meble z drewna zjedzonego przez korniki

Data: 2017-08-14 10:25:04
Autor: japanizer
meble z drewna zjedzonego przez korniki
https://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/wiadomo-juz-kto-kupuje-drewno-z-wycinki-w,242,0,2354674.html

  Wiadomo już, kto kupuje drewno z wycinki w Puszczy Białowieskiej. Lista liczy   128 firm

  Kto kupuje drewno z wycinki w Puszczy Białowieskiej? Takie pytanie nie tylko   sobie, ale przede wszystkim Lasom Państwowym od miesięcy zadawali ekolodzy,   dziennikarze i osoby prywatne. Regionalna Dyrekcja państwowej spółka   konsekwentnie odmawiała udzielania tych informacji, zasłaniając się tajemnicą   handlową. To już jednak przestało być tajemnicą - portal OKO.press opublikował   pełną listę 128 firm, którą ujawniło Nadleśnictwo Białowieża. Wie ktoś, gdzie można kupić drewniane meble i drewniane konstrukcje nośne z drewna zeżartego przez korniki?

Data: 2017-08-14 19:48:07
Autor: w systemie siła 'POPIS/EU
meble z drewna zjedzonego przez korniki
nie drażnij liderów,
przecież to cud handlu!

Data: 2017-08-14 20:41:00
Autor: A. Filip
japanizer@japanizer.org pisze:
[...]

To ty nie wiesz który element drzewa jedzą/niszczą korniki czy rżniesz
głupa nieprofesjonalnie? :-)

Data: 2017-08-14 22:32:59
Autor: Presidente de San Escobar
"A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał(-a):

To ty nie wiesz który element drzewa jedzą/niszczą korniki czy rżniesz
głupa nieprofesjonalnie? :-)

To strategia kretyna Szyszki - wywożą z lasu zdrowe drzewo, a kornik zostaje
razem z korą.

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-14 23:16:45
Autor: A. Filip
Presidente de San Escobar <presidente@sanescobar.so> pisze:
[...]

Kretyna?  Lasy Państwowe mają stracić _cały_ dochód z drewna bo kornik
zjadł "korę"?  _Swoje_ przychody tak marnuj.

Ja na 99% procent jestem przekonany że gdyby Szyszko nie przeprowadzał
tej wycinki to totalna opozycja by jemu i PiS przywaliła z drugiej
strony - ile to drewna/pieniędzy się _zmarnowało_ przez tego kretyna.

_Jak dla mnie_ trochę więcej racji jest po stronie Szyszki.
Jak eko-[...] chcą powstrzymać wycinkę to niech mają jaja zgłosić
projekt wielkiego zwiększenia obszaru Białowieskiego Parku Narodowego. --

Data: 2017-08-14 19:45:21
Autor: japanizer
On Tuesday, August 15, 2017 at 6:17:21 AM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]
> razem z korą.

Kretyna?  Lasy Państwowe mają stracić _cały_ dochód z drewna bo kornik

Korniki korę jedzą, i dlatego "całe lasy iglaste umierają"?

A w Polsce w ogóle fenomen i dowód na to, że ewolucja jednak istnieje - tak jak wszędzie na świecie kornik drukarz robi szkody w monokulturze świerkowej, to u nas zeżarł również stuletnie dęby, którymi nigdzie na świecie się nie żywi.

Data: 2017-08-14 23:39:33
Autor: Presidente de San Escobar
> [...]

Kretyna?  Lasy Państwowe mają stracić _cały_ dochód z drewna bo kornik
zjadł "korę"?  _Swoje_ przychody tak marnuj.

Pierdoły pociskasz.
http://natemat.pl/214187,las-bawarski-kontra-bialowieza-w-sieci-starsza-zdjeciami-puszczy-zjedzonej-przez-kornika-naukowcy-oburzeni

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-14 23:44:53
Autor: Presidente de San Escobar
meble z drewna zjedzonego przez korniki
"A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał(-a):

_Jak dla mnie_ trochę więcej racji jest po stronie Szyszki.

Bezedura.
http://puszcza-bialowieska.blogspot.com/2013/03/co-ma-las-bawarski-do-puszczy.html

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-14 23:59:29
Autor: Presidente de San Escobar
meble z drewna zjedzonego przez korniki
http://wyborcza.pl/1,75400,19442138,chronic-las-czy-drewno-cala-prawda-o-korniku.html

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-15 12:15:26
Autor: A. Filip
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]
[...]

