mbank kredyt gotówkowy, wcześniejsza spłata?

Data: 2019-02-06 14:55:12
Autor: mariusz
mbank kredyt gotówkowy, wcześniejsza spłata?
Czy biorąc kredyt gotówkowy w mbanku, mogę go bez dodatkowych opłat jednorazowo spłacić, powiedzmy po 3-4 miesiącach?

Marcin

Data: 2019-02-06 15:56:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-06, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:

Czy biorąc kredyt gotówkowy w mbanku, mogę go bez dodatkowych opłat jednorazowo spłacić, powiedzmy po 3-4 miesiącach?

To zależy.
Prywatne (konsumenckie) tak. Z tego co kojarzę, chyba ustawa to wymusza.
Firmowe nie. Jest opłata za wcześniejszą spłatę.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-06 17:19:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnq5ltd6.1eqd.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-02-06, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:
[...]

A i tak jest prowizja, czyli kara z gory :-)

J.

Data: 2019-02-06 21:45:58
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Firmowe nie. Jest opłata za wcześniejszą spłatę.
A i tak jest prowizja, czyli kara z gory :-)

A to różnie bywa, ja kiedyś trafiłem na promocję bez prowizji. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-07 08:47:08
Autor: RobertS
On 2019-02-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Firmowe nie. Jest opłata za wcześniejszą spłatę.
A i tak jest prowizja, czyli kara z gory :-)

A to różnie bywa, ja kiedyś trafiłem na promocję bez prowizji. :)

trafiają się oferty bez prowizji (w różnych bankach), ale nawet jeżeli ktoś prowizję zapłacił i spłacił kredyt wcześniej to bank powinien zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były) i ew. prowizję

RobertS

Data: 2019-02-07 02:35:35
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 08:47:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> trafiają się oferty bez prowizji (w różnych bankach), ale nawet jeżeli ktoś prowizję zapłacił i spłacił kredyt wcześniej to bank powinien zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były) i ew. prowizję

Że ubezpieczenie proporcjonalnie musi zwrócić to w miarę jasne.
Że prowizję - z info w necie wynika, że też - oczywiście proporcjonalnie - ciekawostka.
Ale znalazłem też info, że wcale nie ma wymogu braku prowizji dla wcześniejszej spłaty.

Data: 2019-02-07 12:32:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb42132-5453-4a44-beb7-da65d1d64c1a@googlegroups.com...
> [...]

zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były) i ew. prowizję

Że ubezpieczenie proporcjonalnie musi zwrócić to w miarę jasne.

A ubezpieczenie jest platne z gory i rozlozone na raty, czy skladka platna co miesiac ?

Że prowizję - z info w necie wynika, że też - oczywiście proporcjonalnie - ciekawostka.
Ale znalazłem też info, że wcale nie ma wymogu braku prowizji dla wcześniejszej spłaty.

IMO - nie moze zwracac/pobrac prowizji proporcjonalnie, bo to by znaczylo, ze stosuje oprocentowanie wieksze niz ustawa pozwala :-)

Prowizja jest jednorazowa za udzielenie kredytu, i nawet jesli rozlozona na raty, to do zaplacenia w calosci.

Za to ... przy promocji bez prowizji przeczytac regulamin promocji, bo moze tam "udziela sie 100% rabatatu na prowizje, pod warunkiem nie splacenia przedterminem" :-)

J.

Data: 2019-02-07 09:26:11
Autor: Kris
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 12:33:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Prowizja jest jednorazowa za udzielenie kredytu, i nawet jesli rozlozona na raty, to do zaplacenia w calosci.

Przeważnie potrącona z kwoty kredytu wiec faktycznie oprócz tego że klient ją zapłacił to jeszcze odsetki od niej spłaca.

Data: 2019-02-07 20:53:04
Autor: RobertS
[...]

zapoznaj się z ustawą o kredycie konsumenckim, nie wszystkie kredyty są nią objęte np. wiele hipo ma prowizję za wcześniejszą spłątę

RobertS

Data: 2019-02-07 09:24:10
Autor: Kris
[...]

Zgoda, tylko że nie zwraca bank a ubezpieczyciel

i ew. prowizję

Skąd to info i czy znasz jakiś bank co zwraca część prowizji przy wczesniejszej spłacie?
Bo ja o takim nie słyszałem.

Data: 2019-02-07 20:55:42
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-07 o 18:24, Kris pisze:
[...]

skrót myślowy, oczywiście ubezpieczyciel, gdyż banki same ubezpieczeń nie mają w ofercie, to bankassurance

ale tym lepiej, bo powołujesz się na ustawę o ubezpieczeniach analogicznie jak np. z AC

masz auto i kupiłeś AC na rok, sprzedajesz po 6 miesiącach więc należy się proporcjonalny zwrot skłądki

i ew. prowizję

Skąd to info i czy znasz jakiś bank co zwraca część prowizji przy wczesniejszej spłacie?
Bo ja o takim nie słyszałem.

sam z siebie nie zwróci żaden, ale jak napiszesz pismo i odpowiednio umotywujesz to i owszem

RobertS

Data: 2019-02-08 14:36:30
Autor: Kris
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 20:55:41 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

sam z siebie nie zwróci żaden, ale jak napiszesz pismo i odpowiednio umotywujesz to i owszem
Znasz taki bank co zwróci po "umotywowanym pismie"?
Arbiter bankowy stoi na stanowisku że prowizja jest bezzwrotna, Rzecznik Finansowy wprost przeciwnie.
Kilka spraw w sądach się toczy póki co a ja nie znam przypadku żeby bank dobrowolnie oddał prowizje przy wcześniejszej spłacie

Data: 2019-02-07 08:46:18
Autor: RobertS
mbank kredyt got�wkowy, wcze�niejs za sp�ata?
W dniu 2019-02-06 o 14:55, mariusz pisze:
Czy bior?c kredyt got?wkowy w mbanku, mog? go bez dodatkowych op?at
jednorazowo sp?aci?, powiedzmy po 3-4 miesi?cach?

Marcin

jest to kredyt konsumencki więc możesz spłacić wcześniej bez prowizji

RobertS

Data: 2019-02-07 10:14:21
Autor: Pete
W dniu 2019-02-07 o 08:46, RobertS pisze:
[...]

Taki na powiedzmy 200tys też? ;)

--
Pete

Data: 2019-02-07 02:32:41
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 10:14:21 UTC+1 użytkownik Pete napisał:

> jest to kredyt konsumencki więc możesz spłacić wcześniej bez prowizji
> Taki na powiedzmy 200tys też? ;)

Jak na mniej niż 255550zł - to też.
Inna sprawa, po co w ogóle brać kredyt na 3 miesiące?

Data: 2019-02-07 21:02:04
Autor: RobertS
[...]

nikt nie bierze takiego kredytu na 3 m-ce (jaka byłaby rata? wymagane dochody, aby mieć zdolność?), ale może wziąć np. na 6 lat i mieć szansę (z jakiegoś powodu) spłaty po 3 miesiącach, można? oczywiście że tak

RobertS

Data: 2019-02-08 02:16:59
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 21:02:03 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
> nikt nie bierze takiego kredytu na 3 m-ce (jaka byłaby rata? wymagane dochody, aby mieć zdolność?), ale może wziąć np. na 6 lat i mieć szansę (z jakiegoś powodu) spłaty po 3 miesiącach, można? oczywiście że tak

Dwórki Glapcia dałyby radę i na 3 miesiące (no, może nie całe 255550 - tyle to na 5 miesięcy).

Można, ale po co?
Jakby ktoś brał pod uwagę wzięcie na 6 lat (choć z pełnej sumy i tak wychodzi rata koło 4k) i rozważał ew.. spłatę po 3 latach, to jeszcze bym zrozumiał.
Ale brać kredyt mając w perspektywie pokaźny przypływ kasy za 3 miesiące - hmmm, nie lepiej poczekać? Chyba że jakaś mega pilna potrzeba albo ten przypływ jednak nie aż tak pewny, a na wstrzymanie sobie dać nie można...
Cóż, dyskusja z pośrednikiem kredytowym o zaletach i wadach brania kredytu obientywna być nie może ;>
Bo nawet nie dasz rady odpowiedzieć tak, jak ostatnio przewodniczący Izby Gmin na zarzut o stronniczość w sprawie brexitu ;P

Data: 2019-02-08 11:30:56
Autor: Michał Jankowski
W dniu 08.02.2019 o 11:16, Dawid Rutkowski pisze:

[...]

No ale powiedzmy chcę sprzedać mieszkanie i kupić inne? Przecież nie sprzedam najpierw, bo dokąd się wyprowadzę? Jak ludzie to rozwiązują?

A przy okazji - czy istnieją kredyty/pożyczki pod zastaw nieruchomości na zasadzie lombardu, bez pytania klienta o dochody?

   MJ

Data: 2019-02-08 03:02:57
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 lutego 2019 11:31:44 UTC+1 użytkownik Michał Jankowski napisał:

No ale powiedzmy chcę sprzedać mieszkanie i kupić inne? Przecież nie sprzedam najpierw, bo dokąd się wyprowadzę? Jak ludzie to rozwiązują?

Wyprowadzić się można, mieszkań na wynajem pod dostatek, może takich, co właściciel nie chce od razu umowy na rok, jest mniej, ale też się da znaleźć. Oczywiście nie jest to wygodne, dodatkowa przeprowadzka i mieszkanie przez 3 miesiące w paczkach - bez dzieci da się radę, z dziećmi raczej nie.

Ale to nie jedyny scenariusz - i to z doświadczenia piszę, bo sam tak sprzedawałem mieszkanie - umówiłem się z klientem na rabat od ceny z ogłaszania w zamian za to, że będę jeszcze mógł 2 miesiące mieszkać - w nowym bowiem dopiero kończyła ekipa budowlana, a przecież jeszcze majster od kuchni musiał mieć trochę czasu.
To było wpisane do umowy sprzedaży, którą trzeba było wcześniej podpisać, żeby bank klienta uruchomił kredyt - a ja kasy z tego kredytu potrzebowałem, żeby za nowe do końca zapłacić.

A przy okazji - czy istnieją kredyty/pożyczki pod zastaw nieruchomości na zasadzie lombardu, bez pytania klienta o dochody?

A pewnie, potem opisują w taki sposób oszukanych w wyborczej ;P

Data: 2019-02-08 18:08:18
Autor: RobertS
[...]

dlaczego oszukanych?

klient nie ma zdolności kredytowej, potrzebuje pilnie gotówki ale ma zabezpieczenie

pożyczasz mu kasę wiedzą, że to duże ryzyko, on nie oddaje więc przejmujesz nieruchomość

jeżeli masz akurat taką sytuację i potrzebę to dlaczego nie?

tylko ludzie kasy nie oddają, tracą nieruchomość i wielki lament jest, dlaczego?

przecież nie wywiązali się z umowy, nie ma litości

RobertS

Data: 2019-02-08 21:38:48
Autor: Alf/red/
[...]

Można też na użyczenie - kupujesz na umowę przedwstępną, wykładasz 10%, robicie użyczenie tego mieszkania (po kosztach utrzymania) na dwa czy trzy miesiące, przeprowadzasz się, sprzedajesz swoje stare mieszkanie, masz pieniądze na dokończenie kupowania.

--
Alf/red/

Data: 2019-02-09 00:31:44
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 8 lutego 2019 21:38:51 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]

Można też na użyczenie - kupujesz na umowę przedwstępną, wykładasz 10%, robicie użyczenie tego mieszkania (po kosztach utrzymania) na dwa czy trzy miesiące, przeprowadzasz się, sprzedajesz swoje stare mieszkanie, masz pieniądze na dokończenie kupowania.

W gruncie rzeczy tak to wyglądało od strony nowego mieszkania - deweloper udzielił mi bezpłatnego kredytu na pół roku na 25% wartości kontraktu - umowa przedwstępna u notariusza (choć budynek już stał) - ale to nie był duży dodatkowy koszt, bo wtedy jest pół taksy, jedynie opłaty sądowe - i jak zapłaciłem 75% to dostałem klucze i mogłem wykańczać - a akurat ekipa miała wolne, kolejny cud ;) Oczywiście przejąłem też płacenie czynszu - ale nawet pozwolili mi się zameldować.
Po sprzedaniu starego j.w. zaraz dopłaciłem i umowa końcowa.

