Data: 2011-01-18 09:42:03 | |
Autor: Wojtek M. | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Cześć
Tak jak obiecałem, opiszę pierwsze wrażenia z crossmax SL. Kupiłem je nowe 7 listopada, teraz mają przejechane 2800km i właśnie skończyłem je składać po smarowaniu. Słynna tuleja bębenka była zabrudzona (nie bardzo ale jednak) i oleju praktycznie nie było. Wszystko wyczyściłem i naoliwiłem oryginalnym mavic. Luzów na kasecie nie ma wyogóle, zatem wszelkie teorie o luzach po 1000km to raczej mit. Łożyska kół też nie wymagały dociągania. Koła traktowałem jak zwykle, jazda głównie w terenie, wycie na myjce wysokociśnieniowej na stacji BP. Sztywność boczna mogła by być większa, w drugim rowerze mam koła które sam sobie składałem (xtr, dt i mavic 717) i są twardsze. Po tym dystansie nie wymagają wyogóle centrowania, a jestem teraz upasiony (87kg). Wygląd wspaniały, pięknie się prezentują przy ramie trek 8500 no ale to akurat przypadkiem wyszło. Co do magicznego zjawiska "lepszego przyśpieszania", to nie zauważyłem różnicy. Do końca roku myślę że zrobię około 15000 w sumie to może wtedy pojawi się jakaś ich bolączka. Na dzień dzisiejszy polecam, z adnotacją że trzeba je KONIECZNIE raz na parę tyś całkowicie rozebrać no i może nie myć wysokim ciśnieniem ale ja mam to "gdzieś". Pozdrawiam Wojtek |
|
Data: 2011-01-18 09:57:14 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Wojtek M. napisał:
"-" Sztywność boczna mogła by być większa, w drugim rowerze mam koła które sam sobie składałem (xtr, dt i mavic 717) i są twardsze. "-" Co do magicznego zjawiska "lepszego przyśpieszania", to nie zauważyłem różnicy. "-" trzeba je KONIECZNIE raz na parę tyś całkowicie rozebrać "+" Wygląd wspaniały, pięknie się prezentują przy ramie trek 8500 Aha, czyli po wydaniu 3000 zł otrzymujemy produkt piękny, acz gorszy od kół 5x tańszych, w dodatku bardziej upierdliwy w serwisie? :-) Pzdr A. |
|
Data: 2011-01-18 04:18:13 | |
Autor: Michał Kieś | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Aha, czyli po wydaniu 3000 zł otrzymujemy produkt piękny, acz gorszy od kół Nie wydaje mi się, żeby koła na takich komponentach (xtr,dt, mavic 717) byly 6x tansze od crossmaxow sl :) |
|
Data: 2011-01-18 13:30:02 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Kieś napisał:
Nie wydaje mi się, żeby koła na takich komponentach (xtr,dt, mavic 717) byly 6x tansze od crossmaxow sl :) Takie nie są. Pozostaje jedynie pytanie, na ile kółka za 6 stów są mniej sztywne od powyższych ;-) A. |
|
Data: 2011-01-18 04:38:31 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 18 Sty, 13:30, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Michał Kieś napisał: Oczywiście że są i to zdecydowanie. Piasty XTR - 800-900zł, obręcze 717 - niecale 400zl, szprychy dt 200-300zł -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-18 19:16:21 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Dnia 18.01.2011 13:38 użytkownik Michał Wolff napisał :
On 18 Sty, 13:30, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote: Ale to nie jest ani 5, ani 6 razy taniej, tylko 2 razy. Co nie zmienia faktu, że osobiście uważam, że te dwa razy tańsze są lepsze. Crossmaksy jedynie lepiej wyglądają. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-01-19 08:40:44 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 18 Sty, 13:30, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
Takie nie są. Pozostaje jedynie pytanie, na ile kółka za 6 stów są mniej IMO za 6 stow spokojnie zlozysz kola, ktore beda sztywniejsze od SLek. Pozostaje jedynie pytanie jak jezdzisz i ile ich kompletow zniszczysz zanim uda Ci sie zajechac SLki, Porownywalnej klasy (wagowo) kola klasyczne chociaz kosztuja polowe tego co SLki to gna sie i centruja jak plastelina w porownaniu z nimi; nie mowiac juz o kfiatkach typu pekanie przy nyplach, ktore u mavica wystepuje juz od 517. Nie bez znaczenia w SLkach jest tez UST; no chyba, ze ktos naprawde nie widzi roznicy w przyczepnosci klasycznej opony + detki i bezdetki. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-19 17:44:22 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
dziki wrote:
(cut) Nie bez A mógłbyś rozwinąć kwestię przyczepności? Moim zdaniem decyduje o tym mieszanka gumy z której wykonana jest opona oraz ciśnienie a nie sposób, który utrzymuje powietrze "w kole" Czy stosując te same ciśnienia dla dwóch różnych systemów: dętka vs. UST ten drugi wykaże większą przyczepność? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-19 20:57:13 | |
Autor: Wojtek M. | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Nie bez Chodzi o ciśnienie, jest ciut niższe. Wydaje mi się, że teraz trochę lepiej się trzyma. Ale nie jestem w stanie tego okreslić na 100% bo mam inne opony |
|
Data: 2011-01-20 05:48:38 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 17:44, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
A m g by rozwin kwesti przyczepno ci? Moim zdaniem decyduje o tym jezdziles kiedys na bezdetce w terenie? pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-20 15:01:18 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
Uzytkownik "dziki" <artur.dzida@gmail.com> napisal w wiadomosci news:26b8c429-668c-4578-935f-6c9dc7abb749l17g2000yqe.googlegroups.com... On 19 Sty, 17:44, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote: A czym rózni sie jazda na bezdetce od jazdy na detce poza _cienieniem w ukladzie_ ? UST sa z innych mieszanek? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-20 06:10:10 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
On 20 Sty, 15:01, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
A czym r zni sie jazda na bezdetce od jazdy na detce poza _cienieniem w nie pompuje opon z manometrem wiec nie okresle Ci czy cisnienia sa laboratoryjnie identyczne; jedynie organoleptycznie stwierdzam "dosc". Tak, bezdetka lepiej klei sie do drogi i nie musi byc to opona UST, roznica jest nawet w zwyklej oponie zaadaptowanej do UST. Poza tym nieladnie odpowiadac pytaniem na pytanie :P pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-20 15:12:05 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
dziki wrote:
nie pompuje opon z manometrem wiec nie okresle Ci czy cisnienia sa Moze nie ladnie, ale Ty wiesz czego ja sie czepiam wiec prosze mi tu nie udawac :) Nie neguje UST, tylko chcialbym zebys mi napisal ze opona sie klei bo ust pozwala na jazde z duzo nizszym cisnieniem :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-21 07:42:23 | |
Autor: Rafal VFR | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
Witam
Jesli dobrze rozumuje spót tyczy sie o faktu lepszej przyczepnosci w terenie opony UST od zestawu opona + detka. Z tym sie zgadzam zakladajac, ze UST ma cisnienie 2 - 2.5 bar a drugi zestaw ok 4 albo cos kolo tego. Ale kml wyraznie pyta: opona ust i zestaw klasyczyny - napompowane do tego samego cisnienia. Rozumiem, ze nadal podtrzymujesz, ze w UST mozna zauwazyc lesza przyczepnosc ? Pzdr Rafal nie pompuje opon z manometrem wiec nie okresle Ci czy cisnienia sa |
|
Data: 2011-01-21 07:13:40 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
On 2011-01-21, Rafal VFR wrote:
Witam No ale UST moĹźna po prostu mniej pompowaÄ, bo nie Ĺapie snejkĂłw... -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-01-22 06:11:31 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
On 21 Sty, 07:42, "Rafal VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Witam Mowimy o MTB, a nie szosie. Skoro 2.5 wystarcza w UST i jezdzi sie na tym lepiej niz klasycznym zestawie to po co mam niby pompowac 4? Sztuka dla sztuki? AFAIR, Mavic nie pozwalal nawet pozostawiac w oponie wiecej niz AFAIR 3 dla SLek. Co Ci daje to duze cisnienie w zestawie klasycznym w terenie? Sa jakies zalety? Bo ja widze wade w postaci kiepskiej przyczepnosci, czy amortyzacji nierownosci. Acha; ds' y tez lapalem na takiej oponie nabitej na kamien jak jeszcze eksperymentowalem kiedys z cisnieniami. O ds' ach, a wlasciwie snejkach w UST mozesz praktycznie zapomniec. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-22 15:23:09 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
dziki wrote:
Mowimy o MTB, a nie szosie. Skoro 2.5 wystarcza w UST i jezdzi sie na Tyle razy odkreciles kota ogonem, ze biedulek juz stac nie moze ;) UST ma lepsza przyczepnosc z uwagi na duzo nizszcze cisnienie w ukladzie a nie dlatego, ze to UST jak poczatkowo napisales i ja wlasnie tego sie czepiam :P -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-23 05:00:36 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
On 22 Sty, 15:23, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Tyle razy odkreciles kota ogonem, ze biedulek juz stac nie moze ;) UST ma Ty chyba po prostu nie rozumiesz implikacji UST -> lepsza przyczepnosc. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-23 14:18:00 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
Uzytkownik "dziki" <artur.dzida@gmail.com> napisal w wiadomosci news:18d0e194-ec95-4b4b-afc5-237b60b06613e20g2000vbn.googlegroups.com... On 22 Sty, 15:23, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote: Jak napompujesz UST do 4 bar zamiast 2,5 to tez masz lepsza przyczepnosc niz w zestawie klasycznym? Czepiam sie, nadal, o stwierdzenie ze UST jest duzo bardziej przyczepne niz zwykle opony. Napisz, ze UST jest duzo bardziej przyczepne bo _pozwala na zastosowanie duzo nizszego cisnienia i na tym polu wygrywa_ a uznam temat za zakonczony. Nie uwazam, ze stosujac te same cisnienia w systemie detkowym i UST ten drugi okaze sie byc duzo lepiej "przyczepny". -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-23 12:14:48 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
On 23 Sty, 14:18, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Jak napompujesz UST do 4 bar zamiast 2,5 to tez masz lepsza przyczepnosc to sie rozumie samo przez sie. Nie uwazam, ze stosujac te same cisnienia w systemie detkowym i UST ten to skoro "_pozwala na zastosowanie duzo nizszego cisnienia i na tym polu wygrywa_" to po co Ty wciaz uparcie chcesz je pompowac do wyzszych cisnien i utrudniac sobie zycie? Jaki cel ma to porownanie skoro poza dywagacjami teoretycznymi w uzytkowaniu i tak tego robil nie bedziesz (no chyba, ze lubisz sobie utrudniac zycie ;)? pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-23 21:31:45 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrazenia | |
dziki wrote:
On 23 Sty, 14:18, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote: to skoro "_pozwala na zastosowanie duzo nizszego cisnienia i na tym Przypomne Ci, ze sam napisales o fantasyczne przyczepnosci UST co brzmi tak " kazde UST jest lepsze od klasycznego zestawu" a ja twierdze, ze gówniane UST wygra z detka _wylacznie_ nizszym cisnieniem. Poza tym to Ty zaczales :P Napisz: UST jest bardziej przyczepne bo mozna stosowac duzo nizsze cisnienia niz klasycznie nie mniej jednak nalezy pamietac o jakosci opon :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-18 22:49:44 | |
Autor: Wojtek M. | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Aha, czyli po wydaniu 3000 zł otrzymujemy produkt piękny, acz gorszy od kół Nie wydaje mi się, żeby koła na takich komponentach (xtr,dt, mavic 717) byly 6x tansze od crossmaxow sl :) Crossmax'y kupiłem nowe na allegro od zawodnika który je wygrał na maratonie. Kosztowały 1800zł, nówki w pudełku, gwarancja podbita, klucze, wszystko było zafoliowane oryginalnie. Nie pamiętam ile kosztowało mnie złożenie kół dwa lata temu, ale różnica to maks 500zł. Prawdą jest, że gdybym miał za nie dać 3000zł to z pewnością nie kupiłbym. Co do mavic 717, to niestety popękały przy kapslach. To jest ich wada, przy mocnym napompowaniu na małych oponach po prostu pękają od naporu ciśnienia i sił działających na obręcz w czasie jazdy. Są lżejsze od mojego zestawu o 227g ;) No i prawdą jest, że przy piastach XTR które są praktycznie bezawaryjne (a katuję strasznie takie rzeczy), mavic'a bębenek wypada słabo. |
|
Data: 2011-01-18 22:55:46 | |
Autor: Wojtek M. | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Są lżejsze od mojego zestawu ocrossmax'y są lżejsze, nie moje dotychczasowe koła |
|
Data: 2011-01-19 01:54:42 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 18 Sty, 22:49, "Wojtek M." <djmo...@tenbit.pl> wrote:
No i prawdą jest, że przy piastach XTR które są praktycznie bezawaryjne (a Niestety nie są, choć przez dłuższy czas też tak myślałem. Dwie zimy, w sumie ze 30tys km - i w obu piastach padły bieżnie łożysk, w tylnej też bębenek. Konusy na wymianę - praktycznie nie do dostania, zresztą w przedniej padła bieżnia wewnętrzna. Po tym doświadczeniu uznałem, że jeśli dokonywać inwestycji w drogie, dobre piasty - to jednak na łożyskach maszynowych, może jednorazowo tyle nie pociągną co XTR, ale jak już łożysko padnie - to koszta wymiany nie są wielkie -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 11:49:52 | |
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Dnia 19.01.2011 10:54 użytkownik Michał Wolff napisał :
On 18 Sty, 22:49, "Wojtek M." <djmo...@tenbit.pl> wrote: A regulowałeś kiedykolwiek te piasty? Nie od dziś wiadomo, że fabrycznie piasty Shimano są za mocno skręcone. -- http://miki.menek.one.pl miki@menek.one.pl Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 |
|
Data: 2011-01-19 03:24:37 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 11:49, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote:
