mbank poplynal

Data: 2018-01-14 23:03:00
Autor: J.F.
mbank poplynal
na WOSP.
Deklarowali, ze doplaca drugie tyle, co klienci podaruja,
i jak prezes mowil - liczyli sie z milionem.

Tymczasem jest juz 7 mln  :-)

https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,8059,wielka-orkiestra-swiatecznej-pomocy-gra-po-raz-kolejny-a-my-razem-z-nia.html
https://www.mbank.pl/lp/wosp/

J.

Data: 2018-01-14 23:33:20
Autor: Waldek
mbank poplynal
W dniu 2018-01-14 o 23:03, J.F. pisze:
na WOSP.
Deklarowali, ze doplaca drugie tyle, co klienci podaruja,
i jak prezes mowil - liczyli sie z milionem.

Tymczasem jest juz 7 mln  :-)

W ramach tej akcji przekażemy NAWET milion ... więc zapewne nie przekażą więcej ;)

Data: 2018-01-14 23:36:56
Autor: J.F.
mbank poplynal
Dnia Sun, 14 Jan 2018 23:33:20 +0100, Waldek napisał(a):
[...]

Prezes juz zapowiedzial ze slowo sie rzeklo i przekaza 7 mln :-)

A moze to nie prezes, bo bez garnituru :-)

J.

Data: 2018-01-14 23:52:33
Autor: Waldek
mbank poplynal
W dniu 2018-01-14 o 23:36, J.F. pisze:
[...]

Hmmm ... skoro tak, to automagicznie samo rodzi się pytanie
kto za to zapłaci ... pan i pani i pan też ;)

- prezes nie zapłaci, bo bez garnituru :D

Pozdro

Data: 2018-01-15 00:00:05
Autor: RobertS
mbank poplynal
W dniu 2018-01-14 o 23:52, Waldek pisze:

Hmmm ... skoro tak, to automagicznie samo rodzi się pytanie
kto za to zapłaci ... pan i pani i pan też ;)

- prezes nie zapłaci, bo bez garnituru :D

Pozdro

milion czy siedem milionów, dla banku (i to tej wielkości) to naprawdę niewiele...a jaka reklama, wizerunek

bank na tym na pewno nie straci

RobertS

Data: 2018-01-15 11:10:00
Autor: z
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 00:00, RobertS pisze:
bank na tym na pewno nie straci

I jak zawsze za błędy banku zapłacą klienci tak samo jak za kary tak samo jak za niegospodarność tak samo jak za unieważnienia umów kredytowych we frankach...
Czyż NIE? :-)

Chwila! A czy depozytariusze i dywidendobiorcy zgodzili się na taki krok? Przecież to trzeba uchwalić w zaszczytnym gronie i przekalkulować w długoterminowych planach wykonania ... :-)

Data: 2018-01-15 00:18:56
Autor: J.F.
mbank poplynal
Dnia Sun, 14 Jan 2018 23:52:33 +0100, Waldek napisał(a):
[...]

Ja nie zaplace :-)
Mam tam konto, ale staram sie nie placic :-)

Oni co prawda tez sie wycwanili i mnie nie placa :-(

J.

Data: 2018-01-15 00:59:58
Autor: Waldek
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 00:18, J.F. pisze:
[...]

Też nie płace ... poza drobniakami które mają z osadu ;)

Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
- tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności

Rozumiem, że Pan Owsiak musi też jeść i żyć - jak każdy - i to jego praca, ale coś mi się ostatnio obiło o uszy o problemach
z "transparentnością" i odmową udostępnienia dokumentacji rachunkowej

Sam cel jest szczytny - to nie ulega wątpliwości
- kwestia tylko ile przysłowiowej pary idzie w gwizdek ;)

Data: 2018-01-15 01:38:51
Autor: J.F.
mbank poplynal
Dnia Mon, 15 Jan 2018 00:59:58 +0100, Waldek napisał(a):
[...]

To chyba nie jest jego jedyne zajecie, wiec moze nic ... a moze znanym
wzorem jego firma wystawia fundacji fakturke na 10 tys miesiecznie :-)

Sam cel jest szczytny - to nie ulega wątpliwości
- kwestia tylko ile przysłowiowej pary idzie w gwizdek ;)

Dawniej, jak te kwoty byly nizsze, a kryzys nie dotknal TV, to sie zastanawialem ile by TVP zarobila na reklamach w "zmarnowanym"
czasie reklamowym. Chyba znacznie wiecej ... ale czy ktos by to
ogladal ? Owsiak dobra roboke robi mobilizujac spoleczenstwo ... i np
mobilizujac taki mbank :-)

Ale z drugiej strony ... to rzad powinien zadbac, aby ten sprzet
znalazl sie w szpitalach.

Swoja droga - ciekawe ile by Owsiak zebral np na nowe samoloty dla
polskiej Armii :-)

J.

Data: 2018-01-15 11:13:57
Autor: z
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 01:38, J.F. pisze:

Ale z drugiej strony ... to rzad powinien zadbac, aby ten sprzet
znalazl sie w szpitalach.

wychodzi na to że poprawiamy sobie samopoczucie na kolejny rok i już naprawiać służby zdrowia nie trzeba.

A przecież to jest tylko ułamek całej kwoty.
Oczywiście propagandowo i medialnie i pijarowsko....

Data: 2018-01-15 09:42:23
Autor: Robert Tomasik
mbank poplynal
W dniu 15-01-18 o 00:59, Waldek pisze:

Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
- tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na
zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności

Jest jeszcze jeden aspekt. WOŚP daruje to, na co podpisze umowy. Z tego,
cosłyszałem, to bywają kłopoty z tym, że nie do końca jest to to, co
szpital akurat najbardziej potrzebuje, a i optymizacja nie jest pod
kątem najtańszego utrzymania, tylko jak największej ilości sztuk.

Data: 2018-01-15 10:26:13
Autor: Mirek Ptak
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 00:59, Waldek pisze:
Zaś co do samej akcji WOSP - nie mam ostatecznie wyrobionego zdania
- tj. nie mam wiedzy jaki PROCENT zebranej kasy faktycznie idzie na zakup sprzętu, a ile jest przejadane w formie kosztów działalności

To już było wyjaśniane - 100% z puszek idzie na sprzęt. Koszty fundacji to około 10% zebranej kasy, ale pochodzi ona z odsetek, lokat i wpłat sponsorów na przystanek.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2018-01-16 20:16:35
Autor: cef
mbank poplynal
[...]

To się postaraj i zajrzyj do dokumentów.
Sprawozdania fundacji są dostępne.

Rozumiem, że Pan Owsiak musi też jeść i żyć - jak każdy - i to jego praca, ale coś mi się ostatnio obiło o uszy o problemach
z "transparentnością" i odmową udostępnienia dokumentacji rachunkowej

Czyli standardowe pytanie z odpowiedzią:
nie wiem co i jak, ale słyszałem, że to i tamto.

Ja też nie mam wyrobionej wiedzy o WOŚP i nie słyszałem o problemach z transparentnością, ale jak nie wiem, to nic nie piszę.
Jak wiesz, że fundacja oszukuje, to napisz ile ukradli i jak,
a  jeśli masz uzasadnione podejrzenia, to złóż doniesienie.

Data: 2018-01-15 00:04:08
Autor: Waldek
mbank poplynal
W dniu 2018-01-14 o 23:36, J.F. pisze:

Prezes juz zapowiedzial ze slowo sie rzeklo i przekaza 7 mln :-)

Oj ... nie wiem czy "prezes" może sobie tak ad-hoc ;)

Zwróć uwagę na MAKSYMALNIE , oraz twoją pierwszą wpłatę
- no ale, pożyjemy, zobaczymy :)

(...)

Wpłaty można dokonywać na następujące rachunki bankowe Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy:

     44 1140 2004 0000 3102 7724 1721
     14 1140 1010 0000 5244 4400 1007
     50 1140 2004 0000 3002 7519 9812 do wpłat zrealizowanych ze strony www.wosp.org.pl
     84 1140 1010 0000 5244 4400 1008

Ten materiał nie jest ofertą. Podwoimy wyłącznie twoją pierwszą wpłatę na WOŚP, jeśli w dniach od 18.12.2017 do 21.01.2018 przelejesz lub wpłacisz kartą kwotę 10, 20, 50 lub 100 zł.
mBank przekaże na WOŚP maksymalnie 1 000 000 zł.
Szczegółowe informacje oraz regulamin promocji ,,Razem wspieramy WOŚP", obowiązującej od 18.12.2017 do 28.02.2018, dostępne są na www.mBank.pl/WOŚP

Data: 2018-01-15 00:16:06
Autor: J.F.
mbank poplynal
Dnia Mon, 15 Jan 2018 00:04:08 +0100, Waldek napisał(a):
[...]

No tak, slowo sie rzeklo, maksymalnie 1 mln :-)

Ale co to 7 mln dla nich, jesli zysku za 3 kwartaly mieli z 1.1 mld
:-)

J.

Data: 2018-01-15 09:37:55
Autor: Liwiusz
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 00:04, Waldek pisze:
mBank przekaże na WOŚP maksymalnie 1 000 000 zł.

Akcje znałem tylko z reklam. Słowem nie wspominali o milionie. Klasyczny przykład szwindlu "na zapis drobnym druczkiem".

--
Liwiusz

Data: 2018-01-15 02:14:35
Autor: Kris
mbank poplynal
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 09:38:03 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

Akcje znałem tylko z reklam. Słowem nie wspominali o milionie. Klasyczny przykład szwindlu "na zapis drobnym druczkiem".
Prezio zadeklarował ze wpłaca 7mln od banku wiec drobny druczek drobnym druczkiem ale zachowali się przyzwoicie.

Data: 2018-01-15 11:41:52
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:53080283-3a2f-4242-8c9a-dd90bad67aeb@googlegroups.com...
[...]

Albo nieprzyzwoicie, bo umowa byla, ze do miliona, a nie wiecej :-)

J.

Data: 2018-01-15 11:44:42
Autor: z
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 11:41, J.F. pisze:
Albo nieprzyzwoicie, bo umowa byla, ze do miliona, a nie wiecej :-)

I co na to Petru? Znaczy wróć! Depozytariusze?

Data: 2018-01-15 02:57:49
Autor: Kris
mbank poplynal

https://sjp.pwn.pl/sjp/depozytariusz;2554759.html

Data: 2018-01-15 11:51:32
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5c861c$0$15190$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 2018-01-15 o 11:41, J.F. pisze:
Albo nieprzyzwoicie, bo umowa byla, ze do miliona, a nie wiecej :-)

I co na to Petru? Znaczy wróć! Depozytariusze?

Depozytariusze nie moga miec pretensji, bo bank nadal ich depozyty ma.
O ile tam w ogole jacys zostali, bo % mbank oferuje tak wysokie, ze ciekaw jestem kto tam jeszcze pieniadze trzyma.

Ale akcjonariusze to by mogli miec pretensje.

J.

Data: 2018-01-15 03:02:14
Autor: Kris
mbank poplynal
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 11:51:41 UTC+1 użytkownik J..F. napisał:

>I co na to Petru? Znaczy wróć! Depozytariusze?

Depozytariusze nie moga miec pretensji, bo bank nadal ich depozyty ma.

MBank sam jest depozytariuszem a pieniądze ma od depoonentów.

O ile tam w ogole jacys zostali, bo % mbank oferuje tak wysokie, ze ciekaw jestem kto tam jeszcze pieniadze trzyma.

Ale akcjonariusze to by mogli mieć pretensje.

Całodzienna kampania reklamowa w pasmach o pewnie sporej oglądalności
Może jeszcze pochwala zarząd że tak tanio;)

Data: 2018-01-15 12:23:13
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cef31e70-c4f5-43d1-8b5e-22ef54d935d3@googlegroups.com...
> [...]

Całodzienna kampania reklamowa w pasmach o pewnie sporej oglądalności
Może jeszcze pochwala zarząd że tak tanio;)

do tej kampanii to musial troche dolozyc w poprzednich dniach.

Wiec kampania jest, pozytyw jest, ale dalszych skutkow ... nie ma

https://www.mbank.pl/lp/wosp/klient.html

Zostalo jeszcze 6712 kart z limitowanej serii 10 tys :-(

J.

Data: 2018-01-15 13:07:23
Autor: Imka
mbank poplynal
Dnia Mon, 15 Jan 2018 09:37:55 +0100, Liwiusz napisał(a):

W dniu 2018-01-15 o 00:04, Waldek pisze:
mBank przekaże na WOŚP maksymalnie 1 000 000 zł.

Akcje znałem tylko z reklam. Słowem nie wspominali o milionie. Klasyczny przykład szwindlu "na zapis drobnym druczkiem".

Reklam nie oglądam ;/ a na stronie https://www.mbank.pl/lp/wosp/klient.html
jak byk stoi "Wpłać na WOŚP z konta w mBanku wskazaną kwotę, a my
przelejemy drugie tyle
W ramach tej akcji przekażemy nawet 1 mln zł!"

Kluczowe słowo - *nawet*. Dla mnie było od razu oczywiste, że to będzie
max milion.
 Jeśli faktycznie zdublują faktyczną wpłatę ludzi, to będzie chyba
pierwszy przypadek w historii bankowości w tym kraju, że jakiś bank
zachowa się po prostu *przyzwoicie*.

--
Imka

Data: 2018-01-15 13:17:07
Autor: z
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 13:07, Imka pisze:

Jeśli faktycznie zdublują faktyczną wpłatę ludzi, to będzie chyba
pierwszy przypadek w historii bankowości w tym kraju, że jakiś bank
zachowa się po prostu *przyzwoicie*.

I depozytariusze też się ucieszą ;-)

Data: 2018-01-15 13:28:02
Autor: Liwiusz
mbank poplynal
[...]

Nie wchodziłem na ich stronę. Akcję znam z reklam w tv i z przystanków komunikacji miejskiej.

Kluczowe słowo - *nawet*. Dla mnie było od razu oczywiste, że to będzie
max milion.

"Nawet" w tym znaczeniu do korpobełkot. Powinno być "maksymalnie". No i z faktu, że przeznaczą "nawet milion" nie oznacza, że nie będą musieli przekazać więcej, gdyby było więcej wpłat i brak ograniczenia (poprawnie zapisanego) w regulaminie.

Jeśli faktycznie zdublują faktyczną wpłatę ludzi, to będzie chyba
pierwszy przypadek w historii bankowości w tym kraju, że jakiś bank
zachowa się po prostu *przyzwoicie*.

Cóż, takie dostał przykazanie od starych kiejkutów ten niemiecki bank - tu nie o dobroczynność chodzi, tylko o politykę :)

--
Liwiusz

Data: 2018-01-15 14:00:13
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3i6on$dcr$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Powyzej duzym drukiem ... ale tu juz malym i daleko

https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/post,8059,wielka-orkiestra-swiatecznej-pomocy-gra-po-raz-kolejny-a-my-razem-z-nia.html

Tu tez tak, aby sie nie rzucalo w oczy
http://media.mbank.pl/pr/379632/mbank-podwaja-wplaty-na-wielka-orkiestre-swiatecznej-pomocy

J.

Data: 2018-01-16 09:38:30
Autor: Kris
mbank poplynal
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 13:07:25 UTC+1 użytkownik Imka napisał:

Jeśli faktycznie zdublują faktyczną wpłatę ludzi, to będzie chyba
pierwszy przypadek w historii bankowości w tym kraju, że jakiś bank
zachowa się po prostu *przyzwoicie*.

Wykrakałaś:
https://www.mbank.pl/lp/wosp/
;)

Data: 2018-01-16 18:43:24
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e03d372a-fb9c-4197-8ad9-41dfc3c2c656@googlegroups.com...
[...]

To teraz czas na kontrole z KNF, US i pipy :-)

J.

Data: 2018-01-15 08:48:03
Autor: Piotr Gałka
mbank poplynal
[...]

W czasie finału powiedział, że wprawdzie obiecaliśmy że przekażemy do 1 mln, ale skoro do 10-ej ludzie wpłacili 6 mln to my przekażemy 7 mln.
Na tym etapie nie miałem 100% pewności czy te 7 mln to od banku czy to suma od ludzi i od banku, a to jest przejęzyczenie.
Co do 10-ej to jestem prawie pewien, że miał na myśli 22-gą.
Jakby powiedział od ludzi 6 i od nas 6 byłoby jasne, ale jak od ludzi 6 to my przekażemy 7 to mógł mieć na myśli, że przekażemy to od ludzi ( bo jest jeszcze u nas na koncie) i dołożymy 1.
Chociaż użył czegoś w stylu jak napisałem - "wprawdzie...ale skoro...."
Potem kwota wzrosła o 13 więc ktoś obsługujący licznik rozumiał 6+7.
P.G.

Data: 2018-01-15 13:46:03
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3hmbk$ghr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Ha, mozesz miec racje :-)

J.

Data: 2018-01-15 14:08:33
Autor: z
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 13:46, J.F. pisze:
Ha, mozesz miec racje :-)

Co prawda nie śledzę ale zdajecie sobie sprawę że to debilnie brzmi. A to podobno poważni dorośli ludzie tak się wypowiadają :-)

Chociaż w tych nowoczesnych kręgach marketingowo prawniczo zboczonych to może być logiczne ;-)

Data: 2018-01-15 14:11:38
Autor: z
mbank poplynal
Coś czuję że będzie z tego kwas jak z promocji Lidla ;-)

Data: 2018-01-15 10:41:37
Autor: Kris
mbank poplynal
W dniu poniedziałek, 15 stycznia 2018 14:11:43 UTC+1 użytkownik z napisał:
Coś czuję że będzie z tego kwas jak z promocji Lidla ;-)

Akurat tu czuję ze się przyzwoicie zachowają
Sam mam konto w mbank wspólnie z żoną i dwa razy po 100zł wysłaliśmy
Raz z mojego loginu, drugi raz z żony
Konto niby wspólne a loginy dwa i za każdym razem dane nadawcy inne: raz żony raz moje więc mamy nadzieję ze mBank 200zl dołoży do naszych wpłat

Data: 2018-01-15 20:55:29
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:35beec03-1753-4a39-9c02-e28a78305c4c@googlegroups.com...
[...]

Ja bym nie mial - jedno konto, jedna dokladka, myslisz, ze informatykowi chcialoby sie inaczej to sprawdzac ? :-)

J.

Data: 2018-01-15 22:42:48
Autor: Animka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 19:41, Kris pisze:
[...]

Dostaniecie od mBanku jakiś papierek potwierdzający podwojenie Waszych wpłat?
Wielka niewiadoma :-(

--
animka

Data: 2018-01-15 18:00:15
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5ca7d4$0$650$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No wiesz - z bankami musisz umiec czytac miedzy wierszami i malym drukiem :-)

Na goraco latwo sie pomylic, szczegolnie jesli troche chaotycznie mowia,
ale ... na spokojnie deklaracja prezesa wydaje sie chyba jasna
https://youtu.be/u04DgeZFUlA?t=32670

Ale dobrze, ze zwrociliscie uwage na regulamin, bo juz siegalem do myszki naciagnac bank na druga darowizne, gdy mi podsuneliscie zapis ze tylko pierwsza sie podwaja :-)

Trudno, druga, bedzie musial wyslac US, ze wstretem :-)

J.

Data: 2018-01-15 00:24:01
Autor: Animka
mbank poplynal
[...]

Co z tego, że Owsiak kupuje sprzęt medyczny jak cwaniaki lekarze zabieraja go do swoich prywatnych ganinetów. Nieraz zwiewają z przychodni NFZ, żeby w tej samej przychodni leczyć za pieniądze. To jest podłe i podły jest ten co wydał pozwolenie, żeby lekarze zwiewali do leczenia prywatnego. Dlatego brakuje lekarzy.

--
animka

Data: 2018-01-15 09:51:05
Autor: Piotr Gałka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 00:24, Animka pisze:

[...]

Z całym szacunkiem, ale chyba mylisz się co do diagnozy przyczyny dlaczego brakuje lekarzy.
Co więcej przypuszczam, że jakby nie mogli leczyć w prywatnych gabinetach to byłoby ich jeszcze mniej - wszyscy by wyjechali.

Nie jestem ekonomistą, ani też nigdy nie zagłębiałem się w globalne dane ekonomiczne. Moje zdanie bazuje na "chłopskim rozumie" i "wydaje mi się" więc nie mogę powiedzieć że na pewno tak jest, ale "wydaje mi się" że tak jest.

Moim zdaniem praprzyczyną jest krótkowzroczność polityków w sposobie patrzenia na podatki. Panika powstaje w stylu - oj przesadziliśmy z % bo mimo, że podnieśliśmy to wpływy spadły. Z czego wynika, że oni rozumieją, że optymalny poziom to dający _dziś_ maksymalne wpływy do budżetu.
A moim zdaniem to bzdura (nie wiem co ekonomiści na ten temat).
Za bardziej optymalny uznałbym taki poziom podatków, który na przykład w perspektywie 20 lat daje w sumie większe przychody do budżetu.
Gdyby podatki były wyraźnie niższe (aby dzień wolności podatkowej był np. na początku kwietnia a nie pod koniec czerwca) to przypuszczam, że w przedziale 89... dziś nasze społeczeństwo byłoby może dwa razy bogatsze niż jest.
Bogate społeczeństwo może więcej przeznaczyć na służbę zdrowia. Lekarze (i nie tylko) mogliby zarabiać 2 razy tyle ile teraz zarabiają. Do poziomów z Norwegii byłoby jeszcze daleko, ale widząc stały wzrostowy trend mieliby powody (i nie tylko oni), aby tu zostać.

Niedawno widziałem info, że mamy milion sto tysięcy urzędników, a jakieś 10 lat temu słyszałem o 700 tysiącach i było hasło, że to dużo.
Ciekawe za ile lat w tym tempie 100% pracujących to będą urzędnicy i jakie będą tego konsekwencje.

Niedawno składałem wniosek o dowód - pobrałem z automatu numerek (315), a nad 3 okienkami od dowodów świeciły się numerki 312, 313, 314 i tylko przy tym 314 ktoś siedział. Za chwilę już byłem obsłużony.
Gdybym nie był człowiekiem myślącym to bym się cieszył. A mnie szlag trafia, że nie ma kolejki :)
Dlaczego - bo w laboratorium badania krwi jak wezmę numerek to zawsze jest z 50 osób przede mną (są tam 4 okienka), a tam bywam ze dwa razy w roku a po dowód ostatnio byłem 10 lat temu. I tu i tu kasa w sumie z budżetu. Jakby tu było 1 okienko zamiast 3 a tam 6 zamiast 4 to przypuszczam, że w sumie roboczo godziny zmarnowane w kolejkach (w skali kraju) byłyby niższe - czyli kierunek bogacenia kraju.
Czy tylko ja to zauważam?
P.G.

Data: 2018-01-15 12:01:26
Autor: Waldek
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 09:51, Piotr Gałka pisze:

[...]

A ja ostatnio dokonywałem przerejestrowania auta
- CEPIK -2.0  :)
Najpierw badania techniczne ... auto 3 letnie z małym przebiegiem
wiec nie było się do czego czepić - dokładne badanie diagnosty 15 minut
ale musiałem czekać kolejne 15 na świstek - bo badanie MUSI trwać 30 minut :)

Potem rozmowa w punkcie miejskim - obsługa klienta
-Panie, przerejestrowanie auta krajowego 20 minut
- z zagranicy 40 minut

- wnioski ?  ....

Pozdrawiam

Data: 2018-01-15 12:02:27
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3hq1o$hrr$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

A to zapewne ... ewentulanie ci co sie juz czegos nauczyli to by sie zwolnili z panstwowego.

Ba ... co bedzie, jak sie skroca kolejki do lekarzy na NFZ ?
Kto wtedy zaplaci prywatnie ... i znow bedzie strajk lub emigracja :-)

Ale jest zle, bo nawet prywatnie sa kolejki i za "grube" pieniadze to ciagle pacjent czeka na lekarza.

[...]

Ale nie bardzo rozumiem - 1 osoba obslugiwala i nie bylo kolejki ... to dobrze.
Czy podejrzewasz, ze 4 osoby obslugiwaly ... ale 3 byly na kawie ?

Z podobnych wspomnien - biore numerek do rejestracji samochodu, ze 6 numerkow przede mna, dwa okienka obsadzone, jedno nic nie robi, kolejki nie widac.
numerki sie wolno zmieniaja, a petentow nie widze.
Czyzby madry komputer zablokowal okienko na 20 minut, bo tyle srednio sie nalezy na obsluge ?

[...]

Ale IMO tez sie troche polepsza - chocby to, ze urzad nie pracuje juz od 8 do 15.

J.

Data: 2018-01-15 12:35:24
Autor: Piotr Gałka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 12:02, J.F. pisze:
[...]

'Ktoś' w mojej wypowiedzi znaczyło petent. Urzędnicy byli we wszystkich 3 okienkach i coś klikali, klikali, klikali. Po chwili już przy żadnym okienku nie było nikogo i ten urzędnik spod 314 też zaczął klikać, klikać.
Po chwili wyświetlił się mój numer.

Ale IMO tez sie troche polepsza - chocby to, ze urzad nie pracuje juz od 8 do 15.

Nie neguję że się polepsza, ale uważam, że jakby to było robione z głową to d polepszania po dt byłoby wyższe (ew. byłaby wyższa).
P.G.

Data: 2018-01-15 13:19:41
Autor: Animka
mbank poplynal
[...]

Podobno ponownie ma wejść ustawa, że jak ktoś po studiach ucieka z Polski to musi zwrócić Państwu pieniądze za studia.
Moja koleżanka kiedyś musiala zwrócić bo wyszła za Belga i wyjechala do Belgii. Tzn. jej rodzice, którzy całe życie na nia łożyli pieniądze zwrócili.

Na dalszy dylemat nie odpowiadam, bo nie jestem przygotowana ;-)

--
animka

Data: 2018-01-15 13:41:12
Autor: Piotr Gałka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 13:19, Animka pisze:

Podobno ponownie ma wejść ustawa, że jak ktoś po studiach ucieka z Polski to musi zwrócić Państwu pieniądze za studia.

Jak próbuję komuś normalnemu wytłumaczyć jak działa gospodarka komunistyczna to zaczynam od:
"Weźmy sobie jakiś kraj i podzielmy wszystkie ceny i płace przez 10, a zarabiać będziemy (10x) na sprzedawaniu za granicę tego co "nasi" wyprodukują.
Z tego zaraz wychodzi, że:
- trzeba zamknąć granice zarówno dla towarów jak i dla ludzi,
- cały eksport musi przechodzić przez państwową firmę,
- powstają dwa kursy wymiany walut i pewexy.

Taka ustawa to też jeden z elementów układanki.
P.G.

Data: 2018-01-15 13:55:47
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3i7h6$n11$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Przy czym wiesz - platne studia sa np w USA i w UK.
W USA to trzeba zarobic/byc bogatym z domu, w UK przewidziany jest panstwowy kredyt.
Ale trzeba go splacic - i nikogo nie interesuje gdzie pracujesz, jesli splacasz :-)

Tak w zasadzie to studia zawsze byly platne, i to dopiero socjalisci wymyslili bezplatne :-)

Nie tylko studia - szkoly tez byly platne, choc tu poziom bezplatnosci sie podnosil.
Ktos mi mowil, ze Szwedzi mieli w tym duze osiagniecia - widac im socjalizm zamarzyl sie w sredniowieczu :-)

J.

Data: 2018-01-15 22:10:50
Autor: Robert Tomasik
mbank poplynal
W dniu 15-01-18 o 13:55, J.F. pisze:

Tak w zasadzie to studia zawsze byly platne, i to dopiero socjalisci
wymyslili bezplatne :-)

To dość złożony temat na długą dyskusję. Płatne studia są w porządku,
jeśli po nich możesz dostać wysokopłatną pracę. Socjaliści zaczęli
podnosić poziom ludu, poprzez kształcenie na wyższe wykształcenie, ale
bez zastanowienia się, czy i jakich nam magistrów potrzeba. Przynajmniej
tak ja to odbierałem w latach 80/90-tych. Na ciężkich studiach, na
których się trzeba było uczyć,ale co po nich pozostawało, to jak
zaczęliśmy grupą chyba 180 osobową, to do obrony dotarło ze 40 osób. Za
to na dziwnych kierunkach - specjalnie nie napisze jakich, by kogoś nie
urazić - to były dziesiątki studentów. I potem taki ekonomista na Stacji
Paliw sprzedaje paliwo przykładowo.

Z tym kształceniem, to się po prostu samonapędzający przemysł zrobił. Są
wyższe uczelnie kształcące stróży - przepraszam ochroniarzy.

Data: 2018-01-16 11:29:51
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a5d18db$0$659$65785112@news.neostrada.pl...
W dniu 15-01-18 o 13:55, J.F. pisze:
[...]

Europejskie uniwersytety maja ~1000 lat i zawsze byly platne.

A po co Kochanowskiemu czy Kopernikowi studia ?

[...]

No to w latach 80-tych bylo lepiej - z 300 osob zaczynajacych elektronike bronilo sie ok 150.
Z tym ze nie wszyscy po 5 latach :-)

Za
to na dziwnych kierunkach - specjalnie nie napisze jakich, by kogoś nie
urazić - to były dziesiątki studentów. I potem taki ekonomista na Stacji
Paliw sprzedaje paliwo przykładowo.

Za komuny tez bylo modne, ze inz elektronik otwiera kiosk z marchewka.

No coz ... a potem przyszedl rok 1990, i wszystko sie zmienilo.
Np okazalo sie ze chemikow nie ma pracy, a we Wroclawiu ksztalcilo ich bodajze 6 uczelni.
A to wcale nie byly latwe studia.

Zreszta - po 1990 przyszly kolejne lata i widac jak sie potoczyly losy elektroniki :-)

J.

Data: 2018-01-15 22:31:11
Autor: Animka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 13:41, Piotr Gałka pisze:
[...]

Teraz jest taka układanka, że np. takich polskich jabłek Czechy nie zakceptowały, bo zatrute, a u nas te polskie zatrute jabłka są sprzedawane. Ludzie kupują, bo nie wiedzą, że zatrute. To jest demokracja.

--
animka

Data: 2018-01-15 22:38:44
Autor: Animka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 13:55, J.F. pisze:
[...]

W Szwecji to za uczenie się jeszcze uczniom czy studentom płacili. Jak pisały szwedzkie gazety to Polka-moja siostra była podobno najzdolniejszą studentką i kursantką (obleciala wszystkie kursy jakie tylko mogła) :-)
Nie wiem jak tam jest w tych ostatnich paru latach, bo nie szukałam informacji.

--
animka

Data: 2018-01-16 12:05:31
Autor: Piotr Gałka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-15 o 22:38, Animka pisze:

W Szwecji to za uczenie się jeszcze uczniom czy studentom płacili. Jak pisały szwedzkie gazety to Polka-moja siostra była podobno najzdolniejszą studentką i kursantką (obleciala wszystkie kursy jakie tylko mogła) :-)

Raz byłem w Skandynawii (1987), ale nie wpadłem na to, że zamiast zarabiać na pracy w szklarni w Norwegii można zarabiać na uczeniu się w Szwecji :)

Wyobraźcie sobie w bagażniku malucha 10l kanister i coś koło 1,3m katalogów :) (byłem pogadać w kilku firmach elektronicznych).
Zupełnie poważnie się obawiałem, że na granicy mogą mi je zabrać (w 1981 celnicy zabrali nam 3 plakaty z Papieżem).
P.G.

Data: 2018-01-16 12:16:53
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "Piotr Gałka"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3km9q$ml7$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...
[...]

Tak swoja droga to stypendium "naukowe" bylo wtedy calkiem niezle w PRL.

J.

Data: 2018-01-16 16:58:06
Autor: Animka
mbank poplynal
W dniu 2018-01-16 o 12:05, Piotr Gałka pisze:
Raz byłem w Skandynawii (1987), ale nie wpadłem na to, że zamiast
zarabiać na pracy w szklarni w Norwegii można zarabiać na uczeniu się w
Szwecji

Trzeba tam mieszkać.

--
animka

Data: 2018-01-15 21:36:22
Autor: Robert Tomasik
mbank poplynal
W dniu 15-01-18 o 13:19, Animka pisze:

Moja koleżanka kiedyś musiala zwrócić bo wyszła za Belga i wyjechala do
Belgii. Tzn. jej rodzice, którzy całe życie na nia łożyli pieniądze
zwrócili.

Było kiedyś tak na uczelniach wojskowych. Z cywilnymi się nie spotkałem.

Data: 2018-01-15 22:44:44
Autor: Animka
mbank poplynal
[...]

Np. SGPiS (dawna nazwa).

--
animka

Data: 2018-01-16 07:30:47
Autor: miumiu
mbank poplynal

Było kiedyś tak na uczelniach wojskowych. Z cywilnymi się nie spotkałem.

Owszem, ale na tych uczelniach studenci dostawali niezłe pieniądze tak jak by byli etatowymi żołnierzami.

Pzdr

Data: 2018-01-15 21:33:49
Autor: Robert Tomasik
mbank poplynal
W dniu 15-01-18 o 09:51, Piotr Gałka pisze:

[...]

Moim zdaniem poziom finansowania jest dobry, tylko system jest dziurawy.
Pieniądze są wyłudzane przez różnych oszustów i to w nieowyobrażalnych
kwotach. Zmusza to zresztą normalnych uczestników tego rynku do
kombinowania, bo inaczej by się nie utrzymali na rynku.

Data: 2018-01-16 18:37:48
Autor: z
mbank poplynal
[...]

Badania naukowe i doświadczenia innych krajów dowodzą że nawet bardzo duże zwiększenie nakładów nie rozwiązuje problemu bo potrzeby rosną.

Trudno powiedzieć czy można to rozwiązać politycznie czy rynkowo.
Taki urok socjalizmu ;-)

Data: 2018-01-16 22:17:35
Autor: t-1
mbank poplynal
W dniu 2018-01-14 o 23:03, J.F. pisze:
na WOSP.
Deklarowali, ze doplaca drugie tyle, co klienci podaruja,
i jak prezes mowil - liczyli sie z milionem.

Tymczasem jest juz 7 mln  :-)

Podarują ci co chcieli, dopłaca wszyscy klienci.

Data: 2018-01-17 10:25:24
Autor: J.F.
mbank poplynal
Użytkownik "t-1"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p3lq55$3m1$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Musi byc jakas solidarnosc :-)

Ale nie calkiem sie zgodze - cenniki nie podniesione, odsetki niskie od dawna, doplaca akcjonariusze.

J.

mbank poplynal