[...] Wystarczy porównać liczby. Korniki w czasie całej trwającej od 2012
r. gradacji zabiły świerki na powierzchni 4 tys. ha, czyli blisko 8
proc. puszczy znajdującej się w zarządzie Lasów Państwowych, o masie
500 tys. m sześc., a więc ok. 10 proc. z 5 mln m sześc., które zajmują
wszystkie białowieskie świerki. [...]
Najbardziej znanym przedstawicielem podrodziny korników jest kornik
drukarz... [ KONIEC TEKSTU UDOSTĘPNIANEGO BEZPŁATNIE BEZ OGRANICZEŃ]

500_000 m? * 200 PLN/m? = 100_000_000 PLN (100 milionów złoty)

I już człowieku wiesz ile pieniędzy "GW ekologia" chce po prostu _zmarnować_.
Dopóki Lasy Państwowe nie dopłacają do wycinki to ktoś dostaje wypłatę
za pracę przy wycince, ktoś dostaje tańsze drewno z wycinki z którego
coś wyprodukuje. IMHO jeśli do wyboru są dwie metody to (niemal)
obowiązkiem Lasów _Państwowych_ jest wybrać tą na której Lasy
Państwowe nie stracą a gospodarka kraju zyska.

Jak dotąd Puszcza Białowieska _poza Parkiem Narodowym_ jest
"fabryką drewna".  Po to świerk "sto lat" rósł żeby Lasy Państwowe
miały pozwolić mu po prostu zgnić?  W swoich prywatnych lasach niech
sobie ekolodzy takie _marnotrawstwo_ swoich pieniędzy odstawiają. Ja sobie takiego marnotrawstwa _dobra wspólnego_ *nie życzę*.

Data: 2017-08-15 03:41:42
Autor: japanizer
On Tuesday, August 15, 2017 at 7:16:04 PM UTC+9, A. Filip wrote:
> [...]

sobie ekolodzy takie _marnotrawstwo_ swoich pieniędzy odstawiają. Ja sobie takiego marnotrawstwa _dobra wspólnego_ *nie życzę*.

I dlatego Szyszko wycina stuletnie dęby, których kornik drukarz nie jada?

Data: 2017-08-15 04:35:20
Autor: Zenek Kapelinder
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]
Wyciaja deby w czesci gospodarczej a nie chronionej. Wytna i zasadza nowe zeby za sto lat znowu wyciac i zasadzic nowe. W takiej sytuacj moga kornika zostawiac z kora w lesie bo moga miec w planach zasadzenie w miejscach z kornikiem drzew ktorych nie je. Albo zasadza za dwa lata i kornik bez zarcia zdechnie. Protestujacych i nie pozwalajacych pracowac przy wycince trafia za pol roku albo rok. Najpierw zrobia im sprawy o cos drobnego, chuliganstwo itp. Dostana za to sladowe kary w stylu miesiac odsiadki i zawieszenie na pol roku, grzywne 50 zlotych. Jak sie wyroki uprawomocnia bo od bardzo niskich oskarzeni nie beda sie odwolywali to z powodztwami cywilnymi wystapia firmy ktore mialy dokonywac wycinki. Policza straty i poprosza sady o zasadzienie zwrotu od sprawcow strat. Oczami wyobrazni widze jak poslowie po i nowoczesnej beda im wtedy pomagali.

Data: 2017-08-15 13:41:50
Autor: Lord Donate
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]
W O N !!!

psikutasek "Zenek Kapelinder" <4kogutek44@gmail.com> napisał w wiadomości news:a992f679-15e7-40de-9a4b-c58f6f932c95googlegroups.com...
[...]

Zenuś, to ty na miejsce Szyszki też się nadajesz! Ty się znasz na wszystkim! Właściel kota potrzebuje takich "gieniuszy"! ;-)))

CL

Data: 2017-08-15 05:13:04
Autor: Zenek Kapelinder
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]
Strasznie masz pizdziak ograniczone po elektrowstrzasach slownictwo.

Data: 2017-08-15 14:54:11
Autor: Lord Donate
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]
WON !!!

Strasznie mam ograniczone po elektrowstrzasach slownictwo. Wyłupiasta juz mnie nie chce!

