Data: 2011-06-11 20:23:36 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
walcze juz ze swoim starszym kropasem ze 2 tygodnie albo i lepiej...
prolog: jechalem sobie na trasie. niedlugiej bo ok 100km. na podworku zobaczylem obrzygana prawa strone samochodu i zastanawialem sie skad....pewnie znowu uszczelniacz polecial walka - oostatnio obrzygalo mi cala komore silnika... podnosze maske a tam suchotenko... patrze na polos - sucha... no to skad olej na prawych drzwiach az do tylnego kola? otoz panowie amortyzator wzial i sie wypsikal z oleju na koło ktore dokonczylo dziela umorusania. Kilkamascie dni pozniej zatrzymuje sie po krotkim przelocie a mnie wyprzedza chmura dymu. z prawej strony samochodu kłęby dymu (nie dymek, kłęby paskudnego smierdzacego bakelitem dymu). opatrzyłem i diagnoza - klocek sie zblokowal i drze tarcze. Po ok 3 minutach kłęby dalej sie wydobywaly a ja zastanawialem sie czym to ugasic w razie draki gdyby okazalo sie ze nastapi zaplon. Po co komu gasnica pomyslalem chcac sie sam udusic ze zlosci. Niestety musialem pokonac jeszcze 50km wiec zacisnalem zeby i staralem sie ani nie hamowac czesciej niz to bylo konieczne ani tez nie jechac szybciej niz predkosc bolidow adac. Wspomnialem juz ze nie mam tez recznego? linki czekaly.... Bedac juz 5 km od domu podczas zakrecania uslyszalem glosne brzdek. patrze w lusterko i znajomy widok. juz kiedys raz mi wypadl klocek...ten jerst drugi (raz a nie klocek). akt1 zrobilem zakupy: nowe tarcze, klocki, bebny, szczeki, sprezynki, linku juz mialem. Pelen zapalu zabralem sie do pracy. zdjalem kolo, ogladam zacisk, klocki i tarcze... klocka jednego brakuje, a drugiego jest ze 3-4mm. Ogladam docisk - a tam nigdy nie wymieniane gumki. skorodowana prowadnica. Probuje odkrecic zacisk od jarzma. sruba jest tak skorodowana ze nie bylo mozliwosci poznac jaki to rodzaj - nie mowiac o odkreceniu. wkurzony zakonczylem prace. akt2. po dlugich bojach poszedlem na zakupy po raz drugi. kupilem nowiutenkie zaciski z jarzmami. przy okazji kupilem jeszcze amortyzatory ktore tez mialem w sumie wymienic. do zestawu dolaczyly tez nowe swiece i kable zaplonowe bo cos ostatnio silnik marudny i kopiący się zrobił:). Zabaweczki przyjechały. zabieram sie za montaż. podłączyłęm nowy zacisk do przewodu hamulcowego. patrze sie na ta dziure (nadkole) i mysle.... wymienie amortyzatory - po cholere bede dwa razy kolo sciagal. Jak pomyslal tak zrobil. nasadka 15 i naprzod.... po chwili mialem juz nakretke w reku - niestety z kawalkiem sruby ktora wizięła i pękła sobie. zabietam sie za drugi koniec sruby -zadowolony ze teraz pojdzie lajtowo - w koncu juz nie ma zadnego gwintu. po 10 minutach szarpania kombinowania poddalem sie. ani mlotkiem ani kluczem - siedzi jak zaspawana.... Dobralem sie wiec do drugiej sruby i nakretki uwazajac ze tamto jakos pozniej rozkminię. Po pol godzinie walki poddalem sie. Nakrętka i owszem odkręciła się, ale śruba siedziala w srodku i ani myslala drgnac. mlotek również nie pomógł zmienić zdania. Pojechalem wsciekly do lokalnego leroya i kupilem palnik. Po powrocie i 20 minutach grzania nie doszedlem do niczego poza klebami dymu (chyba ten olej z amorka) czym zrobilem lekkei zamieszanie wsrod pozostalych mieszkancow. Nic to - wymienię zwrotnicę - bedzie szybciej a i tanie sa to tego punciaka - 50pln za sztuke. Nabyłem dwie. akt3. przyjechaly zwrotnice wiec zabieramy sie za prace.Zajalem sie zwrotnica - odpiąłem końcówke drazka, wykrecilem blokade wahacza i zabralem sie za piaste. rura pokretlo i nasadka nie zrobily wrazenia. przyjrzalem sie a tam jeszcze zabezpieczenie wgniecione na nakretce. no to wkrętak i mlotek i odbijamy. Połamawszy pierwszy wziąłem drugi wkrętak. Po trzecim poszedlem po stalowy zaostrzony pret zbrojeniowy z ktorego pomoca udalos ie w koncu odgiac zabezpieczenie. Probuje dalej metrową rurką - zero reakcji. stwierdzilem ze pokretlo i nasadka pracują. Zaczalem szukac do klupienia klucza pneumatycznego - odpuscilem sobei pomysl po konsultacjach na pms. Posluchalem sie rady jednego pmsowicza i stwierdzilem ze poluzuje ja jak kolo bedzie stalo na ziemi. no tak... ale zeby je zalozyc musialem zalozyc zacisk oraz tarczę. do tego zamontowalem kolo. Po chwili od opuszczenia mialem juz nakretke zluzowana. Spowrotem auto w gore, demontaz zacisku i tarczy. zdjalem nakretke piasty i zdjalem piaste z wahacza. Poluzowalem polos w piascie probujac ja wyjac. zabieram sie za nakretke amortyuzatora - poza ukreceniem ampula nic nie wskuralem. wkrzylem sie wiec zaczalem odkrecac kolumne mcphersona. Zabieram sie za pierwsza srube. nie idzie. Poszedlem po pokretlo 3/4" i rurke:) poszla. odkrecila sie ta blizej szyby. Zabieram sie za druga z lepszym humorem. pyk. po obroceniu kilka obrotow sruby, oderwała się od poduszki amortyzatora nakrętka, przez co proba odkrecenia spelzla na niczym. Po polgodzinie kombinowania jak wsadzic przez sprezyne klucz i nasadke odpuscilem sobie... brakowalo mi conbajmniej drugiego czlowieka plus rury:). wkurzylem sie wiec i polazlem po kątówke. tne tne tne kombinuje jak tu nie uszkodzic budy. udalo sie! nakretka poszla. a kolumna wypadła. ale nie sama - pociągnęła ze sobą półoś ktora wypadła ze skrzyni. Polecialo troche oleju lub smaru a ja wkurzony kolejny raz wyciagnalem polos z piasty i zabralem kolumne do garazu (naprawiam pod chmurka). Proba wybicia mlotkiem srub ze zwrotnicy zeby uwolnic amortuzator spelzla na niczym. bijac zamaszycie niczego nie osiagnalem. Olalem wiec temat majac juz drugi komplet zwrotnic. przyjrzalme sie sprezynom - zezarte. stwierdzilem ze nie bede dziadowal i zamowilem nowe sprezyny oraz poduszki amortuzatorow. zaopatrzylem sie tez w komplet roznych srub o odpowiedniej twardosci(10.9) widzac jakie sruby mialem zamontowane i w jakiej kondycji byly. akt4 sruby, poduszki, sprezyny na miejscu. w miedzyczasie czekajac na paczke oczyscilem zwrotnice i pomalowalem je na ladny zolty kolorek bo akurat mi zostalo troche takiej farby do nakladania "na rdze". "Wypadniętą" półoś wziąłem na wymianę osłony przegubu (zmasakrowana byla a przegub jeszcze dzialal ladnie wiec w odpowiednim momencie zmienilem). 30 minut zajelo mi probowanie sciagniecia tegoz. po krotkim uzupelnieniu brakow w wiedzy zaczalem szukac pierscienia zabezpieczajacego ktory po chwili zszedl z uzyciem szczypiec do segerow. Zalozylem nowa oslone, wyplukalem smar z przegubu i umylem go w benzynie ekstrakcyjnej i nalozylem smar. amatorsko zacisnalem opaski i zadowolony z udanego etapu wlozylem polos na miejsce. zabralem sie za skrecanie nowej kolumny....czegos mi brakuje. okazalo sie ze musze rozebrac stare kolumny by wyjac pierscien wraz z tuleja dystansowa a takze metalowy kołnierz trzymający górę sprężyny. cos takiego. naiwnie myslalem ze poduszka bedzie miala wszystko co potrzebne do zamontowania. mylilem sie. Z racji oporów amortuzatora potraktowalem go kątówką - przeciąłem nakrętki wraz ze srubami i uzywajac jednego z niewielu wkretakow metalowych jakie mi zostaly cale rozlupalem na dwie czesci. Tuleja jest, podkladka jest, kolnierz tez...w 2 czesciach. skorodowany pękł w miejscu wystepowania obciazen. Zalamka. Po chwili odzyskalem werwe i z podniesiona glowa ruszylem w kierunku drugiej strony. Skoro i tak musze poczekac na czesci z aso to chociaz przygotuje sobie druga strone do montazu kolumny. Przod byl lekko uniesiony na podnosniku ale to bylo za nisko - wzialem drugi, wyzszy. podkladam i pompuje obok drugiego.chrup. zdziwiony patrze na to co wysypalo sie obok podnosnika. opuscilem i zabralem go - wsadzam glowe a tam dziura. ciekawe. rok temu jak robilem konserwacje podwozia jej tam nie bylo a podloga od gory(bo zdejmowalem wykladzine) byla ladna i cala (za wyjatiem jednego miejsca gdziue musialem uderzyc w cos alr to zabezpieczylem i zalatalem. Okazalo sie ze na spawie zrobila sie szparka. podnioslem dalej wykladzine a pod wykladzina mokro (mimo ze na wierzchu sucho a samochod jedynie stoi od 2 tygodni...a upaly byly...). Wkurzylem sie i podlamalem. Ja tu remontuje punciaka zeby latal jak za dawnych lat i wymieniam wszytstko na nowki sztuki a tu taki zonk. no coz. zabralem niski podnosnik i podlozylem w prawidlowym miejscu zabke wysoka i podnioslem furkę. zabralme sie za sruby amortyuzatora ze swiadomoscia poprzedniego razu. kręcę rurą i nakretak idzie. dobry znak. odkrecilem, nakretka goraca. druga strona - leb sruby. kręci sie! pomachalem o odkrecilem obie sruby ktore z delikatna pomoca mlotka zlazly. obejrzalem sruby jedne i drugie. te co sie odkrecily to starte oryginaly a te zapieczone poznalem ze to sruby z lokalnego sklepu metalowego. nijak nie odporne na korozje. Dlatego sie zapiekly. Po krotkiej walce kolumna byla w moich rekach bez sciagania polosi, zwrotnicy czy zabawy z palnikiem. Rozebralem i wydobylem potrzebne a brakujace elementy. Tu kolnierz juz byl caly ale widac ze niewiele mu brakuje.... Epilog: Przyszlo mi zamawiac nowe czesci z aso - kolejny tydzien na podnosnikach...a tylu jeszcze nie zaczalem robic. Moje wkurzenie na mechanikow wynika stad ze czego sie nie dotkne w obu samochodach to znajduje partactwa. to ktore zmarnowalo mi 3 cale dni zwiazane ze srbami wynikalo z tego ze cwoki wsadzily kiedys kiedys sruby nie nadajace sie do tego zastosowania, poza tym za slabe (8.8 a fabryka daje 10.9). Wszystkie sruby nosyly slady rzeznickich metod odkrecania, zniszczone lby itd. Czego sie nie dotkne to widze kolejne partactwa. to zreszta bylo dla mnie motywatorem zeby zajac sie samodzielnie naprawa swoich samochodow. zly jednak jestem bo marnuje przez ich olewactwo kase i czas. jeszcze zeby to byli najtansi rzeznicy...pardon...mechanicy. jeden dla przykladu za wymiane pompy oleju w nowywaym punciaku krzyknal mi wiecej niz ASO :) Ogolnie nieco zrezygnowany jestem. mnostwo pracy ale i doswiadczen. sporo kasy mniej. niby tylko amorki i tarcze/klocki mialy byc a skonczylo sie na gruntownym remoncie zawieszenia i pobocznych naprawach niekoniecznie rzucajacych sie w oczy uszkodzen. I jeszcze ta podloga. a wiecie gdzie sie