meldunek a umowa o pracę

Data: 2010-08-30 02:12:15
Autor: Zynov
meldunek a umowa o pracę
Witam.

Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce, a właśnie dostała pracę.
Pracodawca wymaga od niej adresu zameldowania i uzależnia od
powyższego zawarcie umowy o pracę.

Pytanie brzmi: czy w Polsce można zawrzeć umowę o pracę bez
posiadanego zameldowania?

Data: 2010-08-30 11:17:08
Autor: nowe-schody.prv.pl
meldunek a umowa o pracę

Użytkownik "Zynov" <salvador.zynov@gmail.com> napisał w wiadomości news:ad91fd6f-426a-4945-a6ce-983b9124a3e4q22g2000yqm.googlegroups.com...
Witam.

Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce,

Więc łamie obowiązujące prawo.

Pracodawca wymaga od niej adresu zameldowania i uzależnia od
powyższego zawarcie umowy o pracę

Nic mi nie wiadomo, aby przepisy prawa pracy tego wymagały, ale nie ma szczęście mozliwości zmuszenia go do zawarcia umowy o pracę.

--
prezydent

Renowacja schodów www.staircase-renovation.eu/pl/
Regionalni wykonawcy poszukiwani.

Data: 2010-08-31 12:39:27
Autor:
meldunek a umowa o pracę
Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce,

Więc łamie obowiązujące prawo.

Uważasz, że litewski pracownik, którego zatrudnia mój znajomy, łamie prawo? Nie jest zameldowany w PL. Do pracy dojeżdża codziennie z domu.

Data: 2010-08-30 12:00:41
Autor: Piotr [trzykoty]
meldunek a umowa o pracę
Użytkownik "Zynov" <salvador.zynov@gmail.com> napisał
Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce, a właśnie dostała pracę.

A gdzie mieszka?

Data: 2010-08-30 03:35:44
Autor: Zynov
meldunek a umowa o pracę
On 30 Sie, 12:00, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty_wyt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Zynov" <salvador.zy...@gmail.com> napisał

>Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce, a właśnie dostała pracę.

A gdzie mieszka?

W wynajętym mieszkaniu.

Data: 2010-08-30 13:01:10
Autor: malgosia
meldunek a umowa o pracę
W wynajętym mieszkaniu.

not niech pójdzie i zamelduje sie.
Pozatym do umowy wpisuje adres ZAMIESZKANIA (dla uS np)

jk

Data: 2010-08-31 15:05:11
Autor: Papo5murpfs
meldunek a umowa o pracę
Órzytkownik "malgosia" napisał:
not niech pójdzie i zamelduje sie.
Pozatym do umowy wpisuje adres ZAMIESZKANIA (dla uS np)

nie ma czegoś takiego jak "adres zamieszkania" !:O)
w KC jest miejsce zamieszkania, czyli miasto/miejscowość przebywania!:O)

Data: 2010-08-30 13:41:13
Autor: Andrzej Lawa
meldunek a umowa o pracę
W dniu 30.08.2010 12:35, Zynov pisze:
[...]

Odpowiedziałeś jak ten pijak z kawału który wsiadając do taksówki rzucił
"do domu!" i na pytanie "a dokładniej?" odpowiedział "do dużego pokoju!" ;->

To wynajęte mieszkanie w Polsce?

Data: 2010-08-30 15:35:07
Autor: P.apa5.merf
meldunek a umowa o pracę
Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
Moja druga połówka nie ma meldunku w Polsce, a właśnie dostała pracę.

A gdzie mieszka?

nigdzie, ona nie mieszka tylko przebywa czasowo w polsce, a z tego co wiem
to obowiązek meldunku jest wymagany w przypadku przebywania ponad 3
miesiące, coś się obecnie pozmieniało?:O)

Data: 2010-08-30 22:05:09
Autor: Piotr [trzykoty]
meldunek a umowa o pracę
"P.apa5.merf" <klm@interia.pl> wrote
nigdzie, ona nie mieszka tylko przebywa czasowo w polsce, a z tego co wiem
to obowiązek meldunku jest wymagany w przypadku przebywania ponad 3
miesiące, coś się obecnie pozmieniało?