Data: 2017-08-15 22:35:54
Autor: Presidente de San Escobar
"Lord Donate" <ciemny.lud@kupi.to> napisał(-a):

Zenuś, to ty na miejsce Szyszki też się nadajesz! Ty się znasz na wszystkim! Właściel kota potrzebuje takich "gieniuszy"! ;-)))

Zenusia jego panowie i władcy codziennie zasadzają to i chłop zmądrzał od
okolicznościowych rozmów towarzyskich :DDD

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-16 08:03:42
Autor: Lord Donate
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]

Użytkownik "Presidente de San Escobar" <presidente@sanescobar.so> napisał w
wiadomości news:9om6pclhpgopk752vcnheerbim6nlpu6bu4ax.com...
[...]

Kotłownia jest miejscem powaznych dysput politycznych takiej hołoty. Tam rodzą się
takie samorodki jak kogucik.

CL

Data: 2017-08-15 12:55:14
Autor: A. Filip
> [...]

I dlatego Szyszko wycina stuletnie dęby, których kornik drukarz nie jada?

Dawaj link albo wal się na drzewo polityczny korniku drukarzu.

Data: 2017-08-15 04:16:27
Autor: japanizer
On Tuesday, August 15, 2017 at 7:55:17 PM UTC+9, A. Filip wrote:

> I dlatego Szyszko wycina stuletnie dęby, których kornik drukarz nie jada?

Dawaj link albo wal się na drzewo polityczny korniku drukarzu.

Proszę bardzo bucu:

http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2017-03-03/stare-deby-w-puszczy-bialowieskiej-poszly-pod-topor-ekolodzy-oburzeni-nadlesnictwo-wyjasnia/

  Ponad sto dębów, w większości zdrowych, wycięto w ostatnim czasie w Puszczy   Białowieskiej - alarmuje fundacja Dzika Polska. I dodaje: - To kolejny element   barbarzyńskiej polityki.

Data: 2017-08-15 13:07:00
Autor: Lord Donate
Użytkownik <japanizer@japanizer.org> napisał w wiadomości news:41c201de-6739-476b-9e11-49748bcf08b5googlegroups.com...

I dlatego Szyszko wycina stuletnie dęby, których kornik drukarz nie jada?

Takie jest zamówienie Rydzyka.

CL

Data: 2017-08-15 13:14:26
Autor: Presidente de San Escobar
Cała "GW Prawda" o korniku DRUKARZU [Was: meble z drewna zjedzonego przez korniki]
"A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał(-a):

I już człowieku wiesz ile pieniędzy "GW ekologia" chce po prostu _zmarnować_.

Jaki przytęp :DDD
"Zmarnować"
Niech jadą w Bory Tucholski, zajęcia na lata.
Ścieki też proponuję do rzeki - wiesz ile kosztuje oczyszczanie wody?

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-15 05:52:32
Autor: A. Filip
[...]

Jaki nie potrafisz streścić to się tym nie chwal.

Data: 2017-08-15 11:47:44
Autor: Presidente de San Escobar
> [...]

> http://puszcza-bialowieska.blogspot.com/2013/03/co-ma-las-bawarski-do-puszczy.html

Jaki nie potrafisz streścić to się tym nie chwal.

 Istnieje szereg uzasadnionych przyczyn dla masowego zamierania świerka na
Bawarii i Szumawie. Przede wszystkim, ze względu na prowadzoną gospodarkę leśną
w XIX wieku udział świerka lasach Bohemii wzrósł do 70% kosztem buka oraz
jodły.
Dodatkowo na przestrzeni ostatnich lat nienaturalnie zagęszczona populacja
świerka uległa znacznemu osłabieniu głównie na wskutek zjawisk związanych z
anomaliami klimatycznymi i zaburzeniami antropogenicznymi:  - wyjątkowo suche
lata w okresie 1992 - 2003 osłabiły żywotność świerka. Również w tym okresie
miały miejsce szczególnie gwałtowne i silne burze śnieżne w wyniku których
pojawiła się duża ilość martwych i osłabionych świerków, stanowiących optymalne
siedlisko dla kornika; - częstotliwość kwitnienia i obradzania świerka wzrosła
znacząco (najprawdopodobniej w wyniku kwaśnych deszczy) w porównaniu do okresu
sprzed 1988 r, co osłabiło odporność tego gatunku na patogeny; - wyższe niż we
wcześniejszych latach temperatury w lecie wydłużyły okres rozrodczy kornika i
sprzyjały sukcesowi reprodukcyjnemu, podczas gdy  śmiertelność związana z
czynnikami ograniczającymi populacje (chłodne i mokre lata) spadła. Pomimo
nasilenia wymienionych, niekorzystnych i wynikających z działalności człowieka
zjawisk (poprawie uległ jedynie stan czystości powietrza) prowadzone badania
wykazują, że populacja świerka w Lasach Bohemii jest w stanie sukcesywnie się
regenerować. Dopiero po wejściu do pozornie martwego lasu turysta uświadamia
sobie, że jest on pełen życia. Oszałamiające wrażenie sprawia zwłaszcza
zagęszczenie młodego pokolenia świerków.

