męsko męska sprawa elektryczna

Data: 2018-04-26 01:25:43
Autor: Kris
męsko męska sprawa elektryczna
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 09:17:41 UTC+2 użytkownik m napisał:

Ten wątek zadaję po to żeby mu przekazać linka ku przestrodze (albo
przekonać się że nie mam racji).
A nie prościej wziąć śrubokręt, poświęcić 5minut i zrobić jak należy?

Data: 2018-04-26 10:43:43
Autor: m
W dniu 26.04.2018 o 10:25, Kris pisze:
[...]

Nie prościej. Bo się nie da w 5 minut. Musiałbym wymontować tę listwę z
biurka, rozkręcić ją, dołożyć kabel (zdobyć kabel), na tym kablu
zamontować męską wtyczkę, na kablu męsko-męskim jedną wtyczkę zamienić
na gniazdo żeńskie (zdobyć gniazdo).

Ze względu na swoje dwie lewe ręce bym się nie wyrobił w mniej niż
godzinę, a estetyka wykonania na pewno pozostawiłaby dużo do życzenia.

Poza tym to nie moje biurko, więc nie będę tego robił, ciekawi mnie za
to aspekt prawny.

p. m.

Data: 2018-04-26 02:01:55
Autor: Kris
W dniu czwartek, 26 kwietnia 2018 10:43:45 UTC+2 użytkownik m napisał:

Nie prościej. Bo się nie da w 5 minut. Musiałbym wymontować tę listwę z
biurka, rozkręcić ją,
ok

dołożyć kabel (zdobyć kabel), na tym kablu
zamontować męską wtyczkę, na kablu męsko-męskim jedną wtyczkę zamienić
na gniazdo żeńskie (zdobyć gniazdo).

Nie

Można prościej:
-zdemontować męską wtyczkę(ta która jest "wtykana" do listwy przy biurku)
-gołe przewody które zostaną po demontażu w/w wtyczki przykręcić wewnątrz listwy

Ze względu na swoje dwie lewe ręce
Może znajomy bardziej techniczny;)

bym się nie wyrobił w mniej niż
godzinę, a estetyka wykonania na pewno pozostawiłaby dużo do życzenia.

Jest prostsze rozwiązanie- za kilkanaście złotych
https://allegro.pl/kategoria/elektronika-listwy-zasilajace-76263?order=d&offerTypeBuyNow=1

kupić listwę zasilająca i z niej korzystać

Poza tym to nie moje biurko, więc nie będę tego robił, >ciekawi mnie za to aspekt prawny.

Aspekt prawny jest taki że szukanie winnego zacznie się jak się cos złego stanie

Data: 2018-04-26 10:56:39
Autor: Marcin Debowski
On 2018-04-26, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
[...]

Pomijając aspekty prawne, może niech znajomy pomyśli, jeśli coś się stanie, jeśli jakaś kontrola się doczepi, ile zmarnuje czasu i pieniędzy aby to odkręcić.

A prawnie, to MZ ponosi odpowiedzialność, bo jak coś jest tak oczywiście niebezpiecznego, to nie będzie mógł zwalić winy na dostawcę, że niby profesjonalista i mógł się oprzeć na jego fachowej opini. To MZ nie zwalnia od oceny sytucji (rozumowania rosądnie). Przeciętna osoba wie, że to niebezpieczne i powinna się spodziewać określonych skutków uzycia czegoś takiego. W najlepszym razie na dwoje babka wróżyłą, ale osobiście nigdy bym czegoś takiego nie zaryzykował. Za duża stawka. Z powodu głupiej listwy można sobie i komyś przesrać życie.

--
Marcin

męsko męska sprawa elektryczna