Data: 2010-03-28 12:05:39 | |
Autor: J.F. | |
masa nieresorowana | |
Za pl.sci.fizyka 28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT), hdoruch wrote:
http://www.penskeshocks.com/PRESS_2008-08-19.php Dla niezorientowanych - specjalny wirnik, ktory w sumie udaje bezwladnosc wielkiej masy. I pozwala szybciej jezdzic po zakretach w F1. Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase nieresorowana kola. Czyzby ona nie byla taka zla ? J. |
|
Data: 2010-03-28 03:17:21 | |
Autor: Olleo | |
masa nieresorowana | |
Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase Niechcialo mi sie czytac, ale F1 raczej po wertepach nie jezdza ;) -- Olleo |
|
Data: 2010-03-28 14:33:08 | |
Autor: J.F. | |
masa nieresorowana | |
On Sun, 28 Mar 2010 03:17:21 -0700 (PDT), Olleo wrote:
Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase Wyjasnienie jest w tym ostatnim - te bialoczerwone "krawezniki" w zakretach sa skosne. J. |
|
Data: 2010-03-28 13:40:34 | |
Autor: Irek N. | |
masa nieresorowana | |
Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase Tego typu rozwia;zanie be;dzie t?umi?o szybkozmienne obcia;z.enia jak sa;dze;. W efekcie bolid nie be;dzie sie; buja? - analogia do testu ?osia? ;) Jes'li jednak si?a be;dzie przy?oz.ona d?ugo (d?ugi zakre;t?), to uk?ad ulegnie, póz'niej tez. wróci po ustaniu si?y. Nie znam sie; na zawieszeniach, ale wydaje mi sie; z.e nieresorowana masa (mówimy o kole, pies'cie i otoczeniu) be;dzie inaczej sie; zachowywa?a. Przyk?adowo - ko?a z o?owiu, kierowca robi ruch wahad?owy kierownica;, bolid sie; buja bez problemu. Z takim t?umikiem natomiast - juz. nie. Czym toto sie; róz.ni w takim razie od mocnego amortyzatora? Nie wiem, moz.e tym, z.e jest pieron'sko sztywne, a w amortyzatorze zawsze jest jakis' skok ja?owy. Mi?ego, __ Pzd, Irek.N. |
|
Data: 2010-03-28 14:35:30 | |
Autor: J.F. | |
masa nieresorowana | |
On Sun, 28 Mar 2010 13:40:34 +0200, Irek N. wrote:
Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza maseTego typu rozwia;zanie be;dzie t?umi?o szybkozmienne obcia;z.enia jak sa;dze;. W efekcie bolid nie be;dzie sie; buja? - analogia do testu ?osia? ;) Tylko ze wlasnie to sie zachowuje jak masa - wiec nie tlumi, tzn nie rozprasza energii :-) J. |
|
Data: 2010-03-28 14:48:26 | |
Autor: Irek N. | |
masa nieresorowana | |
Tylko ze wlasnie to sie zachowuje jak masa - wiec nie tlumi, tzn nie No kiedy właśnie nie. Patrzysz od strony podłoża - drogi. Z tego punktu faktycznie wygląda to na dużą masę nieresorowaną. Popatrz od strony karoserii, dojdziesz do innych wniosków. Swoją drogą, dążenie do możliwie małej masy nieresorowanej jest dla mnie trochę niezrozumiałe. Jeśli nie mamy żadnych ograniczeń co do masy całkowitej pojazdu, to masa nieresorowana w niczym nam nie przeszkadza. Jeśli natomiast mamy założenie że nie przekroczymy ileś tam, to faktycznie większy komfort uzyskamy przy możliwie dużej masie resorowanej, a więc małej nieresorowanej. Dobrze kombinuję? Miłego. __ Pzd, Irek.N. |
|
Data: 2010-03-28 17:25:02 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
masa nieresorowana | |
Irek N. pisze:
Samochód który miałby resorowany tylko fotel (powiedzmy że udałoby się uzyskać dzięki temu podobny komfort) prowadziłby się fatalnie. |
|
Data: 2010-03-28 19:20:41 | |
Autor: Irek N. | |
masa nieresorowana | |
Samochód który miałby resorowany tylko fotel (powiedzmy że udałoby się uzyskać dzięki temu podobny komfort) prowadziłby się fatalnie. Pewnie tak, masz rację. Z drugiej strony wszystko w samochodzie mocno cierpi jak karoserię poddać dużym drganiom. Wyobrażam sobie merca w którym nic nie położysz na desce z powodu jej ciągłych podskakiwań, a od kierownicy wręcz ręce cierpną. ;) Miłego. __ Pzd, Irek.N. ps. ciągniki mają często tylko budę amortyzowaną, wie ktoś jak tam z komfortem? |
|
Data: 2010-03-28 19:53:09 | |
Autor: Artur Maśląg | |
masa nieresorowana | |
Irek N. pisze:
(...) ps. ciągniki mają często tylko budę amortyzowaną, wie ktoś jak tam z komfortem? Jeżeli masz na myśli ciągnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy, niż w znakomitej większości osobówek :) -- Jutro to dziś - tyle że jutro. |
|
Data: 2010-03-28 21:46:32 | |
Autor: Maseł | |
masa nieresorowana | |
On 2010-03-28 19:53, Artur Maśląg wrote:
ps. ciągniki mają często tylko budę amortyzowaną, wie ktoś jak tam zJeżeli masz na myśli ciągnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy, We wspolczesnych "rolniczych" zreszta tez. Powoli standardem staje sie np. lodowka do napojow na pokladzie kombajnu... Pozdro Maseł |
|
Data: 2010-03-29 01:40:51 | |
Autor: to | |
masa nieresorowana | |
Artur Maśląg wrote:
Jeżeli masz na myśli ciągnik siodłowy, to komfort jest o wiele wyższy, Szczególnie akustyczny. -- cokolwiek |
|
Data: 2010-03-28 18:43:48 | |
Autor: J.F. | |
masa nieresorowana | |
On Sun, 28 Mar 2010 14:48:26 +0200, Irek N. wrote:
Swoj± drog±, d±¿enie do mo¿liwie ma³ej masy nieresorowanej jest dla mnie trochê niezrozumia³e. Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien felgi nie rozwalil. A podrzucone przez niego kolo wymaga silniejszej sprezyny zeby znow dotknelo asfaltu, a to z kolei powoduje wieksze wstrzasy karoserii.. J. |
|
Data: 2010-03-28 19:16:50 | |
Autor: Irek N. | |
masa nieresorowana | |
Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien Tak, to jest argument. Wiêksza bezw³adno¶æ wymaga wiêkszej si³y je¶li chcemy zachowaæ czas odpowiedzi uk³adu. Pytanie tylko czy naprawdê chcemy? Czy takie _u³amkosekundowe_ oderwanie siê opony wnosi cokolwiek do trakcji? Zastanawiam siê, bo przecie¿ amortyzator podbity na kamieniu przed³u¿a oderwanie ko³a od pod³o¿a. Mo¿e wiêc nale¿a³o by dawaæ amortyzatory tylko tak s³abe/mocne, aby jedynie nie dopu¶ciæ do oscylacji uk³adu zawieszenie-opona? Mi³ego. __ Pzd, Irek.N. |
|
Data: 2010-03-28 20:31:40 | |
Autor: J.F. | |
masa nieresorowana | |
On Sun, 28 Mar 2010 19:16:50 +0200, Irek N. wrote:
Przeszkadza o tyle ze trzeba wysoka opone dawac, zeby byle kamien jak sie odrywa to nie trzyma. A jak akurat jest zakret to trzymanie ciagle potrzebne. Trzeba by policzyc ile to moze trwac. Zastanawiam siê, bo przecie¿ amortyzator podbity na kamieniu przed³u¿a oderwanie ko³a od pod³o¿a. Niekoniecznie - bo tez zapobiega uzyskaniu duzej predkosci przez podbite kolo. Chyba sie w koncu zmobilizuje, wyciagne spice i zasymuluje :-) Mo¿e wiêc nale¿a³o by dawaæ amortyzatory tylko tak s³abe/mocne, aby jedynie nie dopu¶ciæ do oscylacji uk³adu zawieszenie-opona? Tak na oko to sa dobrane raczej tak zeby tlumic oscylacje calego pojazdu. I wbrew temu co tu niektorzy pisza o miekkim zawieszeniu, bardzo mile wspominam dacie, ktora byla mieciutka, a tlumienie amorow miala dobrane idealnie - chyba akurat trafili w krytyczne. Buda sie nie bujala wcale - raz nacisnieta wracala blyskawicznie do rownowagi. J. |
|
Data: 2010-03-28 13:47:23 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
masa nieresorowana | |
J.F. pisze:
Za pl.sci.fizyka 28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT), hdoruch wrote: Może w przypadku F1 pozwala to jakoś lepiej wykorzystać tłumienie samej opony, które są tam głównym elementem amortyzacji pojazdu. To jest konstrukcja obliczona na pokonanie jednego typu przeszkody - może być tak że okazało się że lepiej jak krawężnik weźmie na siebie opona, a zawieszenie dopiero w opóźnieniem odbierze energie od ugiętej opony gasząc jej sprężynowanie. |
|
Data: 2010-04-04 02:51:41 | |
Autor: hdoruch | |
masa nieresorowana | |
On 28 Mar, 12:05, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Za pl.sci.fizyka 28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT), hdoruch wrote: -NA POCHYLYCH OGRANICZNIKACH ZAKRETOW
-przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia : F=b*(a1-a2) b-inertancja[kG] |
|
Data: 2010-04-04 15:27:43 | |
Autor: J.F. | |
masa nieresorowana | |
On Sun, 4 Apr 2010 02:51:41 -0700 (PDT), hdoruch wrote:
On 28 Mar, 12:05, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote: Owszem, aczkolwiek dalej pisza ze ten element daje teraz wieksza swobode ksztaltowania ch-ki zawieszenia. Mozna zbudowac filtry ciekawiej dobrane. Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase -przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia : Nic z tego - masy nadwozia przeciez nie moze powiekszyc, chyba ze dostanie zewnetrzny punkt podparcia - np opony, dla przypadkow opadania calego nadwozia. To symuluje wieksza mase kola - dzieki czemu stawia ono wiekszy "opor" przy probach podbicia, ale tez potem idzie dalej w gore, po czym i w opadaniu przeszkadza. J. |
|