maturalna swieta krowa

Data: 2015-12-21 17:35:00
Autor: J.F.
maturalna swieta krowa
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19378355,maturzystka-z-zakopanego-przegrala-proces-o-wynik-egzaminu.html

Kinga Jasiewicz nie wywalczyła przed krakowskim sądem lepszego wyniku swojej matury. - Nie poddaję się - mówi i zapowiada odwołanie od wyroku, który zapadł w poniedziałek w krakowskim sądzie.
Jasiewicz uważa, że Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Krakowie niesprawiedliwie oceniła jej egzamin, i dlatego dziewczyna nie dostała się na wymarzone studia stomatologiczne. Ponieważ w Polsce maturzyści nie mogą podważyć oceny matury w sądzie, pozwała skarb państwa o naruszenie dóbr osobistych. Dlaczego nie Centralną Komisję Egzaminacyjną? Bo CKE nie ma osobowości prawnej.

W poniedziałek w krakowskim sądzie okręgowym zapadł wyrok w sprawie. Orzekł on, że brak jakichkolwiek przesłanek wskazujących, że doszło do naruszenia dóbr osobistych maturzystki. Sugerowanie przez nią, że tak było, nazwał wprost próbą obejścia przepisów ustawy o systemie oświaty, które mówią, że wynik egzaminu maturalnego jest ostateczny."

J.

Data: 2015-12-22 01:27:20
Autor: nkab
maturalna swieta krowa
W dniu poniedziałek, 21 grudnia 2015 17:35:31 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
[...]

I to jest bardzo dobry post dla dyskusji o naszym sądownictwie.

Ten przykład wyraźnie pokazuje, że w sądach nie chodzi o sprawiedliwość
ale jest to instytucja urzędnicza pilnująca strony czysto formalnej.

Nadszedł czas aby w sądach zaistniała prawdziwa wydzielona od sędziów
ława przysięgłych, dla której najważniejsza będzie właśnie sprawiedliwość
a mniejszą wagę, chociaż też ważną, stanowiła dla nich strona formalna.

Ta ława przysięgłych powinna też oceniać pracę sędziów w sferze
prowadzenia rozpraw i wydawanych wyroków i wykluczenia sędziów
urągającym sferze sprawiedliwości.

Wczoraj w audycji "Państwo w państwie" pokazano przykład sędziego
manipulatora, który współpracował z przestępcą fałszywie oskarżającym
niewinnego człowieka, którego skazano na 8 lat więzienia.
A Sąd Najwyższy przyklepał ten wyrok udając, że nie wie o co biega
wnoszącemu apelacje i zasłaniał się właśnie formalizmem w apelacji.

Nam nie jest potrzebna konstytucja. Nam potrzebny jest sprawny mechanizm
odwoływania najważniejszej osoby w państwie - Prezydenta.

Andrzej.

Data: 2015-12-22 10:39:50
Autor: Stokrotka
maturalna swieta krowa

I to jest bardzo dobry post dla dyskusji o naszym sądownictwie.

Ten przykład wyraźnie pokazuje, że w sądach nie chodzi o sprawiedliwość
ale jest to instytucja urzędnicza pilnująca strony czysto formalnej.
Bzdura. W polskie obecne sądownictwo nie pilnuje strony czysto formalnej.
Im jest to obojętne. Nimi kierują masoni, a oni kierują sądownictwem według zasady : "sprawiedliwość musi być po naszej stronie."
Do mnie stszelano na terenie sądu w Wa-wie, ponieważ miałam w ręku dokument w kturym sędzia na piśmie odmuwił ksera kilku stron z akt sprawy w sądzie pracy (pracodawca nie zapłacił mi oststniej pensji).
Podaj mi paragrafy formalne zezwalające na te decyzje (stszelanie, odmowa ksera)ludzi będącyh pszedstawiciemi aparatu sprawiedliwości.

Nadszedł czas aby w sądach zaistniała prawdziwa wydzielona od sędziów
ława przysięgłych, dla której najważniejsza będzie właśnie sprawiedliwość
a mniejszą wagę, chociaż też ważną, stanowiła dla nich strona formalna.
Jestem pszeciw. To kopiowanie amyrykańskiego stylu,
gruntownie potępianego w wielu filmah. Tam jest jeszcze gożej niż u nas.
Nie wiem jak powinno być, ale na pewno sędziowie powinni siedzieć za wydawanie wyrokuw nie spełniającyh ustawy. Tego na pewno w polskim prawie brakuje: rozliczenia aparatu sprawiedliwości za każdą epokę.