A regulowa e kiedykolwiek te piasty? Nie od dzi wiadomo, e fabrycznie Słyszałem o tym - ale to raczej mit i to do wykrycia w ręku, moje chodziły idealnie, zresztą podobnie z innymi modelami Shimano jakie miałem. Zresztą takie coś wyszłoby dużo prędzej niż po 30tys. Zresztą załatwił je nie tyle przebieg - co ta druga zima, bo przed nią było idealnie, a po wszystko się posypało. A jak pada bieżnia wewnętrzna - to już piasta na śmietnik, zapasowy bębenek jeszcze znalazłem (prawie 200zł), konusy widziałem chyba tylko w jednym niemieckim sklepie, z ceną przekraczającą 100zł (+ z 50zł za wysłkę). Wkurzyło mnie to do reszty i zamiast tego kupiłem więc piasty XT, jak te padną po roku- dwóch - to niewielki ból, bo kosztują znacznie mniej, a na zimę używam jeszcze tańszych Deore. Z maszynowymi jest o tyle lepiej, że jak pada łożysko - kupujesz nowe, ale nie musisz wymieniać piasty czy przeplatać koła. Z kolei minusem jest kwestia dłuższych wyjazdów - z klasycznymi łożyskami zawsze się na trasie da coś zrobić, z maszynowymi już dużo dużo gorzej, w niektórych piastach samemu wymienić łożysko jest niesłychanie ciężko, miałem taką akcję z piastą maszynową w szosówce. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 12:39:05 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
W dniu 2011-01-19 12:24, MichaĹ Wolff pisze:
Z kolei minusem jest kwestia dĹuĹźszych wyjazdĂłw - z ĹoĹźyska maszynowe uĹźywane w piastach pracujÄ na uĹamek swoich moĹźliwoĹci katalogowych i jeĹli juĹź zechcÄ paĹÄ ze zuĹźycia, to dadzÄ znaÄ odpowiednio dĹugo wczeĹniej, nawet jeĹli uszkodzeniu ulegĹy uszczelnienia. Wymiana ĹoĹźysk nie jest jakÄ Ĺ wiedzÄ tajemnÄ , choÄ wypadaĹo by coĹ niecoĹ o nich wiedzieÄ. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2011-01-19 04:12:59 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 12:39, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Łożyska maszynowe używane w piastach pracują na ułamek swoich możliwości Ja właśnie miałem sytuację, gdy łożysko maszynowe padło błyskawicznie, na jakiś 100km koło złapało luz około centymetrowy, więc mam zupełnie inne doświadczenia od Twoich. Wymiana łożysk nie jest jakąś wiedzą tajemną, choć Jak można tak generalizować? Zasada jest ta sama - wybicie starego łozyska, nabicie nowego; tylko problem jest z wykonaniem tej czynności. W części piast nie ma dobrego dostępu do łożysk, a by nabić nowe - musi być idealnie dopasowane do korpusu piasty, w niektórych piastach trzeba nawet stosować specjalne prasy do nabijania łożysk. Tak więc to że w piastach z którymi się spotykałeś - było z tym łatwo - bynajmniej nie oznacza że tak jest ze wszystkimi, a tym bardziej ciężko jeśli się rozwali coś na trasie długiej wyprawy. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 08:30:09 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 13:12, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Jak można tak generalizować? Zasada jest ta sama - wybicie starego ponadto w niektorych piastach zeby dostac sie do pojedynczych lozysk potrzebny jest nietypowy klucz; np dt, np crossmax. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-19 17:33:10 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
dziki wrote:
ponadto w niektorych piastach zeby dostac sie do pojedynczych lozysk I to jest jakieś zaskoczenie dla właściciela? Ja sprawdzam dokładnie możliwości serwisowe zanim coś kupię. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-19 13:43:54 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
W dniu 2011-01-19 13:12, MichaĹ Wolff pisze:
Ja wĹaĹnie miaĹem sytuacjÄ, gdy ĹoĹźysko maszynowe padĹo bĹyskawicznie, A moĹźesz opisaÄ dokĹadniej, w jakich to byĹo warunkach. Jedyne moĹźliwoĹÄ, co mi przychodzi do gĹowy to rozsypanie siÄ koszyka utrzymujÄ cego Ĺruty na miejscu. Tak wiÄc to Ĺźe w piastach z ktĂłrymi siÄ spotykaĹeĹ - byĹo z tym Ĺatwo Wiesz, rama teĹź moĹźe popÄkaÄ w 5 miejscach na raz i teĹź bÄdzie problem. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2011-01-19 05:19:49 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 13:43, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
A możesz opisać dokładniej, w jakich to było warunkach. Jedyne Warunki były idealne - sucha szosa, aczkolwiek przebieg już znaczny - jakieś 17-18tys (aczkolwiek praktycznie wszystkie w dobrych warunkach, bo roweru szosowego rzadko używam w kiepską pogodę). Samo łożysko nie było rozsypane, nic z niego nie wylatywało. Wiesz, rama też może popękać w 5 miejscach na raz i też będzie problem. Tylko szansa na taką awarię nieporównywalna, awarie ram zdarzają się od niesamowitego dzwonu, a łożyska w piastach padają niestety o wiele częściej. Jeździłeś kiedyś na długie wyprawy za granicę? Bo to tak tutaj na miejscu wszystko się wydaje łatwe i proste. W zeszłym roku lekko naderwała mi się opona - i przez 3tys km nie było żadnego sklepu by kupić nową, o naprawie takiego czegoś jak łożysko w skomplikowanej piaście można sobie pomarzyć. W Norwegii (w końcu nie trzeci świat!) niemal pół wyjazdu bujałem się z różnymi awariami, wydałem ponad 500zł na różne części. Tak więc jak się przerobiło parę takich akcji - to się dmucha na zimne, a piasta na łożyskach kulkowych w razie potencjalnej awarii - jest łatwiejsza w serwisie w warunkach polowych, przynajmniej od części piast maszynowych -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 14:44:11 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
W dniu 2011-01-19 14:19, MichaĹ Wolff pisze:
A moĹźesz opisaÄ dokĹadniej, w jakich to byĹo warunkach. Jedyne No to wĹaĹciwie co siÄ staĹo ? Na razie wyglÄ da mi to dosyÄ tajemniczo - skÄ d centymetrowe luzy przy *caĹym* ĹoĹźysku ?
Zaraz od dzwonu. 2 ramy poĹamaĹem w trakcie normalnej eksploatacji. a ĹoĹźyska w piastach padajÄ niestety o wiele Na razie sĹyszaĹem tylko o jednym przypadku gwaĹtownego zgonu ĹoĹźyska maszynowego w piaĹcie. Twojego. JeĹşdziĹeĹ kiedyĹ na dĹugie wyprawy za granicÄ? ZaleĹźy od pojÄcia "dĹugie". Moja najdĹuĹźsza to OIDP niecaĹy miesiÄ c po Eurolandzie. W zeszĹym roku OdnoszÄ wraĹźenie Ĺźe Tobie te awarie przydarzajÄ siÄ jakby czÄĹciej, nawet przeliczajÄ c na kilometry. Kto Ci serwisuje i przygotowuje sprzÄt wyprawowy ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2011-01-19 06:05:49 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 14:44, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
No to właściwie co się stało ? Na razie wygląda mi to dosyć tajemniczo - A co się mogło stać? Padło łożysko, uważasz że może się tylko rozpaść w całości? Wyjęte mocno latało na boki, co to faktycznie tam w środku było średnio mnie interesowało, wymiana na nowe usunęła problem. Na razie słyszałem tylko o jednym przypadku gwałtownego zgonu łożyska Poczytaj sobie fora rowerowe, nawet to - a znajdziesz dziesiątki takich awarii i próśb o pomoc przy ich wymianie. Odnoszę wrażenie że Tobie te awarie przydarzają się jakby częściej, Sam sobie przygotowuję; nie jestem może etatowym mechanikiem, ale znam się na sprzęcie przyzwoicie, przynajmniej na tyle, że mi ramy nie pękają i z reguły docieram tam gdzie planuję ;)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 15:48:00 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 15:05, Michał Wolff pisze:
Poczytaj sobie fora rowerowe, nawet to - a znajdziesz dziesiątki A konkretnie co to za piasta była ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-01-19 06:57:31 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 15:48, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
