maska RONA-opinie

Data: 2010-11-14 12:25:20
Autor: pp
maska RONA-opinie
znalazłem coś takiego http://www.scubaservice.com.pl/index.php?
page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=86&category_id=12&opt
ion=com_virtuemart&Itemid=129
 daje dość duże pole widzenia (zwłaszcza do dołu) i przez bliskość szyby jest dość latwa do opróżniania z wody (mała pojemność).

czekam na inne opinie

piotr

Data: 2010-11-14 12:58:25
Autor: jacekplacek
maska RONA-opinie
 pp <ppercz.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Jak wspominałem w innym miejscu, na tym forum może liczyć jedynie na obelgi i kretyńskie przepychanki. Wiedzy merytorycznej nie uświadczysz...
Wracając do maski - wprawdzie Sherwood kojarzy mi się wyłącznie z bylejakościa i kiepskimi automatami, ale moze maskę udało im się zrobić. Maski typu "frameles" cechuje właśnie mała pojemność, stosunkowo duża szyba i bliskość twarzy, co daje jedno z większy pól widzenia. Sam używam framelesa, tyle, że akurat producent nie jest tu zbyt ważny, bo ciężko spierniczyć tak prosty produkt. Maske dobiera się do twarzy a nie do producenta. Jak to zrobić, masz opisane tutaj: http://forum.divetrek.com.pl/viewtopic.php?t=806  - jak coś tam tez pytaj,
bo nasekcie dowiesz się co najwyżej, kto i jakie wycieraczki do sprzętu górniczego wymyślił i kto ma problemy z osobowością. Merytorycznie jest też tu: http://forum-nuras.com/ Pozdrawiam. Jacek.

Data: 2010-11-14 14:10:11
Autor:
maska RONA-opinie
 jacekplacek <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
Jak wspominałem w innym miejscu, na tym forum może liczyć jedynie na obelgi
kretyńskie przepychanki. Wiedzy merytorycznej nie uświadczysz...

Re: Sprzedam Mares Proton Ice + V32 z CWD kit
Autor: jacekplacek jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 03-11-2010, 19:23:51
+ pokaż cały nagłówek
Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a):
Dziękuję za potwierdzenie mojego przekonania, że nie potrafisz opisać żadnego pakietu nurkowań porównawczych nawet na dwóch automatach, o których piszesz. Pośrednio - że nie znasz ich budowy, a przynajmniej budowy jednego z nich.

Co do zakupu od Ciebie - nie zaryzykowałbym nawet nówki. A tym bardziej znając sprzęt nie wiem, czy Twoje uprzedzenia wynikają z jego dewastacji, czy tylko uprzedzeń. Nie budzisz zaufania. A automat, to najważniejszy element wyposażenia pod wodą.

Nie życzę powodzenia w akwizycji.

A ja dziękuję za potwierdzenie mojego przekonania, że jesteś tępym zarozumiałym kretynem nie potrafiącym zrozumieć najprostszego przekazu. Gdzie ty, baranie niemyty znalazłeś moim tekście, że zajmuję się akwizycją czegokolwiek? Nawet nie powiem, żebyś mnie w dupe pocałował, bo nic nie wskazuje na to, żebyś mył zęby. Życząc miłego pałowania, pozostajacy bez szacunku, Jacek.

Re: Sprzedam Mares Proton Ice + V32 z CWD kit
Autor: jacekplacek jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 03-11-2010, 21:42:27
+ pokaż cały nagłówek
pawel pawel <papcio56@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): > Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a): > > > Dziękuję za potwierdzenie mojego przekonania, że nie potrafisz opisać > > żadnego pakietu nurkowań porównawczych nawet na dwóch automatach, o
> [...]
 > ty, baranie niemyty znalazłeś moim tekście, że zajmuję się akwizycją > czegokolwiek? Nawet nie powiem, żebyś mnie w dupe pocałował, bo nic nie > wskazuje na to, żebyś mył zęby. Życząc miłego pałowania, pozostajacy bez > szacunku, Jacek.

A jak się miało zrobić, skoro jakiś lokalny, wsiowy filozof wpierdziela mi się w market ze swoimi zboczonymi pseudo teoriami? Jak gdzie, kiedy z kim, na jakich automatach i po co nurkuję, gówno wnosi w treść ogłoszenia i jest komuś potrzebne co najwyżej do jego sektowej masturbacji. A już pytanie "dlaczego sprzedaję", jest tak infantylne jak cała ta nieszczęsna zakompleksiona postać. Ale jak już musi być powód, to czy fakt, że wqrwia mnie jego pedaslki, durny, niedorobiony niebieski kolor jest wystarczającym powodem? Na głupie pytanie taka sama odpowiedź.

--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/

Re: Sprzedam Mares Proton Ice + V32 z CWD kit
Autor: jacekplacek jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 05-11-2010, 20:50:16
+ pokaż cały nagłówek
> [...]
> czegokolwiek? Nawet nie powiem, żebyś mnie w dupe pocałował, bo nic nie
> wskazuje na to, żebyś mył zęby. Życząc miłego pałowania, pozostajacy bez

Żyłka Ci nabrzmiała? Biznesik nie idzie, że tak gardłujesz?
A czytać nie potrafisz - gdybyś nie pojechał chamsko i kloacznie po wątku,
którym się wypowiadałem pozytywnie o tym sprzęcie, a więc i pośrednio po mnie, nie poświęciłbym sekundy na Twoje ogłoszenie, bo mi frędzlem wisi. Ale, że jesteś gnojkiem nawalonym miłością do jedynie słusznych rozwiązań, to musiałeś wylać swoje sekciarskie żale po okolicy. A teraz płaczesz
udając
kretyna, który nie wie o co chodzi. I dalej plujesz pod wiatr.

Wali mnie, czy sprzedam ten gówniany automat, czy nie i nie o to chodziło. Chodziło o tępe wcinanie kilku kretynów w cudze wątki sprzedażowe - a wpisujesz się w to idealnie. Pizda z waści i tyle.
Mimo wszystko żal mi Ciebie.
...powiedziało gówno, czepiając się buta.

Autor: jacekplacek jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 06-11-2010, 13:00:17
+ pokaż cały nagłówek
Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a):
Na żywo też jesteś taki gadatliwy mendo?
Z takimi pajacami jak ty? Żeby się pajacowatością zarazić? Niestety, tu, jak wpierniczasz się w mój market, ze swoja tępą chłopską filozofią nie umiałem się powstrzymać. Chwaliłeś tępaku ten automat - chwaliłeś. Powołałem się na twoja ksywkę, głupku? Nie powołałem. Filozofuj se z pszemolem, ode mnie spierdalaj, bo co byś nie napisał, mam cię za tępego chłopskiego filozofa, bez krzty pojęcia o czym gada. Idź, chłopie i kombinuj, jak tu nie mieć barotraumy na wydechu, czy z rękawicami do suchacza - na każdą tępotę znajdą się i słuchacze i klaskacze.

Autor: jacekiala jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 06-11-2010, 21:50:55
+ pokaż cały nagłówek
Zboj <zboj_at_@mnc.dot.pl> napisał(a):
Powtórzę cierpliwie, pewnie nie zrozumiesz, ale może Ci zaszkodzi próba pojęcia prostego pytania:

Na żywo też jesteś taki gadatliwy? Czy tylko zza monitora plujesz, bo na żywo odwagi nie staje gnojku?

Gnojków, to sobie w rodzinie szukaj, pajacu. I mogę ci to w twarz powtórzyć. Przyczepiło się gówno do buta i strzepnąć się nie da...

Autor: Tomek Sienicki t-sienicki@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 03-11-2010, 23:18:24
+ pokaż cały nagłówek
 jacekplacek <jacekiala@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a): Wszystko co wyżej.

Jackuplacku Twój powrót do aktywnego uczestnictwa  w forach nurkowych jest wg mnie niezbyt udany..., i właściwie na tym chciałem zakończyć swój krótki przekaz, ponieważ lubię ważyć słowa. Jednak dodam: stary, całkowicie  Ci się w dyni pojebało...

tomek Sienicki --
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> www.gazeta.pl/usenet/

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-14 14:43:11
Autor: Zakrzówek Kraken
maska RONA-opinie
Wygląda dobrze. Jeżeli nie masz możliwości podejść do sklepu i porównać paru różnych modeli to kupuj.
Jak masz możliwość to porównaj bo maski mocno różnią się polem widzenia - moim zdaniem najważniejszym parametrem maski do nurkowania w sprzęcie. Objętość maski to mniej ważny czynnik (w porównaniu do pola widzenia).
Zastanów się jeszcze jakie czynniki są dla ciebie istotne i czy silikon transparentny "biały" czy nie transparentny "czarny"

MSC
Z góry przepraszam za nie komentowanie postów, które w mojej ocenie są niegrzeczne, nie merytoryczne albo po prostu głupie.

Data: 2010-11-14 14:04:10
Autor: jacekplacek
maska RONA-opinie
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
[...]

Najważniejszym czynnikiem w doborze maski, jest by nie ciekła - wszystkie inne są mniej lub bardziej drugorzędne. Nie cieknięcie jest na tyle istotnym szczegółem, że moze zadecydować o być lub nie być np. na kursie rebreatherowym - poza tym, że uprzykrza życie i może całkowicie spierniczyć nie jedno nurkowanie.

Zastanów się jeszcze jakie czynniki są dla ciebie istotne i czy silikon transparentny "biały" czy nie transparentny "czarny"

Transparentny biały ma tę wredną cechę, że dość szybko żółknie. Trochę nie fajnie jak potem zdjęcia z zarąbistego wyjazdu są skopane przez niezdrowo-
żółtaczkową cerę głównego obiektu. Czasem sprzedawcy polecają przezroczysty silikon, uzasadniając to obłudnie rzekomym wpływem na ewentualną klaustrofobię nurka. Co do samej klaustrofobii to nie wiem - nie jestem lekarzem, ale na pewno kolejne szkolenia po OWD(a juz w trakcie P-1) wymagają nurkowań nocnych, gdzie ciemność jest zapewne poza jakąkolwiek odpornością kalustrofoba. I nie ma co się łudzić, że jest zapalona latarka - bo bywa, że te złośliwe urządzenia gasną gdy są potrzebne :)

Data: 2010-11-14 08:38:29
Autor: Pszemol
maska RONA-opinie
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:iboq8q$q2h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyż to nie jest oczywiste, że chodzi o ważność parametrów masek
które nie ciekną? Maska jeśli cieknie nie nadaje się do użytku.
Porównanie Twojego przedmówcy dotyczyło masek które przeszły
pierwszy odsiew i nadają się do użytku. Ja to tak zrozumiałem.

[...]

Nawet w nocy przeźroczysty silikon wpuszcza nieco światła z boku oczu,
dając efekt jasności w kącie oka. Najwyraźniej klaustrofobom pomaga
skoro lekarze tak zalecają. Ani ja ani Ty nie bedac klaustrofobami nie mozemy zrozumiec potrzeb
czlowieka z taka przypadloscia, wiec po co ten temat komentowac wedlug
swojego widzi misie?

Data: 2010-11-14 22:57:53
Autor: jacekplacek
maska RONA-opinie
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> [...]

Porównanie Twojego przedmówcy dotyczyło masek które przeszły
pierwszy odsiew i nadają się do użytku. Ja to tak zrozumiałem.

No to źle zrozumiałeś. Słowa Maćka:
"Jeżeli nie masz możliwości podejść do sklepu i porównać paru różnych modeli to kupuj" oznaczają ni mniej, ni więcej tylko, że jak nie ma możliwości przymiarki, należy kupić. I dlatego dałem link do sposobu doboru maski. Może nie taka była Maćkowa intencja, ale tak wyszło i nie widzę powodu do polemiki.

Data: 2010-11-14 21:22:40
Autor: Włodzimierz Kołacz
maska RONA-opinie
Użytkownik " jacekplacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iboq8q$q2h$1@inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Dla mnie bez znaczenia.
Za to ma znaczenie to że wewnątrz robić się mogą refleksy na szybie maski od wpadającego bokiem światła.
Z tego względu w mojej opinii lepsze są maski z nieprzezroczystego silikonu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Czasem sprzedawcy polecają przezroczysty
silikon, uzasadniając to obłudnie rzekomym wpływem na ewentualną
klaustrofobię nurka.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tak może być jednak może mieć to znaczenie wtedy gdy zaczynamy nurkowanie. W trakcie nurkowania i szkolenia człowiek zwykle przyzwyczaja się do ograniczonego maską pola postrzegania. Jak się nie przyzwyczai to nie powinien nurkować ze względu na nadmiar stresu.
Zresztą z moich obserwacji wynika że ta niedogodność może dotyczyć bardzo małego odsetka nurków. Właściwie to bardzo trudno było by mi zdefiniować który z moich kursantów ponad wszelką wątpliwość borykał się z tym problemem.