--
_____http://ortografia.ma7.eu_____zmiana adresu strony
w zakładce 'inne', nowa wersja syntezatora mowy GdakMini2_99 ,

Data: 2015-12-22 02:20:17
Autor: nkab
maturalna swieta krowa
W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 10:40:05 UTC+1 użytkownik Stokrotka napisał:
> [...]

Nam nie jest potrzebna konstytucja. Nam potrzebny jest sprawny mechanizm
odwoływania najważniejszej osoby w państwie - Prezydenta.

Ale ja nie chcę amerykańskiej kopii ławy przysięgłych,
ja chcę naszą, polską ławę, która nie pozwoli na zakaz kopiowania
akt sprawy, czy testów maturalnych.

Andrzej.

Data: 2015-12-23 19:27:12
Autor: Stokrotka
maturalna swieta krowa

Ale ja nie chcę amerykańskiej kopii ławy przysięgłych,
ja chcę naszą, polską ławę, która nie pozwoli na zakaz kopiowania
akt sprawy, czy testów maturalnych.

To jak będę hciała ksero, będę zbierać naście podpisuw?

Data: 2015-12-22 11:37:28
Autor: J.F.
maturalna swieta krowa
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dee1544-965c-4242-ab06-3d03c3daafa3@googlegroups.com...
[...]

A to zalezy ... jak im wygodniej ... czyli kto blizszym znajomym krolika.

Nadszedł czas aby w sądach zaistniała prawdziwa wydzielona od sędziów
ława przysięgłych, dla której najważniejsza będzie właśnie sprawiedliwość
a mniejszą wagę, chociaż też ważną, stanowiła dla nich strona formalna.

Hm, no coz:
a) przyklady z USA sugeruja, ze ze sprawiedliwoscia przy takiej lawie bywa roznie,
b) nadal bylby ten sam problem - oceny zmienic sie nie da, bo brak przepisu, CKE oskarzyc sie nie da, bo brak osobowosci, a skarb panstwa delikwentki nie obrazal, co przysiegli moga stwierdzic. Tylko ze tam by wytoczono MEN proces cywilny o odszkowanie - i byc moze wygrano.
   Hm - glosno o takim procesie nie bylo - czy tam maja lepsze pytania, czy punktacja jest mniej istotna, czy jednak i u nich sie komisji oskarzyc nie da  ?

Ta ława przysięgłych powinna też oceniać pracę sędziów w sferze
prowadzenia rozpraw i wydawanych wyroków i wykluczenia sędziów
urągającym sferze sprawiedliwości.

Ale jak - skoro orzeka lawa, to sama siebie ma sie oskarzyc ?
Oskarzony skoro zostal uznanym winnym, to byl winny ...

Nam nie jest potrzebna konstytucja. Nam potrzebny jest sprawny mechanizm
odwoływania najważniejszej osoby w państwie - Prezydenta.

Ale co ma prezydent do sedziow ?

J.

Data: 2015-12-22 03:39:52
Autor: nkab
maturalna swieta krowa
W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 11:37:33 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Hm, no coz:
a) przyklady z USA sugeruja, ze ze sprawiedliwoscia przy takiej lawie bywa roznie,

Dlatego nie chcę kopii amerykańskiej (różnice kulturowe).

Gdybym ja był w ławie przysięgłych to mój wyrok w sprawie
Trybunału byłby jeden:

wszyscy sędziowie TK do wymiany, bo pozwolili na wybór pięciu sędziów
wystawionych przez PO z półrocznym wyprzedzeniem w tym dwóch niezgodnie
z ustawą, z punktu widzenia obywatela jest to ewidentne działanie
na rzecz rządzącej partii tak aby ci sędziowie przeszkadzali nowej władzy
(jaka by ona nie była) stosując zasadę formalnego przestrzegania
aktualnych krępujących zapisów konstytucyjnych wysmażonych przez poprzedników.