pojawil problem ? w miejscu gdzie kilka razy (bo kilka razy jełopow na tym przylapalem) lapy podnosnikow posadzili na rancie ktory do tego nie sluzy... wzmocnienie do podnosnika jest kapenke dalej....... po zmiazdzeniu blachy zniczony zostaje lakier ochronny i masa bitumiczna. potem zaczyna sie korozja i voila. Pojade z tym do spawacza ktory wspawa mi tam zwykla blache - na szczescie nie duze to i od biedy sam katownik by wystarczyl...moze i tak zrobie. Przy calosci napraw jakie teraz dokonuje wstawiam sruby albo wzmacniane 10.9 jak fabryka przewiduje w wiekszosci przypadkow zawiechy a w innych miejscach ze stali nierdzewnej a2 o wytrzymalsoci 70. Dzieki temu wydalem kilkadziesiat zlotych na sruby nakretki itd ale bede mogl odkrecic w przyszlosci to bez problemu. tak jak np. kolektor. Podczas naprawy silnika powywalalem zniszczone szpilki i nakretki i wstawilem nowe miedziujac przy okazji (nawiasem mowiac nigdy po okrecaniu kolektora przez mechanikow nei znalazlem grama miedzi przy nim). Zostawilem szpilki ktore sie samoczynnie nie wykreciuly - nalozylem na nie nowe nakretki jedynie. no to se zale powylewalem... -- -- -- -- -- -- sirapacz -- -- -- -- -- -- - Zdeklarowany fiaciarz:) |
|
Data: 2011-06-11 20:26:50 | |
Autor: Hants | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> wrote in message news:it0brf$g62$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Moje wkurzenie na mechanikow wynika stad ze czego sie nie dotkne w obu samochodach to znajduje partactwa. To doświadczenie nauczy Cie kultury technicznej ( wnioskuję, ze nie masz zbyt wielkiego doswiadczenia) i zaprocentuje w przyszlosci. Jesli nie pełnym garazem narzędzi i częsci - to gigantycznymi oszczędnościami w warsztatach. Co do szybkiej wymiany osłon półosi - polecam to: http://www.tinyurl.pl/?FrgzdlOH |
|
Data: 2011-06-11 22:07:14 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
To doświadczenie nauczy Cie kultury technicznej ( wnioskuję, ze nie masz zbyt wielkiego doswiadczenia) i zaprocentuje w przyszlosci. Jesli nie pełnym garazem narzędzi i częsci - to gigantycznymi oszczędnościami w warsztatach.oszczednosci sa zjadane przez budowanie zaplecza. narzedzia,sciagacze, klucze, 50 metrow wezyka do odpowietrzania hamulcow;) itd. pozniej to zaprocentuje z pewnoscia. narazie procentuje to tym ze wydalem tyle co przy wymianie amortyzatorow czy tarcz w warsztacie a bedzie nowe 'pol samochodu'. a kultury technicznej mnie to nie nauczy - jakies tam podejscie wynika chocby z faktu bycia amatorem. jak nie mam pewnosci czy kondycja jest wystarczajaco dobra - wymieniam:) Co do szybkiej wymiany osłon półosi - polecam to: patent ciekawy ale 1) jak na moj gust to moze uszkodzic oslone 2) do wsadzenia smaru do przegubu wypadaloby umyc ze starego z piachem itd. bez wyjecia nie da sie:) 3) jak juz wiem jak zdjac przegub to operacja zdjecia go zajmie mi ok 30 sekund z czego 15 zajmie mi oczysczenie przegubu ze smaru zeby pierscien zobaczyc:) no i cena:) ja za oslone z opaskami i smarem (i nawet bylo go za duzo) zaplacilem bodajze 12pln:) |
|
Data: 2011-06-11 21:02:06 | |
Autor: jarek d. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Michał Gut wrote:
walcze juz ze swoim starszym kropasem ze 2 tygodnie albo i lepiej... Dżizas. Mam w puntolocie do wymiany szczęki hamulcowe i linkę ręcznego. Napisz, że jesteś wyjątkiem potwierdzającym regułę. Pliiiiissss ;P jarek d. |
|
Data: 2011-06-11 21:57:27 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Dżizas. Mam w puntolocie do wymiany szczęki hamulcowe i linkę ręcznego. szczeki i linka to pryszcz powinien byc dla ciebie:) |
|
Data: 2011-06-11 22:07:38 | |
Autor: jarek d. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
jarek d.Michał Gut wrote:
Dżizas. Mam w puntolocie do wymiany szczęki hamulcowe i linkę No proszę. Można bezinteresownie poprawić bliźniemu humor przy sobocie ;) jarek d. |
|
Data: 2011-06-11 22:12:15 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
No proszę. Można bezinteresownie poprawić bliźniemu humor przy sobocie ;) :) a ktore szczeki i ile przebiegu na obecnych? |
|
Data: 2011-06-11 22:14:43 | |
Autor: jarek d. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Michał Gut wrote:
No proszę. Można bezinteresownie poprawić bliźniemu humor przy Fabryczne, 160 tys. jarek d. |
|
Data: 2011-06-11 22:19:56 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
:) bardziej mi chodzilo o to czy tylne okladziny bebnow czy przednie okladziny tarcz:) ale jak 160kkm przejechales to raczej o bebny ci chodzi. rada: od razu kup bebny, nowy zestaw montazowy(sprezynki zapinki itd) i wymieniaj to w kupie. |
|
Data: 2011-06-11 22:44:28 | |
Autor: jarek d. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Michał Gut wrote:
:) Zdecydowanie o bębny :) No weź przestań. Przypominam, że dzisiaj poprawiasz humor przy sobocie ;P jarek d. |
|
Data: 2011-06-12 02:25:06 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
bebny na allu lataja niedrogo. a jak wymienisz od razu to bedziesz mial spokoj. i tak musisz beben sciagnac i tak:) a jak zalozysz nowy to nie bedziesz mial jazd z nierownomiernymi i lipnymi hamulcami z powodu rantu jaki sie tworzy od szczek. |
|
Data: 2011-06-11 23:15:36 | |
Autor: venioo | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
W dniu 2011-06-11 21:57, Michał Gut pisze:
Dżizas. Mam w puntolocie do wymiany szczęki hamulcowe i linkę ręcznego. byle ten pryszcz nie okazal sie wrzodem na d... ;) -- venioo GG:198909 http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2086 |
|
Data: 2011-06-12 02:26:04 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
szczeki i linka to pryszcz powinien byc dla ciebie:) wspominalem juz ze wymiana tarcz/klockow i amortyzatora to pryszcz dla mnie? ;) przynajmniej na poczatku byla pryszczenm:) |
|
Data: 2011-06-11 22:51:59 | |
Autor: P_ablo | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "jarek d." <dumanski@wytnijto.tlen.pl> napisał w wiadomości news:it0e3k$uuc$1news.onet.pl...
Za wczasu kup juz nowy silnik... ;) -- Picasso |
|
Data: 2011-06-11 23:33:44 | |
Autor: gobo | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Gratulacje, ale powiem Ci szczerze, że śmiałem się czytając Twoje przejścia z autem.
Trochę przypominało mi to bajkę "Sąsiedzi":) Pozdrawiam Piotr |
|
Data: 2011-06-12 02:32:05 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Gratulacje, ale powiem Ci szczerze, że śmiałem się czytając Twoje przejścia z autem. przy kolejnych urywanych srubach (bo to skrocona wersja byla:)) i klopotach zastanawialem sie czy nie wisi nade mna jakies fatum. czego sie nie dotknalem to mialem problemy. sasiedzi pasuja idealnie ale brakowalo mi pomagiera coby sie w glowe drapal:) |
|
Data: 2011-06-12 10:59:33 | |
Autor: Pastryk | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:it11e5$e2b$1portraits.wsisiz.edu.pl... przy kolejnych urywanych srubach (bo to skrocona wersja byla:)) i klopotach zastanawialem sie czy nie wisi nade mna jakies fatum.Bardziej wygląda to na fiatum. |
|
Data: 2011-06-12 11:57:48 | |
Autor: Olo | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
W dniu 2011-06-12 10:59, Pastryk pisze:
Bardziej wygląda to na fiatum. i taka jest prawda, ja w swojej starej 90 B3 (89) nie mam żadnego problemu z odkręceniem czegokolwiek, chociaż auto starutkie (ale zadbane) nie ma mowy o rdzy i sypaniem się czegokolwiek, o dziurach nie wspominając. Obecnie jeżdżę A6tką i robiłem ostatnio zawieszenie przód - poza jedną śrubą trzymającą zaczep przewodu ABC w nadkolu, wszystko poszło jak masełko. |
|
Data: 2011-06-12 12:35:04 | |
Autor: Cavallino | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości news:it22iu$tkk$1news.onet.pl...
W dniu 2011-06-12 10:59, Pastryk pisze: Niby, że we wszystkich Fiatach i każdy mechanik ma tego typu problemy? Gdyby tak było, to nikt by się za Fiaty nie brał, albo ceny w serwisach byłoby wyższe niż u Mercedesa. Obstawiam problem z osobą dokonującą tych "napraw". |
|
Data: 2011-06-12 13:15:55 | |
Autor: Andy Niwiński | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
"Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> schrieb im Newsbeitrag news:4df49656$0$2453$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Olo" <alexhawk@usuntentekst_onet.pl> napisał w wiadomości news:it22iu$tkk$1news.onet.pl...Akurat w firmie dla kurierów mamy 4 Punto, szefowa się uparłą bo wspiera rodzimych biznesmenów. A fiat to nasz bezpośredni sąsiad. Gówna większego naprawde nie ma. Co prawda nikt tych "samochodów" nie oszczędza, ale są minimum raz w tygodniu w warsztacie. Leci wszystko, klima, skrzynie, sprzegła. Bez powodu wariuje elektronika, żarówki wyminiamy czasami TRZY razy w m-cu. |
|
Data: 2011-06-12 14:07:54 | |
Autor: Cavallino | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "Andy Niwiński" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:it275c$lvg$1dont-email.me...
Akurat w życiu trochę samochodów miałem, częśćść to Fiaty. Oczywiście wolne od wad nigdy nie były, ale mieściły się w normie. I przede wszystkim dawały się naprawić tanio i bez takich problemów jak opisywane w tym wątku. Odstępstwem od normy było natomiast Renault (koszmarna awaryjność i koszmarne do kwadratu ceny serwisu) i Kia (nie psuje się w ogóle jak na razie). |
|
Data: 2011-06-12 16:39:52 | |
Autor: J.F. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
On Sun, 12 Jun 2011 14:07:54 +0200, Cavallino wrote:
Akurat w życiu trochę samochodów miałem, częśćść to Fiaty. Nie miales ich nowszych ? A teraz spojrz w jakas gielde .. widzisz tam stare fiaty ? Nie wdzisz? A widzisz :-) No dobra, przesadzam. Ktos pamieta dane sprzedazowe ... bo na allegro 595 lanosow i 258 sien .. Odstępstwem od normy było natomiast Renault (koszmarna awaryjność i koszmarne do kwadratu ceny serwisu) Przesadzasz. Bo ci nie chcieli modulu tanio naprawic ? One z zalozenia nienaprawialne :-) J. |
|
Data: 2011-06-12 16:48:26 | |
Autor: Cavallino | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:d7j9v69hmll6pe993fc40ji9inis5kkt4o4ax.com...
On Sun, 12 Jun 2011 14:07:54 +0200, Cavallino wrote: Niż? Odstępstwem od normy było natomiast Renault (koszmarna awaryjność i Nie. Zestawienie awarii podawałem, poszukaj sobie. Bo ci nie chcieli modulu tanio naprawic ? Silniczka wycieraczek (chcieli 2000), wariatora (5000) czy tuleji w belce tylnej (6500 tys). One z zalozenia nienaprawialne :-) To chyba dotyczy całości tego samochodu. Po gwarancji wyrzucić - to jedyny sensowny sposób. |
|
Data: 2011-06-12 22:38:40 | |
Autor: J.F. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
On Sun, 12 Jun 2011 16:48:26 +0200, Cavallino wrote:
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości nowszych niz kolegi. I sruby w nich nie zdazyly zardzewiec. Choc fiat potrafi, jemu nawet alternatory rdzewieja :-) Odstępstwem od normy było natomiast Renault (koszmarna awaryjność iPrzesadzasz. Cos pamietam. Drobiazgi. Ale drogie :-) Bo ci nie chcieli modulu tanio naprawic ?Silniczka wycieraczek (chcieli 2000), wariatora (5000) czy tuleji w belce tylnej (6500 tys). A ile to u Fiata kosztuje ? Wariatory o ile pamietam znacznie tansze, belka nie wymaga wymiany, chyba ze po wypadku, ale silniczek wycieraczek to ile kosztuje ? Pewnie z calym mechanizmem. J. |
|
Data: 2011-06-12 23:57:39 | |
Autor: Cavallino | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:em8av6drk33t881lq52qdprn2rov70fcva4ax.com...
On Sun, 12 Jun 2011 16:48:26 +0200, Cavallino wrote: Obecnie mam takowego, choć to nie do końca Fiat (chyba). I jakoś dają radę śruby odkręcać bez konieczności urwnia połowy zawiechy, Nie. Zestawienie awarii podawałem, poszukaj sobie. Drobiazgi nie drobiazgi, ilość miała znaczenie.
Jak sprawdzałem to nowy silnik wycieraczek do Stilo kosztował tyle co do Megane ze złomu, wariator tak z 5 razy mniej, tulejki (do Punto - do innych nie sprawdzałem, bo nie było potrzeby) coś koło 150 zł + wymiana. Wariatory o ile pamietam znacznie tansze, belka nie wymaga wymiany, Ze 400 zł za MM (w sieci). |
|
Data: 2011-06-12 15:37:23 | |
Autor: MarcinJM | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
W dniu 2011-06-12 13:15, Andy Niwiński pisze:
żarówki wyminiamy czasami TRZY razy w m-cu. Straszne. To wina makaroniarzy! ;) -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-06-12 15:41:55 | |
Autor: Andy Niwiński | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
"MarcinJM" <marcin@inetia.pl> schrieb im Newsbeitrag news:it2ff3$a4r$1news.onet.pl... W dniu 2011-06-12 13:15, Andy Niwiński pisze:Akurat tu ironia nie zadziałała, bo oprócz żąrówek to wyminiali jakiś moduł chyba z pięć razy, aby żarówki sie nie paliły. Wada elektryki. No to kto ją projektował, jak nie makaroniarze? No chyba, że zatrudniają inżynierów po polibudzie w Ałma-Acie. :) |
|
Data: 2011-06-12 20:12:13 | |
Autor: marek | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Akurat tu ironia nie zadziałała, bo oprócz żąrówek to wyminiali jakiś moduł chyba z pięć razy, aby żarówki sie nie paliły. Wada elektryki. No to kto ją projektował, jak nie makaroniarze? No chyba, że zatrudniają inżynierów po polibudzie w Ałma-Acie. za to tobie wyszla zajebiscie ironia - co ty wlasciwie wiesz o Alma Acie ? |
|
Data: 2011-06-12 22:32:26 | |
Autor: J.F. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
On Sun, 12 Jun 2011 20:12:13 +0200, marek wrote:
Akurat tu ironia nie zadziałała, bo oprócz żąrówek to wyminiali jakiś moduł chyba z pięć razy, aby żarówki sie nie paliły. Wada elektryki. No to kto ją projektował, jak nie makaroniarze? No chyba, że zatrudniają inżynierów po polibudzie w Ałma-Acie. Bo ilosc mongolskich pojazdow chyba mowi co nieco o mongolskich inzynierach :-) J. |
|
Data: 2011-06-12 23:20:52 | |
Autor: marek | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
za to tobie wyszla zajebiscie ironia - co ty wlasciwie wiesz o Alma Acie ? ROTFL kup se jakis atlas swiata |
|
Data: 2011-06-13 01:18:34 | |
Autor: J.F. | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
On Sun, 12 Jun 2011 23:20:52 +0200, marek wrote:
za to tobie wyszla zajebiscie ironia - co ty wlasciwie wiesz o Alma Acie ?Bo ilosc mongolskich pojazdow chyba mowi co nieco o mongolskich uups, ale dwuwyrazowe. No coz, wydzial kosmiczny moze tam maja mocny, ale o samochodach nie slyszalem :-) J. |
|
Data: 2011-06-13 01:29:33 | |
Autor: marek | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
No coz, wydzial kosmiczny moze tam maja mocny, ale o samochodach nie nadal zmyslasz. to nie oni maja ten wydzial, tylko rosjanie. |
|
Data: 2011-06-12 17:17:57 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Obstawiam problem z osobą dokonującą tych "napraw". i dorbze obstawiasz bo tam gdzie byly fabryczne sruby - mialem duzo mniej problemow. auto wg epera wyprodukowane w 11.1996 |
|
Data: 2011-06-12 18:40:14 | |
Autor: Cavallino | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:it2lb5$i8k$1portraits.wsisiz.edu.pl...
