masa nieresorowana

Data: 2010-04-04 02:51:41
Autor: hdoruch
masa nieresorowana
On 28 Mar, 12:05, J.F. <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:
Za pl.sci.fizyka  28 Mar 2010 01:46:48 -0700 (PDT),  hdoruch wrote:

>http://www.penskeshocks.com/PRESS_2008-08-19.php
>http://www.eng.cam.ac.uk/news/stories/2008/McLaren/
>https://engineering.purdue.edu/ME274/ME274_fa08/Blog/inerter.pdf

Dla niezorientowanych - specjalny wirnik, ktory w sumie udaje
bezwladnosc wielkiej masy. I pozwala szybciej jezdzic po zakretach wF1.

-NA POCHYLYCH OGRANICZNIKACH ZAKRETOW

Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase
nieresorowana kola.

-przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia :

F=b*(a1-a2)

b-inertancja[kG]

Data: 2010-04-04 15:27:43
Autor: J.F.
masa nieresorowana
On Sun, 4 Apr 2010 02:51:41 -0700 (PDT),  hdoruch wrote:
> [...]

Dla niezorientowanych - specjalny wirnik, ktory w sumie udaje
bezwladnosc wielkiej masy. I pozwala szybciej jezdzic po zakretach wF1.

Owszem, aczkolwiek dalej pisza ze ten element daje teraz wieksza
swobode ksztaltowania ch-ki zawieszenia. Mozna zbudowac filtry
ciekawiej dobrane.

Przymocowany w sumie dosc ciekawie - ale mam wrazenie ze zwieksza mase
nieresorowana kola.

-przeciwtnie=ZWIEKSZA skuteczna bezwladnosc nadwozia :

Nic z tego - masy nadwozia przeciez nie moze powiekszyc, chyba ze
dostanie zewnetrzny punkt podparcia - np opony, dla przypadkow
opadania calego nadwozia.

To symuluje wieksza mase kola - dzieki czemu stawia ono wiekszy "opor"
przy probach podbicia, ale tez potem idzie dalej w gore, po czym i
w opadaniu przeszkadza.

J.

masa nieresorowana