To tak jak Wałęsa powiedział Polakom - weźcie sprawy w swoje ręce
a obywatel wziął i dostał po dupie od Balcerowicza bo ten wysmażył
takie przepisy do prowadzenia biznesu, że bez prawnika każdy kto
się nabrał musiał przegrać i popaść w długi. Wygrali komuchy, którzy
mieli dostęp do tanich kredytów, kupowania po cenie złomu nowych
maszyn lub wyremontowanych za państwowe pieniądze całych zakładów,
które przekształcono w prywatne spółki zoo.

b) nadal bylby ten sam problem - oceny zmienic sie nie da, bo brak przepisu, CKE oskarzyc sie nie da, bo brak osobowosci, a skarb panstwa delikwentki nie obrazal, co przysiegli moga stwierdzic.

Właśnie, że przysięgli oceniliby w odpowiedzi maturzystki to jedno słowo,
które zawarzyło na ostatecznej ocenie i czy ta różnica jest rzeczywiście
taka znacząca. Sąd nie wziął tego po uwagę a więc jest niesprawiedliwy.

Przedmiotem sprawy była niesprawiedliwa ocena odpowiedzi maturzystki.

Gdyby maturzystka miała kopie testów to mogłaby pokazać komisji
egzaminacyjnej a ta sama zdecydowałaby czy warto ją jednak dopuścić
do egzaminów na studia stomatologiczne.

[...]

No i ja nie jestem za odszkodowaniami a za sprawiedliwymi wyrokami.

> [...]

Ale jak - skoro orzeka lawa, to sama siebie ma sie oskarzyc ?
Oskarzony skoro zostal uznanym winnym, to byl winny ...

Ława Przysięgłych ocenia Sędziów!

- za uczciwą weryfikację ludzi do ławy przysięgłych.
- za uczciwe zadawanie pytań przez sędziego, prokuratora, obrony,
  które przyjmują formę nękania ofiar.
- za zbyt surowy lub rażąco łagodny wyrok

>Nam nie jest potrzebna konstytucja. Nam potrzebny jest sprawny >mechanizm
>odwoływania najważniejszej osoby w państwie - Prezydenta.

Ale co ma prezydent do sedziow ?

Bo Prezydent musi mieć moc powoływania i odwoływania sędziów
a obywatele moc odwoływania Prezydenta.

Andrzej.

Data: 2015-12-22 18:23:51
Autor: J.F.
maturalna swieta krowa
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d1eb3212-a8c9-4971-80c0-077b81558353@googlegroups.com...
[...]

Zaraz zaraz.
O przyspieszenie wyborow wnioskowal sam Trybunal, jeszcze w 2013 roku.
Chodzilo o to, aby sedzia byl wybrany odpowiednio wczesniej, i mogl szybko przejac obowiazki po poprzedniku.
Wtedy jeszcze nikt nie wiedzial jaka bedzie sytuacja polityczna, ani kiedy dokladnie beda wybory - choc mozna bylo wnioskowac, ze bedzie to na jesieni 2015.

Projekt zostal przerobiony przez komisje sejmowa w poltora roku i terminy wczesniejsze utrzymano - choc tu PIS niejawnie protestowal.
Nawet za poprzedniej ustawy trzech sedziow powinien wybrac Sejm poprzedniej kadencji.
W aktualnej ustawie PIS zaordynowal zglaszanie kandydatow 30 dni przed uplywem kadencji - czyli w zasadzie tez by dal uprawnienie poprzedniemu Sejmowi.
Ale widac pisal na kolanie - bo nie widze - minimum 30 dni, maksimum 30 dni ... wychodzi na to, ze trzeba zlozyc dokladnie 30 dni przed.
A terminu wyboru jak nie bylo, tak nie ma :-)

Dalej - Trybunal wybor tych dwoch sedziow uznal za niewazny, wiec czemu chcesz ich wymieniac ?

A koniec koncow - kto powiedzial, ze celem TK ma byc przeszkadzanie nowej wladzy ?
Celem sedziego TK ma byc przeszkadzanie wladzy w lamaniu Konstytucji.

I jak na razie wszystko wskazuje na to, ze PIS szykuje jakies wielkie lamanie, skoro mu tak TK przeszkadza :-)

Poza tym widzisz wytyczne - w sprawach Konstytucji ma orzekac grupa specjalistow.
A nie jakas przypadkowa holota :-)

[...]

Ktore ? A Balcerowicza dawno nie ma - ktore przepisy ulegly uproszczeniu ?

Wygrali komuchy, którzy
mieli dostęp do tanich kredytów, kupowania po cenie złomu nowych
maszyn lub wyremontowanych za państwowe pieniądze całych zakładów,
które przekształcono w prywatne spółki zoo.

A ktorych zakladow ? Bo wiele z nich juz nie ma, albo kiepsko sobie radza ... zreszta kiepsko sobie radzily juz 1990 ...

[...]

No nie wiem - w USA tez sa jakies przepisy, i ktos tam wczesniej ocenia, czy sprawa ma podstawy prawne.
Zdaje sie, ze tu sie stosuje prawo precedensu - jesli jakis sedzia pozwolil na sprawe przeciw ocenie, to juz wszyscy moga takie sprawy wytaczac.
Ale pierwsza maturzystka ma klopot.

Gdyby maturzystka miała kopie testów to mogłaby pokazać komisji
egzaminacyjnej a ta sama zdecydowałaby czy warto ją jednak dopuścić
do egzaminów na studia stomatologiczne.

Pozwac Harvardowi, ze nie przyjeli kogos na studia ?
No owszem, ale to raczej na podstawie antyrasistowskich przepisow :-)

[...]

Ale jaki sprawiedliwy wyrok - zanim sie sprawa skonczy, to sie maturzystka zestarzeje :-)

Tak naprawde to tu chodzi o jakis tryb odwolawczy od oceny egzaminu .... skarga konstytucyjna :-)

> [...]

Oskarzony skoro zostal uznanym winnym, to byl winny ...

Ława Przysięgłych ocenia Sędziów!
- za uczciwą weryfikację ludzi do ławy przysięgłych.

W USA to jest jakos losowo przydzielane, sedziowie nic do tego nie maja, prokurator z obronca wykluczaja niektorych.

- za uczciwe zadawanie pytań przez sędziego, prokuratora, obrony,
 które przyjmują formę nękania ofiar.

Sedzia nic nie pyta, sedzia ma dbac o prawidlowy przebieg procesu.
Pyta prokurator i adwokat, a kazdy ma swoj cel - w imie sprawiedliwosci kazde nekanie swiadka, ktore prowadzi do prawdy jest uzasadnione :-)

- za zbyt surowy lub rażąco łagodny wyrok

Taaa ... jesli kodeks przewiduje np od 2 do 10 lat ...
Przysiegli powiedzieli tylko ze winny ... i to oni powiedzieli ze winny.

> [...]

Ale co ma prezydent do sedziow ?

Bo Prezydent musi mieć moc powoływania i odwoływania sędziów

Prezydent co prawda mianuje u nas sedziow, ale chyba nie uwazasz, ze powinien z kazdym chetnym rozmowe kwalifikacyjna przeprowadzic, albo co ciekawsze - sam poszukac kandydatow, wsrod rodziny i znajomych.

A patrzac na poczynania obecnego ... nie, odwolywac sedziiow nie powinien, bo by odwolal wszystkich.
Albo mu limit wyznaczyc - moze odwolac trzech rocznie.

W USA co prawda jakos sobie radza z wybieralnymi sedziami i prokuratorami ... zwykle normalne wybory publiczne ...

J.

Data: 2015-12-28 04:25:56
Autor: nkab
maturalna swieta krowa
W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 18:23:56 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

A koniec koncow - kto powiedzial, ze celem TK ma byc przeszkadzanie nowej wladzy ?
Celem sedziego TK ma byc przeszkadzanie wladzy w lamaniu Konstytucji.

No a jak nazwiesz taki przykład:
- na orzeczenie (ORZECZENIE, nie wyrok) w skomplikowanej sprawie wyboru
  nowych 5 sędziów przez PiS czekaliśmy ok 1 godziny.

- na orzeczenie w sprawie wykupu mieszkań za 1 zł kilka lat
  i w końcu utrzymali to rozwiązanie jako dopuszczalne ale spółdzielnie
  nie wiedziały do końca co robić przez ten czas, trwały w zawieszeniu.

To typowy dowód na wspomniane przeszkadzanie.

