maska neoprenowa

Data: 2012-02-15 19:42:46
Autor: Jacek G.
maska neoprenowa
używa może maski neoprenowej? Interesuje mnie szeroko rozumiany komfort
Sądzę, że estetyka też nie jest ci obojętna. To którą byś wybrał ;)
http://www.bobster.pl/maski-neoprenowe-c-2_6.html
--
Jacek G.

Data: 2012-02-16 09:00:18
Autor: Olin
maska neoprenowa
Dnia Wed, 15 Feb 2012 19:42:46 +0100, Jacek G. napisał(a):

http://www.bobster.pl/maski-neoprenowe-c-2_6.html

Bardzo gustowne. Poniższy model powinien całkowicie chronić przed wiatrem:
http://www.lcf.pl/galeria/set/costumes-historical/224.he_m_krzy_acki_tzw_garnczkowy

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: Grzegorz.Tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://picasaweb.google.com/gtracz64

Data: 2012-02-16 09:05:16
Autor: Henek Dąbrowski
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-16 09:00, Olin pisze:

Bardzo gustowne. Poniższy model powinien całkowicie chronić przed wiatrem:
http://www.lcf.pl/galeria/set/costumes-historical/224.he_m_krzy_acki_tzw_garnczkowy

Pomylił Ci się wiatr z siekierką (600g) ?

Pzdr Henek

Data: 2012-02-16 01:13:54
Autor: Marek
maska neoprenowa
Gdy bardzo zimno, wilgoć z oddechu potrafi zamienić się w lodowy okład
nawet pod maską. A zamarzanie wilgoci nad maską jest kłopotliwe nawet
wtedy, gdy nie używa się gogli czy okularów. Na brwiach i rzęsach
tworzą się sopelki lodu, które potrafią przerwać mruganie w pół fazy.
Trzeba je roztopić pod rękawiczką, żeby otworzyć oczy bez depilowania
rzęs ;).
Używam maski głównie jako sztywnego golfa zasłaniającego twarz do
linii dolnej wargi http://tiny.pl/hjbj6 . Wyżej wyjątkowo, bo wilgotny
kompres irytuje. Przy większym mrozie wolę użyć kremu
natłuszczającego. Ta maska to coś ze stoiska Tchibo (ozn. TCM). Bardzo
wygodna, bo neopren jest tylko w części twarzowej, a na szyję użyto
miękkiej i bardzo elastycznej dzianiny z membraną.

Ale maska na twarzy, nie na szyi, ma jeden atut. Nadaje lanserski
wygląd. W efekcie ludzi w maskach widuje się w górach nawet przy
plusowych temperaturach ;).

Skoro mowa o goglach dla okularników. U mnie sprawdzają się na
narciarskich wypadach białe gogle przemysłowe Uvex. W tym sezonie
zacząłem też używać gogli pomarańczowych z Lidla, bo okazało się, że w
wersji XL mieszczą w środku okulary. Ale to patent tylko na ostre
słońce. W pochmurny dzień guzik w tym widać, a i świat prezentuje się
nieprawdziwie.

--
Marek

Data: 2012-02-16 11:26:08
Autor: Paweł Pontek
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-16 10:13, Marek pisze:
Gdy bardzo zimno, wilgoć z oddechu potrafi zamienić się w lodowy okład
nawet pod maską. A zamarzanie wilgoci nad maską

No właśnie w przypadku neoprenu nie zaznałem zamarzania - co występuje np. w przypadku wind-stopera i innych polaropodobnych wynalazków.

Moim zdaniem maska powinna osłaniać tylko usta, brodę i dolną część nosa i policzków.