Zatem moim zdaniem może się tak zdarzyć jednak nie należy z tego robić argumentu za sprzedażą tych masek.
Jest inny znacznie lepszy argument a mianowicie to że nurek przez przezroczysty silikon może postrzegać otoczenie i swojego partnera. Zwiększa to komfort nurkowania i ułatwia partnerstwo.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
To trochę nie tak działa. Umiarkowana klaustrofobia może tylko podnosić u nurka poziom napięcia przez co ogranicza możliwości psychoruchowe. Silny atak klaustrofobii jest bardzo trudny do opanowania. (obserwowałem nurka którego dopadła klaustrofobia w komorze deco)  Z rozmów z fachowcami wiem że zwykle ludzie mają jakieś drobne tego typu problemu powodujące tylko gorsze samopoczucie Np częściej możemy zaobserwować tego typu nasilenie stresu gdy np staniemy bardzo wysoko nad ziemią.

Jeszcze tak jak to jest z tym naszym stresem i nurkowaniem. Np ostatnio obserwowałem jak wielkie znaczenie ma to aby być na czysto ze stresem przed nurkowaniem. Otóż jedna z moich kursantek, osoba z natury o sporym poziomie stresu, została przez swojego chłopaka potraktowana małym robaczkiem - padalcem - taki żart.
Efekt po godzinie od zdarzenia, był taki że dziewczyna na zajęciach nie była w stanie opanowywać umiejętności i niestety lekcji nie ukończyliśmy.

(jedni są spokojni i łatwo im przychodzi opanowywanie umiejętności inni muszą sporo włożyć pracy aby pod wodą uzyskać pełny spokój).

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl

Data: 2010-11-14 17:08:58
Autor: Daniel Kowalski
maska RONA-opinie
W dniu 2010-11-14 13:25,  pp pisze:
[...]

Frameless to sprawdzony "model" robiony przez kilka firm. Tak jak Maciek napisał, spróbuj ją przymierzyć. Jeśli mogę dodać coś od siebie, sprawdź też maskę Aqualung Micromask - bardzo mała i ma świetne pole widzenia, cena nieco wyższa - chyba 170 PLN. Bardzo podobną maskę do Twojej, robi też Seemann (obecnie firma nazywa się chyba Subgear), ma niższą cenę. Aha, nie kupuj przypadkiem maski;
http://www.scuba.com/scuba-gear-32/027831/Sherwood-Mako-Frameless-Mask.html
Kolega ma taką i parowała okrutnie, nie pomagały detergenty, ślina, pasta do zębów, cola, dziwne chemikalia i obrzędy szamańskie. ;-)
Pozdrawiam

Data: 2010-11-14 10:59:20
Autor: Pszemol
maska RONA-opinie
"Daniel Kowalski" <bountykiller@gazeta.pl> wrote in message news:4CE0099A.9050109gazeta.pl...
[...]

Czy mi się wydaje, czy na zdjęciu widać że dwie szybki nie leżą
w tej samej płaszczyźnie? A jeśli tak, czy nie powoduje to jakichś
deformacji pola widzenia spowodowanego patrzeniem przez
granicę powietrze/szkło/woda pod pewnym kątem różnym od 90'?

[...]

Czy ktoś już rozgryzł jakiś materiał który pokrywać może maskę
i zapobiegać tworzeniu się tej mgiełki w zimnej wodzie?
Jakieś nano-cząstki czy coś takiego ? :-)))

Data: 2010-11-14 17:22:40
Autor:
[...]

Wiesz jeszcze są wprowadzone aberracje chromatyczne poprzeczne, różne w lini oczu, od tych w lini prostopadłej.

