martwe piksele ale zywe

Data: 2009-03-09 10:43:10
Autor: zwierz internetowy
martwe piksele ale zywe
Dostałem starego laptopa i niestety ma na matrycy rozsiane jakby białe kropki, co najlepiej widać na białym i innych jasnych tłach. Na czarnym tego nie widać, martwe piksele to więc nie są, raczej zbyt żywe ;) Jak się nazywa takie uszkodzenia?

Data: 2009-03-09 11:05:00
Autor: Piter
martwe piksele ale zywe
[...]

białe kropki najlepiej widoczne na białym ?

mogą być martwe albo gorące pixele czyli 3 kolory albo subpixele czyli jeden z kolorów

Data: 2009-03-09 11:18:09
Autor: zwierz internetowy
martwe piksele ale zywe
Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gp2pka$9g5$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

Te piksele mają kolor taki sam jak tło, jednak zawsze są jaśniejsze, jak gwiazdy na niebie, za to na czarnym wszystko jest w porządku. Czyli to się nazywa gorące piksele?

Data: 2009-03-09 11:33:23
Autor: Piter
martwe piksele ale zywe
Te piksele mają kolor taki sam jak tło, jednak zawsze są jaśniejsze, jak gwiazdy na niebie, za to na czarnym wszystko jest w porządku. Czyli to się nazywa gorące piksele?

hmmmmm... zdarzają się też takie częściowo uszkodzone, że właśnie są jaśniejsze/ciemniejsze ale to raczej rzadko, a skoro mówisz że jest ich wiele to tym bardziej

Data: 2009-03-09 12:31:47
Autor: nom
martwe piksele ale zywe
Pewnie ma coś na matrycy (może pił herbatę z miodem). :-)
Kiedyś koleżanka jadła zupę i późej miała takie jakby mini soczewki, które rozjaśniały piksele. Przetarłem wilgotną husteczką i już zniknęły. :-)

Data: 2009-03-09 11:48:27
Autor: Andrzej S.
martwe piksele ale zywe
zwierz internetowy pisze:
[...]

Jak mozna widziec biale na bialym?
Jesli widac je na bialym to martwe - niedobrze. Jesli na czarnym,
to tzw. gorace (nie martwe) piksele. Rokowania lepsze...

W PCWK był artykuł dla programistów, ale chyba załączają tez
gotowy soft dla tych, co nie programuja:

http://www.pcworld.pl/artykuly/55452_0/Piksele.do.remontu.html

pozdro
--
A S

Data: 2009-03-09 16:16:40
Autor: BQB
martwe piksele ale zywe
zwierz internetowy pisze:
[...]

A przemieszczają się te piksele? Bo wiele razy widziałem takie maciupeńkie robaczki, co pomiędzy warstwy weszły. Wyjść nie umiały i potem w którymś miejscu zostawały. Jedyne wyjście, to rozebrać matrycę.

Data: 2009-03-09 17:55:56
Autor: GLaF
martwe piksele ale zywe
Dnia Mon, 09 Mar 2009 16:16:40 +0100, BQB napisał(a):

zwierz internetowy pisze:
[...]

Jak robaki żyją, to można spróbować je wyprowadzić świecąc z boku latarką
lub programem:
http://wesweb.de/index.php?option=com_content&task=view&id=21&Itemid=36

Na martwe piksele też są programy:
http://udpix.free.fr/
lub wygooglać jak się masuje martrycę.

Pewnie nie pomoże, ale spróbować można.

--
GLaF

Data: 2009-03-10 17:46:52
Autor: Tomaszek
martwe piksele ale zywe
GLaF pisze:
Na martwe piksele też są programy:
http://udpix.free.fr/

Ciemnotą ludzi nie karm;) Żaden program nie naprawi uszkodzenia sprzętowego. Jeśli to są naprawdę uszkodzenia sprzętowe to nic im nie pomoże.

lub wygooglać jak się masuje martrycę.

To już prędzej. Sam sobie jednego wymasowałem ;)
| TEL: (0)882733602 *naprawy i modernizacje komputerów*diagnostyka* |
| *dojazd*PŁACISZ TYLKO ZA EFEKTY, NIE ZA CZAS PRACY* ***WARSZAWA***|
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-03-10 17:52:15
Autor: GLaF
martwe piksele ale zywe
Dnia Tue, 10 Mar 2009 17:46:52 +0100, Tomaszek napisał(a):

GLaF pisze:
Na martwe piksele też są programy:
http://udpix.free.fr/

Ciemnotą ludzi nie karm;) Żaden program nie naprawi uszkodzenia sprzętowego. Jeśli to są naprawdę uszkodzenia sprzętowe to nic im nie pomoże.

Przecież dopisałem:
Pewnie nie pomoże, ale spróbować można.
A czytałem opinie ludzi, którzy twierdzą, że rozruszanie martwych pikseli
takimi programami pomogło.

--
GLaF

Data: 2009-03-11 13:43:47
Autor: Piter
martwe piksele ale zywe

GLaF pisze:
[...]

ja tak miałem, znaczy podobnie, bo kupowałem monitor z podobno uszkodzonym pixem, podczas oględzin w sklepie nie znalazłem go, więc czym prędzej kupiłem :P w domu wyskoczył po jakimś czasie podczas jakiegoś filmu, zapuściłem te udpix co podałeś, i najpierw bardzo zblakł hot pixel a teraz jest w pełni sprawny, może miałem szczęście, bo kolega hota tym nie uratował, co prawda nie stosował go zbyt długo

Data: 2009-03-11 09:53:31
Autor: Andrzej S.
martwe piksele ale zywe
Tomaszek pisze:

Ciemnotą ludzi nie karm;) Żaden program nie naprawi uszkodzenia sprzętowego. Jeśli to są naprawdę uszkodzenia sprzętowe to nic im nie pomoże.

Wiecej wiary Kolego. Szansa mała, ale jest. Pomysł zasadza sie
na tym, by "merdać" okolicznymi subpikselami i modlic sie, by
jakiś "podmuch" poruszyl tym zamrozonym. Przeciez to ciecz.

pozdro
--
A S

martwe piksele ale zywe