Obstawiam problem z osobą dokonującą tych "napraw". Tak coś czułem, że przypadek dziwny i raczej mało związany z konkretną marką. Paprok zepsuć jest w stanie wszystko. |
|
Data: 2011-06-12 18:45:25 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Tak coś czułem, że przypadek dziwny i raczej mało związany z konkretną marką. te wzmacniane sruby sa odporne w pewnym zakresie na korozje. te ktore wsadzili rdzewieja w oczach. wozilem takie w samochodzie ok 2 tygodnie. sucho itd a pojawil ie nalot z rdzy. nie ma sily zeby cos tkaiego nie zardzewialo w samochodzie - zwlkaszcza w podwoziu |
|
Data: 2011-06-12 18:49:17 | |
Autor: MarcinJM | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
W dniu 2011-06-12 18:45, Michał Gut pisze:
Tak coś czułem, że przypadek dziwny i raczej mało związany z konkretną Nie wzmacniane, tylko klasy min. 8.8 5.6 sprzedawane powszechnie nie maja zastosowania w technice motoryzacyjnej, wlasciwie stosuje sie je tylko na budowie. Zawiecha i kluczowe el. silnika czesto sa skrecana 10.9, lub 12.9 Najpowazniejszym bledem chajchlerzy (r) jest skrecanie wszystkiego "az sok pusci". -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-06-13 00:01:13 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Nie wzmacniane, tylko klasy min. 8.8 skrot myslowy - wzmacniane napisalem bo sklep w ktorym to kupowali ma tylko 5.8 i 8.8:) 5.8 z ocynkiem galwanicznym a 8.8 to te rdzolapy:) co do skrecania na rure to sie zgadzam w calej rozciaglosci |
|
Data: 2011-06-12 00:57:18 | |
Autor: Andy Niwiński | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> news:it0brf$g62$1portraits.wsisiz.edu.pl... walcze juz ze swoim starszym kropasem ze 2 tygodnie albo i lepiej... CIACH no to se zale powylewalem...Fajnie się czyta. Ale mecaniory tak mają. Jeździłem do zeszłego roku Daihatsu Gran Move, rocznik 2000. Czy li 10 lat od nowego. Po 7 latach zaszła koniecznośc wymiany rury, od kolektora do końcowego tłumika. Bo ten końcowy to chyba przeżyje auto. Jako, że tą cholerną rurę trzeba sprowadzać z Japoni, to znalazłem w Łodzi (byłęm z wizytą) warsztat dorabiający rury na miejscu i na poczekaniu. Zapłaciłem 750 zł. i szczęśliwy pojechałem do domu. Na następnym ASU (abgasuntersuchung) - badanie spalin okazało sie, że zajebali katalizator i wstawili pustą puszkę. Ot, mechaniory. A Daihatsu to taka dziwna firma. Klocki z przodu wymieniałem pierwszy raz po przebiegu 190 tkm. Tylne hamulce oryginał do końca. Oryginalne amorki - co prawda głównie jeżdżony w Niemczech, ale często pohitlerowska autostrada - Olszyna-Wrocław. Sprzedawałem go z przebiegiem 230 tkm. Oryginalne świece, oryginalne przewody wn, oryginalny płyn hamulcowy (SIC!). Silnik delikatnie spocony w okolicach uszczelki pod pokrywą zaworów. Przy 200 tkm zaczęła piszczeć pompa wody. I to było poza akumulatorem jedyne co w tym aucie wymieniłem. Oczywiście paski i takie tam regularnie wymieniane. Ale olej np. co 20tkm. Nawet żarówki nie chciały się w nim przepalać. |
|
Data: 2011-06-12 02:30:43 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
jakim cudem klocki wytrzymaly ci 200kkm? przeciez to niewykonalne albo byly 3cm grubosci:)
chyba ze latal caly czas na trasach gdzie hamulca nie dotykales. mnie klocki jak starcza na 50kkm to uznaje ze dobry wynik, choc w nowszym przelataly juz ponad 55kkm od zakupu auta i jeszcze sa...az dziwne. zwlaszcza ze dosc czesto uzywam hamulcow. co do katalizatora to coz... opylaja na platyne cwele. nie wpadlbym na to ze moze komus sie chcec opieprzyc kata z samochodu... |
|
Data: 2011-06-12 10:54:28 | |
Autor: Andy Niwiński | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
"Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:it11bj$e27$1portraits.wsisiz.edu.pl... jakim cudem klocki wytrzymaly ci 200kkm? przeciez to niewykonalne albo byly 3cm grubosci:) Nie mam pojęcia, ale to żadna urban legend, bo auto było od nowości w moich rękach i nikt w nim nic nie tykał. Nawet przeglądy robiłem w znajomym warsztacie, więc byłem zawsze podczas przeglądu przy aucie. A jeździł całkiem normalnie, i w trasach i po mieście. Z tego więcej po mieście. I ujeżdżała go moja żona, syn, córka i ja. I żadne nie było uczone nieużywania hamulców. Co prawda wszystkie wyszkoliłem w używaniu hamowania silnikiem, ale to raczej umożliwia w miarę płynną jazdę, a nie "wyłącza" hamulce. chyba ze latal caly czas na trasach gdzie hamulca nie dotykales.To auto to był taki prawdziwy japończyk. Nie był montowany w Europie, czy innym trzecim świecie. Może dla siebie Japońce robią lepiej? Andy |
|
Data: 2011-06-12 11:03:52 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "Andy Niwiński" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:it1us4$cgo$1dont-email.me...