TK sprzeniewierzył się także orzeczeniem, że do 67 roku praca jest zgodna
z konstytucją a przecież były to nasze prawa nabyte, nie powinno się tak
z dnia na dzień tej umowy zmieniać. TK nie zajął się kontami osobistymi
na których powinna być gotówka, która nie powinna wchodzić w skład
budżetu państwa bo to miała być własność konkretnego obywatela
to nie miał być podatek ale właśnie, jak sama nazwa wskazuje, jego składka.

Jeszcze raz powtarzam - konstytucja służy tylko politykom nie służy w ogóle
obywatelom, to zwykły polityczny pic skonstruowany za Jaruzelskiego.

[...]

Nie, hołota to politycy, którzy namawiają obywateli do protestów
w sprawach, które ich nie interesują.

Obywatel  powinien wyjść na ulicę jak Kaczyński nie wprowadzi
od stycznia 2016 starych przepisów dotyczących wieku emerytalnego,
lub od marca 2016 500zł na dziecko i innych przepisów, które powinny
uzdrowić organizację państwa.

> [...]
>się nabrał musiał przegrać i popaść w długi.

Ktore ? A Balcerowicza dawno nie ma - ktore przepisy ulegly uproszczeniu ?

Ty może jesteś młody i nie wiesz lub nie pamiętasz jak było
na początku transformacji. Ustawa o vat weszła w ciągu pięciu dni
chyba 5 lipca 1993r. Przepisy były tak zagmatwane, że na pewno
byś się pogubił. Weszły nowe pity, w których trzeba było zadeklarować
czy zgadzasz się na vat czy nie nie mając pojęcia co to jest ten vat,
nie było wielu wydruków tych pitów więc trzeba było składać je w formie pisemnych oświadczeń ale później i tak trzeba było złożyć w późniejszym
czasie ten obowiązkowy pit. Wielu ludzi jak dowiedzieli się po jakimś
czasie o co chodzi z tym vatem to nie chcieli tego vatu bo zbyt skomplikowany
i kosztowny (kasa fiskalna, konserwator tej kasy) i wystawiali zwykłe
faktury/rachunki. Ale jak wystawili chociaż jedną fakturę lub rachunek
z vat to nie mogli już zrezygnować zmuszeni byli wstecznie za cały rok
zapłacić vat wraz z odsetkami plus kara za nie wystawianie rachunków
lub faktur vat (korekta wszystkich dokumentów i wysyłanie ich do firmowych
klientów a ci też musieli robić u siebie korekty).

Tych dokumentów zakupu/sprzedaży było też nie mało: paragony zwykłe,
paragony vat, rachunki zwykłe, rachunki uproszczone, rachunki vat,
faktury bez vat, faktury vat, faktury korygujące vat.

Zobacz ile w tamtych czasach było zmian w przepisach podatkowych.

Teraz jest prościej - więc dlaczego wówczas tak skomplikowano system?
Bo chciano aby Polacy byli nie przedsiębiorcami ale ich robolami,
traktowano ich jak konkurencję. Komuch to komuch, zawsze będzie chciał
handlować naszym krajem, przedtem sprzedawali nas ruskim a potem i teraz
zachodowi.

> [...]

A ktorych zakladow ? Bo wiele z nich juz nie ma, albo kiepsko sobie radza ... zreszta kiepsko sobie radzily juz 1990 ...

Bo były to twory komunistyczne ale jak nastąpiło otwarcie na zachód
to sytuacja się nagle zmieniła, otworzył się dostęp do surowców,
materiałów, komponentów z całego świata, które za komuny nie były dostępne,
była realna szansa na rozwój tych niewydolnych zakładów ale wymagało
to dostępu do kredytów i jako zakłady państwowe tych kredytów nie dostawały
ale jak przekształcono je w spółki zoo to właściciele tych spółek dostawali
te kredyty.

Teraz jest mowa o niewydolnych kopalniach - oddajcie je górnikom
dołowym za 1zł a zobaczymy czy będą na minusie, jak będą na minusie
to wówczas sami górnicy zgodzą się na ich likwidację.

> [...]
>taka znacząca. Sąd nie wziął tego po uwagę a więc jest >niesprawiedliwy.
>Przedmiotem sprawy była niesprawiedliwa ocena odpowiedzi maturzystki.

No właśnie maturzystka powinna zaskarżyć nie instytucję ale ocenę,
którą wystawił jakiś tępy trep. Tu zawinili jej prawnicy.

> [...]

Pozwac Harvardowi, ze nie przyjeli kogos na studia ?
No owszem, ale to raczej na podstawie antyrasistowskich przepisow :-)

Nie, komisja egzaminacyjna, która kierowała się punktacją z egzaminu
maturalnego mając kopię tych testów maturalnych mogłaby sama zdecydować
czy chciałaby mieć tak zdolną studentkę. Nie mając tych kopii komisja
kierowała się wyłącznie punktacją wystawioną przez tego trepa i nie dopuściła
jej do egzaminów na studia stomatologiczne bo zabrakło 1 punktu.

Ale jaki sprawiedliwy wyrok - zanim sie sprawa skonczy, to sie maturzystka zestarzeje :-)

Sprawa jest tak prosta, że nawet w TV na "Świat się kręci" każdy
dziwił się, że ten trep był tak nieugięty, i że nie miał ochoty skorygować
swojej oceny.

Tak marnujemy prawdziwe talenty, tak niszczymy zdolnych młodych ludzi.

Tak naprawde to tu chodzi o jakis tryb odwolawczy od oceny egzaminu ... skarga konstytucyjna :-)

Wystarczy zdrowy rozsądek sędziego i ławników.

> [...]

Pyta prokurator i adwokat, a kazdy ma swoj cel - w imie sprawiedliwosci kazde nekanie swiadka, ktore prowadzi do prawdy jest uzasadnione :-)

W USA może i tak ale w Polsce ma być inaczej - nie wolno nękać ofiar.

>- za zbyt surowy lub rażąco łagodny wyrok

Taaa ... jesli kodeks przewiduje np od 2 do 10 lat ...
Przysiegli powiedzieli tylko ze winny ... i to oni powiedzieli ze winny.

Za batonik ukradziony przez niepełnosprawnego umysłowo 3 lata
a za Amber Gold tez 3 lata bo widełki na to pozwalają.

Dobry sędzia za Amber Gold da 25 lat bez możliwości zwolnienia
nawet jak widełki są do 10 lat, a niepełnosprawnego uniewinni.

> [...]

Prezydent co prawda mianuje u nas sedziow, ale chyba nie uwazasz, ze powinien z kazdym chetnym rozmowe kwalifikacyjna przeprowadzic, albo co ciekawsze - sam poszukac kandydatow, wsrod rodziny i znajomych.

Ja mówię o całkowitej zmianie systemu na system Prezydencki
gdzie nie ma parlamentu bo parlamentem są wszyscy Polacy.

Odwołać go może 50% z tych co go wybrali na prezydenta
lub
50% wszystkich uprawnionych do głosowania.

Przy możliwości odwołania Prezydenta nie jest potrzebna konstytucja.

A patrzac na poczynania obecnego ... nie, odwolywac sedziiow nie powinien, bo by odwolal wszystkich.
Albo mu limit wyznaczyc - moze odwolac trzech rocznie.

Prezydent z chwilą objęcia stanowiska automatycznie akceptuje
wszystkich sędziów, ale jeśli się któryś skurwi to musi mieć możliwość
jego odwołania i powołania nowego, który się nie skurwi.

Andrzej.

Data: 2016-01-27 23:51:52
Autor: G.S.
maturalna swieta krowa
On Mon, 28 Dec 2015, nkab@toya.net.pl wrote:
[...]

TK sprzeniewierzył się także orzeczeniem, że do 67 roku praca jest zgodna
z konstytucją a przecież były to nasze prawa nabyte

 IMO, nie do końca tak.
 Patrzę na to przez pryzmat niektórych orzeczeń w stylu: "sąd zajął się
tylko tym co skarżono, a nie niepodniesionymi zarzutami" (to dotyczy
nie tylko TK!)

 IMO, niekonstytucyjne NIE JEST owo podniesienie (wieku),
niekonstytucyjne zdarzenie zachodzi WCZESNIEJ (licząc przez
oddziaływania prawa na tok zdarzeń), mianowicie w tym miejscu,
w którym przyznawanie emerytur jest ODDZIELONE od obowiązku
ich płacenia.