Nie, nie pozmieniało, zawsze tak było: są meldunki stałe i czasowe, w tym
poniżej 3 miesięcy.  To co napisałeś, nie jest prawdą.

Data: 2010-08-31 15:05:08
Autor: Papo5murpfs
meldunek a umowa o pracę
[...]

co konkretnie nie jest prawdą?:O)
z czasuf kiedy się meldowałem pamiętam że urzędy trąbiły o obowiazku pobytu
powyżej 3miesiace, a jak jest teraz?:O)

p.s. i nic mi nie wiadomo o obowiązku miaszkania:O)

Data: 2010-08-31 20:58:13
Autor: Piotr [trzykoty]
meldunek a umowa o pracę
"Papo5murpfs" <hte@wp.pl> wrote
co konkretnie nie jest prawdą?:O)

....że poniżej 3 m-cy nie ma obowiązku meldunkowego.

Data: 2010-09-01 22:34:07
Autor: Papo5murpfs
meldunek a umowa o pracę
Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
co konkretnie nie jest prawdą?:O)

...że poniżej 3 m-cy nie ma obowiązku meldunkowego.

więc ośfieć co ile tszeba się meldować, co godzinę czy jak?:O)

Data: 2010-09-02 08:37:32
Autor: Piotr [trzykoty]
meldunek a umowa o pracę
więc ośfieć co ile tszeba się meldować, co godzinę czy jak?:O)
Zależy od sytuacji. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

Data: 2010-09-06 17:44:16
Autor: Papo5murpfs
meldunek a umowa o pracę
Órzytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał:
więc ośfieć co ile tszeba się meldować, co godzinę czy jak?:O)

Zależy od sytuacji. Ustawa o ewidencji ludności i dowodach osobistych.

czyli co, tszeba maszerować do urzendu po każdych tszech dniach pobytu, oraz
24 godziny wcześniej pszed wyjazdem wakacyjnym?:O)

na szczęście mało kto pszebywa pod jednym adresem 3 dni, normalnie to
8godzin śpisz pod jednym adresem, potem idziesz na 8godzin pod inny adres,
potem na 8 godzin pod nowe i zupełnie inne adresy, i tak w kułko:O)

Data: 2010-08-30 13:11:15
Autor: PesTYcyD
meldunek a umowa o pracę
W dniu 2010-08-30 11:12, Zynov pisze:
Pytanie brzmi: czy w Polsce można zawrzeć umowę o pracę bez
posiadanego zameldowania?

Z od kiedy to podaje się adres zameldowania? Co to za pracodawca?

Data: 2010-08-30 13:55:49
Autor: Michal Jankowski
meldunek a umowa o pracę
PesTYcyD <pestycyd@wp.pl> writes:

W dniu 2010-08-30 11:12, Zynov pisze:
Pytanie brzmi: czy w Polsce można zawrzeć umowę o pracę bez
posiadanego zameldowania?

Z od kiedy to podaje się adres zameldowania? Co to za pracodawca?

Od 1944 pewnie, albo od 1939, albo i dawniej, cholera wie.

Polecam ustawę o ewidencji ludności i dowodach osobistych, art. 31.
Nadal formalnie obowiązuje, podobnie jak art. 29 i 30...

  MJ

Data: 2010-08-30 17:31:19
Autor: Jotte
meldunek a umowa o pracę
W wiadomości news:kjzbp8ke2m2.fsfccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> pisze:

[...]
A ja polecam dwie rzeczy:
- czytanie ze zrozumieniem;
- kodeks pracy, a wszczególności art. 22^1 §1 pkt 4.

Odpowiadając na pytanie: posiadanie zameldowania nie jest warunkiem koniecznym do zawarcia umowy o pracę.