To auto to był taki prawdziwy japończyk. Nie był montowany w Europie, czy innym trzecim świecie. Może dla siebie Japońce robią lepiej? I to jest chyba prawdziwy powód. W corolli oryginalne kolcki wystarczały na 85-90 tys (przód); w clio - oryginalne - na 25-30 tys. -- Yogi(n) http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasiukiewicz412010.jpg http://gazetawyborcza.republika.pl/PlakatMichnik_72.jpg http://legionisci.com/zdjecia/11lech2_kibice_d.jpg http://img809.imageshack.us/img809/3142/16282818109207190268210.jpg |
|
Data: 2011-06-13 10:08:24 | |
Autor: BrunoJ | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Yogi\(n\) <yogi_n@tlen.pl> napisał(a):
Użytkownik "Andy Niwiński" <andyniwinski@interia.pl> napisał w wiadomości news:it1us4$cgo$1dont-email.me...mam w rodzinie clio od 2001, obecnie cos 120ys przebiegu, klocki wymieniane przy 80tys. chyba nawet szybciej powinny byc wg ksiazki serwisowej ale ASO stwierdzilo ze jeszcze nie trzeba. Jak sie trafi i jak sie jezdzi... A co do daihatsu to pogratulowac. 230tys na oryginalnym komplecie swiec (jakos w domysle zaplonowych), swiadczy bardzo dobrze o wlascicielu auta i przestrzeganiu cyklu serwisowego. -- pozdr Bruno, Bydg Citroeny rozne -- |
|
Data: 2011-06-13 12:11:15 | |
Autor: Cavallino | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik " BrunoJ" <brunojj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:it4nio$oqc$1inews.gazeta.pl...
Yogi\(n\) <yogi_n@tlen.pl> napisał(a): Może na tej samej zasadzie te klocki funkcjonują, dopóki jakoś hamuje to nikt nie wymienia, nawet jak blacha o blachę trze. |
|
Data: 2011-06-13 12:09:39 | |
Autor: BrunoJ | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(a):
Użytkownik " BrunoJ" <brunojj.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:it4nio$oqc$1inews.gazeta.pl...Dopiero doczytalem ze gosc przez 10 lat nie zmienial plynu hamulcowego rowniez. Za chwile sie okaze ze nie musial nigdy tankowac... Do wlasciciela cudnego auta - sorki, troche sie podsmiewamy oczywiscie. Ale bardziej sklaniam sie ku wersji ze oddawales auto na przeglady i odbierales zrobione, nawet nie wiedziac co wymieniali, niz ze przez 10 lat nie wykonywales podstawowych czynnosci serwisowych. -- pozdr Bruno, Bydg Citroeny stare i nowe -- |
|
Data: 2011-06-12 13:51:03 | |
Autor: cbnet | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Dojrzewasz, aby kupić wreszcie porządne auto.
;) PS: Fiatem jechałem 1-raz. Więcej nie planuję. -- CB Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:it0brf$g62$1portraits.wsisiz.edu.pl... walcze juz ze swoim starszym kropasem ze 2 tygodnie albo i lepiej... |
|
Data: 2011-06-12 15:23:00 | |
Autor: MarcinJM | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
W dniu 2011-06-12 13:51, cbnet pisze:
Dojrzewasz, aby kupić wreszcie porządne auto. Tak jak ty dojrzewasz do skonfigurowania czytnika i poprawnego cytowania. A poniewaz idzie ci jak po grudzie, wiec sadze, ze zbyt lotny nie jestes. Nie trudz sie odpowiadaniem na tego posta: i tak masz niewiele do powiedzenia, a na pewno nie dalbys rady zrobic tego prawidlowo. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2011-06-12 16:08:30 | |
Autor: cbnet | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Ulżyłeś sobie?
To spierdalaj z powrotem na drzewo. Pokurwiony trollu. -- CB Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:it2ek4$8ei$1news.onet.pl... Tak jak ty dojrzewasz do skonfigurowania czytnika i poprawnego cytowania. A poniewaz idzie ci jak po grudzie, wiec sadze, ze zbyt lotny nie jestes. |
|
Data: 2011-06-12 17:16:54 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
nie wyciagaj trola
|
|
Data: 2011-06-12 18:44:16 | |
Autor: Toshi | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Użytkownik "Michał Gut" <michal@wytnijizostawsamadomenesircomp.pl> napisał w wiadomości news:it0brf$g62$1portraits.wsisiz.edu.pl... walcze juz ze swoim starszym kropasem ze 2 tygodnie albo i lepiej... Tylko ciekawe jak Ci wypadł ten klocek? Tam nie ma tyle miejsca aby sobie spokojnie wypadł ;) I jak go widziałeś skoro skręcałeś? Oczywiście mialeś dalej hamulce jak "żyletka" a nie "pusty" pedał ;D Kłęby dymu i jedziesz dalej 50 km? Sciema ;P |
|
Data: 2011-06-12 16:53:44 | |
Autor: to | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
begin Toshi
juz kiedys raz mi wypadl JesteĹcie niesmaczni. :/ -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-13 00:04:57 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Tylko ciekawe jak Ci wypadÂł ten klocek? glodnemu chleb na mysli? :) |
|
Data: 2011-06-12 22:28:03 | |
Autor: to | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
begin MichaĹ Gut
Tylko ciekawe jak Ci wypadÂł ten klocek? Nie wiem jak Ty, ale ja takich rzeczy nie zjadam. Ciekawie Ci siÄ skojarzyĹo. ;-) -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-13 00:38:21 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Tylko ciekawe jak Ci wypadÂł ten klocek? a to ja napisalem ze jestesmy niesmaczni? lub nasze klocki?:) |
|
Data: 2011-06-12 22:52:29 | |
Autor: to | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
begin MichaĹ Gut
