megane 1 po lifcie

Data: 2016-01-20 19:02:45
Autor: Moskitier
megane 1 po lifcie
Na co zwracać uwagę przy kupnie meganki 1 po lifcie rok 2000-2002 hatchback. Silnik benzynowy 1.6.

Użytkował ktoś taki samochód ?

Takie pytania z ciekawosci:
Ma może mocowania isofix to fotelika? Jaki jest bagażnik? Złożony wózek wejdzie ?

Data: 2016-01-20 20:25:24
Autor: Czesław Wiśniak
megane 1 po lifcie

Na co zwracać uwagę przy kupnie meganki 1 po lifcie rok 2000-2002
hatchback. Silnik benzynowy 1.6.

Na wszystko.

Data: 2016-01-20 21:52:46
Autor: Irokez
megane 1 po lifcie
W dniu 2016-01-20 o 20:25, Czesław Wiśniak pisze:

Na co zwracać uwagę przy kupnie meganki 1 po lifcie rok 2000-2002
hatchback. Silnik benzynowy 1.6.

Na wszystko.

:)

Bagażnik ma spory, pralka w styropianie czy też lodówka (140 chyba) weszła - miałem przedlifta.

--
Irokez

Data: 2016-01-21 09:27:04
Autor: Moskitier
megane 1 po lifcie
Może ktoś się wypowie kto miał, a nie pisać na wszystko. Na co szczególnie zwrócic uwage

Data: 2016-01-21 09:32:14
Autor: sandman
megane 1 po lifcie
W dniu 2016-01-20 o 19:02, Moskitier pisze:
[...]

Miałem sedana (rocznik 2000) i gdyby nie ruda (błotniki, nadkola, wlew paliwa, progi oraz problem z lakierem), dalej bym jeździł. Isofixa nie miałem. Ja swoją kupiłem z przebiegiem 200 kkm i sprzedałem z przebiegiem 300 kkm. Większych problemów nie miałem - przez 4 lata tylko wymieniłem jedną cewkę, zrobiłem rozrząd, amortyzatory i to wszystko. A tak tylko to olej, filtry i lałem paliwo. Do jazdy po mieście dobry samochód. I każdy "kowal" naprawi ;)

Trochę odbiegając od tematu - swoją sprzedałem w 15 minut (fakt, cena śmieszna, ale zależało mi aby się pozbyć). Jak później widziałem jej zdjęcia na alleszpachel, nie poznałem samochodu :D Nawet jak ją kupowałem wyglądała gorzej ;) Ani śladu po rdzy :D

--
sandman

Data: 2016-01-21 13:21:04
Autor: semi
megane 1 po lifcie
[...]

Ja mam lagunÄ™ kombi i nie wiem czy tylne zawieszenie to to samo rozwiÄ…zanie.
Jeżeli jest tam belka skrętna to na to zwróć uwagę. Czy samochód nie siedzi. Robota parszywa i kosztowna jak nie robi się po znajomości.

Data: 2016-01-21 18:03:22
Autor: Mateusz Bogusz
megane 1 po lifcie
Jeżeli jest tam belka skrętna to na to zwróć uwagę. Czy samochód nie siedzi.

Znaczy masz na myśli most. Przy belce skrętnej nic nie siedzi. Na mój stan wiedzy :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-22 10:37:37
Autor: semi
megane 1 po lifcie
W dniu 2016-01-21 o 18:03, Mateusz Bogusz pisze:
Jeżeli jest tam belka skrętna to na to zwróć uwagę. Czy samochód nie siedzi.

Znaczy masz na myśli most. Przy belce skrętnej nic nie siedzi. Na mój stan wiedzy :-)

Jaki most ? To nie czołg :-)
Zobacz jak wygląda tylne zawieszenie w renówkach, peugotach i citroenach.
Wpisz sobie belka skrętna w google.
Jak drążki skrętne są zużyte to tył samochodu jest opuszczony.
Tylne zawieszenie nie ma właściwej amortyzacji, jest twarde.
Robota zawieszenia w Wawie to koszt powyżej 1000 zł
Jak się źle trafi to wyjdzie nawet powyżej 2000 zł

Data: 2016-01-22 11:15:22
Autor: Mateusz Bogusz
megane 1 po lifcie
[...]

