maska RONA-opinie

Data: 2010-11-14 14:43:11
Autor: Zakrzówek Kraken
maska RONA-opinie
Wygląda dobrze. Jeżeli nie masz możliwości podejść do sklepu i porównać paru różnych modeli to kupuj.
Jak masz możliwość to porównaj bo maski mocno różnią się polem widzenia - moim zdaniem najważniejszym parametrem maski do nurkowania w sprzęcie. Objętość maski to mniej ważny czynnik (w porównaniu do pola widzenia).
Zastanów się jeszcze jakie czynniki są dla ciebie istotne i czy silikon transparentny "biały" czy nie transparentny "czarny"

MSC
Z góry przepraszam za nie komentowanie postów, które w mojej ocenie są niegrzeczne, nie merytoryczne albo po prostu głupie.

Data: 2010-11-14 14:04:10
Autor: jacekplacek
maska RONA-opinie
Zakrzówek Kraken <kraken@kraken.pl> napisał(a):
[...]

Najważniejszym czynnikiem w doborze maski, jest by nie ciekła - wszystkie inne są mniej lub bardziej drugorzędne. Nie cieknięcie jest na tyle istotnym szczegółem, że moze zadecydować o być lub nie być np. na kursie rebreatherowym - poza tym, że uprzykrza życie i może całkowicie spierniczyć nie jedno nurkowanie.

Zastanów się jeszcze jakie czynniki są dla ciebie istotne i czy silikon transparentny "biały" czy nie transparentny "czarny"

Transparentny biały ma tę wredną cechę, że dość szybko żółknie. Trochę nie fajnie jak potem zdjęcia z zarąbistego wyjazdu są skopane przez niezdrowo-
żółtaczkową cerę głównego obiektu. Czasem sprzedawcy polecają przezroczysty silikon, uzasadniając to obłudnie rzekomym wpływem na ewentualną klaustrofobię nurka. Co do samej klaustrofobii to nie wiem - nie jestem lekarzem, ale na pewno kolejne szkolenia po OWD(a juz w trakcie P-1) wymagają nurkowań nocnych, gdzie ciemność jest zapewne poza jakąkolwiek odpornością kalustrofoba. I nie ma co się łudzić, że jest zapalona latarka - bo bywa, że te złośliwe urządzenia gasną gdy są potrzebne :)

Data: 2010-11-14 08:38:29
Autor: Pszemol
maska RONA-opinie
" jacekplacek" <jacekiala@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:iboq8q$q2h$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czyż to nie jest oczywiste, że chodzi o ważność parametrów masek
które nie ciekną? Maska jeśli cieknie nie nadaje się do użytku.
Porównanie Twojego przedmówcy dotyczyło masek które przeszły
pierwszy odsiew i nadają się do użytku. Ja to tak zrozumiałem.

[...]

Nawet w nocy przeźroczysty silikon wpuszcza nieco światła z boku oczu,
dając efekt jasności w kącie oka. Najwyraźniej klaustrofobom pomaga
skoro lekarze tak zalecają. Ani ja ani Ty nie bedac klaustrofobami nie mozemy zrozumiec potrzeb
czlowieka z taka przypadloscia, wiec po co ten temat komentowac wedlug
swojego widzi misie?

Data: 2010-11-14 22:57:53
Autor: jacekplacek
maska RONA-opinie
Pszemol <Pszemol@PolBox.com> napisał(a):

> [...]

Porównanie Twojego przedmówcy dotyczyło masek które przeszły
pierwszy odsiew i nadają się do użytku. Ja to tak zrozumiałem.

No to źle zrozumiałeś. Słowa Maćka:
"Jeżeli nie masz możliwości podejść do sklepu i porównać paru różnych modeli to kupuj" oznaczają ni mniej, ni więcej tylko, że jak nie ma możliwości przymiarki, należy kupić. I dlatego dałem link do sposobu doboru maski. Może nie taka była Maćkowa intencja, ale tak wyszło i nie widzę powodu do polemiki.

Data: 2010-11-14 21:22:40
Autor: Włodzimierz Kołacz
maska RONA-opinie
Użytkownik " jacekplacek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iboq8q$q2h$1@inews.gazeta.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Dla mnie bez znaczenia.
Za to ma znaczenie to że wewnątrz robić się mogą refleksy na szybie maski od wpadającego bokiem światła.
Z tego względu w mojej opinii lepsze są maski z nieprzezroczystego silikonu.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Czasem sprzedawcy polecają przezroczysty
silikon, uzasadniając to obłudnie rzekomym wpływem na ewentualną
klaustrofobię nurka.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Tak może być jednak może mieć to znaczenie wtedy gdy zaczynamy nurkowanie. W trakcie nurkowania i szkolenia człowiek zwykle przyzwyczaja się do ograniczonego maską pola postrzegania. Jak się nie przyzwyczai to nie powinien nurkować ze względu na nadmiar stresu.
Zresztą z moich obserwacji wynika że ta niedogodność może dotyczyć bardzo małego odsetka nurków. Właściwie to bardzo trudno było by mi zdefiniować który z moich kursantów ponad wszelką wątpliwość borykał się z tym problemem.

Zatem moim zdaniem może się tak zdarzyć jednak nie należy z tego robić argumentu za sprzedażą tych masek.
Jest inny znacznie lepszy argument a mianowicie to że nurek przez przezroczysty silikon może postrzegać otoczenie i swojego partnera. Zwiększa to komfort nurkowania i ułatwia partnerstwo.
[...]
To trochę nie tak działa. Umiarkowana klaustrofobia może tylko podnosić u nurka poziom napięcia przez co ogranicza możliwości psychoruchowe. Silny atak klaustrofobii jest bardzo trudny do opanowania. (obserwowałem nurka którego dopadła klaustrofobia w komorze deco)  Z rozmów z fachowcami wiem że zwykle ludzie mają jakieś drobne tego typu problemu powodujące tylko gorsze samopoczucie Np częściej możemy zaobserwować tego typu nasilenie stresu gdy np staniemy bardzo wysoko nad ziemią.

Jeszcze tak jak to jest z tym naszym stresem i nurkowaniem. Np ostatnio obserwowałem jak wielkie znaczenie ma to aby być na czysto ze stresem przed nurkowaniem. Otóż jedna z moich kursantek, osoba z natury o sporym poziomie stresu, została przez swojego chłopaka potraktowana małym robaczkiem - padalcem - taki żart.
Efekt po godzinie od zdarzenia, był taki że dziewczyna na zajęciach nie była w stanie opanowywać umiejętności i niestety lekcji nie ukończyliśmy.

(jedni są spokojni i łatwo im przychodzi opanowywanie umiejętności inni muszą sporo włożyć pracy aby pod wodą uzyskać pełny spokój).

-- Pozdrawiam Włodek
www.balastnurkowy.yoyo.pl
www.fotkiw.yoyo.pl