mbank wypowiada KK

Data: 2010-07-21 09:06:04
Autor: Wemif
mbank wypowiada KK
mbank wypowiedzial KK bez obrotow po 18 miesiacach. Ma prawo juz
po 6 zgodnie z regulaminem. Karta z promocji 'na zawsze za darmo'.
Warto raz na pol roku zrobic transakcje za kilka zl, jesli ktos
jeszcze nie dostal pisma ;)

a.

Data: 2010-07-21 09:29:52
Autor: Tomasz Opalski
mbank wypowiada KK
wemif@amsnet.pl (Wemif) napisał(a):
[...]

Jakis czas temu czytałem artykuł, że banki ostro się wzięły za czyszczenie KK i wypowiadają umowy dla martwych kont lub klientów którzy miewają obsuwy  przy spłacie. O ile pamiętam efekt globalny jest taki, że jest ujemny przyrost w tym segmencie kart, co ponoć pierwszy raz się zdarzyło. --

Data: 2010-07-21 11:31:29
Autor: Liwiusz
mbank wypowiada KK
Tomasz Opalski pisze:

[...]

   A jak to się ma do teorii, jakoby bank najwięcej zarabiał na osobach nie spłacających KK w terminie?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-21 14:37:26
Autor: cef
mbank wypowiada KK
Tomasz Opalski wrote:

Jakis czas temu czytałem artykuł, że banki ostro się wzięły za
czyszczenie KK i wypowiadają umowy dla martwych kont lub klientów
którzy miewają obsuwy przy spłacie.

Ci z obsuwami to przecież najlepsi klienci,
takim się daje drugą kartę :-)

Data: 2010-07-21 14:42:32
Autor: Liwiusz
mbank wypowiada KK
cef pisze:
Tomasz Opalski wrote:

[...]

   mbank jest znany z posunięć, które u zdrowo myślącego człowieka powodują efekt stojących włosów :)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-21 13:26:15
Autor: MrMrooz
mbank wypowiada KK
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a): ...
   mbank jest znany z posunięć, które u zdrowo myślącego człowieka powodują efekt stojących włosów :)
Przepraszam, że zapytam, ale dlaczego uważasz, że wypowiedzenie nie używanej karty (i bezpłatnej dla klienta) jest czymś dziwnym?

Pozdrawiam
Michał M

Data: 2010-07-21 11:52:08
Autor: witek
mbank wypowiada KK
MrMrooz wrote:
[...]

bo po cholere zniechecac klienta.
Jak ma to niech trzyma.
Moze kiedys jednak cos kupi.

Data: 2010-07-24 00:09:06
Autor: kashmiri
mbank wypowiada KK
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> dared to write:
MrMrooz wrote:
[...]

Popieram. Też tej karty nie używałem przez prawie rok, a jak zacząłem, to cierpliwość im się opłaciła: bank zaczął na mnie zarabiać setki zł.

Tak że wybacz im panie @Wemif, bo nie wiedzą co czynią.

k.

Data: 2010-07-21 15:30:03
Autor: Liwiusz
mbank wypowiada KK
MrMrooz pisze:
[...]

   To może i konto niech też wypowie, skoro bezpłatne i nieużywane :)

--
Liwiusz

Data: 2010-07-26 17:57:58
Autor: MarekZ
mbank wypowiada KK
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i26sot$rt1$1@news.onet.pl...

Przepraszam, że zapytam, ale dlaczego uważasz, że wypowiedzenie nie używanej karty (i bezpłatnej dla klienta) jest czymś dziwnym?

  To może i konto niech też wypowie, skoro bezpłatne i nieużywane :)

Widzę, że opinia grupy jest raczej negatywna, ale ja się do niej nie przyłączę.

Uważam, że mBank postępuje mądrze oraz że per saldo będzie to dla niego opłacalne. Przypadek autora wątku, czyli promocji "za darmo na zawsze" jest oczywisty, ale ja uważam, że poza szczególnymi przypadkami (np. pełnopłatna VP - 390 zł rocznie, z relatywnie niskim limitem) także w przypadku płatnych kart, mBank powinien powypowiadać długotrwale (powyżej roku) martwe umowy.

Data: 2010-07-25 12:39:46
Autor: m4rkiz
mbank wypowiada KK
"MrMrooz " <mrmrooz.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:i26shn$s6p$1inews.gazeta.pl...
Przepraszam, że zapytam, ale dlaczego uważasz, że wypowiedzenie nie używanej
karty (i bezpłatnej dla klienta) jest czymś dziwnym?

koszty utrzymania karty dla banku sa pewnie mniejsze niz drukowanie i
dostarczenie pisemek o wypowiedzeniu ;)

poza tym klient zawsze moze zaczac jej uzywac, przynajmniej takdlugo jak
ma ja aktywna, prosciej byloby go postraszyc niz zaraz wypowiadac

Data: 2010-07-25 12:41:52
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 25 Lip, 13:39, "m4rkiz" <a...@bb.cpl> wrote:

[...]

Skoro tak twierdzisz to umowmy sie, ze podpiszemy taka umowe a'la KK.
Dasz mi limit 10tys, ja zaplace odsetki w wysokosci 20% rocznie za
kazdy dzien uzywania kredytu, warunek jest taki, ze pieniadze sie
pojawia sie na moim koncie w Pekao w ciagu 1 minuty od wyslania smsa,
ze chce z nich skorzystac. Zareczam, ze rzadko bede korzystal z
limitu, wiec jak piszesz zadnego kosztu nie powienienes ponoscic, a
jak skorzystam to zarobisz wysokie odsetki :).

MK

Data: 2010-07-27 23:26:42
Autor: Krzysztof Halasa
mbank wypowiada KK
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

Myslac w taki sposob depozyty takze bylyby dla banku nieoplacalne, bo
przeciez klient moglby w kazdej chwili przyjsc i wyplacic.

Bank nie operuje na kazdej karcie z osobna, ale na sumie wszystkie kart,
na wskaznikach np. zadluzenia itp. Karta nieuzywana nie generuje
praktycznie kosztow (z wyjatkiem ew. wysylania wyciagow, nowych
plastikow itd). Owszem, kreatywny ksiegowy moze z likwidacji martwych
kart wyczarowac cos na chwile (liczba kart spadnie, wiec mozna pokazac
ladniejsze slupki, zwlaszcza korzystajac z nieaktualnych juz wskaznikow
wykorzystania limitow oraz np. ilosci zagrozonych kredytow). Zadnego
konkretnego efektu to jednak nie da.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-27 14:43:38
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 27 Lip, 23:26, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Myslac w taki sposob depozyty takze bylyby dla banku nieoplacalne, bo
przeciez klient moglby w kazdej chwili przyjsc i wyplacic.

Co znaczy nieoplacalne skoro moge miec za male pieniadze kaze, ktora
pozycze komus innemu?

[...]

Skoro nie ma to znaczenia to podpisz 100... albo tysiac takich umow...
jak bedziesz mial wiekszosc 'martwych' to zapewne nie bedziesz dazyl
do bardziej efektywnego wykorzystania zablokowanych srodkow...

MK

Data: 2010-07-29 01:15:53
Autor: Krzysztof Halasa
mbank wypowiada KK
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

Nie moglbys pozyczyc, musialbys trzymac caly czas w pogotowiu, bo klient
moze w kazdej chwili wyplacic :-)
Z tym, ze to tak nie dziala, ale dokladnie tak samo nie dziala dla
depozytow i dla wszelkich linii kredytowych (ktorych rodzajem sa KK).

Skoro nie ma to znaczenia to podpisz 100... albo tysiac takich umow...
jak bedziesz mial wiekszosc 'martwych' to zapewne nie bedziesz dazyl
do bardziej efektywnego wykorzystania zablokowanych srodkow...

Nie sa zablokowane.
BTW praktycznie 100% transakcji jest autoryzowanych, od autoryzacji do
rozliczenia zwykle mija pare dni, to nawet nie jest tak, ze bank musi te
pieniadze od razu zorganizowac. Z tym, ze to oczywiscie bez znaczenia,
statystyka.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-28 23:05:56
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 29 Lip, 01:15, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Nie sa zablokowane.

Znaczy, ze nie zapewnilbys zadnych srodkow?

[...]

A co ma do tego autoryzacja? Odmowisz realizacji umowy? Brak wyplaty
srodkow z depozytu czy umowy kredytowej to dla banku stan
przedzawalowy, bo razaz pojdzie fama, ze bankowi brakuje pieniedzy.

MK

Data: 2010-07-29 23:28:39
Autor: Krzysztof Halasa
mbank wypowiada KK
MK <macka@interia.pl> writes:

Nie sa zablokowane.

Znaczy, ze nie zapewnilbys zadnych srodkow?

Nie, to znaczy tylko to, co napisalem - ze niewykorzystane limity nie sa
blokada.

A co ma do tego autoryzacja? Odmowisz realizacji umowy? Brak wyplaty
srodkow z depozytu czy umowy kredytowej to dla banku stan
przedzawalowy, bo razaz pojdzie fama, ze bankowi brakuje pieniedzy.

Nie wiem skad te dziwne teorie. Informacje o autoryzacjach to doskonale
dane o tym, ile pieniedzy bedzie potrzebnych jutro/pojutrze/itp. Jesli
np. jakims cudem posiadacze KK nagle ktoregos dnia wykorzystaliby cale
limity, to (zakladajac w ogole sensowna sytuacje banku itd) bank mialby
troche czasu na "zorganizowanie" srodkow, ktore nie sa potrzebne
przeciez w momencie autoryzacji, a dopiero w momencie rozliczenia
transakcji.
Czegos takiego nie ma przy depozytach.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-29 14:56:14
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 29 Lip, 23:28, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

[...]

A takie hasla jak Bazylea, Nowa Umowa Kapitalowa, adekwatnosc
kapitalowa, wspolczynnik Cooka to kolega slyszal? Bank nie moze w
calosci finansowac aktywow kapitalami obcymi. Problem w tym, ze
teoretycznie srednio 8% musi sfinasowac kapitalami wlasnymi. Tego nie
da sie zmienic w ciagu 2 dni :). Oznacza to wiec, ze musi zamrozic
kapitaly jakiegos % przyznanych limitow, wynikajace z VaR, a to ma
wplyw np. na ROE, nieprawdaz?

MK

Data: 2010-07-30 21:49:31
Autor: Krzysztof Halasa
mbank wypowiada KK
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

To sa dwie rozne rzeczy - albo mowimy o wolnozmiennych wspolczynnikach
itd, ale to potwierdza, ze likwidacja martwych kart nic w praktyce nie
da, albo przewidujemy, ze sytuacja bedzie zmieniac sie nagle, ale wtedy
nie mieszajmy do tego wspolczynnikow, ktore nie maja sensu w sytuacjach
wyjatkowych.

Tzn. oczywiscie, tak jak napisalem, widze tu powod do likwidacji tych
kart (pomijajac, wzglednie niewielkie, koszty stale). Tyle ze to jest
powod, jakby tu napisac, "kreatywny".
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-29 07:38:57
Autor: Liwiusz
mbank wypowiada KK
Krzysztof Halasa pisze:
MK <macka@interia.pl> writes:

[...]

   Wymaganie tak samo sensowne, jak to, aby bank miał zawsze w pogotowiu do wypłaty sumę wszystkich lokat klientĂłw. PrzecieĹź z gĂłry wiadomo, Ĺźe banki są niewypłacalne i w sytuacji masowych wypłat nastąpiłby krach. Ale masowe wypłaty w normalnych warunkach nie następują, tak samo jak w normalnych warunkach nie wszyscy klienci wykorzystują limit KK w 100%. Wymaganie zatem, aby bank miał w kaĹźdym momencie pokrycie 100% w kartach jest nieuzasadnione.

   Musi mieć pokrycie takie, jakie jest statystyczne uĹźycie kart (plus zapas, niech będzie i kilkukrotny). Jeśli wiadomo, Ĺźe na wydatki karciane potrzeba dziennie 100 milionĂłw, to taką kwotę powinien mieć w pogotowiu, bez względu na to, czy limity kart wynoszą miliard, czy 10 miliardĂłw.

