maska neoprenowa

Data: 2012-02-15 10:05:18
Autor: Paweł Pontek
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-14 12:49, Olin pisze:

Ja, kiedy warunki tego wymagają, do ochrony warzy używam własnie maski neoprenowej.

Sprawdza się znakomicie, nie zamarza, powietrze wdychane jest - o dziwo - ciepłe, dobrze chroni dolną część twarzy, usta, nos.

Do kompletu używam jeszcze kominiarki (power stretch) z dużym otworem - tak aby nie zaparowywała (zaparowuje tylko maska) oraz jasnych i dużych gogli z podwójnymi szybkami (nie zaparowują). Okulary się nie sprawdziły bo strasznie zaparowywały, poza tym nie chroniły tak dobrze na silnym, zimnym wietrze, w kurniawie, itp. Na kominiarkę (jest dosyć cienka - aby była uniwersalna) zakładam czapkę z nausznikami - tę którą noszę zawsze. Czasem w/w zestaw uzupełniam o opaskę na uszy i czoło z jakiegoś "wind stopera".

Maskę neoprenową częściej używam podczas jazdy zimą na rowerze i też się świetnie sprawdza.

PABLO

Data: 2012-02-15 10:36:52
Autor: Olin
maska neoprenowa
Dnia Wed, 15 Feb 2012 10:05:18 +0100, Paweł Pontek napisał(a):

 Okulary się nie sprawdziły bo strasznie zaparowywały, poza tym nie chroniły tak dobrze na silnym, zimnym wietrze, w kurniawie,

Nie mogę się całkowicie pozbyć okularów, bo niedowidzę, ale zapamiętałem
już patent z mydłem.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-02-15 10:43:26
Autor: Paweł Pontek
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-15 10:36, Olin pisze:
[...]

Okulary świetnie mieszczą się pod gogle - przynajmniej moja małżonka tak używa.

Wg mnie warto mieć duże gogle bo mniej zaparowują, no i są jaśniejsze co w przypadku wędrówek po zmierzchu, we mgle, w kurniawie, itp., często się zdarza (normalnie narciarze przywyciągowi pod których są głównie opracowywane "designy" dostępnych w sklepach gogli, nie mają takich zmartwień - liczy się raczej wygląd).

.... moim zdaniem, na silnym wietrze same okulary nie wystarczą i będzie zawiewać aż do bólu.

PABLO

Data: 2012-02-15 11:26:48
Autor: Zbynek Ltd.
maska neoprenowa
Elo

Paweł Pontek napisał(a) :
Okulary świetnie mieszczą się pod gogle - przynajmniej moja małżonka tak używa.

Taaa. Tylko musiałem długo szukać gogli, żeby mi się okulary
zmieściły :-)

[...]

Dodatkowo warto mieć kolor szybki cytrynowy, któryż to kolor
poprawia kontrast w słabym oświetleniu czy mgle. Coś jak żółte
światła przeciwmgielne. Podobne działanie - lepsza przenikalność
przez mgłę.

.... moim zdaniem, na silnym wietrze same okulary nie wystarczą i będzie zawiewać aż do bólu.

Gogle są absolutnie konieczne. Przy dużym wietrze, jeszcze z
drobinkami twardego śniegu, można sobie uszkodzić wzrok. Choćby
konkretny przykład o jakim słyszałem zimą 4 lata temu od GOPRowca na
Markowych Sz. - poprzedniego dnia przy mroźnym bocznym wietrze,
turysta odmroził sobie oko. Nie wiem czy trwale uszkodził. Ale
wystarczy że uziemił się na jakiś czas.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-15 11:43:47
Autor: gl
maska neoprenowa

[...]

jak mniemam, we mgle nie o żadną "lepszą przenikalność " chodzi, tylko o wyżej
wspomniany lepszy kontrast - trza by rozkmnić naukowo
np. owe wspomniane w innym wątku cienie na śniegu -
o dziwo, jak założy się gogle, to nagle się pojawiają mimo mgły;)
natomiast "w słabym oświetleniu" - ni ch..., lepiej widzę
bez japońskich żółtych szybek;

BTW: ponieważ o tych żółtych światłach przeciwmgielnych czytam
na grupie kolejny raz, to spytam, czy używałeś takich?
Jeśli to rzeczywiście komuś pomaga, to obstaluję se takie żarówki;
żółtą selektywną ztcp można jeszcze wsadzać do przeciwmgłowych;

Data: 2012-02-15 12:29:27
Autor: Zbynek Ltd.
maska neoprenowa
gl napisał(a) :
[...]

