. Do Forda (niektórych modeli) jest du¿e wsparcie w ca³kiem szerokim zakresie w postaci tworzonego przez s±siadów ze wschodu Elm Configa. Wystarcza zwyk³y Elm z dorobionym prze³±cznikiem prêdko¶ci szyn CAN. -- Pozdrawiam, Mumin |
|
Data: 2014-04-16 16:10:06 | |
Autor: jerzu | |
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy | |
On Tue, 15 Apr 2014 22:54:28 +0200, Mumin
<mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote: Wystarcza zwyk³y Elm z dorobionym prze³±cznikiem prêdko¶ci szyn CAN. Z moim Fordem ELM nie bangla. ¯aden. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200 Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145 |
|