--
Liwiusz

Data: 2010-07-28 23:02:17
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 29 Lip, 07:38, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> Nie moglbys pozyczyc, musialbys trzymac caly czas w pogotowiu, bo klient
> moze w kazdej chwili wyplacic :-)

   Wymaganie tak samo sensowne, jak to, aby bank miał zawsze w pogotowiu
do wypłaty sumę wszystkich lokat klientów.

Oczywiscie, ze nie. Lokaty sa terminowe i bank nie musi wyplacic
srodkow natychmiast. Banki czesto to robia zeby nikt nie mogl
powiedziec, ze maja klopot z kasa, bo to by moglo doprowadzic do
wiekszych klopotow banku.

Przecież z góry wiadomo, że
banki są niewypłacalne i w sytuacji masowych wypłat nastąpiłby krach.
Ale masowe wypłaty w normalnych warunkach nie następują, tak samo jak w
normalnych warunkach nie wszyscy klienci wykorzystują limit KK w 100%.
Wymaganie zatem, aby bank miał w każdym momencie pokrycie 100% w kartach
jest nieuzasadnione.

A czy ktos pisal tu o 100%?

   Musi mieć pokrycie takie, jakie jest statystyczne użycie kart (plus
zapas, niech będzie i kilkukrotny). Jeśli wiadomo, że na wydatki
karciane potrzeba dziennie 100 milionów, to taką kwotę powinien mieć w
pogotowiu, bez względu na to, czy limity kart wynoszą miliard, czy 10
miliardów.

Hehe... i tu sie mylisz. Tak samo jak bank nie moze miec mniej niz
ustawowa rezerwa dla depozytow, tak samo musi zabezpieczyc srodki na
zobowiazania pozabilansowe.

MK

Data: 2010-07-29 23:21:26
Autor: Krzysztof Halasa
mbank wypowiada KK
MK <macka@interia.pl> writes:

   Wymaganie tak samo sensowne, jak to, aby bank miał zawsze w pogotowiu
do wypłaty sumę wszystkich lokat klientów.

Oczywiscie, ze nie. Lokaty sa terminowe i bank nie musi wyplacic
srodkow natychmiast.

Po pierwsze, nie pisalem tylko o lokatach. Sa tez depozyty a vista.
Po drugie, lokaty zwykle tez mozna zerwac i wyplacic srodki natychmiast.
Przy Twoich zalozeniach, takie lokaty nie moglyby w ogole istniec.

Hehe... i tu sie mylisz. Tak samo jak bank nie moze miec mniej niz
ustawowa rezerwa dla depozytow, tak samo musi zabezpieczyc srodki na
zobowiazania pozabilansowe.

No jasne ze musi, tego nikt nie neguje. Tyle ze likwidacja martwych kart
nie spowoduje, ze tych srodkow bedzie potrzebowal mniej. No chyba ze,
tak jak pisalem, kreatywna ksiegowosc, to wtedy przez chwile moze tak.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-29 23:36:55
Autor: Kamil Jońca
mbank wypowiada KK
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> writes:

[...]

No jasne ze musi, tego nikt nie neguje. Tyle ze likwidacja martwych kart
nie spowoduje, ze tych srodkow bedzie potrzebowal mniej. No chyba ze,

Niezupełnie. Wyobraź sobie, że podobnie jak współcznynnik wypłacalności
(dla depozytów) jest podobny wskaźnik dla "linii kredytowych" I wtedy jest istotne czy tych linii ma otwartych na 100 mld czy 100 mln

KJ
A fanatic is a person who can't change his mind and won't change the subject.
- Winston Churchill

Data: 2010-07-29 23:53:39
Autor: Krzysztof Halasa
mbank wypowiada KK
kjonca@poczta.onet.pl (Kamil Jońca) writes:

No jasne ze musi, tego nikt nie neguje. Tyle ze likwidacja martwych kart
nie spowoduje, ze tych srodkow bedzie potrzebowal mniej. No chyba ze,

Niezupełnie. Wyobraź sobie, że podobnie jak współcznynnik wypłacalności
(dla depozytĂłw) jest podobny wskaĹşnik dla "linii kredytowych"

Przeciez sam o tym napisalem.
Pomysl jak sie taki wspolczynnik (wspolczynniki) okresla, i co sie
z nimi stanie po likwidacji ilus tam martwych kart/linii.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-29 15:03:39
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 29 Lip, 23:53, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Przeciez sam o tym napisalem.
Pomysl jak sie taki wspolczynnik (wspolczynniki) okresla, i co sie
z nimi stanie po likwidacji ilus tam martwych kart/linii.
--

Pisales, ze to nie ma znaczenia, a tymczasem ma... zwolni sie kapital,
ktory mozna pozyczyc komus kto bedzie go wykorzystywal i bank bedzie

MK

Data: 2010-07-21 11:46:45
Autor: zly
mbank wypowiada KK
Dnia Wed, 21 Jul 2010 09:06:04 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

[...]

Mnie zaskoczyła pani telefonem, że nie używam kk i proponuje rozwiązanie
karty, żebym nie musiał płacić za coś czego nie używam. Sęk w tym, że
ładnych parę miesięcy wcześnie wszedłem na konto kliknąłem: zastrzeż kartę
i jako powód wybrałem: rezygnacja z karty. Byłem święcie przekonany, że mam
z głowy, a tu taka niespodzianka.

--
marcin

Data: 2010-07-21 10:03:14
Autor: Olgierd
mbank wypowiada KK
Dnia Wed, 21 Jul 2010 11:46:45 +0200, zly napisał(a):

[...]

Nie, dopóki nie wypowiesz umowy, dopóty ta karta im "wisi" po stronie pasywów.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

Data: 2010-07-21 03:28:38
Autor: MK
mbank wypowiada KK
On 21 Lip, 12:03, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:

Nie, dopóki nie wypowiesz umowy, dopóty ta karta im "wisi" po stronie
pasywów.

KK to raczej po stronie aktywow, ale i tak nie w tym przypadku...
niewykorzystane limity kredytowe to zobowiazania pozabilansowe. Bank
na ich ew. wykorzystanie musi po prostu zabezpieczyc srodki. Jak nie
sa wykorzystywane to nie generuja bankowy przychodu (nie licze
oprocentowania z utzrymywania ich na rachunku w NBP lub innej
lokacie).

MK

Data: 2010-07-22 15:17:55
Autor: sandokan
mbank wypowiada KK
W dniu 2010-07-21 12:03, Olgierd pisze:
[...]

ja zastrzegłem kk w wbk, a że niedługo się kończyła ważność karty od razu powiedziałem aby mi nie wznawiali nowej, bo i tak będę chciał rezygnować z kk. Na pytanie czy muszę jeszcze fatygować się do banku aby rozwiązać umowę kk usłyszałem odpowiedź, że nie muszę. Umowa sama wygaśnie

pozdrawiam
Marcin

Data: 2010-07-22 09:14:46
Autor: Wemif
mbank wypowiada KK
Wemif <wemif@amsnet.pl> wrote:
[...]

Zadzwonilem na mlinie, powiedzialem, ze jednak chcialbym korzystac
z tej karty, pani cofnela wypowiedzenie, mbank mnie zaskoczyl
pozytywnie :)

a.

Data: 2010-07-22 12:09:22
Autor: Borys Pogoreło
mbank wypowiada KK
Dnia Thu, 22 Jul 2010 09:14:46 +0000 (UTC), Wemif napisał(a):

Zadzwonilem na mlinie, powiedzialem, ze jednak chcialbym korzystac
z tej karty, pani cofnela wypowiedzenie, mbank mnie zaskoczyl
pozytywnie :)

 Tym, że chcą dalej spróbować zarobić na tym interesie? ;)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-07-22 11:43:34
Autor: Wemif
mbank wypowiada KK
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> wrote:

Tym, że chcą dalej spróbować zarobić na tym interesie? ;)

Już widzą, że nie zarobią, ale będę pilnował raz na pół roku
zrobić transakcję za kilka złotych ;)

a.

mbank wypowiada KK