a to ja napisalem ze jestesmy niesmaczni? To byĹo tylko stwierdzenie faktu (i przenoĹnia). lub nasze klocki?:) Zdecydowanie to Ty zaczÄ ĹeĹ pisaÄ o klockach. -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-13 00:56:40 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Zdecydowanie to Ty zaczÄ ĹeĹ pisaÄ o klockach. hamulcowych:) zaczalbys robic cos bardziej tworczego a nie dywagujesz nad znaczeniem slowa klocek:) poczepialbys sie albo co:) |
|
Data: 2011-06-12 23:04:09 | |
Autor: to | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
begin MichaĹ Gut
hamulcowych:) No raczej. Bo o jakich? Lego? zaczalbys robic cos bardziej tworczego a nie dywagujesz nad znaczeniem Czy ja dywaguje? To Ty masz jakieĹ dziwne skojarzenia. :) PS. Dasz znaÄ na grupie, jak Ci znowu wypadnie? -- "An intelligent man is sometimes forced to be drunk to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway |
|
Data: 2011-06-13 13:24:30 | |
Autor: MichaĹ Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
PS. Dasz znaÄ na grupie, jak Ci znowu wypadnie? z pewnoscia do tego nie dopuszcze:) za duzo adrenaliny przy tym sie wydziela:) mozna na zawal pasc |
|
Data: 2011-06-13 00:04:37 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Tylko ciekawe jak Ci wypadł ten klocek? Tam nie ma tyle miejsca aby sobienie wiem jak w innych ale w punto wypada - metal trzymajacy okladzine wyslizguje sie z jarzma podczas hamowania spokojnie wypadł ;) I jak go widziałeś skoro skręcałeś? Oczywiście mialeś lusterko - brzdek byl glosny i znajomy dalej hamulce jak "żyletka" a nie "pusty" pedał ;D Kłęby dymu i jedziesz dalej 50 km? Sciema ;P troche hamowal ale byl bardziej w podlodze. kleby dymu byly wczesniej a jechalem te 50km bo musialem bezwzglednie dojechac z zona do lekarza a potem wrocic do domu. nie wnikajac - musialem. |
|
Data: 2011-06-13 11:34:38 | |
Autor: Antek | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
a w innych miejscach ze stali nierdzewnej a2 o wytrzymalsoci 70. > Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł. Nakrętki ze stali A2 nie korodują, ale jakiekolwiek zanieczyszczenie powoduje, ze kwasiak się zaciera i zabawa jest jeszcze lepsza przy odkręcaniu. Wymieniłbym je na "oryginalne" czyli takie jakie przewidział konstruktor. Pzdr Antek |
|
Data: 2011-06-13 13:26:27 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł. Nakrętki ze stali A2 nie korodują, ale jakiekolwiek zanieczyszczenie powoduje, ze kwasiak się zaciera i zabawa jest jeszcze lepsza przy odkręcaniu. Wymieniłbym je na "oryginalne" czyli takie jakie przewidział konstruktor. tak ale korozja tlenowa ich nie rusza. poza tym te z nierdzewki to w malo newralgicznych miejscach i przykrecane malymi momentami. nie wszystkie sruby udalo mi sie skompletowac takie jak chcialem to biore co jest a podobnie funkcjonuje. do montowania zderzaka doskonale sie nadaja:) nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol przyspiesza utlenianie czy sama jakos pomaga rdzewiec. wyjdzie w praniu |
|
Data: 2011-06-13 14:47:35 | |
Autor: Dominik & Co | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
W dniu 13-06-2011 13:26, Michał Gut rzecze:
nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna. Ładnie wytłumaczone: http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/korozja.htm -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
|
Data: 2011-06-13 13:52:46 | |
Autor: Waldek Godel | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:47:35 +0200, Dominik & Co napisał(a):
Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna Aha.. niemniej nie oczekuj zrozumienia tego faktu w narodzie, ludzie wciąż myślą, że ogrzewany garaż w zimie to coś super dobrego dla auta jest. -- Pozdrowienia, Waldek Godel Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie. Zapytaj, czy mógłby tego nie robić. |
|
Data: 2011-06-13 16:19:01 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna no na to raczej nierdzewka odporna nie jest. moze kwasowka... coz. wyjdzie w praniu prawde powiedziawszy. naszczescie te sruby z nierdzewki ida w malo istotne elementy jak mocowanie zderzaka, plastikow, kolektor wydechowy i nakretki/sruby wydechu (przy flanszach). |
|
Data: 2011-06-13 15:18:01 | |
Autor: Antek | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Do tego dochodzą właściwości fizyczno mechaniczne. Mówiąc językiem bardzo niefachowym, stal kwasoodporna "ciągnie się" i powodyje to że zanieczyszczone nakrętki zacierają się na amen. Zostaja łądne błyszczące ale gwint się zrywa i właśnie ciągnie zacierając coraz bardziej Nie jestem metalurgiem i nie potrafię tego jaśniej opisać. Ale mam takie doświadczenia nie tylko w samochodach, ale i w zastosowaniach szkutniczych. Pozdrawiam |
|
Data: 2011-06-13 16:17:03 | |
Autor: Michał Gut | |
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach | |
Do tego dochodzą właściwości fizyczno mechaniczne. Mówiąc językiem bardzo niefachowym, stal kwasoodporna "ciągnie się" i powodyje to że zanieczyszczone nakrętki zacierają się na amen. Zostaja łądne błyszczące ale gwint się zrywa i właśnie ciągnie zacierając coraz bardziej te akurat co kupilem to akurat nierdzewka. heh. naiwny myslalem ze drogie sruby z dobrej stali zalatwia mi temat:) |
|