 Tym samym, litera prawa w żadnym miejscu nie wyraża żadnej "umowy
społecznej" o treści "będziesz płacił składki dostaniesz emeryturę",
co najwyżej *aktualna* treść przepisu o przyznawaniu emerytur
stanowi, że jak *teraz* przejdziesz na emeryturę, to nabędziesz
jakichś praw. Owszem, wyliczonych ze składek. Ale nie w związku
z jakąś obietnicą otrzymaną przy płaceniu tych składek.
 Wcześniej ich nie ma.
 Ani praw ani obietnicy. Wcale! Masz płacić, kropka.
 Jak myślisz że to w zamian za emeryturę to dobrze, nie będziesz
się opierać ;), ale ZAPISU nie ma.
 Zgoda, to jest niekonstytucyjne (IMVHO), tylko czy ktoś to zaskarżył?
(tak, wiem, jest możliwe że TK dałby np. 45 lat na wyprostowanie sprawy
"ze względu na możliwości budżetowe" :P, ale to osobna sprawa, mi
chodzi o meritum zarzutu)

[...]

 Obawiam się, że literalnie jak wyżej... (acz nie chciało mi się przebijać
przez treść przepisów).

Jeszcze raz powtarzam - konstytucja służy tylko politykom nie służy w ogóle
obywatelom, to zwykły polityczny pic skonstruowany za Jaruzelskiego.

 Zgadza się, niestety.

Ty może jesteś młody i nie wiesz lub nie pamiętasz jak było
na początku transformacji. Ustawa o vat weszła w ciągu pięciu dni
chyba 5 lipca 1993r.

 A przy przystępowaniu do UE przepisy o fakturach zostały wydane
z datą ostatniego kwietnia (dzień przez przystąpieniem), zaś
faktycznie opublikowane ze dwa dni później (bodaj 2 maja).
 To na wypadek jakby kogoś pytali o antydatowanie dokumentów ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2016-01-28 01:33:54
Autor: nkab
maturalna swieta krowa
W dniu środa, 27 stycznia 2016 23:55:14 UTC+1 użytkownik G.S. napisał:
> [...]

> Jeszcze raz powtarzam - konstytucja służy tylko politykom nie służy w ogóle
> obywatelom, to zwykły polityczny pic skonstruowany za Jaruzelskiego.

Co na to KOD?
Zajmuje się pierdołami zamiast prawdziwym interesem obywateli
i państwa zmieniając nazwę na KOP - Komitet Obrony Polaka.

Niech KOP wymusi na państwie obowiązek przekazania na konto każdego
uprawnionego Polaka realnych pieniędzy z kapitału początkowego
oraz składek od pracodawcy.
Te obecne zapisy na kontach osobistych są finansową fikcją.
I niech te pieniądze nie będą pozycją budżetu państwa.

Składki niech mimo wszystko płacą obywatele a nie firmy, kontrolę
niech sprawują US przy rocznych zeznaniach podatkowych - stać cię
więc muszą być składki emerytalne, nie stać cię to jesteś sam sobie
winien.

Niech w końcu wszystko aktualna władza to wyprostuje!

A te wszystkie KODy, partie niech przestaną zajmować donosicielstwem na własne państwo, jesteście skończonymi kretynami.
Zajmijcie się rozwiązywaniem problemów a nie, jak dawniej komuchy,
ich mnożeniem. Piździelce niech nie eliminują ludzi zdolnych ale wręcz
przeciwnie powinni być na nich zachłanni.

Andrzej.

Data: 2016-01-28 10:07:58
Autor: Stokrotka
maturalna swieta krowa
Jeszcze raz powtarzam - konstytucja służy tylko politykom nie służy w ogóle
obywatelom, to zwykły polityczny pic skonstruowany za Jaruzelskiego.

Zgadza się, niestety.

A ja się nie zgadza.
Konstytucja była pszed 81 rokiem, już w XVIII wieku.
A za Gierka też była, więc to innowacją Jaruzelskiego też nie było.
Jedyne co wiąże Jaruzelskiego z konstytucją,
to podpieranie konstucyjnym paragrafem o stanie wyjątkowym
faktu wprowadzenia stanu wojennego.
Ale to nie ma związku z tematem, i niesłużyło także Jaruzelskiemu.

--
skasowali mi stronę:

Data: 2015-12-28 09:20:59
Autor: ąćęłńóśźż
maturalna swieta krowa
IMHO w Stanach jest masa procesów o "złą" ocenę, a pozostawianie zawsze otwartych drzwi do gabinetu to norma, żeby nie być oskarzonym o molestowanie.

-- -- -