Była 1,5 roku temu dyskusja o tym zagadnieniu. Brałeś w niej udział
:-) Napisałem wtedy:
"Testowałem kiedyś kilka różnych źródeł. Zacząłem
od latarki na żarówkę zwykłą. Przejrzystość powietrza bez zarzutu.
Żarówka krypton - jakaś bardzo delikatna mgiełka się pokazała.
Dioda LED (zimna, jak pamiętam) - mgiełka sporo większa.
Bez światła mgiełka w ogóle nie była zauważalna."
Całość tu, choć gogle pokaleczyło usuwając pliterki
https://groups.google.com/group/pl.rec.gory/msg/8c94c5c078e134ab?hl=pl

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-15 13:05:00
Autor: gl
maska neoprenowa
BTW: ponieważ o tych żółtych światłach przeciwmgielnych czytam
na grupie kolejny raz, to spytam, czy używałeś takich?

Była 1,5 roku temu dyskusja o tym zagadnieniu. Brałeś w niej udział

Ależ te wywody latarkowo-fotograficzne  to ja doskonale pamiętam, ale nie o to pytałem:)

czyli, jak mniemam - nie używałeś żołtych przeciwmgłowych w aucie?
Pytam, bo kilkanaście lat temu kupiłem se żarówki Philipsa Allweather,
które miały pomagać w czasie deszczu itp. (nie były to typowe żółte selektywne)
i jak dla mnie jedyną ich zaletą było to, że szybko się spaliły, więc bez żalu
mogłem założyć znów normalne;)

ja ze swej strony rok temu zanabyłem drogą kupna czołówkę
z możliwością podwieszenia na pas - jak ktoś tylko maszeruje, to nawet
(dlaczego to lepiej działa we mgle, było ww. wątku)-
natomiast do biegania raczej "średnio"- mamy wujowe światło "skaczące";)
i pomyśleć, że Petzl poleca podobny gadżet m.in. dla biegaczy (Adapt)-
ciekawe,  jak to wcześniej sprawdzają w praktyce;

g.

Data: 2012-02-15 11:08:02
Autor: bans
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-15 10:36, Olin pisze:

Nie mogę się całkowicie pozbyć okularów, bo niedowidzę,

A soczewek kontaktowych próbowałeś? Dla mnie to było zbawienie!

--
bans

Data: 2012-02-15 12:31:36
Autor: Olin
maska neoprenowa
Dnia Wed, 15 Feb 2012 11:08:02 +0100, bans napisał(a):

A soczewek kontaktowych próbowałeś?

Przyznam, że nigdy, gdyż jestem leniwy i zachowawczy. Pewnie trzeba jeszcze
zachowywać odpowiednią septykę, wyjmować na noc i trzymać w jakimś płynie.
Raczej skuszę się na te gogle dedykowane do okularów - nawet nie
wiedziałem, że takowe istnieją - zwłaszcza, że perspektywa zobaczenia cieni
wydaje się niezmiernie kusząca. Generalnie unikam hardkoru, ale czasem sam dopada i wtedy - tak jak pisali
Paweł i Zbynek, a sam incydentalnie doświadczyłem - pod zwykłym okularem
oczy łzawią, bo zawiewa.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-02-15 13:10:16
Autor: bans
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-15 12:31, Olin pisze:

Przyznam, że nigdy, gdyż jestem leniwy i zachowawczy. Pewnie trzeba jeszcze
zachowywać odpowiednią septykę, wyjmować na noc i trzymać w jakimś płynie.

Polecam spróbować np. jednorazowych - cena rzędu 2zł za sztukę.

Zakładasz rano, odbębniasz wycieczkę, wyrzucasz wieczorem.

No, powiedzmy przy wyjeździe na tydzień czy dłużej robi się to drogą zabawą, wtedy już używam tych przeznaczonych do dłuższego noszenia. ;)

BTW takie do noszenia nawet przez miesiąc bez zdejmowania (nawet na noc!) też istnieją, ale wszystkie moje podejścia do nich kończyły się niepowodzeniem (choć znajoma z dużo większą wadą wzroku nosi i sobie chwali)

W każdym razie soczewki polecam, choćby na próbę, zaczynasz widzieć świat inaczej, ulga niesamowita! Oczywiście wizyta u okulisty obowiązkowa - sprawdzi, czy nie ma przeciwwskazań i nauczy zakładać (u mnie nauka trwała 5 minut, ale ponoć niektórzy walczą z okulistą próbującym im wetknąć palec do oka nawet 45 minut ;)

Po nauczeniu się to jest kwestia sekund.

Naprawdę polecam.
--
bans

Data: 2012-02-15 13:20:14
Autor: Zbynek Ltd.
maska neoprenowa
bans napisał(a) :
[...]

Też bym walczył, jakby mi ktoś próbował wkładać paluchy do oka.
Choćby nie wiem jak aseptyczne :-)

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-15 13:22:39
Autor: Zbynek Ltd.
maska neoprenowa
Olin napisał(a) :
Raczej skuszę się na te gogle dedykowane do okularów - nawet nie
wiedziałem, że takowe istnieją - zwłaszcza, że perspektywa zobaczenia cieni
wydaje się niezmiernie kusząca.

Tylko nie patrz za długo na te cienie, bo mogą zacząć patrzeć na
Ciebie ;-)

Niekoniecznie gogle dedykowane. Po prostu na tyle duże, żeby
zmieściły się pod nie okulary. Najlepiej kupować w tradycyjnym
sklepie, gdzie masz możliwość przymierzenia.

   Zbyszek
PGP key: 0x5351FDE3

wszystkie możliwości.]

Data: 2012-02-15 12:38:42
Autor: Henek Dąbrowski
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-15 11:08, bans pisze:
W dniu 2012-02-15 10:36, Olin pisze:

Nie mogę się całkowicie pozbyć okularów, bo niedowidzę,

A soczewek kontaktowych próbowałeś? Dla mnie to było zbawienie!

Nie każdy może to nosić :-(
Ja przykładowo nie - mimo że wady nie mam zbyt dużej...

Pzdr Henek

Data: 2012-02-15 13:17:45
Autor: bans
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-15 12:38, Henek Dąbrowski pisze:

Nie każdy może to nosić :-(

Nie niestety. Dlatego wcześniejsza wizyta u okulisty jest obowiązkowa.

--
bans

Data: 2012-02-15 11:23:12
Autor: gl
maska neoprenowa

Nie mogę się całkowicie pozbyć okularów, bo niedowidzę,

są specjalne gogle dla okularników -
np.:
http://swans.info.pl/sites/brand/products.jsf?brandCode=swans&categoryId=519

ja się sprawuje taki zestaw w kwestii parowania itp. trza  sprawdzić
na grupie dla narciarzy niekociołkowych (pamiętam, że były
tam takie wątki);
nie wiem jak teraz z jakością, ale mam gogle ww.
marki sprzed kilkunastu lat i b. dobrze się sprawują
jak chodzi o odporność na parowanie (podwójna szybka);
minusem jest, niestety, dizajn prosty aż do bólu:-(

g.

Data: 2012-02-16 22:38:32
Autor: Robi
maska neoprenowa
Użytkownik "gl" <grzlipnidodane@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jhg12j$lh1$1inews.gazeta.pl...

[...]

Jeśli chodzi o parowanie to gogle z podwójną szybą raczej nie zaparają, natomiast przy jakimś  majstrowaniu, gdzie głowa skierowana jest w gół i para spod kurtki bucha w twarz to okulary po goglami zaparują (chyba, ze potraktowane jak wczesniej pisano-ja używam szamponu).
Na takie zaparowanie wiatr lub szybki ruch pomaga, na poczatek warto lekko unieść krawędź gogli, żeby nawiew lepszy był.

Robi

maska neoprenowa