Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

Data: 2014-04-15 12:29:32
Autor: Lewis
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
W dniu 2014-04-14 23:37, BartekK pisze:
Prosi艂bym o wpisy os贸b "w temacie" - jak wygl膮da obecnie interfejsowo艣膰
(dost臋pna dla szarego u偶ytkownika) do diagnostyki/grzebania r贸偶nych
marek/koncern贸w. Nie chodzi mi tu o prost膮 diagnostyk臋, bo to ka偶dy
interfejs "zczytuj膮cy b艂臋dy" po ODB zrobi, ale prawdziw膮 diagnostyk臋,
kalibracje czujnika skr臋tu, podgl膮d parametr贸w wtrysk贸w na 偶ywo,
programowanie modu艂贸w komfortu itp, w艂膮czanie/zmiana funkcji itd...

Kiedy艣 - VAG = interfejs vag kkl za kilka z艂 i sz艂o bez problemu, ale od
czas贸w CAN to nie mam poj臋cia

Opel/saab = do niedawna prawie wszystko da艂o si臋 zrobi膰 interfejsem
OPCOM (interfejs od chi艅czyka ~150z艂) lub orygina艂 OPCOM (~3000z艂) lub
TECH2 (drogo), ale w najnowszych wypustach nawet asowy TECH2 miewa
problemy z niekt贸rymi modu艂ami...

Jak to jest w innych markach/koncernach, jakich interfejs贸w i softu
(oraz jakich koszt贸w i problem贸w) mo偶na si臋 spodziewa膰? Przyznam - 偶e wg
tej informacji chc臋 dokona膰 wyboru "jakie auto kupi膰" - bo nie chc臋
wtopi膰 w co艣, z czym b臋d臋 musia艂 po ASO lata膰 by skasowa膰 b艂膮d spalonej
偶ar贸wki, albo zda膰 si臋 na cytryn&gumiak serwice "by艂 b艂膮d, to napewno
wtryski, wymienili艣my i skasowali艣my, ale zn贸w jest b艂膮d, to mo偶e
wymienimy turbin臋..." - chc臋 mie膰 mo偶liwo艣膰 samodzielnego grzebania ;)



Autocom wi臋kszo艣膰 marek 艂yka bez wi臋kszych problem贸w je艣li chodzi o diagnostyk臋 i kasowanie b艂臋d贸w.

VAG nadal 艂adnie wsp贸艂pracuje z tanimi kablami tylko nie za 50z艂 KKL a za 200-500 CAN HEX.

Odpu艣膰 sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.

--
Pozdrawiam
Lewis

Data: 2014-04-15 19:26:09
Autor: BartekK
marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy
W dniu 2014-04-15 12:29, Lewis pisze:
Prosi艂bym o wpisy os贸b "w temacie" - jak wygl膮da obecnie interfejsowo艣膰
(dost臋pna dla szarego u偶ytkownika) do diagnostyki/grzebania r贸偶nych
marek/koncern贸w. Nie chodzi mi tu o prost膮 diagnostyk臋, bo to ka偶dy
interfejs "zczytuj膮cy b艂臋dy" po ODB zrobi, ale prawdziw膮 diagnostyk臋,
kalibracje czujnika skr臋tu, podgl膮d parametr贸w wtrysk贸w na 偶ywo,
programowanie modu艂贸w komfortu itp, w艂膮czanie/zmiana funkcji itd...
VAG nadal 艂adnie wsp贸艂pracuje z tanimi kablami tylko nie za 50z艂 KKL a
za 200-500 CAN HEX.

Odpu艣膰 sobie tylko Mercedesa i BMW bo to popier#%@ samochody.
No ok, mercedesa to z zasady odpuszczam, bo podlega biodegradacji zbyt szybko, a mo偶esz rozwin膮膰 jak to wygl膮da w BMW wsp贸lczesnych, i dlaczemu s膮 popierdzielone? Przyznam, 偶e 535d/335d mnie kusi...
Pomijam kwestie 艣wiat艂owod贸w itp sprawy, kt贸re si臋 regularnie pierdziel膮, gdy auto jest sk艂adane w stodole z czterech r贸偶nych 膰wiartek, przez skacowanych pracownik贸w handlarza. Zak艂adam 偶e auto jest w miar臋 艣wie偶e/nowe i w ca艂o艣ci ;)


--
| Bart艂omiej Ku藕niewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

marki/koncerny a diagnostyka/interfejsy

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona