Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

Data: 2014-04-14 23:37:39
Autor: BartekK
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość (dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę, kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo, programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...

Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od czasów CAN to nie mam pojęcia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa problemy z niektórymi modułami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu (oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? Przyznam - że wg tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę wtopić w coś, z czym będę musiał po ASO latać by skasować błąd spalonej żarówki, albo zdać się na cytryn&gumiak serwice "był błąd, to napewno wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;)


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-15 00:13:20
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
(dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...

Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
czasów CAN to nie mam pojęcia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem
OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
problemy z niektórymi modułami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać?

Dla PSA możesz kupić obrożę w postaci interfejsu Actia. Współdziała to z Lexią dla Cytryn i Peugeot Planet 2000 dla Lwów. Jest też nowszy soft o nazwie Diagbox, który chyba działa z obiema markami aut.
Chiński klon umożliwia prawie wszystko. Prawie. Nie da się nim zrobić teletransmisji (czyli aktualizacji) softu poszczególnych modułów w aucie, bo do tego wymagany jest oryginał i opłacony abo dostępu do serwera technicznego firmy.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2014-04-15 12:29:32
Autor: Lewis
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
(dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...

Kiedyś - VAG = interfejs vag kkl za kilka zł i szło bez problemu, ale od
czasów CAN to nie mam pojęcia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko dało się zrobić interfejsem
OPCOM (interfejs od chińczyka ~150zł) lub oryginał OPCOM (~3000zł) lub
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
problemy z niektórymi modułami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu
(oraz jakich kosztów i problemów) można się spodziewać? Przyznam - że wg
tej informacji chcę dokonać wyboru "jakie auto kupić" - bo nie chcę
wtopić w coś, z czym będę musiał po ASO latać by skasować błąd spalonej
żarówki, albo zdać się na cytryn&gumiak serwice "był błąd, to napewno
wtryski, wymieniliśmy i skasowaliśmy, ale znów jest błąd, to może
wymienimy turbinę..." - chcę mieć możliwość samodzielnego grzebania ;)



Autocom większość marek łyka bez większych problemów jeśli chodzi o diagnostykę i kasowanie błędów.

VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a za 200-500 CAN HEX.

Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-04-15 19:26:09
Autor: BartekK
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze:
Prosiłbym o wpisy osób "w temacie" - jak wygląda obecnie interfejsowość
(dostępna dla szarego użytkownika) do diagnostyki/grzebania różnych
marek/koncernów. Nie chodzi mi tu o prostą diagnostykę, bo to każdy
interfejs "zczytujący błędy" po ODB zrobi, ale prawdziwą diagnostykę,
kalibracje czujnika skrętu, podgląd parametrów wtrysków na żywo,
programowanie modułów komfortu itp, włączanie/zmiana funkcji itd...
VAG nadal ładnie współpracuje z tanimi kablami tylko nie za 50zł KKL a
za 200-500 CAN HEX.

Odpuść sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt szybko, a możesz rozwinąć jak to wygląda w BMW wspólczesnych, i dlaczemu są popierdzielone? Przyznam, że 535d/335d mnie kusi...
Pomijam kwestie światłowodów itp sprawy, które się regularnie pierdzielą, gdy auto jest składane w stodole z czterech różnych ćwiartek, przez skacowanych pracowników handlarza. Zakładam że auto jest w miarę świeże/nowe i w całości ;)


--
| Bartłomiej Kuźniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Data: 2014-04-15 17:58:59
Autor: Arbiter
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

U¿ytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisa³ w wiadomo¶ci news:lihkfc$5ms$1node1.news.atman.pl...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu

star diagnosis w mercedesie - chyba nie da siê tanio pod³±czyc do Mercedesa. Kabel jest grubo¶ci jak od spawarki

Data: 2014-04-15 22:13:19
Autor: jerzu
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
On Mon, 14 Apr 2014 23:37:39 +0200, BartekK <sibi@drut.org> wrote:

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejsów i softu (oraz jakich kosztów i problemów) mo¿na siê spodziewaæ?

Renault - tak naprawdê jedynie Clip, koszmarne pieni±dze.
Ford - IDS, j.w. Do Forda mo¿na jeszcze kupiæ chiñczyka mini VCM, ale
i tak nie ³±czy siê ze wszystkimi modu³ami. Z nowszymi Fordami dzia³a
ELM, ale te¿ raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
wiem, ale pewnie ciê¿ko.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

Data: 2014-04-15 22:54:28
Autor: Mumin
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
W dniu 2014-04-15 22:13, jerzu pisze:

Renault - tak naprawdê jedynie Clip, koszmarne pieni±dze.
Ford - IDS, j.w. Do Forda mo¿na jeszcze kupiæ chiñczyka mini VCM, ale
i tak nie ³±czy siê ze wszystkimi modu³ami. Z nowszymi Fordami dzia³a
ELM, ale te¿ raczej w podstawowym zakresie. Z obecnymi Fordami to nie
wiem, ale pewnie ciê¿ko.



Do Forda (niektórych modeli) jest du¿e wsparcie w ca³kiem szerokim zakresie w postaci tworzonego przez s±siadów ze wschodu Elm Configa. Wystarcza zwyk³y Elm z dorobionym prze³±cznikiem prêdko¶ci szyn CAN.

--

Pozdrawiam,
Mumin

Data: 2014-04-16 16:10:06
Autor: jerzu
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
On Tue, 15 Apr 2014 22:54:28 +0200, Mumin
<mooominUSUN@TOpoczta.onet.pl> wrote:

Wystarcza zwyk³y Elm z dorobionym prze³±cznikiem prêdko¶ci szyn CAN.

Z moim Fordem ELM nie bangla. ¯aden.


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona