mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?

Data: 2018-01-09 13:53:42
Autor: marcin
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?
Place od lat zusy z konta prywatnego, żadna spółka, tylko osba fizyczna prowadząca DG, za 12/2017 tez chciałem zapłacic ale nie przechodzi, na infolini babka mówiła że musze przekształcić w firmowe, ale ja nie chce, tez tak macie że zus z prywatnego juz nie przejdzie?

Data: 2018-01-09 14:03:08
Autor: Borneq
W dniu 09.01.2018 o 13:53, marcin pisze:
 firmowe, ale ja nie chce, tez
tak macie że zus z prywatnego juz nie przejdzie?

dziwne, do tej pory w roku 2017 ZUS płaciłem z firmowego mając specjalne zlecenie dla ZUS.
A od nowego roku płaci się ZUS przez zwykły przelew, więc tym bardziej nie powinno się wymagać konta firmowego.

Data: 2018-01-09 16:04:21
Autor: Piotr Gałka
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?
W dniu 2018-01-09 o 13:53, marcin pisze:
Place od lat zusy z konta prywatnego, ?adna sp?ka, tylko osba fizyczna
prowadz?ca DG, za 12/2017 tez chcia?em zap?acic ale nie przechodzi, na
infolini babka m?wi?a ?e musze przekszta?ci? w firmowe, ale ja nie chce, tez
tak macie ?e zus z prywatnego juz nie przejdzie?

5 stycznia m-Bank przysłał mi sms (przepisuję z telefonu):

mBank: Przelew do ZUS po nowemu. Zobacz jak go poprawnie zlecić. Kliknij i sprawdz https://www.mbank.pl/zus-przelew

a nie mam konta firmowego.
Nie wiem co tam jest. Dopiero przy tej okazji przepisałem sobie ten adres na komputer.
P.G.

Data: 2018-01-10 10:06:43
Autor: marcin
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?
Dziś znów próbowałem, mam taki komunikat i przelew nie przechodzi:

Podany rachunek jest rachunkiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zarejestruj przelew do ZUS-u

Data: 2018-01-10 10:11:13
Autor: Piotr Gałka
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?
W dniu 2018-01-10 o 10:06, marcin pisze:
Dzi? zn?w pr?bowa?em, mam taki komunikat i przelew nie przechodzi:

Podany rachunek jest rachunkiem Zak?adu Ubezpiecze? Spo?ecznych, zarejestruj
przelew do ZUS-u

W takiej sytuacji bym zapytał infolinii co to znaczy zarejestruj.
Może chodzi tylko o to, że ma to być zdefiniowany przelew, a nie wypełniany z palca.
Daj znać jak się dowiesz, bo ja będę miał ten problem 15-go.
P.G.

Data: 2018-01-10 10:13:42
Autor: Kamil Jońca
"marcin" <marcinm@o2.pl> writes:

Dziś znów próbowałem, mam taki komunikat i przelew nie przechodzi:

Podany rachunek jest rachunkiem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, zarejestruj przelew do ZUS-u

No to zrób przelew do ZUS.
Podpowiem: Przelewy -> ostatni kafelek to przelew do ZUS.
Nie przechodzi?

KJ

What's another word for "thesaurus"?
-- Steven Wright

Data: 2018-01-10 10:47:54
Autor: Piotr Gałka
W dniu 2018-01-10 o 10:13, Kamil Jońca pisze:
"marcin" <marcinm@o2.pl> writes:

[...]

Spojrzałem teraz na ten link co mi przysłali.
Dotychczas nigdy nie zwróciłem uwagi na to co jest po lewej stronie w czasie wykonywania przelewu do ZUS.
Klikałem, że do ZUS, wpisywałem kwoty i wyślij.

Może teraz tak to nie zadziała i trzeba korzystając jakoś z tego po lewej najpierw zarejestrować przelew. Może wymyślili, że nikt nie będzie za każdym razem wpisywał numeru konta i koniecznie musi najpierw zarejestrować ten numer, aby potem z niego korzystać.
P.G.

Data: 2018-01-10 11:34:45
Autor: Borneq
W dniu 10.01.2018 o 10:13, Kamil Jońca pisze:
No to zrób przelew do ZUS.
Podpowiem: Przelewy -> ostatni kafelek to przelew do ZUS.
Nie przechodzi?