Ale potem nie jest już tak jednoznacznie, bowiem Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej
z dnia 28 maja 1996 r. w sprawie zakresu prowadzenia przez pracodawców dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz sposobu prowadzenia akt osobowych pracownika. (Dz. U. z dnia 1 czerwca 1996 r. nr 62 poz. 286 ze zmianami) podaje w załączniku nr 1 pomocniczy wzór kwestionariusza osobowego. A tam jest osobno adres zameldowania i adres do korespondencji, jako dwie różne pozycje.
Co prawda jest to tylko wzór pomocniczy, zatem można się spierać czy jest obowiązujący; jest tam także pozycja telefon - a przecież jego posiadanie nie jest obowiązkowe.
No i rozporządzenie jest aktem wykonawczym, aktem niższej rangi niż ustawa (tu: KP), może więc działać uszczegóławiająco, ale nie rozszerzająco.

--
Jotte

Data: 2010-08-30 18:33:29
Autor: Michal Jankowski
meldunek a umowa o pracę
"Jotte" <tjp3@wirtualna.spam.wypad.polska> writes:

[...]

Nawzajem.

- kodeks pracy, a wszczególności art. 22^1 §1 pkt 4.

A ja polecam paragraf 4 tego samego artykulu.

Ustawa o ewidencji ludnosci explicite naklada na pracodawce obowiazek
sprawdzenia, czy podejmujacy prace dopelnil obowiazku meldunkowego i
obowiazek ten jest zgodny z kodeksem pracy.

Odpowiadając na pytanie: posiadanie zameldowania nie jest warunkiem
koniecznym do zawarcia umowy o pracę.

Pytanie, na ktore odpowiadalem, brzmialo "od kiedy podaje sie adres
zameldowania".

[...]

A co ma do rzeczy wzor kwestionariusza? Zaklad pracy ma obowiazek
sprawdzic dopelnienie obowiazku meldunkowego i nawet brak adresu
zameldowania w kwestionariuszu z tego obowiazku go nie zwolni.

  MJ

Data: 2010-08-30 19:07:46
Autor: Jotte
meldunek a umowa o pracę
W wiadomości news:kjzfwxwqcva.fsfccfs1.fuw.edu.pl Michal Jankowski
<michalj@fuw.edu.pl> pisze:

[...]
Niepotrzebnie. W odróznieniu od ciebie daję sobie z tym radę bez kłopotów.

[...]
Chodzi ci o art. 31.
Pomijając kwestię możliwości sprawdzenia przez potencjalnego pracodawcę dopełnienia obowiązku meldunkowego, pozostaje całkiem legalne nie podleganie temu obowiązkowi.
Ale to i tak nie szkodzi. Nadal nie rozumiesz czytanego tekstu - pytanie było o to, czy trzeba mieć meldunek aby podpisać umowę o pracę. Nie, nie trzeba.

Odpowiadając na pytanie: posiadanie zameldowania nie jest warunkiem
koniecznym do zawarcia umowy o pracę.
Pytanie, na ktore odpowiadalem, brzmialo "od kiedy podaje sie adres
zameldowania".
I w kontekście pytania zasadniczego odpowiedziałeś przynajmniej nieprecyzyjnie.
Zresztą obowiązek sprawdzenia przez pracodawcę dopełnienia obowiązku meldunkowego przez kandydata do pracy nie oznacza prawa do uzależnienia podpisania umowy od podania adresu zameldowania.

Zaklad pracy ma obowiazek
sprawdzic dopelnienie obowiazku meldunkowego
Jeszcze raz powtarzam - to nie oznacza, że pracodawca ma prawo żądania jego podania od kandydata.
Niech sobie sprawdza inaczej (ma imię, nazwisko, datę urodzenia, PESEL, imiona rodziców).
Jeśli jeszcze nie rozumiesz to chętnie podam ci przykład podobnego mechanizmu, również dotyczącego prawa pracy.

--
Jotte

meldunek a umowa o pracę