metoda obliczania podatku - wpolne rozliczanie

Data: 2009-02-27 11:00:34
Autor: Andrew
metoda obliczania podatku - wpolne rozliczanie

Użytkownik "owp" <owp1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go8cn0$h2v$1inews.gazeta.pl...
Witam.
Ponieważ w tym roku pierwszy raz mogę się rozliczyć wspólnie z żoną (ma DG) i wychodzą mi duże oszczędności, mam w związku z tym pewne wątpliwości.
Jak się to wylicza na papierze (bo na razie wyliczałem za pomocą programu) ?
Czy najpierw sumuje się dochody, a potem odlicza wspólne kwoty wolne, ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, czy najpierw odlicza każdy, a potem sumuje i dzieli? :-)

Społeczne odlicza kazdy od swoich dochodów, zdrowotne od łącznego podatku.

Chodzi mi o to, czy jak np druga osoba ma dochód 0zł, albo stratę, to kwota wolna przepada, czy "przechodzi" na małżonka ? A ubezpieczenie ? Bo wtedy jest istotne czy w działalności wpisujemy zus co miesiąc, czy tylko w rocznym picie...

przechodzi

Z innej beczki - pracuję w 2 firmach na etat, czy koszty mam wpisać takie jakie mi wypisali na pitach, czy takie jak ustawa mówi o 2 miejscach pracy i zamieszkaniu w innej miejscowości (ponad 2500) ?

a to juz zalezy co wpisali w pitach. Jezeli pracowałes na dwóch etatach poza miejscem zamieszkania to wpisujesz:
ilość miesięcy pracy w jednej firmie x 139,06 + ilosc miesięcy pracy w drugiej firmie x 139,06. jesli wychodzi więcej niz 2502,56 to wpisujesz 2502,56

 Jeszcze jedno - czy składka na ub. zdrowotne wpisywana przez pracodawcę na
pit-11 to jest kwota do odliczenie

tak

Data: 2009-02-27 11:17:00
Autor: owp
metoda obliczania podatku - wpolne rozliczanie
Dzięki za wszystkie odpowiedzi.

[...]

Hmm, to jakoś mi inaczej wyliczyli w picie. Czy mam wpisać to co przysłali czy 139,06 x miesiące ? Jeden pracodawca tak właśnie wyliczył, a drugi nie...

Data: 2009-02-27 11:20:33
Autor: Andrew

Użytkownik "owp" <owp1@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:go8ej4$ruf$1inews.gazeta.pl...
[...]

Drugi pewnie mnożył przez 111,25 bo "zapomniał" ze dojeżdzasz. Ale spokojnie, mozesz to teraz poprawic i wyliczyc koszty jak napisałem wczesniej.

Data: 2009-02-27 11:50:31
Autor: owp
[...]

Dzięki!

metoda obliczania podatku - wpolne rozliczanie