micro sim vs normalny sim

Data: 2014-08-11 10:02:08
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
Witam

Mam stary telefon z "normalnym" simem, czyli tym większym, jakie były kiedyś. Teraz wiele telefonów ma micro sim, który jest mniejszy. Widziałem jakieś instrukcje w sieci, że można coś tam obciąć i  też pasuje (nie wiem ile w tym prawdy). Podobno też wystarczy iść do operatora i wymieniają na micro.
Jednak kupując nowy telefon, chcę stary zostawić w szafce jako rezerwowy. Gdyby z nowym coś nie grało, to na czas ew. naprawy etc. będę znowu używał starego. I tu pojawia się problem - co zrobić, gdy zamienię sima na micro sim, a potem znowu będzie potrzebny stary "większy" sim? Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-08-11 08:07:36
Autor: spaceman
micro sim vs normalny sim
On 2014-08-11, GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:
Witam

Mam stary telefon z "normalnym" simem, czyli tym większym, jakie były kiedyś. Teraz wiele telefonĂłw ma micro sim, ktĂłry jest mniejszy. Widziałem jakieś instrukcje w sieci, Ĺźe moĹźna coś tam obciąć i  teĹź pasuje (nie wiem ile w tym prawdy). Podobno teĹź wystarczy iść do operatora i wymieniają na micro.
[...]

Da sie wyciac samemu wedle schematow, ktore znajdziesz w sieci.
Mozesz tez zakupic na allegro wycinarke, albo podskoczyc do dowolnego
punktu GSM i ci to zrobia za grosze. Mozesz tez wymienic u operatora.
W kazdym z przypadkow po wycieciu zostanie Ci ta zewnetrzna czesc, w ktora
w razie czego bedziesz mogl wsadzic micro sima i uzywac w starym telefonie.
Aha, tylko zanim zaczniesz cos wycinac sprawdz jak stara masz karte, bo
bardzo stare karty mialy wiekszy chip i nie da sie ich obciaz do wymiarow
micro.

PS: Sa tez nano simy, jeszcze mniejsze od micro (np iphone) wiec zwroc uwage
przy kupnie telefonu.

Data: 2014-08-11 20:15:17
Autor: the_foe
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 10:07, spaceman pisze:
bo
bardzo stare karty mialy wiekszy chip i nie da sie ich obciaz do wymiarow
micro.
da sie, sam to robiłem - trzeba ciąć po styku.

--
@foe_pl

Data: 2014-08-13 14:22:03
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 20:15, the_foe pisze:
[...]

Ale co tam chcesz ciąć, przecież z każdej karty można wyłamać taki mniejszy fragment. Być może kiedyś kiedyś trzeba było wycinać, ale teraz mam kilka kart i wszystkie mają w sobie taką miniaturkę karty którą można bez żadnych problemów wyłamać wyłamać, to chyba jest to 'micro" bo co by mogło być innego..

Data: 2014-08-13 14:59:10
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 14:22, Trybun pisze:
[...]

Tak mają nowsze karty. Ja jeszcze miałem kartę z początków Playa (sprzed ok. 6 lat) i nie była nacięta, żeby wyjąć z niej środek i zrobić z niego wersję micro. Wtedy trzebaby było faktycznie ciąć. Na szczęście w Playu mi to wymienili na nowe i to wygląda tak, jak mówisz, czyli zwykły sim, który w środku jest nacięty i można z niego wyjąć mniejszą wersję (czyli micro sim). W sieci wyczytałem, że jest jeszcze wersja nano sim, która jest jeszcze mniejsza - w zasadzie z jednej strony ma same styki, a micro jeszcze wokół styków ma cienką ramkę.

Data: 2014-08-13 18:20:17
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 14:59, GAD Zombie pisze:
[...]

Sprawdziłem, i faktycznie w najstarszej mojej karcie (POP Centertela) nie ma takich nacięć ułatwiających wyłamanie. W nowszych są, ale jak się wydaje jest to droga w jedna stronę - można z normalnej karty zrobić mikro, a gdy będzie potrzeba włożenia takiej wyłamanej karty do innego (normalnego) telefonu, to już klops...

Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

Data: 2014-08-13 20:04:30
Autor: atm
micro sim vs normalny sim

[...]

Testowalem ponowne wciskanie w ramke w przypadku karty cietej wycinarka i fabrycznie przygotowanej do wycisniecia. W obu przypadkach nie mialem
problemu, zeby wlozyc ja ponownie do ramki (za pewnym wysilkiem ale to dobrze). Nic zlego sie nie dzialo nawet w przypadku telefonu, ktory trzymal karte jedynie za brzegi ramki srodek pozostawiajac bez docisniecia.

Data: 2014-08-13 22:11:24
Autor: John Kołalsky
micro sim vs normalny sim

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

Ale co, jakiś własny telefon stworzyłeś, że tak pieprzysz ?

Data: 2014-08-14 19:22:00
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 22:11, John Kołalsky pisze:

[...]

Proszę sprecyzować pytanie.

Data: 2014-08-14 08:20:07
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 18:20, Trybun pisze:

[...]

Żadnego problemu być nie powinno. Nawet na kartce dołączonej do nowego sima jest obrazek ilustrujący jak się to robi i na nim strzałki w obie strony sugerujące, że można to najpierw wyjąć, a potem włożyć. Konsultant w Playu też mówił, że nie ma z tym problemu.

> Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające
> polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

Nie wiem czy dałoby się jeszcze bardziej pomniejszyć to, co jest obecnie, o ile nie wymyślą po prostu innego sima, który miałby np. mniej styków lub je mniejsze. Nano pozostawia już same styki z jednej strony, nie ma co przycinać.

Data: 2014-08-14 19:22:57
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-14 08:20, GAD Zombie pisze:
> [...]

Nie wiem czy dałoby się jeszcze bardziej pomniejszyć to, co jest obecnie, o ile nie wymyślą po prostu innego sima, który miałby np. mniej styków lub je mniejsze. Nano pozostawia już same styki z jednej strony, nie ma co przycinać.

Wymyślą jakiś inny format, niekoniecznie mniejszy. Nie zauważyłeś ogólnych trendów mających utrudniać życie klienta. Np. zderzaki leżące prawie na ziemi w autach, czy różne formaty obrazu w przekazach telewizyjnych?

Data: 2014-08-14 20:21:56
Autor: John Kołalsky
micro sim vs normalny sim

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Wymyślą jakiś inny format, niekoniecznie mniejszy. Nie zauważyłeś ogólnych trendów mających utrudniać życie klienta. Np. zderzaki leżące prawie na ziemi w autach, ...

.... okrągłe kółka

Data: 2014-08-11 10:06:23
Autor: fifak
micro sim vs normalny sim

http://allegro.pl/wycinarka-kart-micro-sim-iphone-4-4s-ipad-3-ipad-2-i4426032811.html

Data: 2014-08-11 10:15:33
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 10:06, fifak pisze:

http://allegro.pl/wycinarka-kart-micro-sim-iphone-4-4s-ipad-3-ipad-2-i4426032811.html

Aha ;). Widać, że ktoś na zmianie rodzaju simów zaczął zarabiać ;)
Pozostaje kupić. Dzięki.

Data: 2014-08-11 10:56:15
Autor: Skylla
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 10:15, GAD Zombie pisze:
[...]

Po co zaraz kupić. Można samemu nożyczkami - szablony są w sieci.
W miarę nowe karty sim są uniwersalne - da się wyłamać z dużej małą, zostawiasz zewnętrzną otoczkę, aby powrócić do dużego wymiaru.
Może nawet masz taką a nie wiesz o tym, jak wielu moich znajomych.

Data: 2014-08-11 11:18:38
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 10:56, Skylla pisze:
[...]

Moja karta sim ma jakieś 6 lat. Wtedy chyba nawet nie było czegoś takiego, jak micro sim.

Data: 2014-08-11 20:44:47
Autor: Grzexs
micro sim vs normalny sim
Moja karta sim ma jakieś 6 lat. Wtedy chyba nawet nie było czegoś
takiego, jak micro sim.

Heh, a ja obciąłem swoją kartę SIM, żeby ją dopasować do adaptera dual-sim. Ciąłem zwykłymi nożyczkami, oszlifowałem pilnikiem. Format zupełnie inny niż micro-SIM, znacznie mniejszy. I jakoś działa. Ale adaptera nie używam - SIM siedzi w ramce, którą dostałem z adapterem, przyklejony na taśmę klejącą. I tak już 3 lata.

--
Grzexs

Data: 2014-08-11 15:47:05
Autor: Waldek Godel
micro sim vs normalny sim
Dnia Mon, 11 Aug 2014 10:56:15 +0200, Skylla napisał(a):

Po co zaraz kupić. Można samemu nożyczkami - szablony są w sieci.

Ale wycinarki są już tańsze niż dobre nożyczki i przy okazji zostawiają
darmowy adapter.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Ta wiadomość jest wolna od wirusów bo to jest kawałek tekstu, w związku z

Data: 2014-08-11 16:01:00
Autor: kosmos
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 10:56, Skylla pisze:

Po co zaraz kupić. Można samemu nożyczkami - szablony są w sieci.

Tu bym uważał - ja też ostatnio zmieniłem telefon na taki z microSIM i okazało się, że mojej karty nie da się przyciąć - miałem kartę starszego typu, w której chip był większy niż są obecnie.
I musiałem kartę wymienić u operatora - w Orange załatwiłem sprawę od ręki, koszt 25 pln.

Data: 2014-08-11 16:14:36
Autor: P.B.
micro sim vs normalny sim
Dnia Mon, 11 Aug 2014 16:01:00 +0200, kosmos napisał(a):

I musiałem kartę wymienić u operatora - w Orange załatwiłem sprawę od ręki, koszt 25 pln.

W Playu wymiana karty (prepaid zarejestrowany) też od ręki, koszt 0 PLN :)

--
Pozdrawiam,
Przemek

Data: 2014-08-11 16:23:09
Autor: AL
micro sim vs normalny sim
On 2014-08-11 16:01, kosmos wrote:
[...]

u mnie bylo podobnie - przy okazji przeszedlem do innego operatora, ktory ta operacje robi gratis od reki dodajac jeszcze pakiet darmowych minut. Przedlem z mBank (25pln + koszty wysylki) do ViriginMobile (karta i przesylka gratis a dod 7pln na karcie).

Data: 2014-08-11 16:28:54
Autor: ALEX Alpha MR
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 16:01, kosmos pisze:

[...]

Ja też niedawno wymieniałem w Play. 0,0 zł. No ale Play to ta zła sieć.

--
ALEX Alpha MR
Pd Cusimą Cesarska Marynarka Japońska zatopiła nie tylko flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D

Data: 2014-08-11 11:12:39
Autor: Marcin G.
micro sim vs normalny sim
Użytkownik "GAD Zombie"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ls9ta1$6ji$1@node1.news.atman.pl...

Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

Da się, są dostępne adaptery.

Pozdrawiam,
Marcin G.

Data: 2014-08-12 05:52:02
Autor: J.F.
micro sim vs normalny sim
Dnia Mon, 11 Aug 2014 10:02:08 +0200, GAD Zombie napisał(a):
[...]

Nowe karty maja gustowne ramki wiekszego formatu, wiec mozna w nowym,
starym, a nawet bardzo starym (tak, kiedys sie cala ta karte wielkosci
kredytowej wsadzalo.

J.

Data: 2014-08-12 16:07:36
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
[...]

Sprawa okazała się jeszcze prostsza. W Playu od ręki i za darmo wymienili mi sima na nowy. Nowy jest wielkości normalnego, starego, ale da się z niego wyjąć mniejszą część wielkości micro sima. Można też wsadzić z powrotem, więc tym sposobem robi za obie wersje. I nie musiałem kupować do tego wycinarki :)

Data: 2014-08-12 16:10:59
Autor: atm
micro sim vs normalny sim

[...]

A smartfona juz kupiles? :]

Data: 2014-08-12 16:32:18
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-12 16:10, atm pisze:

[...]

Jadę do sklepu dziś wieczorem. Jak wszystko spasi, to wrócę do domu z nim :).
Widziałem w salonie Playa jego atrapkę. O kur# jaki on wielki! Do kieszeni mi nie wejdzie. Zastanawiam się, czy nie przesadziłem ;).
Obejrzę potem w sklepie i zobaczymy. Swoją drogą wersja tego telefonu (dla przypomnienia: Samsung Galaxy Core) z LTE kosztuje 999PLN. Ja jadę do sklepu, gdzie kosztuje (bez LTE) 629PLN. Nie wiem o ile droższy przez tego LTE może być, ale różnica w cenie dramatyczna.

Data: 2014-08-12 16:34:15
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-12 16:32, GAD Zombie pisze:
(dla przypomnienia: Samsung Galaxy Core) z LTE kosztuje 999PLN. Ja jadę
do sklepu, gdzie kosztuje (bez LTE) 629PLN. Nie wiem o ile droższy przez
tego LTE może być, ale różnica w cenie dramatyczna.

O taki:
http://komoorki.pl/pl_PL/p/Samsung-Galaxy-Core-LTE%2C-Android%2C-5MP%2C-4.5%2C-8GB%2C-kolor-bialy%2C-Odlicz-VAT/4130
tu za 777PLN.
W Playu 999PLN.

Data: 2014-08-13 08:42:05
Autor: kosmos
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-12 16:32, GAD Zombie pisze:

Widziałem w salonie Playa jego atrapkę. O kur# jaki on wielki! Do
kieszeni mi nie wejdzie. Zastanawiam się, czy nie przesadziłem ;).

Hmm, nie wiem, jakie masz kieszenie. Ale z moich doświadczeń wynika, że tego typu smartfon spokojnie mieści się w przedniej kieszeni dżinsów, można bez problemu usiąść, a nawet kucnąć :-)

Data: 2014-08-13 11:19:18
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 08:42, kosmos pisze:
[...]

Zależy jak kto się ubiera i jakie ma gabaryty ;).
Telefon jest spory, nie za bardzo wyobrażam go sobie wygodnie nosić w przedniej kieszeni spodni. Prędzej w tylnej, ale trzeba na niego i tak uważać. Najlepiej się sprawdzą kieszenie boczne w spodniach typu bojówki. W takich spodniach zresztą przednie kieszenie też są bardzo pojemne i starczy. W jeansach raczej się nie uda.

Telefon już mam. Na razie podchodzę do niego tak:
https://www.youtube.com/watch?v=MLJRZNnGnCE&t=1m36s
:)