masa uszczelniająca o konsystencji plaste liny

Data: 2011-07-06 15:01:45
Autor: ToMasz
masa uszczelniająca o konsystencji plaste liny
witam

Pewną plastikową osłonkę musiałem odkręcić. Była uszczelniona czymś co
najbardziej przypomina czarną plastelinę. jest trwale elastyczna i
klejąca do placów pomimo ze przetrwała 10 lat mrozów i upałów.
Pytam w sklepie, proponują mi nowoczesny bitex (miodek), albo poxylinę
dwuskładnikową (twardą jak kamien po godzinie).
JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupić?) kit jakiś? Bo przecież
plastelina wypłynie podczas upałów....
ToMasz

Data: 2011-07-06 13:44:56
Autor:
ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał(a):
JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupić?) kit jakiś? Bo przecież
plastelina wypłynie podczas upałów....

Dawniej reflektory uszczelniane były butylową masą, która w temperaturze pokojowej jest trwale, acz lekko elastyczna.

Nissan na pewno ma coś takiego w swojej ofercie (popytaj w ASO).

Możesz też po prostu użyć gumy do żucia :)

pozdr
AA

Data: 2011-07-06 14:25:33
Autor: go!
On 06/07/2011 14:01, ToMasz wrote:
witam

Pewną plastikową osłonkę musiałem odkręcić. Była uszczelniona czymś co
najbardziej przypomina czarną plastelinę.

moze to?
http://tanie-lakierowanie.pl/595-boll-poliuretanowa-masa-klejaco-uszczelniajaca.html

Data: 2011-07-06 14:53:15
Autor: kogutek
masa uszczelniająca o konsystencji plasteliny
ToMasz <twitek4@nospam.gazeta.pl> napisał(a):
witam

PewnÄ&#65533; plastikowÄ&#65533; osĹ&#65533;onkÄ&#65533; musiaĹ&#65533;em odkrÄ&#65533;ciÄ&#65533;. ByĹ&#65533;a uszczelniona czymĹ&#65533; co
najbardziej przypomina czarnÄ&#65533; plastelinÄ&#65533;. jest trwale elastyczna i
klejÄ&#65533;ca do placĂłw pomimo ze przetrwaĹ&#65533;a 10 lat mrozĂłw i upaĹ&#65533;Ăłw.
Pytam w sklepie, proponujÄ&#65533; mi nowoczesny bitex (miodek), albo poxylinÄ&#65533;
dwuskĹ&#65533;adnikowÄ&#65533; (twardÄ&#65533; jak kamien po godzinie).
JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupiÄ&#65533;?) kit jakiĹ&#65533;? Bo przecieĹź
plastelina wypĹ&#65533;ynie podczas upaĹ&#65533;Ăłw....
ToMasz
Polkit albo Olkit się toto nazywało. Gumilastyczna klejąca się do wszystkiego
masa o konsystencji plasteliny. Sprzedawali to w wałkach jak plastelinę. Z 15
cm długości wałek chyba z 5 sztuk w opakowaniu. Na opakowaniu informacja że do
samochodów do uszczelniania i wytłumiania. Jakieś drobne pieniądze to
kosztowało. Czy teraz dalej jest w sprzedaży nie wiem. Nie wykluczone że za
tanie było. Jak w miarę przylega ten plastikowy element do tego co był
przyklejony to bym przykleił klejem montażowym. W marketach w kauszach go
sprzedają po kilkanaście złotych za opakowanie. --

Data: 2011-07-06 19:36:13
Autor: Dysiek
[...]

Jest, kupowalem ze dwa lata temu. Slabo uszczelnia - woda spokojnie penetruje uszczelnione tym elementy.

Dysiek

Data: 2011-07-06 21:38:47
Autor: kogutek
Dysiek <brak@brak.pl> napisał(a):
> [...]

Jest, kupowalem ze dwa lata temu. Slabo uszczelnia - woda spokojnie penetruje uszczelnione tym elementy.

Na pewno nieumiejętnie nakładasz. Mnie nie przeciekało. Trzeba bardzo
dokładnie wyczyścić z brudu i odtłuścić. Tam gdzie się uszczelnia nie może być
korozji i musi być ciągła warstwa farby. Urabia się w ręku i robi się bardziej
plastyczna. Potem się wciska cienkimi warstwami. Nie ma prawa przeciekać. --

Data: 2011-07-06 23:52:44
Autor: ToMasz
kogutek pisze:
Urabia się w ręku i robi się bardziej
plastyczna.

tą starą "plastelinkę" którą wydłubałem z auta, też tak bezwiednie
urabiałem w czasie wolnym od myślenia. po 10 minutach palce miałem
upierdzielone bardziej niż przy wygniataniu ciasta na pizze. Klei się
lepiej niż guma do żucia.

ToMasz

PS
Znalazłem autokit. zadzwonie jutro z zapytaniem gdzie w okolicy kupić

Data: 2011-07-06 15:50:59
Autor: Dysiek
masa uszczelniająca o konsystencji plasteliny
JAk to sie nazywa fachowo? (gdzie to kupić?) kit jakiś? Bo przecież
plastelina wypłynie podczas upałów....

http://www.novol.pl/strony/1/i/1143.php

Wprawdzie niby do metali, ale powinno byc ok.

Dysiek

Data: 2011-07-07 17:16:43
Autor: ąćęłńóśźż
masa uszczelniająca o konsystencji plasteliny
Może kit tiokolowy (trwale plastyczny, nie mylić z kitami trwale elastycznymi)?
Zwykle bywają dwuskładnikowe.
Uzywane powszechnie m.in. w budownictwie, np. do uszczelniania obróbek lub elementów wielkiej płyty.

-- -- -
kit jakis?

--

masa uszczelniająca o konsystencji plaste liny