Grupy dyskusyjne   »   pl.biznes.banki   »   mbank - chargeback przy fraudzie

mbank - chargeback przy fraudzie

Data: 2016-07-18 11:41:53
Autor: janek z pola
mbank - chargeback przy fraudzie
Witam,

odkryłem w historii karty kredytowej z mBanku transakcje, których nie zlecałem. Obciążenia były wykonane za granicą - w Europie Zachodniej. Prawdopodobnie dane karty zostały skradzione z jakiegoś sklepu, gdzie używałem tej karty wcześniej.

Przy próbie kontaktu z mBankiem zaproponowano mi zwykłą reklamację. Procedura odzyskiwania skradzionych środków przez kontakt mBanku/policji ze sklepami, które przyjęły dane karty. Propozycja z mojej strony, żeby przeprocesować to przez chargeback została skrytykowana, ponieważ mBank się upierał, źe będę musiał się wcześniej sam skontaktować ze sprzedawcą i spróbować wyjaśnić sprawę.

Dodam, że jedna z transakcji to zakup w pizzerii.

Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?

--
Wysłane z pola.

Data: 2016-07-18 03:28:56
Autor: Kris
mbank - chargeback przy fraudzie
W dniu poniedziałek, 18 lipca 2016 11:41:47 UTC+2 użytkownik janek z pola napisał:
Witam,

odkryłem w historii karty kredytowej z mBanku transakcje, których nie zlecałem. Obciążenia były wykonane za granicą - w Europie Zachodniej. Prawdopodobnie dane karty zostały skradzione z jakiegoś sklepu, gdzie używałem tej karty wcześniej.

Przy próbie kontaktu z mBankiem zaproponowano mi zwykłą reklamację. Procedura odzyskiwania skradzionych środków przez kontakt mBanku/policji ze sklepami, które przyjęły dane karty. Propozycja z mojej strony, żeby przeprocesować to przez chargeback została skrytykowana, ponieważ mBank się upierał, źe będę musiał się wcześniej sam skontaktować ze sprzedawcą i spróbować wyjaśnić sprawę.

Dodam, że jedna z transakcji to zakup w pizzerii.

Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?
Rób chargeback
Daj znać co odpisali

Data: 2016-07-18 22:58:53
Autor: Krzysztof Halasa
mbank - chargeback przy fraudzie
janek z pola <adres@email.pl> writes:

odkryłem w historii karty kredytowej z mBanku transakcje, których nie zlecałem. Obciążenia były wykonane za granicą - w Europie Zachodniej. Prawdopodobnie dane karty zostały skradzione z jakiegoś sklepu, gdzie używałem tej karty wcześniej.

Przy próbie kontaktu z mBankiem zaproponowano mi zwykłą reklamację.

Słusznie.

Procedura odzyskiwania skradzionych środków przez kontakt mBanku/policji ze sklepami, które przyjęły dane karty. Propozycja z mojej strony, żeby przeprocesować to przez chargeback została skrytykowana, ponieważ mBank się upierał, źe będę musiał się wcześniej sam skontaktować ze sprzedawcą i spróbować wyjaśnić sprawę.

Bajki jakieś. Tak czy owak, ew. chargeback to sprawa między bankiem
i sklepem, klientowi nic do tego.

Dodam, że jedna z transakcji to zakup w pizzerii.

Bez znaczenia.

Jak sądzicie - w takim przypadku upierać się na chargeback czy raczej zgodzić się na reklamację zaproponowaną przez bank?

Należy po prostu złożyć zwykłą reklamację (są niezwykłe?). Sposób
ew. odzyskania pieniędzy od sprzedawców to sprawa banku. Układy
klient-bank regulują polskie ustawy i umowa.
--
Krzysztof Hałasa

mbank - chargeback przy fraudzie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona