martwe piksele ale zywe

Data: 2009-03-09 11:05:00
Autor: Piter
martwe piksele ale zywe
Dostałem starego laptopa i niestety ma na matrycy rozsiane jakby białe kropki, co najlepiej widać na białym i innych jasnych tłach. Na czarnym tego nie widać, martwe piksele to więc nie są, raczej zbyt żywe ;) Jak się nazywa takie uszkodzenia?

białe kropki najlepiej widoczne na białym ?

mogą być martwe albo gorące pixele czyli 3 kolory albo subpixele czyli jeden z kolorów

Data: 2009-03-09 11:18:09
Autor: zwierz internetowy
martwe piksele ale zywe
Użytkownik "Piter" <temp-spam@o2.pl> napisał w wiadomości news:gp2pka$9g5$1pyro.tvk.wroc.pl...
[...]

Te piksele mają kolor taki sam jak tło, jednak zawsze są jaśniejsze, jak gwiazdy na niebie, za to na czarnym wszystko jest w porządku. Czyli to się nazywa gorące piksele?

Data: 2009-03-09 11:33:23
Autor: Piter
martwe piksele ale zywe
Te piksele mają kolor taki sam jak tło, jednak zawsze są jaśniejsze, jak gwiazdy na niebie, za to na czarnym wszystko jest w porządku. Czyli to się nazywa gorące piksele?

hmmmmm... zdarzają się też takie częściowo uszkodzone, że właśnie są jaśniejsze/ciemniejsze ale to raczej rzadko, a skoro mówisz że jest ich wiele to tym bardziej

Data: 2009-03-09 12:31:47
Autor: nom
martwe piksele ale zywe
Pewnie ma coś na matrycy (może pił herbatę z miodem). :-)
Kiedyś koleżanka jadła zupę i późej miała takie jakby mini soczewki, które rozjaśniały piksele. Przetarłem wilgotną husteczką i już zniknęły. :-)

martwe piksele ale zywe