micro sim vs normalny sim

Data: 2014-08-11 08:07:36
Autor: spaceman
micro sim vs normalny sim
On 2014-08-11, GAD Zombie <gad@USUN.gad.USUN.art.pl> wrote:
Witam

Mam stary telefon z "normalnym" simem, czyli tym większym, jakie były kiedyś. Teraz wiele telefonĂłw ma micro sim, ktĂłry jest mniejszy. Widziałem jakieś instrukcje w sieci, Ĺźe moĹźna coś tam obciąć i  teĹź pasuje (nie wiem ile w tym prawdy). Podobno teĹź wystarczy iść do operatora i wymieniają na micro.
Jednak kupując nowy telefon, chcę stary zostawić w szafce jako rezerwowy. Gdyby z nowym coś nie grało, to na czas ew. naprawy etc. będę znowu używał starego. I tu pojawia się problem - co zrobić, gdy zamienię sima na micro sim, a potem znowu będzie potrzebny stary "większy" sim? Da się jakoś wpasować micro do starego telefonu, żeby działał?

Da sie wyciac samemu wedle schematow, ktore znajdziesz w sieci.
Mozesz tez zakupic na allegro wycinarke, albo podskoczyc do dowolnego
punktu GSM i ci to zrobia za grosze. Mozesz tez wymienic u operatora.
W kazdym z przypadkow po wycieciu zostanie Ci ta zewnetrzna czesc, w ktora
w razie czego bedziesz mogl wsadzic micro sima i uzywac w starym telefonie.
Aha, tylko zanim zaczniesz cos wycinac sprawdz jak stara masz karte, bo
bardzo stare karty mialy wiekszy chip i nie da sie ich obciaz do wymiarow
micro.

PS: Sa tez nano simy, jeszcze mniejsze od micro (np iphone) wiec zwroc uwage
przy kupnie telefonu.

Data: 2014-08-11 20:15:17
Autor: the_foe
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 10:07, spaceman pisze:
bo
bardzo stare karty mialy wiekszy chip i nie da sie ich obciaz do wymiarow
micro.
da sie, sam to robiłem - trzeba ciąć po styku.

--
@foe_pl

Data: 2014-08-13 14:22:03
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-11 20:15, the_foe pisze:
[...]

Ale co tam chcesz ciąć, przecież z każdej karty można wyłamać taki mniejszy fragment. Być może kiedyś kiedyś trzeba było wycinać, ale teraz mam kilka kart i wszystkie mają w sobie taką miniaturkę karty którą można bez żadnych problemów wyłamać wyłamać, to chyba jest to 'micro" bo co by mogło być innego..

Data: 2014-08-13 14:59:10
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 14:22, Trybun pisze:
[...]

Tak mają nowsze karty. Ja jeszcze miałem kartę z początków Playa (sprzed ok. 6 lat) i nie była nacięta, żeby wyjąć z niej środek i zrobić z niego wersję micro. Wtedy trzebaby było faktycznie ciąć. Na szczęście w Playu mi to wymienili na nowe i to wygląda tak, jak mówisz, czyli zwykły sim, który w środku jest nacięty i można z niego wyjąć mniejszą wersję (czyli micro sim). W sieci wyczytałem, że jest jeszcze wersja nano sim, która jest jeszcze mniejsza - w zasadzie z jednej strony ma same styki, a micro jeszcze wokół styków ma cienką ramkę.

--
GAD Zombie
http://gad.art.pl/  http://sadist.art.pl/

Data: 2014-08-13 18:20:17
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 14:59, GAD Zombie pisze:
[...]

Sprawdziłem, i faktycznie w najstarszej mojej karcie (POP Centertela) nie ma takich nacięć ułatwiających wyłamanie. W nowszych są, ale jak się wydaje jest to droga w jedna stronę - można z normalnej karty zrobić mikro, a gdy będzie potrzeba włożenia takiej wyłamanej karty do innego (normalnego) telefonu, to już klops...

Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

Data: 2014-08-13 20:04:30
Autor: atm
micro sim vs normalny sim

[...]

Testowalem ponowne wciskanie w ramke w przypadku karty cietej wycinarka i fabrycznie przygotowanej do wycisniecia. W obu przypadkach nie mialem
problemu, zeby wlozyc ja ponownie do ramki (za pewnym wysilkiem ale to dobrze). Nic zlego sie nie dzialo nawet w przypadku telefonu, ktory trzymal karte jedynie za brzegi ramki srodek pozostawiajac bez docisniecia.

Data: 2014-08-13 22:11:24
Autor: John Kołalsky
micro sim vs normalny sim

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

Ale co, jakiś własny telefon stworzyłeś, że tak pieprzysz ?

Data: 2014-08-14 19:22:00
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 22:11, John Kołalsky pisze:

[...]

Proszę sprecyzować pytanie.

Data: 2014-08-14 08:20:07
Autor: GAD Zombie
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-13 18:20, Trybun pisze:

[...]

Żadnego problemu być nie powinno. Nawet na kartce dołączonej do nowego sima jest obrazek ilustrujący jak się to robi i na nim strzałki w obie strony sugerujące, że można to najpierw wyjąć, a potem włożyć. Konsultant w Playu też mówił, że nie ma z tym problemu.

> Podejrzewam że na tej "nano sim" eksperymenty producentów sprzętu, mające
> polegać na utrudnianiu życia użytkownikowi jeszcze się nie skończą..

Nie wiem czy dałoby się jeszcze bardziej pomniejszyć to, co jest obecnie, o ile nie wymyślą po prostu innego sima, który miałby np. mniej styków lub je mniejsze. Nano pozostawia już same styki z jednej strony, nie ma co przycinać.

Data: 2014-08-14 19:22:57
Autor: Trybun
micro sim vs normalny sim
W dniu 2014-08-14 08:20, GAD Zombie pisze:
> [...]

Nie wiem czy dałoby się jeszcze bardziej pomniejszyć to, co jest obecnie, o ile nie wymyślą po prostu innego sima, który miałby np. mniej styków lub je mniejsze. Nano pozostawia już same styki z jednej strony, nie ma co przycinać.

Wymyślą jakiś inny format, niekoniecznie mniejszy. Nie zauważyłeś ogólnych trendów mających utrudniać życie klienta. Np. zderzaki leżące prawie na ziemi w autach, czy różne formaty obrazu w przekazach telewizyjnych?

Data: 2014-08-14 20:21:56
Autor: John Kołalsky
micro sim vs normalny sim

Użytkownik "Trybun" <Ilich@jahu.com>

Wymyślą jakiś inny format, niekoniecznie mniejszy. Nie zauważyłeś ogólnych trendów mających utrudniać życie klienta. Np. zderzaki leżące prawie na ziemi w autach, ...

.... okrągłe kółka

micro sim vs normalny sim