mbank wypowiada umowe na konto firmowe

Data: 2020-07-17 10:17:27
Autor: J.F.
mbank wypowiada umowe na konto firmowe
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:dcaece7d-2bfc-4aef-a675-649e0a84e748o@googlegroups.com...
Taka ciekawostka.
Przyslali wypowiedzenie wraz z formularzem gdzie przelac srodki z konta.

W sumie firma juz zlikwidowana a na koncie bylo 28pln ale jednak zamiast wyslac maila czy jakis info wystawic przez interfejs online to sie certola w papier.

Umowa byla zawarta papierowo, to i wypowiedzenie papierowo.

Dziwne.
Ponoc jakis nowy przepis ich do tego obliguje. Prawda to?

Jest jakis, choc nie wiem czy sie stosuje do firm.

Panstwo chce twojego dobra, moze umarles i panstwu sie nalezy :-)

J.

Data: 2020-07-17 08:53:37
Autor: sczygiel
W dniu piątek, 17 lipca 2020 03:17:30 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
> [...]

Umowa byla zawarta papierowo, to i wypowiedzenie papierowo.

Ano byla.

>Dziwne.
>Ponoc jakis nowy przepis ich do tego obliguje. Prawda to?

Jest jakis, choc nie wiem czy sie stosuje do firm.

Panstwo chce twojego dobra, moze umarles i panstwu sie nalezy :-)

A moze ktos premie chcial dostac i czyszcza?
Pieron wiy...

Data: 2020-07-17 17:59:40
Autor: Kamil Jońca
mbank wypowiada umowe na konto firmowe
sczygiel@gmail.com writes:

[...]

A moze ktos premie chcial dostac i czyszcza?
Pieron wiy...

Strzelałbym, że ich soft ma jakieś progi opłat w zależności od liczby
rachunków/klientów/itp i nie chcą przekroczyć kolejnego.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-07-18 10:00:03
Autor: Liwiusz
mbank wypowiada umowe na konto firmowe
W dniu 2020-07-17 o 17:59, Kamil Jońca pisze:
sczygiel@gmail.com writes:

[...]

A moze ktos premie chcial dostac i czyszcza?
Pieron wiy...

Strzelałbym, że ich soft ma jakieś progi opłat w zależności od liczby
rachunków/klientów/itp i nie chcą przekroczyć kolejnego.

Nie można tego wykluczyć, aczkolwiek nie upierałbym się przy tym, że mbank akurat wykańczają jakieś poboczne opłaty licencyjne.

Bardziej rozważam to z czysto utylitarnego punktu widzenia - nie ma powodu, aby bank utrzymywał w systemie, w statystykach itp. konta, których od lat nikt nie używa, działalności zostały pokończone, a właściciele w dużej części nie żyją. Kiedyś trzeba to zrobić, więc kiedy? Za 100 lat? Trochę długo, ale dwa razy na pokolenie można. Jak na razie w 20-letniej historii mbanku słyszę o tym pierwszy raz.

--
Liwiusz

Data: 2020-07-18 10:31:17
Autor: J.F.
Dnia Sat, 18 Jul 2020 10:00:03 +0200, Liwiusz napisał(a):
[...]

To moglby byc powod.

[...]

Ale po co? takie konto kosztuje tyle, co miejsce na backupie, a przy rozsadnej polityce trzymania historii - nawet mniej.
Zamkniecie natomiast kosztuje.

Statystyki ... chyba lepiej sie pochwalic 5 mln klientow niz 4 mln :-)

A gdzies tam w tle sa jeszcze pieniadze, chocby te glupie 28 zl ...
razy milion.

J.

Data: 2020-07-20 09:11:11
Autor: sczygiel
W dniu sobota, 18 lipca 2020 03:31:19 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:

> [...]

Ale po co? takie konto kosztuje tyle, co miejsce na backupie,

No nie. Na backupie raz, co dziennie raz.
Na dysku drugi raz. Jak Pete pisze, na licencji znowu.
Na raportach kolejny raz tym razem jako czas przetwazania.
A wiesz, aws, liczykrupy, nagle sie okazuje ze 30 sekund krotszy raport to dwa tysie na rok. czy cos w ten desen...

A tak, zamknie sie, wrzuci w archiwum i w sumie bedzie jak piszesz, kosztuje tylko w backupie.

a przy rozsadnej polityce trzymania historii - nawet mniej.
Zamkniecie natomiast kosztuje.

Statystyki ... chyba lepiej sie pochwalic 5 mln klientow niz 4 mln :-)

A to tak, tylo czy bank liczy konta czy klientow? Jak mi zamkna a nie uciekne to klientow tyle samo...

Data: 2020-07-18 11:59:47
Autor: Pete
mbank wypowiada umowe na konto firmowe
Hello, J.F..
On 18.07.2020 10:31 you wrote:

> To moglby byc powod.
> Ale po co? takie konto kosztuje tyle, co miejsce na backupie, a przy > rozsadnej polityce trzymania historii - nawet mniej. Zamkniecie > natomiast kosztuje.

Niekoniecznie. Opłata licencyjna za systemy bankowe może być uzależniona od ilości obsługiwanych rachunków. Więc czasami zamknięcie martwych kont może przynieść spore oszczędności.

Data: 2020-07-18 07:47:57
Autor: J.F.
mbank wypowiada umowe na konto firmowe
Dnia Fri, 17 Jul 2020 08:53:37 -0700 (PDT), sczygiel@gmail.com
napisał(a):
[...]

https://www.money.pl/banki/wiadomosci/artykul/pieniadze-z-martwych-kont-nowe-obowiazki,55,0,1918263.html
https://serwisy.gazetaprawna.pl/finanse-osobiste/artykuly/909404,martwe-konta-w-bankach.html

Czy premia ... stracili 28zl plus list, wiec za co premia ? J.

Data: 2020-07-18 00:54:39
Autor: sczygiel
napisał(a):

> [...]

Czy premia ... stracili 28zl plus list, wiec za co premia ?

Premia za cel premiowy. Przeciez to oczywiste :)
Widac ze w korpo nie pracowales :)

Tam nie zawsze jest związek tego co sie robi z zyskiem...

mbank wypowiada umowe na konto firmowe