Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach

mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach

Data: 2011-06-13 11:34:38
Autor: Antek
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach


 a w innych miejscach
ze stali nierdzewnej a2 o wytrzymalsoci 70. >



Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł. Nakrętki ze stali A2 nie korodują, ale jakiekolwiek zanieczyszczenie powoduje, ze kwasiak się zaciera i zabawa jest jeszcze lepsza przy odkręcaniu. Wymieniłbym je na "oryginalne" czyli takie jakie przewidział konstruktor.
Pzdr
Antek

Data: 2011-06-13 13:26:27
Autor: Michał Gut
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach
Nie jestem pewien, czy to dobry pomysł. Nakrętki ze stali A2 nie korodują, ale jakiekolwiek zanieczyszczenie powoduje, ze kwasiak się zaciera i zabawa jest jeszcze lepsza przy odkręcaniu. Wymieniłbym je na "oryginalne" czyli takie jakie przewidział konstruktor.
Pzdr
Antek

tak ale korozja tlenowa ich nie rusza. poza tym te z nierdzewki to w malo newralgicznych miejscach i przykrecane malymi momentami. nie wszystkie sruby udalo mi sie skompletowac takie jak chcialem to biore co jest a podobnie funkcjonuje.
do montowania zderzaka doskonale sie nadaja:)
nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol przyspiesza utlenianie czy sama jakos pomaga rdzewiec.
wyjdzie w praniu

Data: 2011-06-13 14:47:35
Autor: Dominik & Co
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach
W dniu 13-06-2011 13:26, Michał Gut rzecze:

nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol
przyspiesza utlenianie czy sama jakos pomaga rdzewiec.

Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna
się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna.

Ładnie wytłumaczone:
http://www.chem.univ.gda.pl/~tomek/korozja.htm

--
Dominik (& kąpany)
"Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (S.J. Lec)
Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP

Data: 2011-06-13 13:52:46
Autor: Waldek Godel
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach
Dnia Mon, 13 Jun 2011 14:47:35 +0200, Dominik & Co napisał(a):

Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna
się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna.


Aha.. niemniej nie oczekuj zrozumienia tego faktu w narodzie, ludzie wciąż
myślą, że ogrzewany garaż w zimie to coś super dobrego dla auta jest.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

Data: 2011-06-13 16:19:01
Autor: Michał Gut
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach
Sama sól jest poniekąd nieszkodliwa, dopiero z wodą zaczyna
się masakra. Hint: korozja elektrochemiczna.

no na to raczej nierdzewka odporna nie jest. moze kwasowka...
coz. wyjdzie w praniu prawde powiedziawszy. naszczescie te sruby z nierdzewki ida w malo istotne elementy jak mocowanie zderzaka, plastikow, kolektor wydechowy i nakretki/sruby wydechu (przy flanszach).

Data: 2011-06-13 15:18:01
Autor: Antek
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach


tak ale korozja tlenowa ich nie rusza. poza tym te z nierdzewki to w malo newralgicznych miejscach i przykrecane malymi momentami. nie wszystkie sruby udalo mi sie skompletowac takie jak chcialem to biore co jest a podobnie funkcjonuje.
do montowania zderzaka doskonale sie nadaja:)
nie wiuem tylko jak z solą to dziala bo nie bardzo sie orientuje czy sol przyspiesza utlenianie czy sama jakos pomaga rdzewiec.
wyjdzie w praniu

Do tego dochodzą właściwości fizyczno mechaniczne. Mówiąc językiem bardzo niefachowym, stal kwasoodporna "ciągnie się" i powodyje to że zanieczyszczone nakrętki zacierają się na amen. Zostaja łądne błyszczące ale gwint się zrywa i właśnie ciągnie zacierając coraz bardziej
Nie jestem metalurgiem i nie potrafię tego jaśniej opisać. Ale mam takie doświadczenia nie tylko w samochodach, ale i w zastosowaniach szkutniczych.
Pozdrawiam

Data: 2011-06-13 16:17:03
Autor: Michał Gut
mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach
Do tego dochodzą właściwości fizyczno mechaniczne. Mówiąc językiem bardzo niefachowym, stal kwasoodporna "ciągnie się" i powodyje to że zanieczyszczone nakrętki zacierają się na amen. Zostaja łądne błyszczące ale gwint się zrywa i właśnie ciągnie zacierając coraz bardziej
Nie jestem metalurgiem i nie potrafię tego jaśniej opisać. Ale mam takie doświadczenia nie tylko w samochodach, ale i w zastosowaniach szkutniczych.
Pozdrawiam

te akurat co kupilem to akurat nierdzewka. heh. naiwny myslalem ze drogie sruby z dobrej stali zalatwia mi temat:)

mechanicy papraki - historia jednej naprawy w 4 aktach

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona