mbank kredyt gotówkowy, wcześniejsza spłata?

Data: 2019-02-06 15:56:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-06, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:

Czy biorąc kredyt gotówkowy w mbanku, mogę go bez dodatkowych opłat jednorazowo spłacić, powiedzmy po 3-4 miesiącach?

To zależy.
Prywatne (konsumenckie) tak. Z tego co kojarzę, chyba ustawa to wymusza.
Firmowe nie. Jest opłata za wcześniejszą spłatę.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-06 17:19:51
Autor: J.F.
Użytkownik "Wojciech Bancer"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:slrnq5ltd6.1eqd.wojciech.bancer@pl-test.org...
On 2019-02-06, mariusz <mariuszsz@interia.pl> wrote:
[...]

A i tak jest prowizja, czyli kara z gory :-)

J.

Data: 2019-02-06 21:45:58
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-02-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Firmowe nie. Jest opłata za wcześniejszą spłatę.
A i tak jest prowizja, czyli kara z gory :-)

A to różnie bywa, ja kiedyś trafiłem na promocję bez prowizji. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-02-07 08:47:08
Autor: RobertS
On 2019-02-06, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

Firmowe nie. Jest opłata za wcześniejszą spłatę.
A i tak jest prowizja, czyli kara z gory :-)

A to różnie bywa, ja kiedyś trafiłem na promocję bez prowizji. :)

trafiają się oferty bez prowizji (w różnych bankach), ale nawet jeżeli ktoś prowizję zapłacił i spłacił kredyt wcześniej to bank powinien zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były) i ew. prowizję

RobertS

Data: 2019-02-07 02:35:35
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 08:47:06 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:
> trafiają się oferty bez prowizji (w różnych bankach), ale nawet jeżeli ktoś prowizję zapłacił i spłacił kredyt wcześniej to bank powinien zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były) i ew. prowizję

Że ubezpieczenie proporcjonalnie musi zwrócić to w miarę jasne.
Że prowizję - z info w necie wynika, że też - oczywiście proporcjonalnie - ciekawostka.
Ale znalazłem też info, że wcale nie ma wymogu braku prowizji dla wcześniejszej spłaty.

Data: 2019-02-07 12:32:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fb42132-5453-4a44-beb7-da65d1d64c1a@googlegroups.com...
> [...]

zwrócić proporcjonalnie ubezpieczenia (jeżeli były) i ew. prowizję

Że ubezpieczenie proporcjonalnie musi zwrócić to w miarę jasne.

A ubezpieczenie jest platne z gory i rozlozone na raty, czy skladka platna co miesiac ?

Że prowizję - z info w necie wynika, że też - oczywiście proporcjonalnie - ciekawostka.
Ale znalazłem też info, że wcale nie ma wymogu braku prowizji dla wcześniejszej spłaty.

IMO - nie moze zwracac/pobrac prowizji proporcjonalnie, bo to by znaczylo, ze stosuje oprocentowanie wieksze niz ustawa pozwala :-)

Prowizja jest jednorazowa za udzielenie kredytu, i nawet jesli rozlozona na raty, to do zaplacenia w calosci.

Za to ... przy promocji bez prowizji przeczytac regulamin promocji, bo moze tam "udziela sie 100% rabatatu na prowizje, pod warunkiem nie splacenia przedterminem" :-)

J.

Data: 2019-02-07 09:26:11
Autor: Kris
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 12:33:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Prowizja jest jednorazowa za udzielenie kredytu, i nawet jesli rozlozona na raty, to do zaplacenia w calosci.

Przeważnie potrącona z kwoty kredytu wiec faktycznie oprócz tego że klient ją zapłacił to jeszcze odsetki od niej spłaca.

Data: 2019-02-07 20:53:04
Autor: RobertS
[...]

zapoznaj się z ustawą o kredycie konsumenckim, nie wszystkie kredyty są nią objęte np. wiele hipo ma prowizję za wcześniejszą spłątę

RobertS

Data: 2019-02-07 09:24:10
Autor: Kris
[...]

Zgoda, tylko że nie zwraca bank a ubezpieczyciel

i ew. prowizję

Skąd to info i czy znasz jakiś bank co zwraca część prowizji przy wczesniejszej spłacie?
Bo ja o takim nie słyszałem.

Data: 2019-02-07 20:55:42
Autor: RobertS
W dniu 2019-02-07 o 18:24, Kris pisze:
[...]

skrót myślowy, oczywiście ubezpieczyciel, gdyż banki same ubezpieczeń nie mają w ofercie, to bankassurance

ale tym lepiej, bo powołujesz się na ustawę o ubezpieczeniach analogicznie jak np. z AC

masz auto i kupiłeś AC na rok, sprzedajesz po 6 miesiącach więc należy się proporcjonalny zwrot skłądki

i ew. prowizję

Skąd to info i czy znasz jakiś bank co zwraca część prowizji przy wczesniejszej spłacie?
Bo ja o takim nie słyszałem.

sam z siebie nie zwróci żaden, ale jak napiszesz pismo i odpowiednio umotywujesz to i owszem

RobertS

Data: 2019-02-08 14:36:30
Autor: Kris
W dniu czwartek, 7 lutego 2019 20:55:41 UTC+1 użytkownik RobertS napisał:

sam z siebie nie zwróci żaden, ale jak napiszesz pismo i odpowiednio umotywujesz to i owszem
Znasz taki bank co zwróci po "umotywowanym pismie"?
Arbiter bankowy stoi na stanowisku że prowizja jest bezzwrotna, Rzecznik Finansowy wprost przeciwnie.
Kilka spraw w sądach się toczy póki co a ja nie znam przypadku żeby bank dobrowolnie oddał prowizje przy wcześniejszej spłacie

mbank kredyt gotówkowy, wcześniejsza spłata?