Czy ktoś już rozgryzł jakiś materiał który pokrywać może maskę
i zapobiegać tworzeniu się tej mgiełki w zimnej wodzie?
Jakieś nano-cząstki czy coś takiego ? :-)))

Detergent (szampon nie łzawiący) nawet na pleksiglasie daje warstwę zwilżoną.
Jeszcze 2 rozwiązania, maska z odpowiednią cyrkulacją powietrza OC, lub z wycieraczką.
http://www.portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=93

pozdrawiam rc

Data: 2010-11-15 10:15:09
Autor: Pszemol
maska RONA-opinie
<demolant@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:ibp5sv$5ta$1inews.gazeta.pl...
[...]

No właśnie różne rzeczy się dzieją z polem widzenia gdy patrzysz
na przejście woda+szkło/powietrze nie pod kątem 90'. Wiem to,
bo ten sam efekt mam gdy patrzę do akwarium przez szybę pod
innym kątem niż kąt prosty. W akwarium efekt jest jeszcze
wyraźniejszy bo możesz sobie kąt patrzenia zmieniać dowolnie
w przeciwieństwie do maski. A i zdjęcia jak próbuję w akwarium
robić (makro-foto) pod innym kątem niż kąt prosty to wychodzą
cuda niewidy.

Więc jeśli ta maska ma oba szkiełka nie w tej samej płaszczyźnie
to raczej zastanowiłbym się nad inną.

[...]

Tak, tak - to wszyscy znamy, tylko że wystarczy że Ci pod wodą
raz maskę zaleje i po wydmuchaniu wody już nie masz detergentu.
Ja miałem maskę Aqualung z cienką warstewką jakiegoś tworzywa
czy żywicy - to się nie zaparowywała, ale miała wadę że się to
szybko rysowało piaskiem i innymi świństwami...

Jeszcze 2 rozwiązania, maska z odpowiednią cyrkulacją
powietrza OC, lub z wycieraczką.
http://www.portalnurkowy.pl/forum/viewtopic.php?f=40&t=93

Małorekreacyjne rozwiązanie... zostawię to dla profesjonalistów
i hardcore'owców jak Ty.

Data: 2010-11-14 19:29:59
Autor: Daniel Kowalski
maska RONA-opinie
<cut>
[...]

Jeśli masz na myśli Micromask, to nie ma żadnych deformacji. Zniekształcenie występuje w maskach o szkłach innych niż płaskie. Dla przykładu miałem Spherę, która rozmywała lekko obraz, świetna  maska do freedivingu, ale do nurkowania ze sprzętem - bueee!. W dodatku lubią z niej wypadać szkiełka - ja doświadczyłem tego tylko podczas mycia, za to mój kolega stracił szybkę pod wodą.

Czy ktoś już rozgryzł jakiś materiał który pokrywać może maskę
i zapobiegać tworzeniu się tej mgiełki w zimnej wodzie?
Jakieś nano-cząstki czy coś takiego ? :-)))

Możesz użyć anti-foga w sprayu, ale to żaden interes. Maska ma być prawie bezobsługowa: plujesz - nurkujesz ;-))

Data: 2010-11-14 23:04:02
Autor: jacekplacek
maska RONA-opinie
Daniel Kowalski <bountykiller@gazeta.pl> napisał(a):
[...]

Czyli i maskę umie Sherwood spierdzielić :)) Kiedyś czytałem opinię o jednym z automatów(nie pamiętam, czy Brut czy Blizzard): "dobry na prezent dla kochanka żony" :)) Cos tam było z odcinaniem gazu bez ostrzeżenia na 30m... Żeby nie było, mam Blizzarda - informacja dla zaślinionych zbójów itp....
Ps. A nie mówiłem, że się pajac od wycieraczek odezwie :)) Trza stąd spadać, bo może być zakaźne :D Pozdrawiam. Jacek.

Data: 2010-11-15 06:33:39
Autor:
Autor: Tomek Sienicki t-sienicki@WYTNIJ.gazeta.pl
Data: 03-11-2010, 23:18:24
+ pokaż cały nagłówek

Data: 2010-11-18 23:21:41
Autor: CN ScubaDiver
maska RONA-opinie
?Nie jest zbyt ciekawa, mnie nie pasowala.