materiał na budowie a własność...

Data: 2013-12-30 02:44:10
Autor: sundayman
materiał na budowie a własność...
Tym razem taki dylemat :

Wykonuję (jako firma) remont u kogoś.
I tak - kupuję materiał (np. cement) , zużywam go "na obiekcie".
Teraz mamy koniec roku - ale remont jeszcze nie jest zakończony - więc na razie klient nie dostaje faktury.

I teraz - czy materiały kupione przeze mnie, a już fizycznie "zużyte" są nadal "na moim magazynie" wirtualnie - czyli generują dodatkowy nieprzyjemny podatek od "nadwyżki magazynowej", czy też - jakimś cudem nie ?

Data: 2013-12-30 08:01:25
Autor: cef
sundayman wrote:

[...]

Spis z natury tym się charakteryzuje, że spisujesz
to co jest fizycznie. Więc jak coś zostało zużyte, to
tego nie ma. Nie wiem co ma własność z tym wspólnego.

Data: 2013-12-30 15:22:03
Autor: sundayman
W dniu 2013-12-30 08:01, cef pisze:
sundayman wrote:

[...]

no właśnie też nie wiem :)
Ale pomyślałem sobie, że może mieć - i dlatego wolę zapytać.
Gdzieś przeczytałem, że zdanie jakiegoś US co do towaru zaksięgowanego, ale którego fizycznie nie ma (bo np. nie dojechał jeszcze) jest takie, że należy go traktować "jakby był".

Stąd moje pytanie - w tym p... przepięknym kraju każdy absurd jest możliwy...

Data: 2013-12-30 15:55:13
Autor: cef
sundayman wrote:

Gdzieś przeczytałem, że zdanie jakiegoś US co do towaru
zaksięgowanego, ale którego fizycznie nie ma (bo np. nie dojechał
jeszcze) jest takie, że należy go traktować "jakby był".

Towar zaksięgowany, którego nie ma, to może być
conajwyżej faktura bez towaru. Ale jak nie  ma kwitu, ani
towaru, to możnawszystko traktować "jakby było" :-)

Data: 2013-12-30 19:17:50
Autor: HANA

sundayman wrote:

[...]

roboty w toku
rozpisz tam ten material i finito
tak dla zupelnego spokoju mozesz wystawic fakture zaliczkowa z dniem 31 grudnia dla inwestora
i US moze Cie co najwyzej cmoknac

Andrzej
www.hana.com.pl
www.osiedle.olsztyn.pl
www.bartolty.com.pl

Data: 2013-12-30 23:08:30
Autor: sundayman
[...]

No taką propozycję bym im właśnie najchętniej złożył, chociaż nie wiem, czy to jednak nie nazbyt poufała pieszczota :)

Chodzi o KPiR, zapomniałem dodać.
No ok - bardzo dziękuję za info.

Data: 2013-12-30 15:21:28
Autor: J.F.
Dnia Mon, 30 Dec 2013 02:44:10 +0100, sundayman napisał(a):
[...]

Ksiazka P-R czy ksiegowosc ?

Tak czy inaczej - na magazynie nie ma, wiec spisujesz ze nie ma, bo
jeszcze przyjdzie urzad na kontrole i bedzie sie pytal gdzie sa, skoro
nie ma :-)

Ale ... przy pelnej ksiegowosci powinienes wycenic "produkcje w toku", czyli rozpoczete prace, na ktore koszty juz czesciowo zaksiegowano (i
materialy i robocizne), a ktore zysk przyniosa.

 J.

Data: 2013-12-31 10:20:57
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 30 Dec 2013, J.F. wrote:

[...]

  A dlaczego tylko przy PK?
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,721,,,rozporzadzenie-ministra-finansow-z-dnia-26082003-r-w-sprawie.html
+++
§ 28.
  1. Spis z natury [...]
    [...]spis z natury półwyrobów (półfabrykatów), [...]
§ 29.
1. Podatnik jest obowišzany wycenić materiały i towary handlowe
  objęte spisem z natury[...]
3. Przy działalnoœci usługowej i budowlanej produkcję niezakończonš
  wycenia się według kosztów wytworzenia, z tym że nie może to być
  wartoœć niższa od kosztów materiałów bezpoœrednich zużytych
  do produkcji niezakończonej.
-- -

  Worek zużytego cementu "wypada" z magazyny (a tym samym idzie w koszty),
ale również musi być policzony po stronie "stanu majątkowego",
w spisie :)

pzdr, Gotfryd

materiał na budowie a własność...