maseczki 2

Data: 2020-04-20 08:56:37
Autor: Zenek Kapelinder
maseczki 2
Wczoraj na jakim¶ portalu z okazji wirusa był dyżurny artykuł o maseczkach. Robili badania. Wzięli taka full wypas, taka co na salach operacyjnych się używa i zrobiona z chusteczki papierowej. Ta z chusteczki papierowej je¶li idzie o wyłapywanie aerozoli i kropelek przy kaslaniu i kichaniu była o 30% gorsza od tej full wypas. Na jakim¶ filmie pokazywali jak się zdmuchuje ¶wieczkę w różnych maseczkach. W takiej zrobionej z najcieńszej możliwej do zrobienia wlokniny, po 1,60 takie widziałem i usłyszałem jak sprzedawca z tak± sam± na durnym ryju mówił potencjalnemu klientowi że się łatwo oddycha, daje się zdmuchn±ć ¶wieczkę. Jest tylko niewiele trudniej niż bez niej. To s± maski antymandatowe i nie maj± żadnej użyteczno¶ci w zwi±zku z tym przed czym maj± chronić. Do tego raz kupiona przez głupich ludzi będzie używana do mechanicznego zniszczenia. A ide± stosowania masek jest używanie do zauważalnego zawilgocenia i albo do kosza jak jednorazowa albo do prania. Jak by się zastanowić co się dzieje pod trochę lepsza maska niż ta gówniana o której napisałem to tam sporo fizyki w służbie człowieka jest. Bo i zamiana energii kinetycznej w potencjalna, zawirowania, siła od¶rodkowa i pewno jeszcze kilka innych zjawisk.

maseczki 2