To co piszesz, to prawda ale dotyczy tego - http://images10.fotosik.pl/2528/23620b6cf367d724.jpg

A ja piszÄ™ o tym - http://m.autokult.pl/belkaskretna1-0065d669cfcc8d8f4b,630,0,0,0.jpg

I gdzie jest haczyk?

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-22 12:24:32
Autor: semi
megane 1 po lifcie
W dniu 2016-01-22 o 11:15, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

A co ma do tego belka od VW ? Tam pracę przejmuje sprężyna a w renówce drążek skrętny.

To jest belka w renówce jak na rysunku z forum:
http://megane.com.pl/topic/34951-skrzypiace-zawieszenie-w-megane/
http://www.belki-citroen.pl/graf/belki/tylna_belka_renault_2.png
i jak drążki skrętne są wykręcone ze starości to tył siedzi.
A jak tył siedzi to koszty roboty mogą przewyższyć wartość samochodu.

Chyba że ktoś chce tak jeździć i przycierać kołami o nadkola na każdej większej dziurze gdy samochód do połowy załadowany.

Data: 2016-01-22 12:46:49
Autor: BabYmos
megane 1 po lifcie
A w tym megane jest ta belka skrętna ?

Data: 2016-01-22 14:03:03
Autor: Kamil 'Model'
megane 1 po lifcie
W dniu 2016-01-22 o 12:24, semi pisze:

A co ma do tego belka od VW ? Tam pracê przejmuje sprê¿yna a w renówce
dr±¿ek skrêtny.

To jest belka w renówce jak na rysunku z forum:
http://megane.com.pl/topic/34951-skrzypiace-zawieszenie-w-megane/
http://www.belki-citroen.pl/graf/belki/tylna_belka_renault_2.png
i jak dr±¿ki skrêtne s± wykrêcone ze staro¶ci to ty³ siedzi.
A jak ty³ siedzi to koszty roboty mog± przewy¿szyæ warto¶æ samochodu.

Chyba ¿e kto¶ chce tak je¼dziæ i przycieraæ ko³ami o nadkola na ka¿dej
wiêkszej dziurze gdy samochód do po³owy za³adowany.
Regeneracja kosztuje 700PLN. Najlepiej to robi± w Anta³ex...

Data: 2016-01-22 14:54:26
Autor: semi
megane 1 po lifcie
W dniu 2016-01-22 o 14:03, Kamil 'Model' pisze:
[...]

800PLN pod warunkiem, ¿e nie trzeba wymieniaæ dr±¿ków skrêtnych.
A je¿eli trzeba to dochodzi ok. 400PLN szt.

Dr±¿ki mo¿na kupiæ taniej, ale oni chiñszczyzny nie zak³adaj±.
Zak³adaj± tylko swoje sprawdzone czê¶ci. (cytat z autopsji)

Temat przerabia³em w mojej lagunie.

Mia³em skorodowane dwa dr±¿ki (s± 4)
800PLN + 2x 420PLN
Wysz³o jedyne 1640PLN

Jakby 2 pozosta³e te¿ nie nadawa³y siê do za³o¿enia dosz³oby kolejne 800PLN
Wiêc ca³kowity koszt mo¿e siê zamkn±æ za jedyne 2500PLN

Data: 2016-01-22 18:54:47
Autor: Mateusz Bogusz
megane 1 po lifcie
[...]

Ja tą belkę przerabiałem, 1500zł regeneracja gdy siadła z jednej strony. Pacjent to kangoo.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-01-22 17:52:08
Autor: Przyjazny
megane 1 po lifcie
On 2016-01-20 18:02, Moskitier <moskieter@buziaczek.nospam.pl> wrote:
Na co zwracaæ uwagê przy kupnie meganki 1 po lifcie rok 2000-2002 hatchback. Silnik benzynowy 1.6.

U¿ytkowa³ kto¶ taki samochód ?

Niektórzy nawet u¿ytkuj± nadal. Po lifcie nie rdzewieje zbytnio -
obejrzyj tylko okolice dolnych krawêdzi szyb przedniej i tylnej. Poza
tym czasami trzeba wymieniæ poduszki silnika - je¿eli silnik trzêsie
bud± na wolnych obrotach, to po zakupie zrób, ale mo¿esz spokojnie taki
egzemplarz kupowaæ, nie jest to droga zabawa, a inne elementy siê
zu¿ywaj±. No i je¿eli belka tylna jest do zrobienia, to szukaj innego
egzemplarza, bo przy obecnych cenach naprawa jest ma³o op³acalna.

megane 1 po lifcie