PABLO

Data: 2012-02-16 11:50:52
Autor: Marek
maska neoprenowa
Paweł Pontek:

w przypadku neoprenu nie zaznałem zamarzania

Trudno mi to zweryfikować dłuższą praktyką. W końcu noszę ją jak golf
i nie zbliżam do nosa. A w czasie odkąd jej używam zimy są łagodne.
Ale w ostatnie mrozy wspomagane wiatrem miałem ją na gębie "jak Pan
Bóg przykazał" i musiałem kilkakrotnie topić lodową skorupę po
wewnętrznej stronie. Pisząc powyższe tylko ten epizod miałem na myśli.
http://tiny.pl/hjb2n Maska jest krótka. Nad czołem to już
windstopperowy czepek pod kask. Moim zdaniem taki zestaw daje większą
elastyczność niż maska - kominiarka. Nie mówiąc już o maskach pełnych,
nad nosem tylko z dziurami na oczy. W komentarzach pod zdjęciem
rozwinęła się krótka dyskusja na temat preferowanych metod ochrony
twarzy.

Moim zdaniem maska powinna osłaniać tylko usta, brodę i dolną część nosa
i policzków.

I właśnie z tym nosem problem :). Gdyby maska przylegała szczelnie
także w dołkach między policzkami i nosem (na przykład jak usztywnione
metalowym profilem jednorazowe maski przeciwpyłowe), a cała wilgoć
szła na zewnątrz przez otwór na wysokości dziurek, byłoby OK. A tak -
pipa. Patrząc tylko z tej perspektywy, właściwie nie ma już znaczenia
czy maska kończy się na grzbiecie nosa, czy kryje także czoło lub całą
głowę. Częściowo da się to uszczelnić dociskiem dolnej części gogli i
jako tako sprawdza się na narciarskim czy rowerowym zjeździe, ale już
w drugą stronę, przy ciężkim oddechu, takie rozwiązanie jest (jak dla
mnie) niewystarczające.

--
Marek

Data: 2012-02-16 22:37:30
Autor: Basia Z.
maska neoprenowa
A ja używam buff z polarem, ale zawsze strasznie go sobie zapluwam i zasmarkuję.
Wobec tego potem odwracam do góry nogami.

Data: 2012-02-17 10:16:44
Autor: bans
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-16 22:37, Basia Z. pisze:

A ja używam buff z polarem, ale zawsze strasznie go sobie zapluwam i
zasmarkuję.
Wobec tego potem odwracam do góry nogami.

Co mi przypomina kolegę, który zwymiotował sobie na materac, po czym położył się głową w nogach łóżka ;)

--
bans

Data: 2012-02-16 22:42:11
Autor: Robi
maska neoprenowa
Użytkownik "Marek" <h.art@op.pl> napisał w wiadomości news:379bdc64-1309-4f3c-bebb-e0282b7e4306do4g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Właśnie takie główne zastrzeżenie miałbym do neoprenu, kumuluje wilgoć i potem wszystkie tego następstwa.
Elastyczny komin z poliestru w/g mnie najlepszy.

Robi

Data: 2012-02-17 12:24:23
Autor: Wojciech wierba
maska neoprenowa
W dniu 2012-02-16 22:42, Robi pisze:

Właśnie takie główne zastrzeżenie miałbym do neoprenu, kumuluje wilgoć i
potem wszystkie tego następstwa.

Dlaczego neopren kumuluje wilgoć?

Pozdrawiam
Wojtek

Data: 2012-02-17 18:15:01
Autor: Robi
maska neoprenowa
Użytkownik "Wojciech wierba" <Wojciech.Wierba@ifj.edu.pl> napisał w wiadomości news:jhlddb$l5h$1news.agh.edu.pl...
[...]

Może nie nasiąka sam neopren, a jego standardowe wykończenie: naklejony na powierzchnię matriał.
Efekt końcowy jest taki, że taka zmoczona konstrukcja długo trzyma wilgoć i b.długo schnie.
A poliester jak na bieliznę b. szybko i nawet wilgotny, od strony skóry szybko robi się suchy.
Bez problemu można przez taki materiał oddychać.

Robi

maska neoprenowa