A konkretnie co to za piasta by a ? Piasta tylna od kół Extreme Light Wheels, osobno nie sprzedawana, jedynie jako element kół. I w takich bardziej skomplikowanych o nietypowej konstrukcji piastach (jak pamiętam chyba 3 większe łożyska i jedno mniejsze które właśnie padło) nietrudno o problemy w razie konieczności wymiany łożyska. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 16:22:45 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff wrote:
On 19 Sty, 15:48, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote: Piasta tylna od kół Extreme Light Wheels, osobno nie sprzedawana, Jedno z 4 łożysk dało luz koła liczony w cm? Na czym polegała ta nietypowa konstrukcja piasty? BTW: skoro koła miały 18kkm to nie pomyślałeś żeby przed wyjazdem założyć swieże łożyska? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-19 07:37:33 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 16:22, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Jedno z 4 o ysk da o luz ko a liczony w cm? Ok. 1cm a nie liczone w centymetrach Na czym polega a ta nietypowa Choćby na nietypowym rozłożeniu łozysk i konieczności bardzo dokładnego wsunięcia w korpus piasty łożyska, samodzielnie nie byłem w stanie tego wykonać. Bębenka jako takiego się nie wykręcało, jego część (z ząbkami) stanowił korpus piasty, druga część wychodziła z ośką. BTW: skoro ko a mia y 18kkm to nie pomy la e eby przed Przed wyjazdem nie było z tym problemu, 18 tys na koła szosowe to nie jest porażający przebieg, raczej przeciętny, więcej wytrzymywały mi piasty w rowerze trekingowym, na którym jeżdżę także zimą. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 17:18:52 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff wrote:
Choćby na nietypowym rozłożeniu łozysk i konieczności bardzo Masz zdjęcia tych kół? Próbowałem szukać, ale google wypluwa jakieś dziwne rzeczy. W piaście nie może być inaczej - nie jest mi znany żaden model, gdzie _łożyska_ można rękami wyjąć. Przed wyjazdem nie było z tym problemu, 18 tys na koła szosowe to nie Bardziej miałem na mysli duży serwis przed wyjazdem do drogiego kraju bo nawet jeżeli na szosę to nie jest porażający wynik to jednak się uzbierało tych kilometrów. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-19 08:43:05 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 17:18, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Masz zdj cia tych k ? Wszystkie zdjęcia mojej szosówki są z tymi kołami, tu dobrze widać koła, miałem nawet zdjęcia rozkręconej piasty, ale juz skasowałem: http://picasaweb.google.com/wilku150/BaTykBieszczadyTour1008km#5509348913050178642 Pr bowa em szuka , ale google wypluwa jakie dziwne rzeczy. W pia cie nie mo e by inaczej - nie jest mi znany aden model, Ja nie pisałem o wyjęciu a wsunięciu. Wyjmuje się - przez wybicie osi, ale wkładało się cholernie ciężko, bo oś z nowym łożyskiem musiała być idealnie dopasowana do korpusu piasty, ręką nie wchodziło, a walenie młotkiem skutkowało poważną szansą uszkodzenia łożyska (jedno tak zresztą rozwaliłem). W całkiem przyzwoitym, dobrze wyposażonym warsztacie w sklepie rowerowym na ulicy Meander nie podjęli się montażu tego łożyska, więc to nie jest tak że ja coś przeoczyłem, po prostu była to niełatwa robota - nie do wykonania na trasie. Zrobili mi to dopiero w Plusie, zresztą tak się składa - że piastę skręcił nasz grupowy kolega Seco, więc jeśli ma pamięć do takich duperelków - może napisać dwa słowa. Bardziej mia em na mysli du y serwis przed wyjazdem do drogiego kraju bo To nie był jakiś długi wyjazd, tylko na 3dni; na tym rowerze nie jeżdżę na wyprawy, góra na parę dni. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 17:47:33 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff wrote:
Ja nie pisałem o wyjęciu a wsunięciu. Wyjmuje się - przez wybicie osi, Ciekawa sprawa, mam nadzieje że taka problematyczna piasta przewinie mi się przez ręce. To nie był jakiś długi wyjazd, tylko na 3dni; na tym rowerze nie A, ok. Myslałem, ze to było na dłużej. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-19 20:07:27 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Ja nie pisałem o wyjęciu a wsunięciu. Wyjmuje się - przez wybicie osi, Waliłeś młotkiem i zniszczyłeś łożysko, no brawo :/. I piszesz takie rzeczy nie rumieniąc się? A przecież "Sam sobie przygotowuję; nie jestem może etatowym mechanikiem, ale znam się na sprzęcie przyzwoicie". Przezabawne, że sam pokazałeś - i to w jednym wątku - że jesteś samochwałą a do tego jeszcze lamerem. -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 12:08:32 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 20:07, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:
Wali e m otkiem i zniszczy e o ysko, no brawo :/. I piszesz takie Z Tobą matołku nie rozmawiam. Cały wątek zadajesz pytania tylko w tym stylu żeby móc napisać taki komentarz, żeby mi dokopać Młotek przy wybijaniu/ wbijaniu łożysk jest kluczowym narzędziem - bo potrzeba do tego wielkiej siły. Jeśli się nie dysponuje precyzyjnym imadłem, prasą do łożysk lub super wąskimi tulejami naprowadzającymi (a takie rzeczy rzadko kto ma w domu) - zostaje tylko precyzyjne wykorzystanie młotka, ryzykujesz jedynie rozwalenie łożyska za 5-10zł. I trzeba być młotkiem jak Ty, żeby pisać takie komentarze nie wiedząc jak wygląda taka robota. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 21:14:33 | |
Autor: Wojtek M. | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Młotek przy wybijaniu/ wbijaniu łożysk jest kluczowym narzędziem No tyle, że trzeba umieć z niego korzystać. Byłem kiedyś świadkiem jak "mechez" w serwisie rowerowym nabijał stery SAMYM młotkiem, nie korzystając choćby nawet z kawałka deseczka żeby w to walić. No i trzeba wtedy z każdej strony i równomiernie powoli nabijać, a nie napierdalać (przepraszam) tylko z jednej bo to nie wejdzie. Z resztą uniwersalne prasy i ściągacze są po 50 na allegro, oblecą bez problemu |
|
Data: 2011-01-19 12:23:58 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 21:14, "Wojtek M." <djmo...@tenbit.pl> wrote:
No tyle, że trzeba umieć z niego korzystać. Byłem kiedyś świadkiem jak To jest oczywiste, potrzeba do tego sporego doświadczenia, którego ja nie mam - i dlatego musiałem oddać w końcu koło do serwisu, bo mimo wielu prób precyzyjnego wbijania mi się to nie udało. Przeciętny rowerzysta niestety tego sam nie zrobi Z resztą uniwersalne prasy i ściągacze są po 50 Tego to nie wiedziałem, możesz podać linki do takich urządzeń które by mogły pomóc przy łożyskach rowerowych? -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 23:15:37 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 21:08, Michał Wolff pisze:
On 19 Sty, 20:07, Wojtek Sobociński<sob...@gazeta.pl> wrote: No proszę, gdzie Twoje maniery? Już nie będę Ci przypominał jak Zygę pouczałeś na ten temat.
Jak widać trzeba to jeszcze umieć. Ja umiem :). Nie tylko w rowerach zresztą... ryzykujesz jedynie rozwalenie łożyska za 5-10zł. W dodatku kupujesz chińskie :/. I trzeba być młotkiem jak Ty, żeby pisać takie komentarze nie wiedząc Miałem rację - Ty zupełnie nie masz klasy. I ponosi Cię, bo skąd niby wiesz co ja wiem o takiej robocie? -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 14:50:21 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 23:15, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:
Miałem rację - Ty zupełnie nie masz klasy. Człowieku z klasą - bądź tak miły i odpiernicz się ode mnie. Jeśli tego nie zauważasz - Twoje gówniarskie ataki, nieudolne czepiactwo się, wtrącanie czystych złośliwości do merytorycznego wątku (jaki mamy tutaj) - mnie nie bawi, ani nikogo innego. Nie masz na tyle zgrabnego języka by personalny atak zrównoważyć ironią czy celnym dowcipem - to nie bierz się za takie akcje, bo wychodzi Ci to po prostu ordynarnie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 01:21:38 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 23:50, Michał Wolff pisze:
On 19 Sty, 23:15, Wojtek Sobociński<sob...@gazeta.pl> wrote: Gówniarskie ataki na Ciebie przypominam sobie z innych wątków i innych autorów (wkurzonych tą wyższością i wszechwiedzą jakie nieustannie i nachalnie prezentujesz). nieudolne czepiactwo :) wtrącanie czystych złośliwości do merytorycznego wątku LOL PS. Ależ Ty masz ego :D -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-20 05:56:43 | |
Autor: dziki | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 21:08, Michał Wolff <m-wo...@wp.pl> wrote:
Młotek przy wybijaniu/ wbijaniu łożysk jest kluczowym narzędziem - bo nie trzeba wielkiej sily. Wystarczy kawalek tulejki/ rurki tak zeby rowno weszlo i malutki mlotek. pozdrawiam, dziki. |
|
Data: 2011-01-20 19:50:41 | |
Autor: Arek M | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Ja nie pisałem o wyjęciu a wsunięciu. Wyjmuje się - przez wybicie osi, Czy wbijałeś kiedykolwiek jakiekolwiek i gdziekolwiek łożysko? :) Bez profesjonalnych narzędzi młotek i kawałek czegoś drewnianego czyni cuda! :) Wymieniałem tak wiele łożysk, nigdy zadnego nie uszkodziłem, a sprzet działał bez problemu :) -- PozdrawiAM! |
|
Data: 2011-01-20 07:07:34 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
W dniu 2011-01-19 17:43, MichaĹ Wolff pisze:
Ja nie pisaĹem o wyjÄciu a wsuniÄciu. Wyjmuje siÄ - przez wybicie osi, Robota jest Ĺatwa, tyle Ĺźe przeciÄtnie wyposaĹźony warsztat rowerowy nie jest do tego przygotowany ( ostatecznie piasty na ĹoĹźyskach maszynowych stanowiÄ uĹamek rynku ). Wystarczy co nieco poczytaÄ o montaĹźu ĹoĹźysk, polecam pierwszy z brzegu katalog. MĹotkiem moĹźna od biedy ĹoĹźysko zmontowaÄ, ale trzeba wiedzieÄ *w co* uderzaÄ i jak improwizowaÄ. Panie Wolff, zaczynam rozumieÄ takie cuda, jak zdychajÄ ce ĹoĹźyska, felgi niszczone od hamulcĂłw za 2 sezony, czy rowery rozsypujÄ ce siÄ na wyprawach. ĹoĹźyskami maszynowymi (w wielkoĹciach rowerowych) zajmujÄ siÄ zawodowo, stÄ d nie wierzÄ w bajki o specprasach i "precyzyjnych" imadĹach. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "DopĂłki nie skorzystaĹem z Internetu, nie wiedziaĹem, Ĺźe na Ĺwiecie jest tylu idiotĂłw" StanisĹaw Lem |
|
Data: 2011-01-20 04:09:57 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 07:07, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Robota jest łatwa, tyle że przeciętnie wyposażony warsztat rowerowy nie Skoro dobry warsztat (a Ci co mieli do czynienia ze sklepem na Meander wiedzą że jest to dobry warsztat) - odmawia takiej roboty - to znaczy to wręcz coś przeciwnego, robota WCALE NIE JEST ŁATWA, skoro zawodowi mechanicy nie chcą się jej podjąć. Odnośnie tych konkretnych kół - gdy nie byłem ich w stanie naprawić napisałem do sklepu, gdzie je kupiłem, oto odpowiedź: "Dear Mr. Wolff, please send us the rear wheel with the defected hub, we'll repair it. This wheelset is a system wheelset and it's very complicated for customers to repair it. Our mechanicals will do that. Send it to the following adress; Rose Versand GmbH Isselburger Str. 17 46395 Bocholt Please add a short description about the defect by this wheelset. Mit freundlichen Grüßen / Met vriendelijke groeten / Best regards, Tanja Ridder Technik " To tyle odnośnie Twoich rewelacji o "łatwej robocie". Pojęcia nie masz jakie to koła, jakie piasty, jak są zbudowane - a pozwalasz sobie na generalizowanie. Piasty w leciuteńkich szosowych kołach za 2tys są "troszkie" bardziej skomplikowane niż Novatec za 100zł Panie Wolff, zaczynam rozumieć takie cuda, jak zdychające łożyska, felgi Daruj sobie takie kawałki, nie jeździsz na takim sprzęcie jak ja, nie jeździsz tyle co ja, nie jeździsz po takich trasach jak ja - więc i Twoje uwagi mają niewielkie znaczenie. Kiedyś prosiłem Cię o konkretne porady przy budowie koła - i Twoja wiedza szybko się wyczerpała, gdy zeszło na bardziej zaawansowane modele szprych i obręczy, masz duże doświadczenie - ale z innym typem sprzętu niż ja używam. Łożyskami maszynowymi (w wielkościach rowerowych) zajmuję się zawodowo, W bajki o centymetrowym luzie na jednym walniętym łożysku też Zawodowcu nie wierzyłeś - a jednak miałem z tym do czynienia. Kolejny raz proszę o nie generalizowanie. Nie miałeś do czynienia z piastą w kołach Xtreme Light Wheels - to nie mędrkuj na temat łatwości montażu łożysk. Poza tym nigdzie nie twierdzę, że jestem zawodowym mechanikiem, robię przy rowerze tyle by był sprawny, nie wszystko potrafię, ale przez ładnych parę lat na tyle się wyrobiłem by móc stwierdzić że znam się na serwisie lepiej od przeciętnego rowerzysty. A cała dyskusja zaczęła się od tego że napisałem że ewentualna wymiana łożysk maszynowych na trasie długiej wyprawy może być problematyczna - co w przypadku skomplikowanych piast jest po prostu faktem. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 13:17:39 | |
Autor: Coaster | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 1/20/11 1:09 PM, Michał Wolff wrote:
On 20 Sty, 07:07, PeJot<Pe...@02.pl> wrote: Jest latwa, jezeli sie wie, jak sie za nia zabrac. Generalna zasada wybudowania starego i zabudowania nowego maszynowego lozyska w obsadzie jest taka sama w aucie, rowerze, odkurzaczu czy betoniarce. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-01-20 04:27:35 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 13:17, Coaster <manyp...@mac.com> wrote:
Jest latwa, jezeli sie wie, jak sie za nia zabrac. Generalna zasada Nie rozśmieszaj mnie takimi kawałkami, w jednych modelach piasty po prostu trzeba wsunąć łożysko na oś, a w innych idealnie i precyzyjnie wpasować w korpus piasty. Zasada może i ta sama.... Skoro dobry mechanik odmawia brania się za taką robotę, skoro producent uznaje piasty za bardzo skomplikowane - ocena może być tylko jedna - nie jest to łatwa robota, nawet jeśli fachowiec w stylu PeJot (nie widząc na oczy tego typu piast) twierdzi inaczej. To że on albo Ty napiszecie jeszcze 10 razy że to łatwa robota - rzeczywistości nie zmieni. O mechanikach na Meander mam wysokie mniemanie, udało im się uratować moją ramę, cudem zdejmując zapieczony suport, nie jest to budka pana Miecia, tylko przyzwoicie wyposażony warsztat - a jednak roboty się nie podjęli - co pokazuje że sprawa nie jest łatwa. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 15:06:52 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff wrote:
On 20 Sty, 13:17, Coaster <manyp...@mac.com> wrote: Skoro dobry mechanik odmawia brania się za taką robotę, skoro Nie chcę dolewać benzyny do ognia, ale każdy producent określa swoje wyroby jako bardzo skomplikowane i to do tego stopnia, że zaleca ich serwis wyłącznie w autoryzowanym warsztacie :) Nie chcę nikogo pomawiać ani oczerniać, ale mechanicy rowerowi to są takie fachury, że szkoda gadać. Jedyna rzecz jaką ja oddaje "do serwisu" to zaplatanie kół i to wyłącznie w jednym miejscu. Powyższa wypowiedź NIE JEST prowokacją do flame'a. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-20 15:03:40 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff wrote:
On 20 Sty, 07:07, PeJot <Pe...@02.pl> wrote: "Dear Mr. Wolff, Standardowa formułka ALE dobrze, że wykazli wolę naprawy. BTW: daj link do ich strony, jestem okrutnie ciekawy tych piast. Który to był rocznik? -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-20 06:48:08 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 15:03, "kml" <flyS...@gaOzeFta.lp> wrote:
Standardowa formułka ALE dobrze, że wykazli wolę naprawy. BTW: daj link do Roseversand nie znasz kolego? ;) Największy niemiecki sklep rowerowy, rower kupiłem w 2007, koła były w komplecie. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 21:50:23 | |
Autor: kml | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff wrote:
Roseversand nie znasz kolego? ;) Mi google pokazało z końcówką co.uk, ale sklep całkiem ciekawy to fakt. -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 4/10/2010 test Samsung Solid B2100 |
|
Data: 2011-01-20 15:24:59 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-20 13:09, Michał Wolff pisze:
Robota jest łatwa, tyle że przeciętnie wyposażony warsztat rowerowy nie Bo warsztaty, nawet renomowane, żyją z masówki, a nie z biżuterii, przy której strata czasu realna, a wynik i zysk niepewny. Odnośnie tych konkretnych kół - gdy Jasne, użyli kosmicznej technologii w postaci kleju do łożysk i nikt inny poza nimi nie wie jak to ruszyć. Piasty w leciuteńkich szosowych kołach za 2tys są A co tam jest takiego skomplikowanego ? Zaje$#%ty dizajn, Lżejszy korpus, ciaśniej tolerowane części. Wszędzie łożyska jak najbardziej katalogowe. Panie Wolff, zaczynam rozumieć takie cuda, jak zdychające łożyska, felgi Następny wybrany. Nie chcesz, nie czytaj PeJota. Skoro wziąłeś się za polemikę, posiłkując się argumentami typu cena sprzętu, to MZ w celu podbudowania sobie ego. Tak naprawdę to chce mi się zacytować klasyka Hyłę, z ostatniej polemiki o pelerynkach. Kiedyś prosiłem Cię o konkretne Kolego, bądźmy szczerzy: wiedza kosztuje. Wiedza nie wyguglana, tylko zdobyta we własnym warsztacie. Nie mam w zwyczaju na newsach ot tak dawać wszystkiego na tacy, nikt mi za to nie płaci. No i nie jesteś zbyt miłym dyskutantem. Poza tym nigdzie nie twierdzę, że jestem zawodowym A to już potwierdziłeś, wbijając łożyska młotkiem. Więc nic mnie nie dziwi. A cała dyskusja zaczęła się od tego że napisałem że ewentualna wymiana Prócz tych skomplikowanych piast są jeszcze te proste, które kręcą się dziesiątkami tysięcy km, ale jak widzę, używanie *taniego* osprzętu uważasz za plebejskie. Idealny target dla marketoidów. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-01-20 07:28:05 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 15:24, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Bo warsztaty, nawet renomowane, żyją z masówki, a nie z biżuterii, przy No patrz, a w tym samym warsztacie zrobili mi za grosze suport z którym dłubanina była nieprawdopodobna :). Znowu nie masz pojęcia jaki to warsztat, kto go prowadzi - a generalizujesz a wynik i zysk niepewny To pewnie odnośnie tej łatwości montażu... Jasne, użyli kosmicznej technologii w postaci kleju do łożysk i nikt No stary! Przy Jeźdźcach Precla to najbardziej renomowany warsztat w Niemczech wysiada. A co tam jest takiego skomplikowanego ? Zaje$#%ty dizajn, Lżejszy To jest, że łożyska znacznie trudniej wsadzić w korpus i między bajki można włożyć teorie że to łatwa robota, tym bardziej w warunkach wyprawy Następny wybrany. Nie chcesz, nie czytaj PeJota. Skoro wziąłeś się za Wiesz - to samo mogę napisac o Twoich tekstach jaka to prosta robota złożenie takiej piasty (przypominam, że nie masz pojęcia jak to wygląda w tym konkretnym modelu) Kolego, bądźmy szczerzy: wiedza kosztuje. Wiedza nie wyguglana, tylko To po co się tu udzielasz, po co dajesz innym rady? Niestety taki tekst stoi w zupełnej sprzeczności z ideą tej grupy, rozumiem że można płacić za złożenie koła, ale o takim czymś żeby komuś nie udzielić porady "bo wiedza kosztuje" jeszcze tu nie czytałem. Wszelkie porady sprzętowe ludzie dają tu po prostu na zasadzie samopomocy, precel to nie źródło potencjalnych klientów. A inna sprawa, to to że taki tekst wygląda na zwykłą konfabulację, bo jak pamiętam z tamtej dyskusji to pytany o bardziej zaawansowane szprychy i ich realne właściwości kończyłeś na tekstach że z czymś takim się nie stykałeś, a tu nagle dowiaduję się "że wiedza kosztuje" No i nie jesteś zbyt I vice versa. Grasz tu nie wiem jakiego znawcę, wszystko dla Ciebie jest banalnie proste, doświadczeni mechanicy to ciemnota która idzie na masówkę i łatwiznę; a pytany o skomplikowane sprawy, wykręcasz się tekstami "wiedza kosztuje". Sorki ale przemowami w stylu "wiem ale nie powiem" to się za dobrze nie rekomendujesz. A to już potwierdziłeś, wbijając łożyska młotkiem. Więc nic mnie nie dziwi. No wiesz Ty twierdziłeś, że psujące się łożyska dają o sobie dać znać długo przed - a mi się rozwaliło przez jakieś 100km. Ty twierdziłeś, że luz 1cm może dać tylko rozwalone w drobny mak łożysko itd. Moje doświadczenia jednak stoją na bakier z tym co piszesz, więc po prostu dochodzę do wniosku że nie stykałeś się z takim sprzęt, nie bardzo wiesz jak on reaguje na awarie łożysk, jakie są w nim przeciążenia itd. Prócz tych skomplikowanych piast są jeszcze te proste, które kręcą się "Nie stać Cię - więc dorabiasz ideologię" :)) Dla mnie niska waga roweru jest sprawą kluczową, a niestety na prostych piastach to sobie o rowerze wyprawowym ważącym 10kg można pomarzyć. Długowieczność jest dla mnie ważna, ale nie kosztem niskiej wagi, poniżej pewnego poziomu wagi z rowerem nie schodzę, ale i powyżej również nie zamierzam, dlatego tańszy osprzęt w jakim się lubujesz to nie dla mnie. Tak samo dobra zasada jak i Twoje SIS-y i Altusy. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 16:37:46 | |
