mbank - nowa historia

Data: 2019-10-02 13:03:23
Autor: J.F.
mbank - nowa historia
mbank zapowiada nowa, lepsza historie

https://www.mbank.pl/mbank-news/co-nowego/pokazemy-nowa-historie-operacji.html

Po .... ilu to juz latach ?  Pojawi sie stan konta po operacji.

Ciekawe ... tak wiodacy bank reaguje na petycje klientow, czy wcale tak mocno sie nie dopominali, a reszczie sie odpowiadalo - jest stara historia.

A moze wraz z nowym interfejsem wprowadzili jakies zmiany glebiej, ktore to umozliwily ... moze wczesniej nie mieli zapisanego stanu konta po operacji ?

No coz, poczekamy, zobaczymy ... tylko gdzie jest jakis konkurs na najlepsza strone banku, w ktorym mozna przyznac punkty ujemne, lub choc ocene zero wystawic :-)

J.

Data: 2019-10-02 22:49:16
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Wed, 2 Oct 2019 13:03:23 +0200, J.F. napisał(a):

mbank zapowiada nowa, lepsza historie

https://www.mbank.pl/mbank-news/co-nowego/pokazemy-nowa-historie-operacji.html

Po .... ilu to juz latach ?  Pojawi sie stan konta po operacji.

I wydruk do PDF/CSV. Hurrra...
Obawiam się tylko jednego - w tej chwili z jeszcze istniejącej
przejściówki "Zmień widok" do starego interfejsu da się zrobić zrzut
historii od początku istnienia konta.
W nowym interfejsie datą początkową jest 1 stycznia 2012.
Istnieje szansa, że nowa wersja może odciąć historię od momentu
założenia konta do grudnia 2011 r.
Szkoda by było, naprawdę kilka razy przeszukiwałam dane prehistoryczne w
poszukiwaniu istotnej informacji.

A ponieważ jeszcze się nie zdarzyło żeby jakieś udogodnienie nie
zmaściło czegoś innego, to wielbicielom mBankowej historii sugeruję
zrzut wszystkiego, od początku świata do dziś, ze starego interfejsu -
póki jeszcze działa :)

Tak przy okazji - melduję się z dziesięcioma urządzeniami zaufanymi,
których nijak nie można skasować. Cookiesy będę kasować (bo tak!), więc
na razie biedny mBank jest zmuszony wysyłać mi SMSy przy każdym
logowaniu. Czy naprawdę nie można wymyślić jakiegoś rozsądniejszego
trybu pamiętania urządzenia zaufanego niż opartego na ciasteczkach?

A - jeszcze jedno. Przeszłam na SMSy kilka dni przed 14 września, po
dwóch tygodniach oddali mi 5 zł za starą kartę kodów :)

--
Imka

Data: 2019-10-03 09:36:51
Autor: Piotr Gałka
mbank - nowa historia
W dniu 2019-10-02 o 22:49, Imka pisze:

[...]

Od kiedy to ma wejść?
Dostęp do historii w mBanku traktowałem jako pewnik.
P.G.

Data: 2019-10-03 01:16:10
Autor: Dawid Rutkowski
mbank - nowa historia
W dniu czwartek, 3 października 2019 09:36:49 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
> [...]

> póki jeszcze działa :)

Od kiedy to ma wejść?
Dostęp do historii w mBanku traktowałem jako pewnik.