Na przykład w ING ja mam przelewy do ZUS wyszarzone,
co robiłem: ręczny przelew na rachunek podany w https://eskladka.pl/

Data: 2018-01-10 11:49:06
Autor: Kamil Jońca
Borneq <borneq@antyspam.hidden.pl> writes:

[...]

W inteligo też. Ale w banku jest "przelew do ZUS" i dalej "przelew do ZUS
po nowemu". I sprawdziłem, przelew na jutro z kontem zusowym łyknął.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
The world is coming to an end ... SAVE YOUR BUFFERS!!!

Data: 2018-01-10 12:24:10
Autor: marcin

"Kamil "Jońca""  wrote in message

No to zrób przelew do ZUS.
Podpowiem: Przelewy -> ostatni kafelek to przelew do ZUS.
Nie przechodzi?

przeszło, takie banalne a ja na to nie wpadłem, bardzo dziekuje

ale swoja droga, rozmawiałem z babką z mbanku na czacie i powiedziała, że musi byc konto firmowe, wtedy przejdzie, nawet wniosek o zmiane na firmowe mi wysłała. Totalnie głucha na moje słowa, że firmówka absolutnie mnie nie interesuje. głupio gadała ze ustawa nakazuje płacić zus z firmówki. Na moje pytanie, jaka ustawa? powiedziła po dłuższym czasie ....ustawa Mbamku ;)))

Data: 2018-01-10 12:27:56
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-01-10, marcin <marcinm@o2.pl> wrote:

[...]

[...]

Oj tam, czepiasz się. Regulamin, ustawa, kto by tam czytał :P
A pewnie w regulaminie mają takie zapisy.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-01-10 14:09:45
Autor: Piotr Gałka
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?

Oj tam, czepiasz się. Regulamin, ustawa, kto by tam czytał :P
A pewnie w regulaminie mają takie zapisy.

Czy oni wszyscy nie mogą w końcu zmądrzeć i dać ludziom spokój?!!!

Kiedyś dawno płaciłem ZUS z konta prywatnego - się okazało, że to jest związane z DG i nie można.
Potem przez lata kolega wpłacał za nas z firmowego.
Kilka lat temu się okazało, że z firmowego nie wolno płacić za ZUS bo wpłaty na ZUS to nasze prywatne wpłaty a nie firmowe.
ZUS twierdził, że akceptował to bo kiedyś wyraził na to zgodę, ale już dłużej nie może na to przymykać oczu i teraz musimy płacić z prywatnych - i chyba gdzieś od 3..4 lat płacę z prywatnego.

Znów coś ktoś miesza?
P.G.

Data: 2018-01-10 14:50:34
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-01-10, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

[...]

A ZUS to w ogóle sprawdza z czyjego rachunku kasa przyszła?
Byle opis się zgadzał (a teraz numer rachunku).

Znów coś ktoś miesza?

Mbank to chyba od zawsze ma:
https://www.mbank.pl/download/regulaminy/Regulamin_otwierania_i_prowadzenia_rachunkow_oszczednosciowo-rozliczeniowych_w_mBanku.pdf?noredir

"§4. Rachunki nie mogą być wykorzystywane przez Posiadacza Rachunku do przeprowadzania rozliczeń pieniężnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej."

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-01-10 16:58:13
Autor: Piotr Gałka
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?

A ZUS to w ogóle sprawdza z czyjego rachunku kasa przyszła?
Byle opis się zgadzał (a teraz numer rachunku).

Po zastanowieniu - nie wiem jak kolega robił tę wpłatę - możliwe, że on robił jeden zbiorowy + opis i to się podobało z 10 lat i nagle przestało podobać bo to nie firma płaci za współwłaścicieli tylko każdy sam za siebie.
Możliwe, że ten błąd już nie pierwszy raz zrobiłem (na grupie) - jak sobie człowiek coś wbije do głowy to tak zostaje i nawet jak się dowie, że źle wbił to mija rok, dwa i znów mu się wydaje, że jest tak jak wbił pierwotnie.
Skoro każdy ma płacić za siebie to zaczęliśmy płacić z kont prywatnych a ja to zapamiętałem, że nie wolno z firmowego.

Dopóki płaciliśmy z firmowego to opłaty na ZUS wchodziły w koszty. Jak zaczęliśmy sami to przestały wchodzić w koszty i wchodzą w PITy.
Ale czy tak musi być, czy po prostu skoro tak płacimy to tak rozliczamy to nie wiem, ale to jest dodatkowy czynnik wbijający do głowy, że teraz każdy za siebie prywatnie płaci.

"§4. Rachunki nie mogą być wykorzystywane przez Posiadacza Rachunku do przeprowadzania rozliczeń
pieniężnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej."

To kojarzę i chyba na tej podstawie nas kiedyś zmusili do płacenia ZUSu z firmowego.
Ale potem gdzieś chyba było, że opłacenie za siebie składki ZUS to nie jest rozliczenie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

Zaraz, zaraz ale jak kupuję benzynę, biorę fakturę i płacę kartą z mBanku to naruszam regulamin? Powinienem płacić gotówką?
Samochód na firmę, ale że używany też prywatnie - jakoś inaczej się rozlicza - ja nie wiem, ja nie rozliczam.
Skoro używany też prywatnie to naruszam, nie naruszam?
Idzie zwariować. To wszystko jest chore!
P.G.

Data: 2018-01-10 17:21:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2018-01-10, Piotr Gałka <piotr.galka@cutthismicromade.pl> wrote:

[...]

I to mniej więcej się zgadza:
https://www.gofin.pl/skladki-zasilki-emerytury/17,2,109,110981,jak-wspolnicy-spolek-rozliczaja-sie-z-zus.html
Wspólnicy spółki opłacają ZUS sami za siebie. W świetle prawa są traktowani jak osoby prowadzące działalność gospodarczą.

Natomiast nadal podtrzymuję zdanie, że ZUS nie narzekał na numer rachunku,
a co najwyżej na NIP/REGON płatnika, który w tym zbiorczym przelewie szedł. :)

Dopóki płaciliśmy z firmowego to opłaty na ZUS wchodziły w koszty. Jak zaczęliśmy sami to przestały wchodzić w koszty i wchodzą w PITy.

IMHO wchodzić nie powinny.

Ale potem gdzieś chyba było, że opłacenie za siebie składki ZUS to nie jest rozliczenie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

No nie jest. :)

[...]

Nie podejmuję się interpretować tego zapisu za bank. ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2018-01-10 18:28:03
Autor: Piotr Gałka
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?

IMHO wchodzić nie powinny.

Na to samo wychodzi (odpowiednio wpisując odpowiednią część).
OIDP gdzieś widziałem zdanie typu (chyba w PIT): wpisać składki jeśli nie zostały wliczone w koszty działalności....
P.G.

Data: 2018-01-10 01:52:46
Autor: Lisciasty
mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?
W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 13:53:43 UTC+1 użytkownik marcin napisał:
Place od lat zusy z konta prywatnego, żadna spółka, tylko osba fizyczna prowadz?ca DG, za 12/2017 tez chciałem zapłacic ale nie przechodzi, na infolini babka mówiła że musze przekształcić w firmowe, ale ja nie chce, tez tak macie że zus z prywatnego juz nie przejdzie?

Zmieniły się numery rachunków na zusy, może w tym jest problem?

L.

Data: 2018-01-10 19:27:52
Autor: Robert Tomasik
W dniu 10-01-18 o 10:52, Lisciasty pisze:

Zmieniły się numery rachunków na zusy, może w tym jest problem?

Nie wiem, czy w tym wypadku o to chodzi, ale kiedyś był problem z tym,
że inna była prowizja za prowadzenie rachunku firmowego, a inna za
prowadzenie prywatnego. Bank, jak się orientował, że ktoś używa rachunku
w działalności, to pieniaczył się o to. Ale to od lat trwa. Przypominam
sobie wojnę klienta jeszcze w latach 90-tych, jak chciał swój własny
podatek PIT zapłacić z takiego prywatnego rachunku, a "panienka" sie
upierała, ze nie wolno. Minimum 22 lata i dalej?

mbank, wymusza przejscie na konto firmowe?