Z przeprowadzonych badań wynika, że po utworzeniu Bawarskiego Parku Narodowego
udział młodych świerków (>20cm wysokości) wzrósł niemal pięciokrotnie,
osiągając zagęszczenie 4500 sztuk na hektar! Ochrona bierna wpłynęła również na
wzrost zagęszczenia drzew, których wysokość wynosiła 3- 5m. Badania wykazały
również, że bujne odnowienia świerkowe uwarunkowane były obecnością martwych
drzew. Podobnie jak w Białowieskim Parku Narodowym martwe drewno, karpy i misy
wykrotów stanowią główne miejsce osiedlania się siewek młodych świerków. Ma to
szczególne znaczenie w obszarach zdominowanych przez trzcinnik (Calamagrostis
canescens), który pokrywa całe połacie runa utrudniając naturalną sukcesję
drzewostanu.

W drzewostanach ponadstuletnich Bawarskiego Parku kornik drukarz przebudował
strukturę lasu, upodabniając ją do stanu z XIX wieku. Po gradacji znacznie
wzrósł udział gatunków uznawanych za pożądane - buka i jodły. Najczęściej
spotykane są drzewostany zróżnocowane wiekowo, obfitujące w marwe drewno,
którego udział zwiększył się aktualnie do 42% w Bawarskim Parku Narodowym:

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-14 23:47:09
Autor: Presidente de San Escobar
meble z drewna zjedzonego przez korniki
"A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał(-a):

I na deserro:

Robert Gniado "Jedna z wielu gradacji kornika drukarza, które zdarzyły się w
Puszczy Białowieskiej miała miejsce latach 2001-2003. W czasie tej gradacji, w
rezerwacie "Wysokie Bagno" odstąpiono od zwyczajowego, uświęconego leśniczą
tradycją, usuwania martwych świerków i decyzją Podlaskiego Konserwatora
Przyrody z 12 grudnia 2003 (znak ŚR.II.66301/250/03) pozwolono tam na
zachowanie na pniu 300 martwych i zamierających świerków (o objętości ok. 250
m3). Dzięki temu, możemy dziś oglądać, jak na terenie Puszczy Białowieskiej,
nowe pokolenie świerków dynamicznie odnawia się bez wspomagania leśników, wśród
szczątków starych świerków tzw. gniazda kornikowego sprzed 12-13 lat.
Odwiedzając "Wysokie Bagno" lub szereg podobnych miejsc w tzw. rezerwacie
ścisłym BPN każdy z nas może na własne oczy zobaczyć, że świerk potrafi się
doskonale odnawiać w miejscach, gdzie martwe drzewa kornikowe pozostały w lesie
bez ich usuwania. Nieprawdą jest koronny argument orędowników masowej wycinki
świerków, że usuwanie zamierających drzew jest konieczne dla zapewnienia
ciągłości trwania "zielonej puszczy".

--
Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-08-15 13:06:17
Autor: Lord Donate
Użytkownik "A. Filip" <anfi@buntownik.pl> napisał w wiadomości news:anfi+o77ctbvl3f-h8e1@buntownik.pl...
[...]

Filipku - co się dzieje z kornikami które obżarły się korą? ;-)))

CL

Data: 2017-08-15 13:12:21
Autor: Lord Donate
To ty nie wiesz który element drzewa jedzą/niszczą korniki czy rżniesz
głupa nieprofesjonalnie? :-)

Oświeć nas! Oświeć! Powiedz filipku gdzie wędrują wycięte, okorowane świerki oraz zżarte przez korniki 100-letnie dęby? ? Bo co się dzieje z kornikami to już wiemy - zostają w puszczy. I żrą! Żrą!  Żrą profesjonalnie!Tak twierdzi GW! ;-)))

CL

meble z drewna zjedzonego przez korniki