Autor: Alfer_z_pracy | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff napisał:
Niestety taki tekst stoi w zupełnej sprzeczności z ideą tej grupy A taki? "Precel od dawna traktuję jako grupę do "zabicia czasu" o jej merytorycznym poziomie mam ustalone (niskie) zdanie. (...) to dobre miejsce do różnych "okołorowerowych" nawalanek, (...) które (co niestety trzeba przyznać) - lubię" Michał Wolff, pl.rec.rowery, 17.12.2010 r. http://www.alfer.pl/Wolffprecel.jpg :-))) |
|
Data: 2011-01-20 09:02:22 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 16:37, "Alfer_z_pracy" <alferwywa...@mp.pl> wrote:
"Precel od dawna traktuję jako grupę do "zabicia czasu" o jej merytorycznym Przemówiło SUMIENIE PRECLA. W ustach mojego najwierniejszego adwersarza takie kawałki są dość zabawne, n-ty raz wtrącasz się z osobistą uwagą do dyskusji nie pisząc słowa na jej temat. Jako pracę domową przed następnym postem - polecam Ci przemyślenia nad znaczeniem słowa "hipokryzja" -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 18:50:04 | |
Autor: Alfer | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Michał Wolff napisał:
W ustach mojego najwierniejszego adwersarza takie kawałki są dość zabawne O rany, Michał ma rację, to przecież faktycznie bardzo śmieszne! Niemal tak śmieszne, jak: http://www.alfer.pl/Wolffprecel.jpg A. |
|
Data: 2011-01-20 16:38:02 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-20 16:28, Michał Wolff pisze:
a niestety na prostych piastach to sobie o rowerze wyprawowym ważącym 10kg można Dla informacji podaję, że mój rower sportowy jest zestawiony na pełnym XT. Poza tym - bez odbioru, bo szkoda mi czasu. Idź się dalej onanizować 10 kilowym rowerem, co ci się rozlatuje na 100 km. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-01-20 09:14:41 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 16:38, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Poza tym - bez odbioru, bo szkoda mi czasu. Idź się dalej onanizować 10 Gwoli przypomnienia tym co mają wybiórczą pamięć: Przebiegi moich piast to 18 tys (po wymianie łożyska hulała jak nowa) i 30 tys (w tym dwie zimy z masą soli), a jako że przeciętny Jeździec Precla robi tyle w 10 lat, to nie jest tak źle... Tak więc śpij spokojnie, ja (w przeciwieństwie do Jeźdźców Precla) na kilometry nie narzekam, na dobry sprzęt mnie po prostu stać, nie jest moją ambicją wyciskanie rekordów przebiegów na każdej części, byleby oszczędzić parę złotych. Od 15 lat serwisuję swoje rowery - i na ich stan nie narzekam, ramy jeszcze nie dałem rady złamać, więc z Tobą się niestety mierzyć nie mogę Królu Astrachańskich Szos (ta postać przypomniała mi się odnośnie "prawdziwych fachowców") PS Fajnie by było jakbyś dla nieświadomych w sygnaturce wstawił numer konta i informację "Porad sprzętowych udzielam po przelaniu 20zł" -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-20 07:28:21 | |
Autor: rzymo | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 07:07, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
Robota jest łatwa (...) Młotkiem można od biedy łożysko Moje doświadczenia są takie - na początku nie wiedziałem co i jak (myślałem, że po prostu wystarczy wbić do oporu) i udało mi się uszkodzić trzy gniazda - jedno przy wybijaniu wklejonego łożyska, dwa przy wbijaniu nowych ;) oraz kilka łożysk. Potem gdzieś wyczytałem, że: - warto wykorzystać stare wybite łożysko jako 'podkładkę' między młotkiem a nowym łożyskiem, - nigdy nie wbijać na sucho, - jeśli łożysko zaczyna wchodzić krzywo to nie wolno go wbijać dalej mając nadzieję, że się wyprostuje, tylko wyjąć i zacząć od nowa. Niby podstawowe podstawy obsługi łożysk, ale trzeba to wiedzieć ;) Wypróbowałem to w praktyce na starej piaście, parokrotnie wybijałem/ wbijałem łożysko - tym razem nic się nie uszkodziło, łożysko kręciło się gładko. Od tamtej pory nie sprawia mi to problemów i nie narzekam na trwałość łożysk - a właściwie to narzekam, ale na uszczelnienia ;) |
|
Data: 2011-01-20 09:17:29 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 20 Sty, 16:28, rzymo <rzy...@gmail.com> wrote:
On 20 Sty, 07:07, PeJot <Pe...@02.pl> wrote: I to jest konkretna i wartościowa porada w temacie, a nie wymądrzanie się w stylu PeJota "wiem ale nie powiem", "wszyscy mechanicy idą na łatwiznę" -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 18:59:13 | |
Autor: PeJot | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 15:57, Michał Wolff pisze:
On 19 Sty, 15:48, PeJot<Pe...@o2.pl> wrote: I ona tak sama ze siebie padła, czy pomagałeś jej np. karcherem ? Zdechło jedno łożysko na trzy i koło dostało centymetrowych luzów... Normalnie cuda w biały dzień :) -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2011-01-19 12:13:14 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 18:59, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
I ona tak sama ze siebie pad a, czy pomaga e jej np. karcherem ? Sama z siebie, nie stosuję wody pod ciśnieniem. Zdech o jedno o ysko na trzy i ko o dosta o centymetrowych luz w... Nie wiesz jak się sprawa miała - to nie pisz takich kawałków. Tak się składa - że łożysko strzeliło mi na trasie do Krakowa, na której jechałem z innym grupowiczem - Damianem (MadManem), który pewnie pamięta jak to się zatrzymaliśmy na podjeździe za Mszaną Dolną i próbowałem coś z tym zrobić, ale poza stwierdzeniem luzu nic się nie dało poradzić. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 20:57:25 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 18:59, PeJot pisze:
W dniu 2011-01-19 15:57, Michał Wolff pisze: Najwyraźniej Michał "Ostatnie Słowo" Wolff nie tylko jest mechanikiem z bożej łaski ale również mitomanem... nieważne czy prawda i nieważne czy się zdarzyło naprawdę (a i luz pewnie oceniany po wędkarsku) - ważne żeby jego słowo było ostatnie :) -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 12:18:26 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 20:57, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:
Najwyraźniej Michał "Ostatnie Słowo" Wolff nie tylko jest mechanikiem z No widzisz - tym razem miałeś pecha, bo akurat jechał ze mną wtedy MadMan, więc niestety musisz odszczekać Twoje wypociny o mitomanach. Nie masz nic do napisania w temacie - to nie pisz, bo kolejny raz pokazujesz tylko swoje kompleksy na moim punkcie, a w przeciwieństwie do moich innych adwersarzy - jesteś za tępy by mi dogryźć, kolejny raz udało Ci się fajnie skompromitować, aż mi już trochę wstyd kopać leżącego. -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 23:20:51 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 21:18, Michał Wolff pisze:
On 19 Sty, 20:57, Wojtek Sobociński<sob...@gazeta.pl> wrote: Niech zatem potwierdzi. Nie masz nic do napisania w temacie - to nie pisz, bo kolejny raz Zauważ, że nie odpowiadam Ci w każdym wątku w którym się udzielasz. A niektórych w ogóle nie czytam jeśli mnie nie interesują. Więc twierdzenie jest nieprawdziwe. a w przeciwieństwie Na pewno jesteś dobrym erystą. Teraz oprócz niewybrednego przycinka dorzuciłeś jeszcze moją wcześniejszą kwestię o kompromitacji skierowaną do mnie. Zręczne, ale łatwe do przejrzenia... -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 14:39:26 | |
Autor: Michał Wolff | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 19 Sty, 23:20, Wojtek Sobociński <sob...@gazeta.pl> wrote:
Zauważ ,że nie odpowiadam Ci w każdym wątku w którym się udzielasz. A Bardzo dobrze się stało, że nam to wszystkim wyjaśniłeś - teraz już wiem na czym stoję, wiem dlaczego dogryzasz mi nie w każdym wątku - bo niektóre Cię w ogóle nie interesują :)) -- http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl |
|
Data: 2011-01-19 23:43:20 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 23:39, Michał Wolff pisze:
On 19 Sty, 23:20, Wojtek Sobociński<sob...@gazeta.pl> wrote: Cieszę się :) Szczególnie, jeśli naprawdę wiesz. Powodzenia życzę. -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 16:58:04 | |
Autor: ...::QRT::... | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Dnia Wed, 19 Jan 2011 03:24:37 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a):
On 19 Sty, 11:49, "Mikołaj \"Miki\" Menke" <m...@menek.one.pl> wrote: nigdy nie miałem XTR nawet w rękach ale jeśli chodzi o tańsze i średnej klasy piasty to zdecydowanie nie jest to mit. Każda jaką miałem w rękach lub pochodząca z nowego roweru nie kręciła sie gładko. Ja 30 tyś zrobiłem na tanich piastach bez *żadnych* ich uszkodzeń. Nie wymieniałem konusów, kulek, bieżnie mi nie padły, bębenek ciagle działa. Tyle ze 2x do roku je rozbierałem konserwowałem i regulowałem a i przed rozpoczęciem ich eksploatacji także dokonałem regulacji. |
|
Data: 2011-01-19 20:51:41 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 16:58, ...::QRT::... pisze:
Dnia Wed, 19 Jan 2011 03:24:37 -0800 (PST), Michał Wolff napisał(a): Pamiętaj, że piasta musi mieć jakiś opór - skręcona na bardzo lekką pracę dostanie luzów po niedługim czasie. Rzecz w tym, żeby bez żadnego przymiaru mieć "czucie w ręku" i wiedzieć jak skręcić. -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 21:00:17 | |
Autor: ...::QRT::... | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Dnia Wed, 19 Jan 2011 20:51:41 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):
W dniu 2011-01-19 16:58, ...::QRT::... pisze: skoro przejechała 30 tyś to mam nadzieje iż jednak udaje mi sie to zrobić w miarę poprawnie :D Robie to tak: skręcam tak by "na sucho" miała minimalny luz. Po zapięciu koła szybkozamykaczem żadnego luzu już być nie może. Zasdniczo wykonuje kilka prób aż uda sie uzyskać taki efekt. Zasdniczo zauważyłem iż w nowy rower/nowa piasta (bez korety skręcenia piast) może mieć konusy do wymiany już po 3/4 tysiacach. Są to co prawda obserwacje potwierdzone w dośc niewielkiej liczbie przypadków w ilości 2, ale sadze ze mogą być w miare miarodajne. |
|
Data: 2011-01-19 23:28:29 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
nigdy nie miałem XTR nawet w rękach ale jeśli chodzi o tańsze i średnej Zostawiasz wyczuwalny luz i ściskasz zamykaczem? To jest całkowicie przeciwne wszystkiemu czego mnie nauczono w trakcie mojej pracy w serwisie rowerowym. Zasdniczo zauważyłem iż w nowy rower/nowa piasta (bez korety skręcenia Wiesz, konusy najszybciej się niszczą jak do piast dostaje się kurz. Często zdarza się, że po stronie napędu smar jest zanieczyszczony a po przeciwnej jeszcze czysty. Uszkodzenia powierzchni biorą się z braku regularnego serwisowania w takim przypadku. Zanieczyszczenie smaru w piastach zależy od ich uszczelnienia, rodzaju materiału i sposobu użytkowania roweru. Wiem z praktyki :) -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-19 23:46:25 | |
Autor: ...::QRT::... | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
Dnia Wed, 19 Jan 2011 23:28:29 +0100, Wojtek Sobociński napisał(a):
nigdy nie miałem XTR nawet w rękach ale jeśli chodzi o tańsze i średnej dokładnie - a po ściśnięciu luzu na kole żadnego już nie ma wiec chyba jest ok. To jest całkowicie przeciwne wszystkiemu czego mnie nauczono w trakcie mojej pracy w serwisie rowerowym. przebiegi i stan piasty nie wskazują aby negatywnie sie to odbijało na jen żywotności. Zasdniczo zauważyłem iż w nowy rower/nowa piasta (bez korety skręcenia w tych moich uszczelnienia sa aczkolwiek chyba raczej marne - to jakiś pozagrupowy model z zakresu alivio/deore (525?) sprzed chyba 5/6 lat - nie zwracałem na to wiekszej uwagi ale smar jest brudny po obu stronach. |
|
Data: 2011-01-20 00:16:41 | |
Autor: KrzyĹ CierpiÄtnik | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
Wojtek SobociĹski wrote:
nigdy nie miaĹem XTR nawet w rÄkach ale jeĹli chodzi o taĹsze i Ĺrednej WĹaĹciwie to jest to doĹÄ popularna, hmm, wiedza: http://www.sheldonbrown.com/brandt/cone-adjustment.html Sam siÄ nie wypowiem, bo nie przerabiaĹem tematu, aczkolwiek XT (756/770) fabrycznie _wydajÄ _siÄ_ w porzÄ dku, a to, Ĺźe QR wywiera dodatkowy wpĹyw do gĹowy by mi nie przyszĹo, gdybym o tym nie przeczytaĹ. A im wiÄcej czytam tym gĹupszy jestem ;) JakoĹ niedĹugo zamierzam przeserwisowaÄ tylnÄ , wiÄc siÄ zobaczy jak to jest. O ile nie wyczujÄ jakieĹ poprawy, to przedniej nie zamierzam ruszaÄ (prawie bĹota nie widziaĹa i przebieg maĹy). -- KrzyĹ |
|
Data: 2011-01-20 12:31:26 | |
Autor: Coaster | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
On 1/19/11 11:28 PM, Wojtek Sobociński wrote:
Zle cie uczono (pisze o QR). Zostawia sie minimalny luz, bo zacisniecie dodatkowo kompresuje lozyska. Zawsze tak robie. przed zacisnieciem QR. Jezeli chcesz autorytetu wikszego niz serwis rowerowy to prosze: http://www.sheldonbrown.com/cone-adjustment.html Oczywiscie najwazniejsza jest kwestia ustawienia wlasciwego minimalnego luzu. To sie po prostu wie. Ale to tak, jak z waleniem mlotkiem - mozna walic i 'walic'... ;-)
-- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-01-19 15:11:28 | |
Autor: Wojtek Sobociński | |
mavic crossmax SL wrażenia | |
W dniu 2011-01-19 10:54, Michał Wolff pisze:
On 18 Sty, 22:49, "Wojtek M."<djmo...@tenbit.pl> wrote: Były serwisowane w trakcie tych 30tys przebiegu? -- Wojtek Sobociński Full szosa 2 sztywniaki XTZ 750 '91 Podkowa Leśna |
|
Data: 2011-01-20 09:45:51 | |
Autor: TomaszB | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
W dniu 18.01.2011 09:42, Wojtek M. pisze:
CzeĹÄ Zwracaj uwagÄ na okolice otworu na wentyl. Miejsce to bardzo lubi rozpoczynaÄ proces pÄkania wewnÄtrznej Ĺciany obrÄczy. Wymiana obrÄczy u dystrybutora (tylko) to koszt okoĹo 700zĹ |
|
Data: 2011-01-20 17:18:53 | |
Autor: Wojtek M. | |
mavic crossmax SL wraĹźenia | |
Dwie NOWE obrÄcze udaĹo mi sie kupiÄ na allegro za 450 :)Tak jak obiecaĹem, opiszÄ pierwsze wraĹźenia z crossmax SL. KupiĹem je |
|