Data: 2019-02-08 18:06:07
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-08 o 11:30, Michał Jankowski pisze:

No ale powiedzmy chcę sprzedać mieszkanie i kupić inne? Przecież nie sprzedam najpierw, bo dokąd się wyprowadzę? Jak ludzie to rozwiązują?

w AN zapis, że mieszkanie zostanie zwolnione np. za 3 m-ce, jak się strony dogadają to żaden problem

A przy okazji - czy istnieją kredyty/pożyczki pod zastaw nieruchomości na zasadzie lombardu, bez pytania klienta o dochody?

tak, ale nie w bankach
i możesz liczyć na MAX 50% wartości jeżeli mieszkanie jest bdb w super lokalizacji

RobertS

Data: 2019-02-08 09:00:13
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3i2rq$s30$4@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

90 tys zl ?
Paru by sie chyba znalazlo, np czlowiek nowy samochod potrzebuje, albo mieszkanie dla dziecka  :-)

J.

Data: 2019-02-08 18:04:28
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-08 o 09:00, J.F. pisze:

90 tys zl ?
Paru by sie chyba znalazlo, np czlowiek nowy samochod potrzebuje, albo mieszkanie dla dziecka  :-)

J.

mieszkanie za kredyt gotówkowy? no można tylko po co?

RobertS

Data: 2019-02-08 21:01:31
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3kcqp$ods$1@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Bo szybko, i mozna na 3 miesiace, i tanio :-)

J.

Data: 2019-02-07 21:00:05
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-07 o 10:14, Pete pisze:
[...]

Maksymalna kwota kredytu konsumenckiego nie może przekroczyć 255.550 złotych (lub równowartości tej sumy w obcej walucie).

Od 22 lipca 2017 r. kwestię pobierania opłat za wcześniejszą spłatę kredytu hipo reguluje ustawa. Według tych przepisów po trzech latach spłaty kredytu ze zmienną stopą procentową, bank nie będzie mógł pobrać opłaty za wcześniejszą całkowitą lub częściową spłatę zobowiązania. Opłata może zostać naliczona w trakcie pierwszych trzech lat, ale tylko do wysokości 3% spłacanej kwoty (kapitału) i nie może przekroczyć wysokości odsetek naliczonych od tej kwoty w ostatnim roku.
RobertS

Data: 2019-02-08 08:58:13
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3i2o3$s30$3@sunflower.man.poznan.pl...
[...]

Czy to dotyczy tez wczesniej zaciagnietych kredytow ?

J.

Data: 2019-02-08 18:09:05
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-08 o 08:58, J.F. pisze:

Czy to dotyczy tez wczesniej zaciagnietych kredytow ?

J.

Lex retro non agit

RobertS

Data: 2019-02-08 20:45:36
Autor: J.F.
Użytkownik "RobertS"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:q3kd3f$ods$4@sunflower.man.poznan.pl...
W dniu 2019-02-08 o 08:58, J.F. pisze:
Czy to dotyczy tez wczesniej zaciagnietych kredytow ?

Lex retro non agit

W teorii.
W praktyce to czesto działalo.

Jak chocby umozliwienie splaty kredytu "walutowego" w walucie :-)

J.

Data: 2019-02-11 11:20:48
Autor: Pete
W dniu 2019-02-07 o 21:00, RobertS pisze:
[...]

Wygrałeś, kiedyś to było 80 tys. stąd moje pytanie.

[...]

Dzięki za wyjaśnienia.
--
Pete

Data: 2019-02-11 13:20:54
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-11 o 11:20, Pete pisze:

Maksymalna kwota kredytu konsumenckiego nie może przekroczyć 255.550 złotych (lub równowartości tej sumy w obcej walucie).

Wygrałeś, kiedyś to było 80 tys. stąd moje pytanie.

tak właśnie było, ale się zmieniło

Od 22 lipca 2017 r. kwestię pobierania opłat za wcześniejszą spłatę kredytu hipo reguluje ustawa.

Dzięki za wyjaśnienia.

+ wiele banków nie pobiera opłat nawet w tych pierwszych 3 latach, ponoć zapisy odnośnie liczenia prowizji są na tyle niejednoznaczne, że wolą mieć z TOiP 0% niż później "walczyć" z klientami, którzy jednak mają inne zdanie odnośnie sposobu naliczania tej prowizji

RobertS

mbank kredyt gotówkowy, wcześniejsza spłata?