No to masz przy okazji jako bonus informację, że bank, jeśli chodzi o historię,  jest zobowiązany udostępniać wyciągi z 3 ostatnich miesięcy - i nic więcej.
Tak że pewnik runął w gruzy i lepiej sobie historię zrzuć do pliku, póki można (mi kiedyś śp. db zrobił taki numer, że obciął przeszukiwalną historię chyba do początku 2014 - natknąłem się na to, jak szukałem jednej starej operacji z końca 2013 - i wtedy właśnie poinformowali mnie, co bank musi a co nie - ale w ramach "dobrej współpracy" wyjątkowo przywrócili mi historię od założenia konta - coś w rodzaju liczenia lat AUC ;).
Ja np. zapomniałem zamykając promocyjne mKonto oraz eKonto przeniesione z oranżady - dobrze, że nie było tam żadnych ważnych operacji (no, na mKoncie był dowód "profesjonalności" mBąka, czyli 10zł pobrane "za wydanie karty" visa świat - czyli coś podwójnie "fajnego", bo po pierwsze ta karta w ogóle nie ma opłaty za wydanie, jedynie miesięczną - a po drugie w promocji byłem z tej opłaty zwolniony - oraz zwrot tych 10zł po mega-szybkiej reklamacji - normalnie w 2 minuty było ;) - ale już sobie tego za darmo nie odtworzę.
Choć w gruncie rzeczy zamknąłem je 13 sierpnia, więc jeszcze jakiś wyciąg by się mógł należeć, ale nie chce mi się już robić awantury.
Tym bardziej, że mBąk z formy nie wychodzi - tym razem moja karta-naklejka, ważna do 30 września, wciąż widnieje w ST i apce jako aktywna - mimo, że obok jak wół stoi "Karta ważna do 30.09.2019". mLinka chciała mi ją zastrzec, ale kazałem zostawić, zobaczymy, co z nią - jeśli w ogóle - w końcu zrobi opóźniony automat... A może spróbować zapłacić? ;>

Data: 2019-10-03 12:16:40
Autor: Piotr Gałka
mbank - nowa historia

Dostęp do historii w mBanku traktowałem jako pewnik.

No to masz przy okazji jako bonus informację, że bank, jeśli chodzi o historię,  jest zobowiązany udostępniać wyciągi z 3 ostatnich miesięcy - i nic więcej.

To wiem. Ten pewnik to nie na zasadzie wymogów prawa tylko na zasadzie "ten bank tak ma".
P.G.

Data: 2019-10-03 20:26:55
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Thu, 3 Oct 2019 09:36:51 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

[...]

Gdzieś mi w oko wpadło że siódmego października. Głowy nie dam.
No i podkreślam, nigdzie nie jest powiedziane, że *to* zniknie. Ale też
głowy nie dam za to, że zostanie ;->

--
Imka

Data: 2019-10-03 11:16:56
Autor: J.F.
mbank - nowa historia
Użytkownik "Imka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:exn0bfs98iea.ylam4ux0e7i8$.dlg@40tude.net...
[...]

Przeciez byl w "starej historii" ?

[...]

Dziekuje, dobra rada :-)

Tak przy okazji - melduję się z dziesięcioma urządzeniami zaufanymi,
których nijak nie można skasować. Cookiesy będę kasować (bo tak!), więc
na razie biedny mBank jest zmuszony wysyłać mi SMSy przy każdym

Twoj wybor, ja bym zostawil te mbankowe, albo poszukal jakiejs wydzielonej przeglarki.

logowaniu. Czy naprawdę nie można wymyślić jakiegoś rozsądniejszego
trybu pamiętania urządzenia zaufanego niż opartego na ciasteczkach?

Czemu - do tego wlasnie ciasteczka sa.

A - jeszcze jedno. Przeszłam na SMSy kilka dni przed 14 września, po
dwóch tygodniach oddali mi 5 zł za starą kartę kodów :)

Ciekawe kiedy Ci wypowiedza umowe, bo za duzo na SMS wydaja :-)
Albo cie beda bombardowac mailami o autoryzacji mobilnej :-)

J.

Data: 2019-10-03 20:38:24
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Thu, 3 Oct 2019 11:16:56 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Geez... pisałam kilka razy, owszem, był, ale bez możliwości skorzystania
z nowych hyper-super-extra udogodnień, choćby takich jak historia
jednego kontrahenta czy historia operacji z własnymi tagami.
Był, ale tylko wg starych filtrów, nowe filtry są super, ale bez
możliwości żadnego eksportu.

[...]

Eeee... leniwa jestem. A póki SMSy na koszt banku mnie bawią, to nic u
siebie nie zmienię. Poczekam aż zmądrzeją ;)

logowaniu. Czy naprawdę nie można wymyślić jakiegoś rozsądniejszego
trybu pamiętania urządzenia zaufanego niż opartego na ciasteczkach?

Czemu - do tego wlasnie ciasteczka sa.

Riiili...? A ja myślałam, że ciasteczka to tylko taki śmietnik po sesji
i nadają się wyłącznie do kasowania ;)

Ciekawe kiedy Ci wypowiedza umowe, bo za duzo na SMS wydaja :-)
Albo cie beda bombardowac mailami o autoryzacji mobilnej :-)

Zacznę ich wtedy bombardować mailami z prośbą o gratisowe dostarczenie
smartfona z opłaconym wieczyście numerem wyłącznie na potrzeby bankowej
autoryzacji SMS (też potrafię mieć głupie pomysły ;)

--
Imka

Data: 2019-10-04 11:07:33
Autor: J.F.
mbank - nowa historia
Użytkownik "Imka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ylxrvhwkmq6y.y11c86thhgsh$.dlg@40tude.net...
[...]

I w ramach leniwosci lubisz przepisywac te SMS, i moze jeszcze pare razy dziennie ?.

A bank ... nie wiadomo jaka ma umowe na sms, nie wiadomo czy mu koszta jakos zauwazalnie wzrosna ... bo poza tym to ich nic nie boli :-)

[...]

A oni odpowiedza, ze przeciez juz masz smartfona, bo sie z niego laczysz z bankiem :-)

I pamietaj - Ty jestes dla nich tylko jednym z milionow klientow :-)

J.

Data: 2019-10-04 10:42:21
Autor: Dawid Rutkowski
mbank - nowa historia
W dniu piątek, 4 października 2019 18:21:15 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

Inne banki jakoś mniej restrykcyjnie do tego podeszły. Mille poprosiło o
SMSa, i powiedziało że o następnego poprosi za trzy miesiące.

I nawet nie chce kolejnego, gdy logowanie jest z innej przeglądarki/komputera.
Dość ciekawa to interpretacja wymagania 2FA - ale lepsza niż mBąkowa.

> I pamietaj - Ty jestes dla nich tylko jednym z milionow klientow :-)

A oni dla mnie jednym z dwudziestu banków :)

Brawo, zuch dziewczyna, oby więcej takich :)
Ake serio aż 20? I darmowe? Tyle się teraz nie da już chyba bez zahaczenia o spółdzielnie.

Zresztą... jak jakieś pekało ich kupi to i tak trzeba będzie migrować :D

Jak francuzi to raczej też.
To tak dla tych co sądzą, że gorzej niż w mBąku być nie może ;>

Data: 2019-10-04 20:24:47
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Fri, 4 Oct 2019 10:42:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

Ake serio aż 20?

No to liczymy (kolejność alfabetyczno-przypadkowa): Alior, BNP Paribas,
Santander, Citi, Credit Agrocole, Getin, ING, Idea, dwa pekało, Mille,
PlusBank, Nest, pocztowy, Toyota - 15 wyszło. Eurobank zdaje się już
sprzedany, nie wiem czy vwbank jeszcze żyje.
Inteligo to chyba jakieś pekało, jeszcze Noble. O, zapomniałam o
T-Mobile. I mBank na deser.

I darmowe? Tyle się teraz nie da już chyba bez zahaczenia o spółdzielnie.

Jakieś darmowe się znajdzie - w sensie łatwych warunków, a debetówce i
tak się łeb ukręci po miesiącu czy trzech. Nie mówię że wszystkie
dwadzieścia do wykorzystania, do stajni kijem mnie nie zagonią :D

Zresztą... jak jakieś pekało ich kupi to i tak trzeba będzie migrować :D

Jak francuzi to raczej też.

Francuzi? W sensie krokodyl czy jakaś inna oranżada?

To tak dla tych co sądzą, że gorzej niż w mBąku być nie może ;>

Jako podstawowe konto przyszło-wyszło bardzo dobry bank, złego słowa nie
powiem (poza zmianą ST na jarmarczny, brakiem wydruku historii z nowymi
tagami przez parę lat i ostatnim cyrkiem z uwierzytelnianiem się).

--
Imka

Data: 2019-10-04 13:16:28
Autor: Dawid Rutkowski
mbank - nowa historia
W dniu piątek, 4 października 2019 20:24:55 UTC+2 użytkownik Imka napisał:
> [...]

sprzedany, nie wiem czy vwbank jeszcze żyje.
Inteligo to chyba jakieś pekało, jeszcze Noble. O, zapomniałam o

Ładnie, prawie komplet, nawet prawie wszystkie "podbanki", brakuje tylko BOŚ i jakiejś kredytówki w santander consumer - a z "podbanków" envelo i kantoru aliora.
A co z zagranicznymi, N26, revolut, curve?

> [...]

tak się łeb ukręci po miesiącu czy trzech. Nie mówię że wszystkie
dwadzieścia do wykorzystania, do stajni kijem mnie nie zagonią :D

Ja polikwidowałem takie, co by były drugimi backupami, a zawracały czymś głowę.
Zostały santander, mille, mBąk.
W citku tylko kredytówka.
Bnp paribas, inteligo i idea (śp. Lion's :) stoją puste (debetówki bnp używam tylko do zwrotów, księgują rano następnego dnia).
Kantor aliora, N26 i curve jako "zagraniczniaki".

Francuzi? W sensie krokodyl czy jakaś inna oranżada?

Bmp paribas podobno chce, bo się ścigają, a mamusia kasą sypie. Po łyknięciu raifiego dogonili ing na 5. miejscu - ale jak zeżrą mBąk, to, nawet bez franków, przegonią żubra na drugim, i to nawet o tyle, że może nie pomóc fuzja żubra z aliorem. Ale do skarbonki jeszcze brakować będzie.

Testowałaś ich nowy ST?
Mi od razy wyskoczyły wszystkie błędy, jakoe łatali w starym...

> [...]

powiem (poza zmianą ST na jarmarczny, brakiem wydruku historii z nowymi
tagami przez parę lat i ostatnim cyrkiem z uwierzytelnianiem się).

No to tolerancja wysoka, choć daleko jeszcze do klientów kochających mBąk miłością BDSM. Ale dobrze, że narażasz ich na koszty przelewów ;)
A poważnie - lepszym do takiego karania jest santander, dają bezpłatne expres elixir bez ograniczeń (z "konta jakie chcę").
Bo mBąk do przelewów wychodzących jest najmarniejszy ze wszystkich - ostatnie na dany dzień przejmują o 13:25 - a przecież KIR zamyka wejście na DRUGĄ sesję o 13:30...

Data: 2019-10-05 15:06:21
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Fri, 4 Oct 2019 13:16:28 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

A co z zagranicznymi, N26, revolut, curve?

Nie jestem przekonana do sensu używania przy wyjazdach raz, góra dwa
razy w roku. Aliorowe z Kantoru uważam w tych warunkach za
wystarczające.
I czy przypadkiem na którymkolwiek etapie pozyskiwania/używania tych
wynalazków nie jest konieczny jakiś (tfu!) _smartfon_ i ichnia
aplikacja? ;->
[...]

Akurat rozwiodłam się z nimi miesiąc temu zamykając Optimę.

Bo mBąk do przelewów wychodzących jest najmarniejszy ze wszystkich - ostatnie
na dany dzień przejmują o 13:25 - a przecież KIR zamyka wejście na DRUGĄ sesję o 13:30...

Jak ktoś pamięta jak to z wypisanym/drukowanym blankietem przelewu szło
się do banku w godzinach jego działania, to taka wada banku nie jest
żadną wadą :)

A Santandera wezmę pod uwagę. Tak na wszelki wypadek :)

--
Imka

Data: 2019-10-05 10:46:13
Autor: Dawid Rutkowski
mbank - nowa historia
W dniu sobota, 5 października 2019 15:06:23 UTC+2 użytkownik Imka napisał:
> [...]

Nie jestem przekonana do sensu używania przy wyjazdach raz, góra dwa
razy w roku. Aliorowe z Kantoru uważam w tych warunkach za

Jak wystarczają to OK - a wielowalutową już masz?
Zaletą karty N26 jest brak niebezpieczeństwa DCC w strefie euro (a może i wszędzie - w PL też nie wyskoczyło - i to tam, gdzie dla curve było).

I czy przypadkiem na którymkolwiek etapie pozyskiwania/używania tych
wynalazków nie jest konieczny jakiś (tfu!) _smartfon_ i ichnia
aplikacja? ;->

Apka być musi - ale do N26 tylko na start, o ile nie chcesz przelewać (potwierdzanie tylko w apce :( ) - ale nie musi być na tfu smarkfonie, może być tablet z samym wifi akbo ipod ;>

> Bmp paribas podobno chce, bo się ścigają, a mamusia kasą sypie. Akurat rozwiodłam się z nimi miesiąc temu zamykając Optimę.

A pisałaś, że masz - to może inne też historyczne (vw nie liczę, bo sam fizoli wyrzucił)? Optima to lajcik przy ich "głównym" wynalazku.

> [...]

Jak ktoś pamięta jak to z wypisanym/drukowanym blankietem przelewu szło
się do banku w godzinach jego działania, to taka wada banku nie jest

Tego to nie robiłem, jak jeszcze tak trzeba było to tylko chodziłem do kasy w żubrze.
Dopiero w mBąku zacząłem mieć potrzebę przelewów jak mieszkanie kupowałem - a potem jak kupiłem.

Data: 2019-10-05 21:17:53
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Sat, 5 Oct 2019 10:46:13 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

[...]

Nie i zastanawiam się, czy w przypadku niewielkiego w tej chwili
prawdopodobieństwa wyjazdu poza strefę EUR/? warto się pchać w kolejną
kartę. Na razie mi wychodzi że nie warto. Zresztą, jak sąsiedni wątek
pokazuje, pozyskać tę kartę można w miarę szybko, więc na zapas nie ma
co brać.

[...]

No to widać jednak wynalazek nie dla mnie :(
A pilnowanie DCC faktycznie, cokolwiek denerwujące jest.

A pisałaś, że masz - to może inne też historyczne (vw nie liczę, bo sam fizoli wyrzucił)? Optima to lajcik przy ich "głównym" wynalazku.

Nienienie, nieporozumienie :) Skrót myślowy to był, "A oni dla mnie
jednym z dwudziestu [istniejących] banków".
Chodziło o to, że momencie ewentualnego zwijania się z mBanku pozostaje
jeszcze jakiś wybór jeśli chodzi o ROR. Owszem, pewnie z kilkunastoma
bankami miałam bądź mam do czynienia, ale nie ze wszystkimi :)

--
Imka

Data: 2019-10-07 00:52:26
Autor: Dawid Rutkowski
mbank - nowa historia
W dniu sobota, 5 października 2019 21:17:56 UTC+2 użytkownik Imka napisał:

> [...]

kartę. Na razie mi wychodzi że nie warto. Zresztą, jak sąsiedni wątek
pokazuje, pozyskać tę kartę można w miarę szybko, więc na zapas nie ma

Mnie doświadczenie nauczyło, że trzeba mieć na zapas - a szczególnie jak koszty zerowe. A w przypadku IKA ma się spokój na 4 lata za 1 transakcję.
Jako że wielowalutowa daje darmowe płatności w PLN (bez przeliczeń) to płatność nie jest problemem - a jako wartość dodaną masz wszystkie bankomaty darmowe w PL - i też bez przeliczeń (tylko trzeba uważać na bankomaty santander oraz ing - proponują DCC).

Bo zdarzyć się mogą różne cuda - np. w księgach wieczystych. Sąd w mieście powiatowym, już lata temu były wpisy z dnia na dzień - a teraz czekamy już prawie 2 miesiące - po zapytaniu telefonicznym: "proszę pani, dopiero wnioski z maja wchodzą, wszystko przez to uwłaszczenie" - a myślałby człowiek, że użytkowanie to problem tylko w DC.

Więc jak TERAZ można szybko - to lepiej TERAZ brać.
Po prostu jest w każdym aspekcje lepsza od karty euro. A funtową i dolarową możesz zostawić do końca ważności.

> Zaletą karty N26 jest brak niebezpieczeństwa DCC w strefie euro (a może i wszędzie - w PL też nie wyskoczyło - i to tam, gdzie dla curve było).

No to widać jednak wynalazek nie dla mnie :(

Możesz na emulatorze androida spróbować ;>
A nie, nie pójdzje, wymagają selfie.

> [...]

Nienienie, nieporozumienie :) Skrót myślowy to był, "A oni dla mnie
jednym z dwudziestu [istniejących] banków".

Aaa, to jednak żona lepsza, aktualnie ma 6 na liczniku, jeszcze na kantor aliora muszę ją namówić.

Chodziło o to, że momencie ewentualnego zwijania się z mBanku pozostaje
jeszcze jakiś wybór jeśli chodzi o ROR. Owszem, pewnie z kilkunastoma
bankami miałam bądź mam do czynienia, ale nie ze wszystkimi :)

A, więc tu mamy to samo, co na początku - może się okazać, że 20 banków to jednak za mało, by coś fajnego znaleźć - albo będzie płatne, albo zawracające d4 warunki, albo popierdółka :( I nie ma co czekać, tylko zakładać - np. takiej oferty, jak mam w mBąku i w bnp paribas już się teraz nie dostanie.
Bo już teraz 3*0 to tylko kantor aliora i nest - idei i getoutu nie liczę (idea zresztą i tak ma już tylko 5 wypłat/mc, a w getoucie nie wiem).
Bez karty ROR darmowy ma inteligo, santander, mBąk, bnpp.

Data: 2019-10-04 18:21:15
Autor: Imka
mbank - nowa historia
Dnia Fri, 4 Oct 2019 11:07:33 +0200, J.F. napisał(a):

I w ramach leniwosci lubisz przepisywac te SMS, i moze jeszcze pare razy dziennie ?.

Jak potrzebuję, to czemu nie? Na razie mnie to bawi. Ale ja mam
specyficzne poczucie humoru ;)
[...]

Eeee... skąd raptem wniosek że mam smartfona? Nie mam. Jestem
staroświecka i używam zwykłego komputera. A wszelkie urządzenia mobilne
i inne nowomodne mBank API*) mam poblokowane i wyzerowane. Co zresztą
tradycjonalistom (vel "betonowi") serdecznie polecam.
I pamietaj - Ty jestes dla nich tylko jednym z milionow klientow :-)

A oni dla mnie jednym z dwudziestu banków :)
Zresztą... jak jakieś pekało ich kupi to i tak trzeba będzie migrować :D

*) Ustawienia -> Limity i autoryzacje -> Limity przelewów z mBank API
--
Imka

Data: 2019-10-08 07:20:40
Autor: jureq
mbank - nowa historia
W dniu Wed, 02 Oct 2019 13:03:23 +0200, użytkownik J.F. napisał:

mbank zapowiada nowa, lepsza historie

No coz, poczekamy, zobaczymy ... tylko gdzie jest jakis konkurs na
najlepsza strone banku, w ktorym mozna przyznac punkty ujemne, lub choc
ocene zero wystawic :-)

No i zobaczyliśmy. Nie rozumiem tylko dlaczego po przełączeniu na profil firmowy czasami historię mam jak trzeba, a czasami po lewej lista rachunków prywatnych i historia pusta. I tak losowo czasami dobrze, czasami źle.

Data: 2019-10-09 15:00:10
Autor: Krystek
mbank - nowa historia
W dniu 2019-10-08 09:20, jureq pisze:
[...]

Działało jeszcze wczoraj, przedwczoraj a dzisiaj: po kliknięciu w guzik Historia, by rozwinąć pełną listę transakcji na rachunku przeglądarka zostaje przekierowana na stronę: Błąd 404. Rewelacja! Palce lizać!

K.

--
http://www.krystek.art.pl/

mbank - nowa historia