mbank - coś z kodowaniem?

Data: 2011-06-20 09:21:13
Autor: Adam Sito
mbank - coś z kodowaniem?
Zawsze robiłem przelew po prostu kopiując numer konta i wklejając we właściwe miejsce. Od wczoraj pokazuje się błąd "Niedozwolony znak: - char(173) w polu Rachunek odbiorcy"; mimo że żadnych znaków poza cyferkami tam nie ma. Problem występuje na kilku komputerach...

--
AS

Data: 2011-06-20 09:39:30
Autor: SQLwiel
mbank - coś z kodowaniem?
Adam Sito pisze:
[...]

Nie wiesz co to jest char(173)? To wklep sobie to w jakiegoś excela,
może w wersji '=znak(173)'. Nie wiem dokładnie, bo nie używam excela
Dla ułatwienia dodam: myślnik ma kod ascii = 45

(Nie wdając się w szczegóły jak się te znaki "poziomej kreski" podobnej
do myślnika wg typografów nazywają.)

--

Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2011-06-20 09:49:27
Autor: mvoicem
mbank - coś z kodowaniem?
(20.06.2011 09:39), SQLwiel wrote:
Adam Sito pisze:
[...]

Nazywają się właśnie myślnik, zaś to co jest powszechnie używane, czyli "-", to dywiz.

p. m.

Data: 2011-06-20 09:53:45
Autor: Waldek
mbank - coś z kodowaniem?

Użytkownik "SQLwiel" <nulla@com.pl> napisał w wiadomości news:itmth2$13l$1news.onet.pl...
 cyferkami tam nie ma. Problem występuje na kilku komputerach...

Nie wiesz co to jest char(173)? To wklep sobie to w jakiegoś excela,
może w wersji '=znak(173)'. Nie wiem dokładnie, bo nie używam excela

On tez nie musi uzywac excela ;)
akcesoria -> narzedzia systemowe -> tablica znakow
-  o ile korzysta z windy

Data: 2011-06-20 10:13:15
Autor: Adam Sito
mbank - coś z kodowaniem?
On tez nie musi uzywac excela ;)
akcesoria -> narzedzia systemowe -> tablica znakow
-  o ile korzysta z windy

Pytanie brzmiało raczej: "dlaczego dotąd robiłem kopiuj wklej" i działało; a od wczoraj nie działa ;-)

--
AS

Data: 2011-06-20 10:43:35
Autor: mvoicem
mbank - coś z kodowaniem?
(20.06.2011 10:13), Adam Sito wrote:
[...]

Może źródło z którego dotąd kopiowałeś zaczęło wyświetlać myślniki (te dłuższe) zamiast dywizów (tych krótszych)?

p. m.

Data: 2011-06-20 11:34:16
Autor: Maruda
mbank - coś z kodowaniem?
W dniu 2011-06-20 10:13, Adam Sito pisze:
[...]

Odp: Bo ktoś-gdzieś-coś zmienił (dla wygody klienta, oczywiście).
Np ten, od którego kopiujesz ten numer rachunku. Np. dawniej był cięgiem, a teraz jest z kreską (ch. wie, czy z myślnikiem, łącznikiem, dywizem, czy inną brygadią, a może i opcjonalną spacją). Gdyby mBankowi koderzy mieli rozum, to wycięliby z wklejonego w miejsce numeru ciągu wszystko, co nie jest cyfrą, sprawdzili, czy ma 26 znaków i dopiero puścili dalej. Ale do tego, to myśleć trzeba. Nie wymagajmy zbyt wiele.

Jak mi się któryś formularz o coś takiego pluje, to kopiuję numer najpierw do notatnika, usuwam to, co podejrzane, a potem dopiero *stamtąd* kopiuję i wklejam do formularza.

--

Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-06-20 15:06:53
Autor: witrak()
mbank - coś z kodowaniem?
Maruda wrote:
[...]

I oczywiście cieszysz się z udogodnień dla klienta ;-)

witrak()
PS. Kiedyś zakładałem przelew z karty Citi (przez operatora) i
podyktowałem do pola "tytułem" to, co było podane na formularzu
"elektrowni". Facet wpisał, a ja teraz ilekroć zatwierdzam
operację dostaję sygnalizację błędu "niedozwolony znak" i muszę
poprawiać to, co system mi wpisał... :-)))

Data: 2011-06-20 16:14:48
Autor: Titus Atomicus
mbank - coś z kodowaniem?
In article <itmsco$p32$1@news.onet.pl>,
 "Adam Sito" <adamsito@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Pewnie chodzi o jakas niewidoczna spacje, albo przesuniecie do nastepnej linii.
Rada: wyskasuj wszystkie spacje i wstaw ponownie.

TA

Data: 2011-06-24 04:18:27
Autor: deree
mbank - coś z kodowaniem?
On 20 Cze, 16:14, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <itmsco$p3...@news.onet.pl>,
 "Adam Sito" <adams...@poczta.onet.pl> wrote:

> Zawsze robi em przelew po prostu kopiuj c numer konta i wklejaj c we
> w a ciwe miejsce. Od wczoraj pokazuje si b d "Niedozwolony znak: -
> char(173) w polu Rachunek odbiorcy"; mimo e adnych znak w poza cyferkami
> tam nie ma. Problem wyst puje na kilku komputerach...

Pewnie chodzi o jakas niewidoczna spacje, albo przesuniecie do nastepnej
linii.
Rada: wyskasuj wszystkie spacje i wstaw ponownie.

TA

Wielokrotnie miałem taki problem w mBanku, to żadna nowość. Zazwyczaj
radzę sobie tak, że przeklejam najpierw nr konta do notatnika, albo
innego edytora tekstu i stamtąd dopiero do mBanku.

mbank - coś z kodowaniem?